Gå till innehåll

Tomtes Inferno VI - mot bättre vetande


tomtetomte

Recommended Posts

Midstejkarbordens köld är hård,

bankrullen minska och sina.

Alla drar ut, behöver vård,

vill bara börja grina.

Åsnor träffar varje hand,

smärta som en värkande tand,

smärta vållad av var tok.

Endast tomten har dagbok.

 

Står där så gul vid dagboksdörr,

gul som piss i vit driva,

Undrar, som många gånger förr,

vad fasen ska han skriva?

Söker på nätet, där rolig länk,

knappast kommer som plötslig skänk,

Letar, fast ej han lär finna,

lösningen till att få vinna.

 

För sin hand genom grånat hår,

ett hår han icke vill riva.

"nej, lösningen är alltför svår,

och, vad fan ska jag skriva?"

Börjar istället spela kort,

ogenomtänkt och alltför fort.

Han vill höja men synar,

bankrullen bara tynar.

 

Skriver i chatten fula ord,

fi ska få känna hånet.

Öppnar sen ännu flera bord,

hittar sms-lånet.

Under tiden som synstation,

finner han plötsligt inspiration.

Självklart ska tomten mosa,

ett stycke juleprosa.

 

"Tomten", den dikten passar bra,

den ska han nog kunna slakta.

Det är vad publiken vill ha,

och det bör man beakta.

Läsarna börjar vädra blod,

chansen till pekoral är god.

Läsarna tomten känner,

de äro gode vänner.

 

Nöjd med valet han spelar mer,

tankarna börjar vandra.

Det är knappt att han brädan ser,

men kan man honom klandra?

Efter ha gjort ett sådant val,

är nog motivationen skral,

att korten fokusera.

Nu vill han komponera.

 

Hittar texten i orginal,

spenderar mången timma,

på att få med Bröderna Dahl,

när skiten ändå ska rimma.

Rydberg vänder sig om i sin grav,

men för att säsong sex ska bli av,

dikten som är så vacker,

måste utstå attacker.

 

Tomten flummar ut lite till,

det är för många rader.

Han måste spåna, som han vill,

om hur han drar en spader.

Diktjäveln tar ju aldrig slut,

asch, vi tar nåt vi haft förut.

Enklast när man ska mosa,

ett stycke juleprosa.

 

Börjar om med virtuell poker,

tiltar på luckboxfiskar,

funderar på att bli stalker,

går istället och diskar.

Nu börjar tomten bli ganska trött,

på resultat som visar rött,

snart så borde det vända,

annars måste nåt hända.

 

Måhända är det diktens fel,

att skärpan försvunnit långt bort,

eller klienten Svenska Spel,

en riktigt förskräcklig sort.

Men nu är snart plågan över,

Blott en vers till han behöver.

Blir nog tl;dr ändå,

tar därför vers ett gånger två.

 

Midstejkarbordens köld är hård,

bankrullen minska och sina

Alla drar ut, behöver vård,

vill bara börja grina.

Åsnor träffar varje hand,

smärta som en värkande tand,

smärta vållad av var tok.

Endast tomten har dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jahaja, där sköt man sig i foten med det första mastodontinlägget om det ska sätta standarden för fortsättningen. Att alltid klämma ur sig en jädra massa rader som dessutom rimmar, det blir lite för jobbigt tyvärr, så ni får hålla till godo med mitt vanliga, icke-rimmande dravel. Jag borde väl skriva något om poker kanske, men mina pokerframgångar är, precis som tidigare, snarast obefintliga i sammanhanget (även om jag faktiskt provat $5/10 ett par gånger nu, how’s that for a teaser?) så jag håller mig till ett annat beprövat ämne. Spam.

 

Den minnesgode kommer säkert ihåg min fäbless för dylika mail i tidigare infernon. Det ena bättre än det andra. Häromdagen kom det bästa hittills för 2011. Självklart måste det analyseras.

 

Från: Manuel Gardner (bupityk(at)hotel-xxxxxx.ru)

 

Mailet kommer från Manuel Gardner som jobbar på något sorts hotel i Ryssland således. Undrar vad han vill mig?

Ämne: where have you gone?, Ludmila

 

Här är det lite oklart om Manuel tror att jag heter Ludmila och undrar vart jag har tagit vägen, eller om det är någon som heter Ludmila som lånat Manuels mailadress för att undra vart jag har tagit vägen.

