Gå till innehåll

Imfromsweden har fått en dagbok


Imfromsweden

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pre med 88 är som du säger lite borderline, ibland fold ibland call. Turn är väl ok förutsatt att du inte bluffkonverterar med alldeles för hög frekvens i denna spot (och fi vet om det..) River är nog bäst att ge upp som du säger då den tar bort några av de kombos ur din range som du försöker reppa. Ett överbet som du nämner bör nog vara melodin om du väl bestämmer dig för att skjuta.

 

Nu vet jag inte vad FI har för stats, särskilt då flop cbet osv, men donka floppen är ingen linje du överväger här i vissa fall, alt. kan ta med set ibland?

 

Pre kan såklart aldrig vara syn ibland och fold ibland. Personligen spelar jag syn, finns säkert både de som foldar och de som 3-bettar men att variera mellan fold och syn är skevt. Mixar gör man när spelen har samma eller liknande ev och om man anser att det är fold är det såklart alltid fold, utom i specialfall såsom stor fisk i potten eller dylikt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför har han inga färger?

 

Oj formulerade mig lite klantigt. :-) En balanserad spelare har självklart en del färgdrag i sin checkback-range. Men av mina erfarenheter (NL50-200€) så checkas det tillbaka VÄLDIGT lite färgdrag. Sett en gång att en reg checkade tillbaka färgdrag (blev ägd obv).

 

Detta är dock NL1k$. Checkas det tillbaka mkt färgdrag? Vilka ska checkas bakom för att man ska vara balanserad? Drag som innehåller showdown-värde möjligtvis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lär väl beta alla färgkorvar på flop tror ja

 

Nu är mitt holdem-game otroligt rostigt och inte up to date men det måste ju vara skitkasst att begränsa sig såpass att man aldrig kan ha en flush där. Håller dock med om att de inte är så många till antalet. Men en sådan infoläcka som att aldrig ha färg där måste vara förödande i dagens mexas-games?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj formulerade mig lite klantigt. :-) En balanserad spelare har självklart en del färgdrag i sin checkback-range. Men av mina erfarenheter (NL50-200€) så checkas det tillbaka VÄLDIGT lite färgdrag. Sett en gång att en reg checkade tillbaka färgdrag (blev ägd obv).

 

Detta är dock NL1k$. Checkas det tillbaka mkt färgdrag? Vilka ska checkas bakom för att man ska vara balanserad? Drag som innehåller showdown-värde möjligtvis?

 

Vid 1k checkas det fortfarande tillbaks väldigt få FDs (bara de högre tänkarna på typ Stars har tendens att vara kniviga och göra sånt), och det är förmodligen med rätta, eftersom jag fortfarande knappt aldrig ser någon utnyttja sig av att folk är så obalanserade med sina FDs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj formulerade mig lite klantigt. :-) En balanserad spelare har självklart en del färgdrag i sin checkback-range. Men av mina erfarenheter (NL50-200€) så checkas det tillbaka VÄLDIGT lite färgdrag. Sett en gång att en reg checkade tillbaka färgdrag (blev ägd obv).

 

Detta är dock NL1k$. Checkas det tillbaka mkt färgdrag? Vilka ska checkas bakom för att man ska vara balanserad? Drag som innehåller showdown-värde möjligtvis?

 

Eller såpass dåliga fd att du inte kan betsyna. Men mest gilla man lite sd-värde imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho! Första på 5 månader! :D

 

 

PokerStars - $4 NL (6 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $394.00

BB: $400.00

Hero (BTN): $406.00

 

SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has A:heart: 3:spade:

 

Hero raises to $8.00, fold, BB raises to $32.00, Hero raises to $68.00, BB calls $36.00

 

Flop: ($138.00, 2 players) 4:club: 5:club: A:diamond:

BB checks, Hero checks

 

Turn: ($138.00, 2 players) 3:club:

BB bets $68.50, Hero raises to $338.00 and is all-in, BB calls $263.50 and is all-in

 

River: ($802.00, 2 players) A:spade:

 

BB shows Q:club: K:club: (Flush, King High) (Pre 46%, Flop 38%, Turn 91%)

Hero shows A:heart: 3:spade: (Full House, Aces full of Threes) (Pre 54%, Flop 62%, Turn 9%)

Hero wins $801.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en bra dag :) Slutade upp typ +1.5k.

