Gå till innehåll

Tomtes Inferno VI - mot bättre vetande


tomtetomte

Recommended Posts

Trevligt att ni försökt hålla igång här när min motivation tryter. Själv har jag precis lämnat min absolut värsta downswing någonsin. Så plågsamt att jag inte ens orkar whina ordentligt. Har gulat alla konton utom två och det är allmän misär (jaja, jag spelar om småsummor och med redan vunna pengar, men såna detaljer förminskar whinet, så de låtsas vi inte om just nu).

 

Så jag fokuserar på andra inkomstkällor istället och har börjat söka nya jobb. Har inte pysslat med sånt på många år så det är lite kul faktiskt. Särskilt som jag redan har jobb och inte sitter i båten. Sju sökta och hittills ett nej, tre utan svar och tre intervjuer nästa vecka. Ganska bra hitrate om jag får säga det själv (och som tidigare konstaterats, det får jag eftersom det är min dagbok).

 

Sen så måste jag fortsätta med följetongen roliga spammail. Särskilt som Madison är i farten igen.

 

Detta är skickat från någon som heter ”raymond nail”.

 

hey stranger your pitcures are really hottt (seen you on that site)

im a 24 year old female just looking for some fun maybe u can

go on msn or yahoo messengiar madison19xxxxx@xxxxxxx.com add me and send me a line

lets talk further there in private please

 

Raymond är alltså I själva verket en 24-årig kvinna som sett mina pitcures (kan det vara bidler hon menar?) och tycker att jag är ”really hottt”. Antingen stammar hon eller så är hon dyslektisk. Oavsett vilket så är det ju hottt.

 

Raymond är ett lite ovanligt namn på en kvinna för övrigt och sen kan man undra varför hon vill kalla sig madison19-nånting. Det implicerar uppenbarligen att hon är en 91-årig man, men här får man faktiskt veta att hon är en 24-årig kvinna. Mycket underligt.

 

Nåväl, det vi tar med oss är iallafall att jag har en aldrig sinande ström av hemliga beundrare på nätet. Ställ er i kö!

 

Vi avslutar med lite kultur för en gångs skull. På återseende.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Apropå kultur och när jag ändå är på gång, en grej till som jag måste få ur mig. Två inlägg på en dag, mark the calendar.

 

Ni vet hur det är när det ligger en färgbräda ute. Den tajtaste spelaren som aldrig spelar några händer har ändå alltid mirakulöst nog träffat. Och nej, han bluffar aldrig. Så nu vet ni det. Och nästa gång det händer er kan ni sjunga på den här låten. Använd första bästa melodi ni kommer att tänka på bara så funkar det nog bra.

 

 

Nits just gonna have flush by Tomte Klauper

 

I play on til the morning light,

My wifey says "Why you gotta play through the night?"

Oh, wifey, dear,

I'm not the fortunate one

And nits,

They're gonna have flu-ush,

Oh, nits,

Just gonna have flu-ush.

 

The phone rings in the middle of the night,

My staker yells "What you gonna do without roll?"

Oh, staker, dear,

You know I'll try to make up,

But nits,

They're gonna have flu-ush

Oh, nits, just gonna have

That's all they'll really have...

Nut flush...

 

When you grind your brain to mush,

Oh, nits,

They're gonna have flu-ush,

Oh, nits,

Just gonna have flu-ush.

 

Nits,

They'll have

Gonna have flush

Nits,

Gonna have

 

Some sharks take a beautiful fish,

And hide him away on a heads-up table.

I wanna be the one who once hit my house

Oh, nits,

They're gonna have flu-ush,

Oh, nits,

Just gonna have

That's all they'll really have...

Nut flush...

 

When you grind your brain to mush,

Oh, nits,

They're gonna have flu-ush,

Oh, nits,

Just gonna have flu-ush.

 

Nits,

They'll have

Gonna have flush

Nits,

Gonna have

 

They're just gonna,

They're just gonna,

They're just gonna,

(Oh...)

They're just gonna,

(Nits just gonna have flush...)

Oh...

 

Nits just gonna have flu-ush

They're just gonna,

They're just gonna,

They're just gonna,

They're just gonna,

(Oh...)

They're just gonna,

(They're just gonna have flush...)

Nits just gonna have flu-ush

 

When you grind your...

When you grind your brain to mush,

Oh, When you grind your brain to mush,

Oh, nits...

Nits,

Just gonna have flu-ush

 

They're just gonna,

They're just gonna,

They're just gonna,

They're just gonna have flush...

 

Nits just gonna have flu-ush..