 

Jag har såvitt jag vet inte varit försvunnen någon längre tid så jag kan inte riktigt förstå varför Manuel/Ludmila ställer en sån fråga. Särskilt som jag varken känner någon Manuel eller någon Ludmila. Jag vet vad ni tänker. Kan det vara Ludmila Engqvist? Jag undrar samma sak så vi läser vidare.

 

I’m glad to see you!

 

Trevligt. Nu har ju vi visserligen aldrig setts, men såna detaljer bör man inte haka upp sig på tycker jag. Vi fortsätter.

 

My name is Sveta!!

 

Eh, va? Manuel/Ludmila heter plötsligt något helt annat. Lite underligt om ni frågar mig. Är han/hon schizofren månne? Nåja, nu har vi iallafall klarlagt vem det är som skrivit brevet. Det är Sveta. Och inte Ludmila Engqvist. Synd.

Im send a new private video special for you [ww.sunshine-bears.de/xxxxxxxx.html]

(the end)

 

Oj, a special. Ny privat video bara för mig. Vad utvald jag känner mig. Undrar vad det kan vara för något. En musikvideo kanske? Nånting med solsken och björnar? Bäst jag klickar på länken för att stilla min nyfikenhet.

 

Jag återkommer självklart i ärendet om Manuel/Ludmila/Sveta hör av sig igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Midstejkarbordens köld är hård,

bankrullen minska och sina.

Alla drar ut, behöver vård,

vill bara börja grina.

Åsnor träffar varje hand,

smärta som en värkande tand,

smärta vållad av var tok.

Endast tomten har dagbok.

 

Står där så gul vid dagboksdörr,

gul som piss i vit driva,

Undrar, som många gånger förr,

vad fasen ska han skriva?

Söker på nätet, där rolig länk,

knappast kommer som plötslig skänk,

Letar, fast ej han lär finna,

lösningen till att få vinna.

 

För sin hand genom grånat hår,

ett hår han icke vill riva.

"nej, lösningen är alltför svår,

och, vad fan ska jag skriva?"

Börjar istället spela kort,

ogenomtänkt och alltför fort.

Han vill höja men synar,

bankrullen bara tynar.

 

Skriver i chatten fula ord,

fi ska få känna hånet.

Öppnar sen ännu flera bord,

hittar sms-lånet.

Under tiden som synstation,

finner han plötsligt inspiration.

Självklart ska tomten mosa,

ett stycke juleprosa.

 

"Tomten", den dikten passar bra,

den ska han nog kunna slakta.

Det är vad publiken vill ha,

och det bör man beakta.

Läsarna börjar vädra blod,

chansen till pekoral är god.

Läsarna tomten känner,

de äro gode vänner.

 

Nöjd med valet han spelar mer,

tankarna börjar vandra.

Det är knappt att han brädan ser,

men kan man honom klandra?

Efter ha gjort ett sådant val,

är nog motivationen skral,

att korten fokusera.

Nu vill han komponera.

 

Hittar texten i orginal,

spenderar mången timma,

på att få med Bröderna Dahl,

när skiten ändå ska rimma.

Rydberg vänder sig om i sin grav,

men för att säsong sex ska bli av,

dikten som är så vacker,

måste utstå attacker.

 

Tomten flummar ut lite till,

det är för många rader.

Han måste spåna, som han vill,

om hur han drar en spader.

Diktjäveln tar ju aldrig slut,

asch, vi tar nåt vi haft förut.

Enklast när man ska mosa,

ett stycke juleprosa.

 

Börjar om med virtuell poker,

tiltar på luckboxfiskar,

funderar på att bli stalker,

går istället och diskar.

Nu börjar tomten bli ganska trött,

på resultat som visar rött,

snart så borde det vända,

annars måste nåt hända.

 

Måhända är det diktens fel,

att skärpan försvunnit långt bort,

eller klienten Svenska Spel,

en riktigt förskräcklig sort.

Men nu är snart plågan över,

Blott en vers till han behöver.

Blir nog tl;dr ändå,

tar därför vers ett gånger två.

 

Midstejkarbordens köld är hård,

bankrullen minska och sina

Alla drar ut, behöver vård,

vill bara börja grina.

Åsnor träffar varje hand,

smärta som en värkande tand,

smärta vållad av var tok.

Endast tomten har dagbok.

