Gå till innehåll

Whyso - Midstakes


WhySoSerious

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja WSS,

Upptäckte denna dagbok först idag och har läst igenom den från början till slut. Riktigt rolig läsning och grattis till resultaten. Mycket imponerande.

Jag tycker den handen du postade då du hade open ended + färgdrag var sjukt intressant att läsa allas tankar och funderingar. En grej jag undrar bara: Hur hade du agerat om du istället hade floppat toppar eller mellanpar samt färgdrag med 100bb alt 200bb.

Kör hårt och lycka till!

ludas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja WSS,

Upptäckte denna dagbok först idag och har läst igenom den från början till slut. Riktigt rolig läsning och grattis till resultaten. Mycket imponerande.

Jag tycker den handen du postade då du hade open ended + färgdrag var sjukt intressant att läsa allas tankar och funderingar. En grej jag undrar bara: Hur hade du agerat om du istället hade floppat toppar eller mellanpar samt färgdrag med 100bb alt 200bb.

Kör hårt och lycka till!

ludas

 

Tjena. kul att höra! :-D

Om jag istället hade floppat tp+fd med 200bb så skulle jag nog också gått för en c/r mtp att vår hand är så stark, den har helt ok eq mot fi's (om han skulle stoppa in det) och att den blir ganska svårspelad vid c/c.

 

Med 100bb så hade jag checksynat flop och crai turn på nästan alla turnkort då han kommer barrela mycket.

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en lite intressant hand nyss och som vanligt är jag osäker på mitt 200bb deep spel.

 

Utg är en ganska dålig reg som spelar 24/19/7 och BB är en 60/5/2 fisk.

 

Vilken linje tar ni?

Vad tycker ni om pre och postflop spelet?

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $371.70

UTG: $1,012.40

CO: $419.70

BTN: $437.20

Hero (SB): $918.30

 

Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has Q:club: A:club:

 

UTG raises to $12.00, fold, fold, Hero calls $10.00, BB calls $8.00

 

Flop: ($36.00, 3 players) 9:club: T:club: 2:spade:

Hero checks, BB bets $36.00, UTG raises to $90.00, Hero calls $90.00, fold

 

Turn: ($252.00, 2 players) 4:club:

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en lite intressant hand nyss och som vanligt är jag osäker på mitt 200bb deep spel.

 

Utg är en ganska dålig reg som spelar 24/19/7 och BB är en 60/5/2 fisk.

 

Vilken linje tar ni?

Vad tycker ni om pre och postflop spelet?

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $371.70

UTG: $1,012.40

CO: $419.70

BTN: $437.20

Hero (SB): $918.30

 

Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has Q:club: A:club:

 

UTG raises to $12.00, fold, fold, Hero calls $10.00, BB calls $8.00

 

Flop: ($36.00, 3 players) 9:club: T:club: 2:spade:

Hero checks, BB bets $36.00, UTG raises to $90.00, Hero calls $90.00, fold

 

Turn: ($252.00, 2 players) 4:club:

Hero?

 

 

Jag tänker så här: Vad kan Fi sätta dig på?

Du har ingen färdig hand, annars hade du raisat på floppen med tanke på steg och färgdrag ute. Han sätter dig nog mer på ett färgdrag än ett stegdrag skulle jag tro. Det hade varit en ganska lös syn med bara stegdrag och endast 6 outs vi känner oss säkra på.

Då kan du lika gärna betta och hoppas att han antingen oxå har färg eller av nån anledning tror att du bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B turn med aq handen, tror fi kmr c ofta annars. Hur spelar du om Q eller A kmr på turn?

 

Jag går för en c/c om A eller Q landar på turn.

 

Jag tänker så här: Vad kan Fi sätta dig på?

Du har ingen färdig hand, annars hade du raisat på floppen med tanke på steg och färgdrag ute. Han sätter dig nog mer på ett färgdrag än ett stegdrag skulle jag tro. Det hade varit en ganska lös syn med bara stegdrag och endast 6 outs vi känner oss säkra på.