They're just gonna,

They're just gonna,

They're just gonna,

They're just gonna,

(Have flush...)

 

They're just gonna,

(Nits gonna have flush)

They're just gonna,

Oh, nits...

(Gonna have flush...)

Nits just gonna have flu-ush..

 

When you grind your...

When you grind your brain to mush,

Oh, When you grind your brain to mush,

Oh, nits...

Nits just gonna have flu-ush..

 

They're just gonna,

They're just gonna,

(Oh, nits...)

They're just gonna,

(Have flush)

Oh, nits...

Nits just gonna have flu-ush..

 

They're just gonna,

They're just gonna,

When you grind your brain to mush...

(fades)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och nynnade genom typ hela texten.

 

+1

 

 

Betyder det att jag behöver mer meningsfulla saker i mitt liv?

 

Självklart inte

 

 

/35-åring som sitter på pokerkontor och kör radidostyrd minihelikopter kl 10 en fredagkväll

 

 

 

 

****

 

 

Kul att Madison hört av sig igen.

Skickade du någonsin bilder första gången han hörde av sig?

Undrar var han bor. Kanske ett sånt där retirement home som grandpa simpson bor på. Skulle förklara en del.

 

 

Tråkigt med downswingen online men live på tisdag gissar jag att det vänder. Vill minnas tomten som fick in det som hund i kvällens sista hand och drog ut sist. (och nej, inte jag som blev utsugen om oinvidga uppfattade ovanstående som illa dolt whine)

 

 

 

Mer uppdateringar oftare framöver plz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad jag ska tro nu, fick just detta på mailen:

 

Hiii madison19frame@hotmail.com is my msn msgr add me and lets talk I really liked your pix on that social network 23 y/o female lookin to explore some desires ;)

 

Verkar alltså som tomte hade rätt och Madison är en yngre tjej.

 

 

 

Några grejer fortfarande oklara:

 

Som avsändare står "Winnie Salete Adriano Monteiro". Vem är Winnie och varför använder sig 23-åriga Madison av hans mailkonto när hon kontaktar mig "to explore som desires"?

 

Hur fick Madison min email? Har du lämnat ut den tomte? Om ja, varför? Nu när det visar sig att Madison faktiskt är en fin tjej vill du väl inte dela kakan?

 

Winnies (3) efternamn är latino-klingande. Kan det vara så att Madison gillar killar med latino-anknytning? Var tomte kanske bara "means to an end"? Jag har ju bott i latinoländer några år.

 

 

 

Fortfarande rörigt detta, hoppas det klarnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad jag ska tro nu, fick just detta på mailen:

 

 

 

Verkar alltså som tomte hade rätt och Madison är en yngre tjej.

 

 

 

Några grejer fortfarande oklara:

 

Som avsändare står "Winnie Salete Adriano Monteiro". Vem är Winnie och varför använder sig 23-åriga Madison av hans mailkonto när hon kontaktar mig "to explore som desires"?

 

Hur fick Madison min email? Har du lämnat ut den tomte? Om ja, varför? Nu när det visar sig att Madison faktiskt är en fin tjej vill du väl inte dela kakan?

 

Winnies (3) efternamn är latino-klingande. Kan det vara så att Madison gillar killar med latino-anknytning? Var tomte kanske bara "means to an end"? Jag har ju bott i latinoländer några år.

 

 

 

Fortfarande rörigt detta, hoppas det klarnar

 

 

lol fick samma idag, undrar om det är nåt spam kopplat till Pf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och nynnade genom typ hela texten. Betyder det att jag behöver mer meningsfulla saker i mitt liv?

 

Verkligen inte. (lite sugen på att ställa motfråga och be nån psykolog definiera meningsfull...)

 

 

 

Tråkigt med downswingen online men live på tisdag gissar jag att det vänder. Vill minnas tomten som fick in det som hund i kvällens sista hand och drog ut sist. (och nej, inte jag som blev utsugen om oinvidga uppfattade ovanstående som illa dolt whine)

 

Återigen ett trevligt homegame, och naturligtvis extra skoj att återigen få hitnrunna ett gäng proffs, men tyvärr hade inte mitt liveresultat någon större inverkan på mitt onlinedito. Där är det fortfarande misär.

 

Mer uppdateringar oftare framöver plz

 

Work in progress.

 

vill bara påminna om att det är fina tider för collegebasket nu

 

Jamenvisst. Börjar inatt va?

 

Last longer bet om en öl?

 

Varje runda väljer man ett lag som måste vinna (två lag första rundan när det är 32 matcher). Nästa runda väljer man nytt lag som ska vinna, men man får inte ta samma lag igen.