 

Riktigt bra! Topp 1 promille språkmässigt i pokervärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Företaget jag jobbar på fick också ett trevligt mail. Vi pysslar med mjukvara så vi säljer inget av det han vill ha. Men man kan ju alltid säga till chefen att man raggat upp en ny kund.

 

 

Dear Sir/ madam

We are katonga trading company in uganda east africa, dealing in electronics, we got your contact on internet and we decided to do business with your company,we need laptops duo core2, lcd monitors17"-52 "inches and Harddisks,mobile phones, motherboards, solar panels from your company,we have a bigger order to supply here in our country, so please get back to me with prices so that i place my order soon.

Hope to hear from you soon,

kakooza john

katonga trading company

plot 8 masaka road

kitagobwa biulding

kampala uganda

east africa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra! Topp 1 promille språkmässigt i pokervärlden.

 

Tack, det var hyggligt. Och tack till övriga som kommit med glada tillrop. Det gör att det blir mycket roligare att lägga lite möda på att skriva.

 

Slutmålet är såklart att bli anställd på Minimedia/Aftonbladet.

 

Jag vill höra mer om 5-10$ spel

 

Hav tålamod min gode man. Det kommer så småningom. Just nu vill jag inte jinxa något, och det får ju inte bli för mycket poker i dagboken heller. Men jag har åtminstone lyckats skaffa mig HM till slut, så framöver kanske det till och med kan bli en graf eller två. Fortfarande blir jag bara förvirrad av HUDen som mest är ivägen, och hur man flyttar händer från gammal dator till ny är fortfarande en gåta, men det löser sig nog.

 

Kort sammanfattning av året hittills så är jag back på $0,5/1 och plus på diverse nivåer däröver. Tror att jag springer en liten bit över EV också vilket alltid är trevligt.

 

ett litet mail från Uganda.

 

Med tanke på att ugandierna verkar ha en stor order i sitt land så tycker jag att ni borde bredda er lite. Uppenbarligen har de gjort ett gediget grundarbete eftersom de letar leverantörer så långt bort som i Sverige. Man kan föreställa sig hur det lät på katonga trading company (förutsatt att de talade engelska med varandra, jag gissar det enbart på grund av att de skrev ett email på engelska).

 

- Kakooza John, please step by my office.

- Yes, boss. What’s the matter?

- We have this big order to supply, please go on internet and look for a good contact.

- Yes, boss.

- Boss, I think I found a good supplier.

- Ok, Kakooza John, tell me more.

- It’s a software company in south of Sweden called HeyHeyMyMy AB. Out of all companies in the whole world they seem to be the ones most suited to supply computers, solar panels and mobile phones to Uganda.

- South of Sweden eh, that makes sense, shoot them a quick email and tell them we’re ready to place an order. Oh, one more thing, ask for prices first so they don’t try to fool us.

- Good thinking boss, I’ll email them right away. I’ll use small letters only so they understand we are really friendly.

- Good. Don’t forget to include our full address in case they want to come visit us.

- Will do, boss.

 

KakoozaJohn som nästa nick på pokersajt? Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste det analyseras.

 

Från: Manuel Gardner (bupityk(at)hotel-xxxxxx.ru)

 

Mailet kommer från Manuel Gardner som jobbar på något sorts hotel i Ryssland således. Undrar vad han vill mig?

Ämne: where have you gone?, Ludmila

 

Här är det lite oklart om Manuel tror att jag heter Ludmila och undrar vart jag har tagit vägen, eller om det är någon som heter Ludmila som lånat Manuels mailadress för att undra vart jag har tagit vägen.

 

Jag har såvitt jag vet inte varit försvunnen någon längre tid så jag kan inte riktigt förstå varför Manuel/Ludmila ställer en sån fråga. Särskilt som jag varken känner någon Manuel eller någon Ludmila. Jag vet vad ni tänker. Kan det vara Ludmila Engqvist? Jag undrar samma sak så vi läser vidare.

 

I’m glad to see you!

 

Trevligt. Nu har ju vi visserligen aldrig setts, men såna detaljer bör man inte haka upp sig på tycker jag. Vi fortsätter.

 

My name is Sveta!!

 

Eh, va? Manuel/Ludmila heter plötsligt något helt annat. Lite underligt om ni frågar mig. Är han/hon schizofren månne? Nåja, nu har vi iallafall klarlagt vem det är som skrivit brevet. Det är Sveta. Och inte Ludmila Engqvist. Synd.