 

 

Största vinnarn:

 

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): $211.00

SB: $586.55

 

SB posts SB $1.00, Hero posts BB $2.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero has 4:spade: 4:diamond:

 

SB raises to $6.00, Hero calls $4.00

 

Flop: ($12.00, 2 players) 6:club: 4:club: 4:heart:

Hero checks, SB bets $8.00, Hero calls $8.00

 

Turn: ($28.00, 2 players) 8:club:

Hero checks, SB bets $20.00, Hero calls $20.00

 

River: ($68.00, 2 players) A:heart:

Hero checks, SB bets $48.00, Hero raises to $177.00 and is all-in, SB calls $129.00

 

Hero shows 4:spade: 4:diamond: (Four of a Kind, Fours) (Pre 52%, Flop 100%, Turn 98%)

SB shows 5:club: A:club: (Flush, Ace High) (Pre 48%, Flop 0%, Turn 2%)

Hero wins $421.50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Största förlorarn:

 

 

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $242.65

Hero (BB): $217.55

 

SB posts SB $1.00, Hero posts BB $2.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero has J:heart: T:heart:

 

SB raises to $4.00, Hero raises to $6.00, SB raises to $22.00, Hero calls $16.00

 

Flop: ($44.00, 2 players) A:spade: T:spade: 8:club:

Hero checks, SB bets $24.00, Hero calls $24.00

 

Turn: ($92.00, 2 players) 6:spade:

Hero checks, SB bets $52.00, fold

 

SB wins $91.50

 

 

^^Misclick pre obv, antar att flop och turn är standard?

 

Har även en fråga när det gäller följande händer:

 

 

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $240.50

BTN: $141.00

Hero (SB): $360.60

 

Hero posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero has T:club: 8:spade:

 

fold, Hero raises to $6.00, BB calls $4.00

 

Flop: ($12.00, 2 players) 4:spade: 3:heart: T:heart:

Hero bets $8.00, BB calls $8.00

 

Turn: ($28.00, 2 players) 3:spade:

Hero bets $20.00, BB calls $20.00

 

River: ($68.00, 2 players) 2:club:

Hero checks, BB bets $46.00, fold

 

BB wins $67.00

 

 

 

 

Mot en standard-ish taggy reg, som jag startat några bord. Verkar kaxig och självsäker i chatten, men inte lika stor på jorden. Är detta standard eller? Jag är som bekant inte ett stort fan av att folda :S

 

 

 

 

Även denna:

 

 

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): $169.60

SB: $570.45

 

SB posts SB $1.00, Hero posts BB $2.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero has A:diamond: 4:diamond:

 

SB raises to $6.00, Hero calls $4.00

 

Flop: ($12.00, 2 players) J:club: 9:club: J:diamond:

Hero checks, SB bets $8.00, Hero raises to $22.00, SB calls $14.00

 

Turn: ($56.00, 2 players) J:heart:

Hero checks, SB checks

 

River: ($56.00, 2 players) 8:spade:

Hero checks, SB bets $38.00, fold

 

SB wins $55.50

 

 

 

Vad föredrar ni på flopp? Har svårt att se hur vi kan check/folda den floppen, vi borde väl vara favoriter en stor %? Dessutom har vi ju BDs och sånt trevligt. Fast samtidigt kommer han ju syna vår check/raise med alla gutshots etc etc. Förmodligen borde jag check/folda i dessa spots betydligt mer, men känns så jävla vekt :( Brukar alltid hamna i dessa situationer, sen måste jag försöka styra upp turn och river med 0% equity, och sen blire bara bläk bläk bläk. Kan mycket väl vara en av mina största, om inte min största, spel-teoretiska läcka :(

 

Finns det något argument för barrel turn? Känns som att han kommer fatta att jag är rätt svag, eftersom inte många check/raisar 9x, och Jx är svårt att ha. Vettefan, känns vekt spelat, hatar dessa spots mest :(

 

 

 

 

 

 

 

Ah, och favorit-handen från idag :-) Gillar hur han time-bankar turn men -snap-synar river.