 

Dvs väljer man Ohio State och Duke i första rundan så har man hyfsad chans att klara sig vidare, men då har man bränt dem.

 

Kristallklart eller hur? Du kan få välja lag först.

 

Edit: No takers so far. Då tar jag Florida och Wisconsin (nån måste man ju jinxa).

 

Såg tomtens samtal just.

Var på ute en ungdomlig aktivitet med telefon av.

 

Åter gruvan nu igen dock, välkommen på besök anytime!

(gäller även psykologer på besök i Uppsala)

 

jag ska absolut titta förbi när jag är i stan.

 

Känns som att detta är något som borde synkas.

 

Verkar alltså som tomte hade rätt

 

*host*

 

 

Några grejer fortfarande oklara:

 

Som avsändare står "Winnie Salete Adriano Monteiro". Vem är Winnie och varför använder sig 23-åriga Madison av hans mailkonto när hon kontaktar mig "to explore som desires"?

 

Winnie tillhör den hemliga modepolisen som slår till mot folk som har mössa inomhus. ;)

Madisons är, som vi redan kommit fram till, en äldre herre. Han bara påstår att han är en ung tjej för att väcka uppmärksamhet, och hans desire är att få sina löständer rengjorda.

 

Hur fick Madison min email?

Troligen Winnie som tipsat.

 

Har du lämnat ut den tomte? Om ja, varför? Nu när det visar sig att Madison faktiskt är en fin tjej vill du väl inte dela kakan?

Inte jag som ligger bakom. Inte mycket till kaka att dela om det inte är så att du gillar att skrubba löständer.

 

Winnies (3) efternamn är latino-klingande. Kan det vara så att Madison gillar killar med latino-anknytning?

Madison är nog så desperat att han gillar allt med puls vid det här laget.

 

 

Var tomte kanske bara "means to an end"? Jag har ju bott i latinoländer några år.

 

Fortfarande rörigt detta, hoppas det klarnar

 

Se svar ovan.

 

lol fick samma idag, undrar om det är nåt spam kopplat till Pf?

 

Tror inte det är PF, men det är ju inte helt otroligt om vi nån gång har lirat på samma skumma sajt som råkat förlägga sin adresslista mot en smärre ersättning.

 

 

Sen så vill jag bara tillägga att det såklart har varit melodifestival och lyckan i tomtehemmet var fullständig hos alla under sju år när Eric Saade vann.

Själv tyckte jag att vinnarlåten var en ripoff på den här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jamenvisst. Börjar inatt va?

 

Last longer bet om en öl?

 

Varje runda väljer man ett lag som måste vinna (två lag första rundan när det är 32 matcher). Nästa runda väljer man nytt lag som ska vinna, men man får inte ta samma lag igen.

 

Dvs väljer man Ohio State och Duke i första rundan så har man hyfsad chans att klara sig vidare, men då har man bränt dem.

 

Kristallklart eller hur? Du kan få välja lag först.

 

Edit: No takers so far. Då tar jag Florida och Wisconsin (nån måste man ju jinxa).

 

 

Jaha, ingen psykolog som kollar March Madness och vill köra last longer tydligen. Oh well, då kör jag mot mig själv. Både Florida och Wisconsin vann så jag är kvar. I denna runda tar jag Jimmer och BYU som ska spöa Gonzaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ingen psykolog som kollar March Madness och vill köra last longer tydligen. Oh well, då kör jag mot mig själv. Både Florida och Wisconsin vann så jag är kvar. I denna runda tar jag Jimmer och BYU som ska spöa Gonzaga.

JIMMERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! Jag får väl ta Gonzaga med Stocktons son då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JIMMERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! Jag får väl ta Gonzaga med Stocktons son då.

 

Jimmer - Stockton Jr. 34 - 0

 

Lutar åt att jag tar UNC över Marquette i nästa omgång. Sparar Kansas till nästa runda. Duke/Uconn till semifinalen. Och sen vinner Ohio State finalen. Jäklar vad imponerade de varit hittills. Smyghåller lite på Florida State annars. Enbart eftersom jag har en Seminoles-tshirt nånstans långt ner i lådan.

 

Anyway, två vinstdagar i rad nu...jobba goodrun.

 

Och så slänger jag med den här som jag tyckte var skoj:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouch hur kunde jag missa

 

hade garanterat gjort som staahla och bustat på gonzaga dock (kostade en slant i plånboken istället). BYU är bara konstiga

 

alla lag man gilla föll som flugor oxå

 

Men man får allt tycka om VCU, så får heja på dem mot FSU. Vet inte om ni såg hur sågade VCU blev innan turneringen.