Im send a new private video special for you [ww.sunshine-bears.de/xxxxxxxx.html]

(the end)

 

Oj, a special. Ny privat video bara för mig. Vad utvald jag känner mig. Undrar vad det kan vara för något. En musikvideo kanske? Nånting med solsken och björnar? Bäst jag klickar på länken för att stilla min nyfikenhet.

 

Jag återkommer självklart i ärendet om Manuel/Ludmila/Sveta hör av sig igen.

 

 

:h: hahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutmålet är såklart att bli anställd på Minimedia/Aftonbladet.

 

För att vara lite seriös kanske det vore en idé att försöka tjäna pengar på talangen också? Fråga mig inte hur men det är iaf inte ofta annars man råkar garv-spotta över halva tangentbordet när man läser.

 

 

hur man flyttar händer från gammal dator till ny är fortfarande en gåta, men det löser sig nog.

 

Om du ser till att bära runt på datorn på lönekvällen 25/1 kan du få hjälp av någon som ser ut att vara 23, eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

- Kakooza John, please step by my office.

- Yes, boss. What’s the matter?

- We have this big order to supply, please go on internet and look for a good contact.

- Yes, boss.

- Boss, I think I found a good supplier.

- Ok, Kakooza John, tell me more.

- It’s a software company in south of Sweden called HeyHeyMyMy AB. Out of all companies in the whole world they seem to be the ones most suited to supply computers, solar panels and mobile phones to Uganda.

- South of Sweden eh, that makes sense, shoot them a quick email and tell them we’re ready to place an order. Oh, one more thing, ask for prices first so they don’t try to fool us.

- Good thinking boss, I’ll email them right away. I’ll use small letters only so they understand we are really friendly.

- Good. Don’t forget to include our full address in case they want to come visit us.

- Will do, boss.

 

Denna har till stort nöje gått runt på företaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara lite seriös kanske det vore en idé att försöka tjäna pengar på talangen också? Fråga mig inte hur men det är iaf inte ofta annars man råkar garv-spotta över halva tangentbordet när man läser.

 

Om du ser till att bära runt på datorn på lönekvällen 25/1 kan du få hjälp av någon som ser ut att vara 23, eller nått.

 

Hmm, du tycker att jag ska tjäna mer pengar. Och du lägger homegame just på lönekvällen. Och vilka är deltagarna, jo, en massa studenter och en ensam stackars förvärvsarbetare som inte ens får paxa en bekväm stol. Jag anar vartåt det här lutar. Ni vill åt mina surt förvärvade slantar. Erkänn, ni tänker försöka spela av mig pengar, eller hur? Eller hur?

 

För att vara seriös tillbaka så har jag lite svårt att se vem som skulle vilja betala för mina osammanhängande utvikelser som knappt har med poker att göra. Jag tror att jag fortsätter skriva för mitt egna höga nöjes skull och framför allt för att jag har en massa whine som måste komma ut någonstans. Men alla förlagsdirektörer, tidningsredaktörer, sajtrepresentanter och annat löst folk som läser här är naturligtvis välkomna att skicka PM för förslag. ;)

 

Budgivningen startar på två backar läsk.

 

Denna har till stort nöje gått runt på företaget

Glad att kunna stå till tjänst. I utbyte räknar jag med en icke obetydlig rabatt när jag vill handla solenergiprodukter av er nästa gång. Har eventuellt en grej på gång i Entebbe med skotske kungen.

 

 

Nä, nu får man ta helg va? Ha en trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hav tålamod min gode man. Det kommer så småningom. Just nu vill jag inte jinxa något, och det får ju inte bli för mycket poker i dagboken heller. Men jag har åtminstone lyckats skaffa mig HM till slut, så framöver kanske det till och med kan bli en graf eller två. Fortfarande blir jag bara förvirrad av HUDen som mest är ivägen, och hur man flyttar händer från gammal dator till ny är fortfarande en gåta, men det löser sig nog.

 

Kort sammanfattning av året hittills så är jag back på $0,5/1 och plus på diverse nivåer däröver. Tror att jag springer en liten bit över EV också vilket alltid är trevligt.

