Gå till innehåll

Whyso - Midstakes


WhySoSerious

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mycket klokt att ta det lite piano

 

mvh das nit

 

Safety first!

 

Ser fint ut!

Du kan komma och visa mig lite hur man gör ;)

 

Kan bara instämma att det är bäst att ta det säkra före det osäkra.

 

Jag klickar bara på knappar ;)

 

jävligt snyggt! Å jävlar vad lite swings.. heltok-graf sas

 

själv varte $2k efter 50k händer spel och är uppe i 250k händers break even stretch :D

 

rungood sas ;)

 

Ajaj, det låter tungt. Springer du bara rent åt h-vete eller? keep it up, det vänder snart!

Det blev iaf ett plus denna månaden ju =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safety first!

 

 

 

Jag klickar bara på knappar ;)

 

 

 

rungood sas ;)

 

Ajaj, det låter tungt. Springer du bara rent åt h-vete eller? keep it up, det vänder snart!

Det blev iaf ett plus denna månaden ju =)

hehe aa, men tappade 6k på 2 dagar sista veckan :S. Springer rätt dåligt ja, men är också jävligt dålig så går väl lite hand i hand. Plussade bra på ongame i maj backade på andra sidorna. Mtp de får man bara 30% rb på ongame :roll:

 

man blir ju inte jättesugen trycka volym med deras äckliga system

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att lira nl400 några veckor till, kanske hela Juni ut.. tills att jag verkligen känner mig redo för nl600, jag är kanske lite för försiktig nu men jag tar alltid det säkra före det osäkra sas.

 

Riktigt fint månadsresultat och gillar din inställning! Ser så många som kommer och går genom åren som ska upp till nl10k och sitter på nl100 idag istället. What goes up must go down gäller mycket väl inom poker sålänge förändring sker snabbt och utan full mental tillväxt. Sen är väl jag lite från den "gamla skolan", ungefär som Knish i Rounders kontra Matt Damon. :) Tror på att spela för pengar och inte för the fucking thrill. Har själv spelat t.ex. nl200 i snart 5 år. Till början som min högsta nivå och nu på senaste åren som min lägsta nivå. Postar min nl200-graf från november -08 som nåt sorts "bevis" till min story att man kan tjäna fina pengar på en quote-unquote låg nivå samtidigt som man arbetar sig upp på högre!

nl200u.jpg

Sen är det ju såklart en balansgång mellan risk och reward och ju högre du spelar som standardnivå, desto mindre behöver du arbeta för att få ut samma "lön". Man får försöka hitta en medelväg man är trygg med helt enkelt! Du verkar vara på god väg att hitta din egen och önskar dig all lycka med det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt fint månadsresultat och gillar din inställning! Ser så många som kommer och går genom åren som ska upp till nl10k och sitter på nl100 idag istället. What goes up must go down gäller mycket väl inom poker sålänge förändring sker snabbt och utan full mental tillväxt. Sen är väl jag lite från den "gamla skolan", ungefär som Knish i Rounders kontra Matt Damon. :) Tror på att spela för pengar och inte för the fucking thrill. Har själv spelat t.ex. nl200 i snart 5 år. Till början som min högsta nivå och nu på senaste åren som min lägsta nivå. Postar min nl200-graf från november -08 som nåt sorts "bevis" till min story att man kan tjäna fina pengar på en quote-unquote låg nivå samtidigt som man arbetar sig upp på högre!

nl200u.jpg

Sen är det ju såklart en balansgång mellan risk och reward och ju högre du spelar som standardnivå, desto mindre behöver du arbeta för att få ut samma "lön". Man får försöka hitta en medelväg man är trygg med helt enkelt! Du verkar vara på god väg att hitta din egen och önskar dig all lycka med det. :)

 

Tack, jag håller med dig i allt.

Jag försöker hela tiden undvika allt som andra har misslyckats med. Vad måste jag göra för att lyckas/inte göra för att misslyckas samt vad har jag som andra inte har, det här tänker jag på väldigt ofta och jag tror att många andra pokerspelare också gör det. Det har verkligen hjälpt mig iaf.

 

Det var en finfin graf där du!

Hur var pokersuget under de 5 åren på samma nivå? Blev du inte sjukt trött på det? vore kul att höra lite från någon som har spelat länge om hur suget är genom åren, jag har ju inte spelat så jättelänge så jag vet inget om hur det är. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag håller med dig i allt.

Jag försöker hela tiden undvika allt som andra har misslyckats med. Vad måste jag göra för att lyckas/inte göra för att misslyckas samt vad har jag som andra inte har, det här tänker jag på väldigt ofta och jag tror att många andra pokerspelare också gör det. Det har verkligen hjälpt mig iaf.

 

Det var en finfin graf där du!