 

kan man hoppa på vagnen nu istället?

 

i alla fall tar jag Florida mot BUY (hade velat ta UCONN men orkar inte kolla upp hur det är med Kemba Walkers handled). UNC borde ju va ett bra tips men de har varit ute på djupt vatten rätt ofta på sistonde.

 

här e mina tips för resten av turneringen

 

 

 

Kentucky

UNC

 

Duke

UCONN

 

Kansas

VCU

 

Butler

Florida

 

Duke

Kentucky

 

Kansas

Butler

 

Duke

Kansas

 

tror på Duke nu när Irving är tillbaka

 

heja rungood

 

själv så spelade jag tävlingar idag. backade bara lite, vilket va bättre än på länge när det gäller den spelformen

 

fantastiskt klipp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hoppa på vagnen ja. Och inte så konstigt att lagen man gillar försvinner. Alla gillar ju underdogs och det har inte varit så många såna som lyckats hittills.

 

Jag tror så här.

 

Ohio State - Kentucky inte ens nära. OSU by 20.

 

UNC - Marquette lite närmare men hyfsad säker på den. UNC.

 

Arizona - Duke rysare, tror inte så mkt på Duke faktiskt. har inte imponerat. De är väl favoriter men inte med mkt. kan absolut se Ariz knipa denna. Derrick Williams är riktigt bra. Tror han kan bli bra i NBA också. Irving också såklart, men freshman och varit skadad i 25 matcher eller nåt sånt. Tror inte det hjälper så mkt att han är tebax. Skrälltippar Arizona bara för att vara annorlunda. :)

 

San Diego - UConn var väldigt inne på Uconn pga Kemba Walker. men om han är småskadad så är det inte så mkt mer som talar för dem. San Diego har bara torskat två matcher på hela säsongen. De har många seniors medan UConn har en massa färskingar. UConn måste resa långt. osv. Tippar SDSU av samma anledning som ovan.

 

Kansas - Richmond. Man vill ju gärna tippa underdogs här, plus att de heter spindlarna, men njae. Allt talar för Kansas.

 

VCU - FSU battle of underdogs. Kan man hålla på bägge? Detta är en coinflip för mig, men tippar FSU bara för att återigen säga emot.

 

Butler – Wisconsin. Gnetbasket at its’ best. Låg score och tight match. Tror på Butler för att de gjorde resan förra året. Wisconsin för att de kan sätta straffkast. Mkt viktigt i NCAA. Eftersom Butler kanske gjort slut på sin tur nu iom det helt galna slutet av matchen mot Pitt så tar jag Wisconsin.

 

Florida – BYU. Jimmer! Eller inte. BYU är som sagt konstiga som bänkar en av sina bästa spelare eftersom han haft fräckheten att ha sex med sin flickvän. Vilken otrolig skandal. :roll eyes: I princip coinflip denna med. Florida är bra, men om BYU spelar som mot Gonzaga tror jag de vinner och hey, jag måste säga emot, så Jimmer på denna med.

 

 

Tar nästa runda när det blir dags eftersom hälften av mina tips lär spricka. Men slutliga vinnaren kan jag iofs slänga in redan: Ohio State.

 

 

Och ni som tycker det är för mkt basket här...här får ni lite till:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouch får vika ned mig redan nu. vilka analyser;)

 

här kommer kin lite mer torftiga

 

Ohio State är väl ett fotbollslag egentligen va, måste sluta springa så bra snart. Kentucky har jag knappt sett under turneringen, men verkar ha varit lite mer stabila va?

 

UNC tror jag oxå på eftersom marquette inte imponerat så mkt å Big East lagen åker ut som flugor. Men UNC har varit lite väl mkt på fallrepet både i ACC turnberingen och här för att att de ska kännas säkra (var ju tveksamma länge under säsongen oxå)

 

Duke var inga favoriter hos mig innan heller men har ändrat mig nu;-)

 

Dålig koll på san diego men de ska tydligen ha nån grym försvare som kanske plockar bort Kemba oxå. UCONN e ju inte direkt djupa heller så man kanske skulle tagit SD i stället.