 

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $206.00

UTG: $211.40

Hero (MP): $640.40

CO: $278.55

BTN: $251.00

SB: $317.60

 

SB posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero has T:heart: 8:heart:

 

fold, Hero raises to $6.00, CO calls $6.00, fold, SB calls $5.00, fold

 

Flop: ($20.00, 3 players) 6:heart: T:club: 8:club:

SB checks, Hero bets $18.00, CO calls $18.00, fold

 

Turn: ($56.00, 2 players) K:spade:

Hero bets $48.00, CO calls $48.00

 

River: ($152.00, 2 players) 7:spade:

Hero bets $58.00, CO calls $58.00

 

Hero shows T:heart: 8:heart: (Two Pair, Tens and Eights) (Pre 53%, Flop 92%, Turn 95%)

CO mucks 2:diamond: 2:spade: (One Pair, Twos) (Pre 47%, Flop 8%, Turn 5%)

Hero wins $265.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående dina "problem" på t.ex J J 9 floppar med en A4 med bd-drag osv så har jag haft exakt samma problem men jag har exprimenterat lite med det där och kommit fram till att c/r gör att du ofta hamnar i väldigt dåliga turn/river-situationer (obviously :P) och det blir ett guessing-game på turn/river alltför ofta.

 

 

Du gör det faktiskt enklare för reggen att spela ut dig på turn/river eftersom du nu med din c/r på såna här brädor helt plötsligt gör att du reppar i princip ingenting och du lämnar dörren ännu mer öppen för honom att kunna reppa någonting när han floatar tillbaka. Han vet ju att du kommer ha stora problem att fullfölja alla tre gator.

 

Jag tycker du ska c/c typ 50% här med alla Jx, 9x, Ax, 22-88, och donka kanske 30% och sen c/r 20% av dom. Det är en ganska bra mix som gör dig mer svårspelad. Du kanske spelar så redan, vad vet jag? Men du säger att du ofta hamnar i dessa problem så jag tror då isåfall att du c/r dessa alltför ofta.

 

Får du syn på floppen om du har c/r eller donkat så tycker jag du kan betta turn väldigt frekvent, kanske 75% och checka en hel del rivers (Rivern beror HELT PÅ vilken slags reg du möter givetvis), även med Jx så du inte blir så lättexploaterad. Du får sällan omslag på turn så oroa dig inte för sånt. Ha inte alltför stora bet-sizes heller så pott-sizen slipper explodera varje gång.

 

Detta är bara ett förslag från min sida som har fungerat rätt bra emot en hel del regs nl2k-nl5k regs men det finns säkerligen folk som har bättre lösningar än såhär. Folk får gärna flika in isåfall, lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bestämma projekt-arbete imorrn! Tyvärr har jag ingen aning om vad jag ska jobba med, någon som har några ideer? Vad som helst duger :) Vore ju ballt att jobba med nåt poker-relaterat (om det nu ens funkar), men vad som helst blir bra.

 

tyty för förslag :)

 

Börja med 1000:- och se hur mycket du kan få upp det till. Köp och sälj saker dyrare, investera mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En utredande uppsats i hurvida poker bör defineras som turspel eller inte.

Lär ju gå få in en hel del egna argument och material lär de finnas gott om från bl.a HDs dom ang just detta.

 

Rätt utvecklande för dig som spelare också om du får in lite konkreta fakta om varians osv. Går ju få in seriösa källor som Fooled by randomness, MoP osv också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...