Hur var pokersuget under de 5 åren på samma nivå? Blev du inte sjukt trött på det? vore kul att höra lite från någon som har spelat länge om hur suget är genom åren, jag har ju inte spelat så jättelänge så jag vet inget om hur det är. :-)

 

Jadu, pokersuget kommer och går. :) just på nl200 så kan jag väl känna i dagsläget att jag inte orkar med det om jag har spel på högre nivåer och jag har nog verkligen nått min gräns för att orka ha kvar nivån i min portfölj. Spelsuget öht har väl minskat lite, det är ju inte lika "roligt" längre att sitta och köra 36h i sträck utan att ens bli lite trött på total adrenalin men det är väl en bra sak ekonomiskt antar jag. Älskar fortfarande spelet och likt andra sporter så finns det alltid nåt att öva på som kan förbättras. Det blandat med varians gör att man alltid blir underhålld, på gott och ont. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, pokersuget kommer och går. :) just på nl200 så kan jag väl känna i dagsläget att jag inte orkar med det om jag har spel på högre nivåer och jag har nog verkligen nått min gräns för att orka ha kvar nivån i min portfölj. Spelsuget öht har väl minskat lite, det är ju inte lika "roligt" längre att sitta och köra 36h i sträck utan att ens bli lite trött på total adrenalin men det är väl en bra sak ekonomiskt antar jag. Älskar fortfarande spelet och likt andra sporter så finns det alltid nåt att öva på som kan förbättras. Det blandat med varians gör att man alltid blir underhålld, på gott och ont. :)

 

Okej, du verkar ju ändå tycka att det fortfarande är lite "kul" så det är ju gött.

Precis som du säger så tror jag att grejjen med att ha ett pokersug är att det hela tiden finns något att lära sig och att justera sitt spel, så det hela blir en stor utmaning för sig själv. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De 3 senaste sessionerna jag spelat så har jag legat back mellan 4 och 6 inköp för att sedan jobba in be varje gång, samma sak hände idag. Ligger 1/2 inköp upp för månaden :mrgreen:

 

dagens boosthänder

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($495)

BB ($945)

CO ($409)

Hero ($404)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 5:diamond:

 

CO raises to $12, Hero raises to $36, fold, fold, CO calls $24

 

FLOP ($78) J:diamond: A:club: 9:diamond:

 

CO checks, Hero bets $40, CO calls $40

 

TURN ($158) J:diamond: A:club: 9:diamond: K:diamond:

 

CO checks, Hero bets $92, CO raises to $184, Hero raises to $328 (AI), CO calls $144

 

RIVER ($814) J:diamond: A:club: 9:diamond: K:diamond: 5:spade:

 

Hero shows 8:diamond: 5:diamond:

(Pre 57%, Flop 74.0%, Turn 100.0%)

 

CO shows 6:diamond: 7:diamond:

(Pre 43%, Flop 26.0%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $812

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($1,017)

BB ($595)

Hero ($822)

BTN ($637)

 

Dealt to Hero 9:spade: 8:spade:

 

Hero raises to $12, fold, SB calls $10, BB calls $8

 

FLOP ($36) J:spade: T:spade: 8:diamond:

 

SB checks, BB bets $30, Hero raises to $90, SB folds, BB calls $60

 

TURN ($216) J:spade: T:spade: 8:diamond: K:spade:

 

BB bets $493 (AI), Hero calls $493

 

RIVER ($1,203) J:spade: T:spade: 8:diamond: K:spade: T:diamond:

 

BB shows Q:club: A:club:

(Pre 61%, Flop 23.7%, Turn 0.0%)

 

Hero shows 9:spade: 8:spade:

(Pre 39%, Flop 76.3%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $1,201

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

Hero ($421)

BB ($664)

CO ($418)

BTN ($1,148)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $14, BB raises to $36, Hero calls $22

 

FLOP ($72) 3:spade: K:club: 7:spade:

 

Hero checks, BB bets $44, Hero calls $44

 

TURN ($160) 3:spade: K:club: 7:spade: A:spade:

 

Hero checks, BB bets $114, Hero raises to $341 (AI), BB calls $227

 

RIVER ($843) 3:spade: K:club: 7:spade: A:spade: 2:spade:

 

Hero shows Q:spade: K:spade:

(Pre 31%, Flop 46.4%, Turn 93.2%)

 

BB shows K:heart: A:diamond:

(Pre 69%, Flop 53.6%, Turn 6.8%)

 

Hero wins $841

 

 

Samma fi som i handen ovan (handen dirr efter).

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($242)

BB ($418)

CO ($1,148)

Hero ($841)

 

Dealt to Hero A:diamond: J:heart:

 

fold, Hero raises to $10, SB raises to $34, fold, Hero raises to $72, SB raises to $242 (AI), Hero calls $170

 

FLOP ($488) K:diamond: 7:diamond: 9:club:

 

TURN ($488) K:diamond: 7:diamond: 9:club: 2:diamond:

 

RIVER ($488) K:diamond: 7:diamond: 9:club: 2:diamond: 8:diamond:

 

Hero shows A:diamond: J:heart:

(Pre 47%, Flop 50.0%, Turn 60.2%)

 

SB shows J:club: A:club:

(Pre 53%, Flop 50.0%, Turn 39.8%)

 

Hero wins $486

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heldag i Halmstad imorgon :D. vilket är det bästa utestället?