 

Som vanligt innebär ett sånt här inlägg att allt går käpprätt åt Solna. Full av hybris fortsatte jag mitt skottande på 5/10. Sen kom variansen och mina egna tillkortakommanden ikapp mig. Resultatet blev en riktigt brutal förlust. Jag var (är) ruggigt besviken på mig själv att jag inte slutade i tid och bestraffningen blev en tiltcashout av mer än halva rullen. Har bara pengar på tre sajter efter det, så något pokerproffs kanske kan tipsa om ny?

 

Det enda positiva jag kan komma på är att det kom efter en bra period, så jag är fortfarande plus i januari, men det känns ändå måttligt skoj att slakta två veckors vinster på en kväll. Och förhoppningsvis har jag lärt mig något också. Som att det är viktigt med stop-loss. Men vänta, det visste jag ju redan. Damn it. Nu är jag tillbaka på 0,5/1 med en klart begränsad rulle och det blir inga flyttar uppåt förrän jag är tillbaka på ATH. Bara att kavla upp ärmarna och köra. Sigh.

 

Med tanke på att NFL är poppis så här års, och jag känner mig som Terry Bradshaw ungefär, håll till godo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homegame hos Mr Tight igår med endast ett undantag idel PF-are från Uppsalatrakten och annorstädes. Några som jag sett förut, några nya trevliga bekantskaper och inte minst en hemlig gäst (som får outa sig själv om han vill).

 

Det hela började med att jag lyckades sno åt mig en bekväm stol. Förmodligen mitt bästa move på hela kvällen. Därefter vände jag blickarna mot det gedigna tesortimentet och försökte förgäves förstå mig på hur man fick varmt vatten ur kaffeautomaten. Inte mitt bästa move.

 

Som bekant gular alltid den som vinner första potten och eftersom Antisk tog hem de båda första så var hans utsikter inte speciellt goda.

 

Spelet höll sig till en början på en ganska beskedlig nivå. Eftersom jag lyckats med min propaganda att jag minsann var tajtast vid bordet så lyckades jag beta hem en del potter i början. Allt eftersom folk gulade inköp och totalsumman vid bordet steg så ökade slaskigheten och mina pottköp fick inte längre vederbörlig respekt. Förutom när jag verkligen hade något förstås. Då ska det minsann hjältefoldas. Som i den här handen.

 

Jag sitter på knapp med T986. Potten är väl trebetad pre som vanligt, fem pers ser floppen 976r.

Ludde betar ut från SB, två syner och så höjer Snusarn till ca 450 kanske. Jag sitter med dryga 1100 bakom och med facit i hand borde jag kanske bara ha synat. Men jag slog om eftersom jag inte vill ge frikort till set och om någon hade samma stege så frirullar jag förhoppningsvis.

 

Anyway, Ludde steker länge och lägger. Påstår efteråt att han la 99xx men det tror jag ärligt talat inte ett dyft på. Det måste vara hur kallt som helst. Plus att jag hade en nia, så det lät bara för otroligt. Ett par foldar senare åter till Snusarn som börjar steka och steka. Och till slut lyckas han lägga suckerstegen 58xx (sa han iallafall). Är inte säker på att det är ett kanonspel med tanke på att jag gör likadant med samma hand som han plus trissar. Nu var det ju uppenbarligen det i just det här läget. Han kanske såg någon tell hos mig. Särskilt med tanke på de hjältesyner han lyckades hitta senare under kvällen. Tankar om den från övriga?

 

(Exempel på hjältesyn1: pineapple på brädan Q8448 så hittar Snusarn synen med kungen när Ludde betar strax över pott på river. Kungen står.)

 

(Exempel 2: 94293 brädan och han hittar syn med AJ efter att vår hemlige gäst floatat floppen och sen skjuter knapp pott både turn och river i en ganska stor pott. Den står också.)

 

Ingen var iofs lika hjältemodig som när Tight stekte ett tag för syn med tredjenöten på T7582-brädan i pineapple. En ofrivillig slowroll eftersom, jo, 64 stod. ;) Till hans försvar så håller jag helt med om att man blir omahaskadad. Om ett drag sitter så vet man att någon hade det. Själv spelade jag inte en enda holdemhand på hela kvällen. En perfekt gameplan. La till och med 55 pre (väntar på hån).

 

Dessutom lyckades jag mest folda även när det inte var tvåkortspoker. Bland annat en triss när bartendern sköt tre gånger på färgflopp/turn/river. Han såg så jäkla självsäker ut, som att nu jävlar ska jag få betalt, och jag tror han blev besviken när jag la mig. Jag blev aningens förvånad när han skulle visa sin fina hand och det visade sig att han hade tvåpar som han lirade som nöten. Så kan det gå när man tror att man kan lita på tells.

