Gå till innehåll

TV: Greg Raymer vs Ken Lennaárd

Timmi

Recommended Posts

Mmm.

Konstigt att Raymer missade dem då. :roll:

Jag såg att Ken svalde när han hade big slick för att kanske lura Raymer.

Han hade olika ansiktsutryck men det behöver knappast vara tells. Jag tyckte mig dock garanterat kunna läsa en av Kens händer. Men det är så svårt att avgöra objektivt när man har all info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade faktiskt inte märke till några tells. Spanade iofs inte efter några sådana, men tyckte han hade rätt bra pokerface. Samma gällande för Raymer.

hoppas raymer vinner wsop i år! tycker han verkar vara en riktigt hyvens kille!

Förvånade mig otroligt hur skön kille det verkade vara. Lugn och sansad hela tiden och ändå grymt skicklig.

Länk till kommentar

De absolut fulaste korten jag någonsin sätt i TV. Gick inte att se när man satt i soffan.

Nope, riktigt illa var det.

Hela produktionen var rätt så kass faktist.

Hade förväntat mig lite mer spel dessutom, o lite mindre av ken på gymmet :P

Fast det stod iförsig i tidningen att det skulle vara en dokumentär så...

Länk till kommentar

Tur att inga andra poker-program kör med dom korten. Annars ett bra program, men vem vill se Ken på gymmet, inte jag iallafall.

Man såg iallafall vem som var mest seriös på spelet. Greg visade nog alla sina kort när Ken muckade. Men som Ken har sagt att han är den bästa på Heads up poker kan jag nog inte hålla med om.

Länk till kommentar

Den där mikael såg f.ö riktigt farlig/allvarlig ut :lol:

Haha joo, o han tyckte det var helt fantastiskt när båda floppade par :D

Iförsig så kommenterade han på ett rätt så nybörjar-vänligt sätt tror jag.

Han var extremt nybörjar-vänlig i analyserna med "den bästa heads-up match jag sett" och att det fantastiska hela tiden var hur korten föll och inte själva spelet. Måste tillägga att jag är ett stort fan av Mikael Westerlund och att det förmodligen handlade om vad han var instruerad att göra.

Länk till kommentar

Bara jag som tycker det här programmet var det sämsta sedan Celeb Poker på ZTV ?

Sopan till kommentator kommenterade ju hur korten föll när Greg var all in 'in the dark' två gånger, som det spelade någon roll över huvud taget.

Sen sa han nått i still med "Nu börjar säkert Ken fundera .. vad har han gjort fel? "

Nä, total katastrof var det, o inte fan lärde man sig nått om bra HU poker.

Ken lyckades oxå langa en väldigt ful pik till greg; " han värmer väl upp med att äta en chokladkaka eller nått " , samtidigt som Ken försökte se spännis ut inför sitt yogapass.

:lol:

Länk till kommentar

Jag har ytterst lite livepokererfarenhet men nog har jag insett att många erfarna personer som sväljer vanligtvis har en bra hand, ska man skådespela bör man nog vara säker på att man ligger några snäpp före motståndaren i intelligensnivå. Jag tycker jag har lyckats läsa rätt många tells men blev iofs lurad av Bengt Sonnert i den senaste turneringen vi spelade, han bettade och jag hade tänkt checkraisebluffa all in men exakt i det ögonblick jag vänder min blick mot honom så sväljer han vilket jag tolkade som att han försökte låtsas vara svag, jag foldade rätt snabbt och han visade skräp.. Vet inte om han svalde naturligt eller om han tänkte ett steg längre än mig, jag lärde mig i alla fall att inte lita alltför mycket på min förmåga att tolka tells.

Länk till kommentar

Varför ska det vara så svårt att göra en produktion med lite klass...? Med kommentatorer som vet vad det handlar om, med kort som syns tydligt, med vettig klippning, med fokus på rätt saker?

Mikael såg ut som han sett ett spöke när han la sina banala kommentarer, och vad var det för jädra analyser...?

"Oj BÅDA parade sina kort på floppen!!!"

Inte ett ljud om VARFÖR Ken & Greg bettade / raisade som de gjorde.

Fick otäcka vibbar från första delen av "Pokermiljonen", eller varför inte Celeb Poker som nån nämnde.

Ken är kaxig för att man MÅSTE tro på sig själv. Hur kan man åka till WSOP och INTE tro att man har en chans att vinna?

Go Ken Go säger jag bara. Han törs gå emot svenska jante-lagen. :)

Länk till kommentar