Gå till innehåll

Whyso - Midstakes


WhySoSerious

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Näee.... Hoppas att jag en dag vaknar upp bakis och ser att jag tripplat rullen under natten utan att minnas det =)

 

Haha jag fylleslaskade förra helgen på några 10NL bord. Efter ett tag märkte jag hur min stack på ena bordet hade fördubblats, till synes helt av sig självt. Så jag gick in i Last Hand och backade typ fyra händer innan jag såg vad som hade hänt. Jag hade visst synat hans all in preflop och klonkat hem potten hahaha. Fan vad jag garvade. :D

 

fyllespel.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag fylleslaskade förra helgen på några 10NL bord. Efter ett tag märkte jag hur min stack på ena bordet hade fördubblats, till synes helt av sig självt. Så jag gick in i Last Hand och backade typ fyra händer innan jag såg vad som hade hänt. Jag hade visst synat hans all in preflop och klonkat hem potten hahaha. Fan vad jag garvade. :D

 

fyllespel.jpg

 

 

Haha, fint ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag fylleslaskade förra helgen på några 10NL bord. Efter ett tag märkte jag hur min stack på ena bordet hade fördubblats, till synes helt av sig självt. Så jag gick in i Last Hand och backade typ fyra händer innan jag såg vad som hade hänt. Jag hade visst synat hans all in preflop och klonkat hem potten hahaha. Fan vad jag garvade. :D

 

 

Fortsätt så :) hoppa in på ongame å lira på fyllan där vetja :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen har jag hunnit med ca 4k händer, värdet har vart sjukt bra men jag backade ändå 1k$ (ca 2k under ev).

 

Det kom in en ganska rolig snubbe nu sista sessionen som donerade lite $ :-D, han är svensk.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($534)

BB ($406)

UTG ($550)

Hero ($403)

BTN ($1,306)

 

Dealt to Hero K:club: K:diamond:

 

UTG raises to $16, Hero raises to $40, fold, fold, fold, UTG calls $24

 

FLOP ($86) 4:heart: 2:diamond: 3:club:

 

UTG bets $64, Hero calls $64

 

TURN ($214) 4:heart: 2:diamond: 3:club: 9:club:

 

UTG bets $160, Hero raises to $299 (AI), UTG calls $139

 

RIVER ($812) 4:heart: 2:diamond: 3:club: 9:club: 6:club:

 

Hero shows K:club: K:diamond:

(Pre 85%, Flop 96.9%, Turn 100.0%)

 

UTG shows Q:spade: J:heart:

(Pre 15%, Flop 3.1%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $809

 

 

Edit: vår svenska donator stannade på ett bord så jag fortsatte lite till och vann en sköning mot reg.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($1,064)

BB ($406)

UTG ($455)

CO ($620)

Hero ($662)

 

Dealt to Hero T:heart: T:spade:

 

fold, CO raises to $12, Hero calls $12, SB calls $10, BB raises to $60, CO calls $48, Hero raises to $662 (AI), fold, BB calls $346 (AI), fold

 

FLOP ($885) 3:spade: 6:club: K:spade:

 

TURN ($885) 3:spade: 6:club: K:spade: 8:club:

 

RIVER ($885) 3:spade: 6:club: K:spade: 8:club: 9:heart:

 

Hero shows T:heart: T:spade:

(Pre 57%, Flop 77.0%, Turn 86.4%)

 

BB shows Q:diamond: A:club:

(Pre 43%, Flop 23.0%, Turn 13.6%)

 

Hero wins $882

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: vår svenska donator stannade på ett bord så jag fortsatte lite till och vann en sköning mot reg.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) On Game

SB ($1,064)

BB ($406)

UTG ($455)

CO ($620)

Hero ($662)

 

Dealt to Hero T:heart: T:spade:

 

fold, CO raises to $12, Hero calls $12, SB calls $10, BB raises to $60, CO calls $48, Hero raises to $662 (AI), fold, BB calls $346 (AI), fold

 

FLOP ($885) 3:spade: 6:club: K:spade:

 

TURN ($885) 3:spade: 6:club: K:spade: 8:club:

 

RIVER ($885) 3:spade: 6:club: K:spade: 8:club: 9:heart:

 

Hero shows T:heart: T:spade:

(Pre 57%, Flop 77.0%, Turn 86.4%)

 

BB shows Q:diamond: A:club:

(Pre 43%, Flop 23.0%, Turn 13.6%)

 

Hero wins $882

 

 

Beror väl på att jag aldrig lirat dessa stakes men jag fattar typ ingenting. Försöker du få det se ut som en bluff när du går all in eftersom du bara synade pre eller hur tänkte du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på att jag aldrig lirat dessa stakes men jag fattar typ ingenting. Försöker du få det se ut som en bluff när du går all in eftersom du bara synade pre eller hur tänkte du?

 

Förmodligen squeezar BB väldigt mycket, därav är shoven EV+. Resten får du räkna ut själv!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på att jag aldrig lirat dessa stakes men jag fattar typ ingenting. Försöker du få det se ut som en bluff när du går all in eftersom du bara synade pre eller hur tänkte du?

 

Situationen i sig gör det ganska enkelt, bb squeezar med en ganska bred range och när co bara synar så får jag ok odds på min shove.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 40.282% 39.25% 01.04% 38305708 1010263.00 { TcTd }

Hand 1: 59.718% 58.68% 01.04% 57275094 1010263.00 { TT+, AQs+, AQo+ }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning av Maj

 

Öjöjöj, vilken rungoodmånad det blev.

Jag har verkligen sprungit på grymt bra nu när jag tänker efter och det är alltid fint :-) Rekordmånad också!

Jag har dock inte kunnat spela nu de 2 sista dagarna pga överdrivet mycket övertid på jobbet, men nu är det långhelg så det är skönt.

 

Händer: 29,600

Poker: +14,700$

Rakeback: ~2000$

Sportbetting: -40$

Turneringar: 0

Totalt: ~16,700$

 

:mrgreen:

 

grafql.jpg

 

 

Jag kommer att lira nl400 några veckor till, kanske hela Juni ut.. tills att jag verkligen känner mig redo för nl600, jag är kanske lite för försiktig nu men jag tar alltid det säkra före det osäkra sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt imponerande hur du månad på månad krossar dessa stakes. Tycker du tänker helt rätt med att avvakt högre stakes ett tag. Du kommer förmodligen inte springa såhär bra för all framtid. Klonka på ett tag till så kan du lira bekvämt på 600 när det e dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt imponerande hur du månad på månad krossar dessa stakes. Tycker du tänker helt rätt med att avvakt högre stakes ett tag. Du kommer förmodligen inte springa såhär bra för all framtid. Klonka på ett tag till så kan du lira bekvämt på 600 när det e dags.

 

indeed! wpwp

 

mycket imponerade resultat måste jag med säga, wpwp creds!

 

/backande nässjöbo

 

Tack alla! :mrgreen:

 

Det blir nog att fira med lite bira idag för långhelg och en finfin pokermånad :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...