 

edit: Tylösand strand på dagen bliree

 

Precis hemkommen till halmstad jag med, tylösand är givet på dagen! tyvärr är sommarn bara barnet och festerna ute i tylösand har inte dragit igång än, annars är dem bäst!

Idag lär väl stan vara stället du ska besöka.. beror också lite vad du är sugen på, pumpa dansgolv/uteservering/ vilken ålder tänker du på?

Cafeet + bulls är väl de 2 klassiska uteseveringshängen, mer sugen på att pumpa dansgolv? då är mårtenssons och moon bättre!

 

Hoppas kvällen blir bra i vårt allas kära halmstad!

 

have a nice time, enjoy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis hemkommen till halmstad jag med, tylösand är givet på dagen! tyvärr är sommarn bara barnet och festerna ute i tylösand har inte dragit igång än, annars är dem bäst!

Idag lär väl stan vara stället du ska besöka.. beror också lite vad du är sugen på, pumpa dansgolv/uteservering/ vilken ålder tänker du på?

Cafeet + bulls är väl de 2 klassiska uteseveringshängen, mer sugen på att pumpa dansgolv? då är mårtenssons och moon bättre!

 

Hoppas kvällen blir bra i vårt allas kära halmstad!

 

have a nice time, enjoy.

 

Det blev the moon och något annat ställe som jag inte kommer ihåg namnet på, det var dock dåligt drag på månen så vi drog bort till det andra stället som ligger ~150m därifrån och det var betydligt bättre drag där så det blev ändå en lyckad kväll. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev the moon och något annat ställe som jag inte kommer ihåg namnet på, det var dock dåligt drag på månen så vi drog bort till det andra stället som ligger ~150m därifrån och det var betydligt bättre drag där så det blev ändå en lyckad kväll. :-)

 

Nu i början av sommaren då alla kära halmstadbor inte kommit hem än + att studenterna inte tatt studenten, så ere ofta lite lugnare ( å nej, klaga inte på de 19åriga student damerna ;-) )

 

Snart börjar draget ute på Leffes, Tylösand.

 

själv är man ny hemkommen från krog söndag, aldrig fel med bertz på en söndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag känner jag mig helt slut i huvudet efter gårdagens festligheter, så efter 1h pokerspel gav jag upp, slutade be igen. :roll:

 

 

jag slänger upp två händer som jag var lite borta i

 

Obs! händerna är säkert inte ens intressanta och de är säkert helt självklara , det är nog bara jag som är lite retarderad idag.. aja skitsamma :smile:

 

Fi är en aggro reg som spelar 42/34/14 på 4k händer,

Det känns inte som att jag kan betfolda mot den här killen egentligen mtp hans aggressivitet, så checksyn är nog bäst. tankar?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($932)

BB ($113)

UTG ($394)

Hero ($472)

BTN ($929)

 

Dealt to Hero J:diamond: J:club:

 

fold, Hero raises to $12, BTN calls $12, fold, fold

 

FLOP ($30) 7:spade: 2:diamond: 8:spade:

 

Hero bets $22, BTN calls $22

 

TURN ($74) 7:spade: 2:diamond: 8:spade: 3:diamond:

 

Hero bets $56, BTN calls $56

 

RIVER ($186) 7:spade: 2:diamond: 8:spade: 3:diamond: 7:heart:

 

Hero bets $150, BTN raises to $839 (AI), Hero folds

 

BTN wins $483

 

 

Här känner jag mig som en öppen bok, men finns det någon annan linje att ta när det vidrigaste kortet i hela leken landar på turn?

Fi är ganska dålig, han är den killen som limpraisar och cbetar pott i 3betade potter, 32/9/3 på 400 händer.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

Hero ($490)

BB ($471)

UTG ($1,273)

CO ($459)

BTN ($430)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 9:club:

 

UTG raises to $16, fold, fold, Hero calls $14, fold

 

FLOP ($36) 5:spade: 9:heart: Q:spade:

 

Hero checks, UTG bets $35, Hero raises to $86, UTG calls $51

 

TURN ($208) 5:spade: 9:heart: Q:spade: 8:spade:

 

Hero checks, UTG bets $156, Hero calls $156

 

RIVER ($520) 5:spade: 9:heart: Q:spade: 8:spade: 4:heart:

 

Hero checks, UTG bets $1,015 (AI), Hero folds

 

UTG wins $517

 

 

Okänd fi

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($835)

Hero ($447)

UTG ($362)

CO ($1,247)

BTN ($400)

 

Dealt to Hero 9:spade: Q:spade:

 

fold, fold, BTN raises to $10, fold, Hero raises to $36, BTN calls $26

 

FLOP ($74) 8:heart: Q:diamond: 7:heart:

 

Hero bets $42, BTN calls $42

 

TURN ($158) 8:heart: Q:diamond: 7:heart: K:club:

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...