 

Å andra sidan funkade tells bra i en pott mot Tight på QhJx5h flop. Jag satt bakom med lågt färgdrag och bottenpar och floatar. Turn kommer en till femma. Nice. Men vänta lite, varför ser Tight så jäkla avslappnad ut och påstår att han har något medan han betar. Jag synar för info såklart. :) Blank river och Tight undrar varför jag inte lägger mig och betar nästan pott. Så då gör jag det efter en stund. Han visar damerna. Thx. Tight kan man lita på, han har det han säger att han har!

 

Kvällen fortskrider och Gävleborna gular en efter en följt av Antisk som blir utdragen för sina sista pengar när han äntligen hittar AAxx ganska short. Inte bra att vinna första handen som sagt.

 

Femhandat på slutet med två större stackar som slogs om att vara bordets dominant medan vi med kort stack (dvs jag) mest satt och funderade på hur man skulle få in rubbet i en trevägs med 40% ev.

 

Så kom set-upen. För att göra en lång HH kort så lyckas mina QQ88 dra ut AAT3 och AKT3ds på en och samma gång och jag tripplar upp precis innan vi bryter för natt. Ez game.

 

Tack till alla för en trevlig kväll och väl mött igen.

 

 

Ps. Nu var vi förvisso inte i Vårby Gård, men den här låten får vara med iallafall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-( Vad är det för fel min barndomsstad då? :-(

 

Fast vi va sämre på basket på min tid även om vi tog hem ett SM-guld.

 

Asch, jag har inget speciellt emot varken Solna Stad eller Solna Basket.

 

Jag kanske borde ha bytt ut Solna mot Råsunda istället. Men eftersom jag upplevt en del av livets sporthöjdpunkter där trots att det är en betongklump och bortaplan så har jag egentligen inte så mycket emot Råsunda heller.

 

Så jag kanske borde ha angett Karlbergs träningsanläggning som resmål istället, men det klingar inte något vidare, eftersom endast hyfsat insatta fattar då. Du anar säkert vartåt det lutar med tanke på din tidigare avatar...

 

Och hade du lusläst tidigare versioner av Infernot så hade du redan känt till att jag har mina lag-preferenser någon helt annanstans än Solna. Lite finare, lite bättre så att säga. ;)

 

Ser rätt många matcher per säsong i allsvenskan, och snackar mer än gärna fotboll med folk oavsett favoritlag, men jag brukar dock hålla låg profil med det här i dagboken. Har inte så mycket med poker att göra och folk kan bli så upprörda för mindre. Lite allmänna hån med glimten i ögat är sånt som förgyller supporterskap, men det går så lätt överstyr.

 

Med det sagt, nån av oss lär väl ha anledning att återkomma i ärendet den femte april om inte förr. Hur gick det förra året nu igen? ;)

 

 

trist med skottet

 

blir avstängd ett par år nuförtiden för en sån där sack:-D

 

Finns det någon man kan sacka på Svenska Spel så man kan slippa spela där ett par år? :( Nåja, det är väl självreglerande eftersom jag är gul där om ungefär två dar om den här trenden fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kanske borde ha angett Karlbergs träningsanläggning som resmål istället, men det klingar inte något vidare, eftersom endast hyfsat insatta fattar då. Du anar säkert vartåt det lutar med tanke på din tidigare avatar....

 

Självklart. Fast visst var den fin ;-)

 

Och hade du lusläst tidigare versioner av Infernot så hade du redan känt till att jag har mina lag-preferenser någon helt annanstans än Solna. Lite finare, lite bättre så att säga. ;) .

 

Jaja, finare och bättre är ju en subjektiv bedömning men måste för det respekteras.

Vill inte direkt påskina att jag lusläst allt du skrivit, däremot uppskattar jag det som jag läser/läst (ja nästan allt då).

 

Med det sagt, nån av oss lär väl ha anledning att återkomma i ärendet den femte april om inte förr. Hur gick det förra året nu igen? ;)

.

 

:oops: En vis man sa en gång till mig. Varför lägga energi på det som redan gjorts när du ändå inte kan andra på det. Se istället framåt. Framtiden går att påverka. Tror vi håller oss till det i detta ämne ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...