Då kan du lika gärna betta och hoppas att han antingen oxå har färg eller av nån anledning tror att du bluffar.

 

Yes, det var precis vad jag gjorde. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fortsättning av gårdagens hand.

 

Vi söker syn av JJ+ och lägre färger, betsize?

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $371.70

UTG: $1,012.40

CO: $419.70

BTN: $437.20

Hero (SB): $918.30

 

Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has Q:club: A:club:

 

UTG raises to $12.00, fold, fold, Hero calls $10.00, BB calls $8.00

 

Flop: ($36.00, 3 players) 9:club: T:club: 2:spade:

Hero checks, BB bets $36.00, UTG raises to $90.00, Hero calls $90.00, fold

 

Turn: ($252.00, 2 players) 4:club:

Hero bets $175.00, UTG calls $175.00

 

River: ($602.00, 2 players) 4:heart:

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han hyfsat tight så borde hans range bara vara trissar / lägre färger när han synar turn. Nu är det iof lite högre nivåer än jag spelar :-) Hittar nog inte viket där även om jag fattar att jag är slagen, går nog för check/syn iaf, går han all in kanske det är vik då ni är rätt djupa (?)

Vet inte hur ofta folk gör om sina värdehänder till bluffar i det läget på dom nivåerna :P

edit; såg nu att du skrev att du söker syn från JJ+, precis så skulle man iof ha tänkt på 0.5/1 så det kanske inte är så stor skillnad :-) om FI är kass dvs.

 

/Noobtankar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han hyfsat tight så borde hans range bara vara trissar / lägre färger när han synar turn. Nu är det iof lite högre nivåer än jag spelar :-) Hittar nog inte viket där även om jag fattar att jag är slagen, går nog för check/syn iaf, går han all in kanske det är vik då ni är rätt djupa (?)

Vet inte hur ofta folk gör om sina värdehänder till bluffar i det läget på dom nivåerna :P

edit; såg nu att du skrev att du söker syn från JJ+, precis så skulle man iof ha tänkt på 0.5/1 så det kanske inte är så stor skillnad :-) om FI är kass dvs.

 

/Noobtankar

 

Fi är ganska dålig så jag tror han iaf kan syna turn med alla JJ+ klöverkombos. =)

 

ja en riktig *** river, skulle betta 200-250 skulle jag tro. top2 är nog mest troligt att han har där

 

Okej, 10 9 kommer han knappast syna ett riverbet med nu när en till 4 landar.

200-250 låter rimligt för att få syn av lägre färger och eventuellt JJ+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker betfold är ett vettigt alternativ i den situationen på river

 

Jag var också inne på det, mot just den här spelaren.

Men tror du inte att bättre spelare ganska ofta göra om värdehänder till bluffar här om vi bettar lite halvvekt när en till 4 landar på river? Vår hand skriker ju ganska mycket färg och en duktig reg vet att han kan reppa kåken ganska ofta här och få bort oss från vår färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också inne på det, mot just den här spelaren.

Men tror du inte att bättre spelare ganska ofta göra om värdehänder till bluffar här om vi bettar lite halvvekt när en till 4 landar på river? Vår hand skriker ju ganska mycket färg och en duktig reg vet att han kan reppa kåken ganska ofta här och få bort oss från vår färg.

 

Jo det är en möjlighet men jag gillar att behålla initiativet i handen. Om vi istället checkar ser jag risk för check-check eller check-push vilket inte är jättekul. Men som vanligt handlar det väl om att spela sin linje optimalt mot just den Fi:n och det vet nog du bäst hur du gör tror jag. Pushar han får vi givetvis vika och ge cred till Fi, han har nog kåk där ett par gånger också skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu införskaffat HEM, vilket jag inte ångrar en sekund. Det är märkvärt bättre än pt3 på flera sätt, det är snyggare, mer användarvänligt och har fler funktioner. Ett stort + plus på detta!

 

Igår spelade jag en till rungood-session och vann 4 inköp, månadsresultatet ser ut att bli riktigt nice! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...