 

VCU krossar om de fortsätter sätta allt, annars mkt ovisst i en svag matchup

 

Kansas har jag alltid hållit på förutom de senaste åren. gillar inte laget nu av nbån anledning men de lär ju vinna nui

 

Butler e roliga så heja dem

 

BYU seger mot Gonzaga säger väl inte så mkt. Gonzaga har ju inte imponerat under året. Florida krossar

 

Mina lag är Louisville, Villanova, Gonzaga och Notre Dame så om några favoriter föll så var det mina:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Florida – BYU. Jimmer! Eller inte. BYU är som sagt konstiga som bänkar en av sina bästa spelare eftersom han haft fräckheten att ha sex med sin flickvän. Vilken otrolig skandal. :roll eyes: I princip coinflip denna med.

 

Säger som Simmons sade i sin podcast - Mina döttrar ska gå på BYU.

 

Kuriosa, man blir tydligen utslängd från skolan om man röker eller dricker kaffe också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuriosa, man blir tydligen utslängd från skolan om man röker eller dricker kaffe också.

Eller om man odlar skägg utan lapp från läkare. Har man lapp från läkare MÅSTE man ha skägg dessutom. #winning

 

Mina tips i natt - BYU, Wisconsin, Connecticut och Duke. Jag tror egentligen Gators har större chans att vinna men hoppas på BYU.

 

Edit:

 

A lot of people don't like the beard rule especially. [You can actually get an exemption to wear a beard if it is for religious reasons - meaning you are Muslim or something - or if you can get a doctor to write you a note saying that you need to for medical reasons, like you break out a lot or something. I've always been told it's not that difficult if you really want to. The funny part is if you are exempted, then you will get a student ID with you wearing a beard in the photo - a "beard card" as it's called. If you have a beard card, you MUST have a beard at all times. You are not allowed to shave it off or you can lose the exemption. So basically you can have it one way or the other.]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hoppa på vagnen ja. Och inte så konstigt att lagen man gillar försvinner. Alla gillar ju underdogs och det har inte varit så många såna som lyckats hittills.

 

Jag tror så här.

 

Ohio State - Kentucky inte ens nära. OSU by 20.

 

UNC - Marquette lite närmare men hyfsad säker på den. UNC.

 

Arizona - Duke rysare, tror inte så mkt på Duke faktiskt. har inte imponerat. De är väl favoriter men inte med mkt. kan absolut se Ariz knipa denna. Derrick Williams är riktigt bra. Tror han kan bli bra i NBA också. Irving också såklart, men freshman och varit skadad i 25 matcher eller nåt sånt. Tror inte det hjälper så mkt att han är tebax. Skrälltippar Arizona bara för att vara annorlunda. :)

 

San Diego - UConn var väldigt inne på Uconn pga Kemba Walker. men om han är småskadad så är det inte så mkt mer som talar för dem. San Diego har bara torskat två matcher på hela säsongen. De har många seniors medan UConn har en massa färskingar. UConn måste resa långt. osv. Tippar SDSU av samma anledning som ovan.

 

Kansas - Richmond. Man vill ju gärna tippa underdogs här, plus att de heter spindlarna, men njae. Allt talar för Kansas.

 

VCU - FSU battle of underdogs. Kan man hålla på bägge? Detta är en coinflip för mig, men tippar FSU bara för att återigen säga emot.

 

Butler – Wisconsin. Gnetbasket at its’ best. Låg score och tight match. Tror på Butler för att de gjorde resan förra året. Wisconsin för att de kan sätta straffkast. Mkt viktigt i NCAA. Eftersom Butler kanske gjort slut på sin tur nu iom det helt galna slutet av matchen mot Pitt så tar jag Wisconsin.

 

Florida – BYU. Jimmer! Eller inte. BYU är som sagt konstiga som bänkar en av sina bästa spelare eftersom han haft fräckheten att ha sex med sin flickvän. Vilken otrolig skandal. :roll eyes: I princip coinflip denna med. Florida är bra, men om BYU spelar som mot Gonzaga tror jag de vinner och hey, jag måste säga emot, så Jimmer på denna med.

 

 

Tar nästa runda när det blir dags eftersom hälften av mina tips lär spricka. Men slutliga vinnaren kan jag iofs slänga in redan: Ohio State.

 

 

Och ni som tycker det är för mkt basket här...här får ni lite till:

 

 

hahahaha fyfan vad bra, den fick en verkligen på bra humör igen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, riktigt risig sändningstid för de matcherna så jag missade hela bunten. Fick bli recaps och ikväll blir det bättring.

 

2,5p för psykologas

1,5p för Staahla och undertecknad.

Och så ger jag mig själv guldstjärna för att jag hittade skrällvinsten.

Och guldstjärna till Staahla för kuriosainlägget om skägget.

guldstjärnor värda 1p såklart, så lika inför fortsättningen.

 

;)

 

/enfaldig domare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill bara säga att jag ligger efter, så vågar inte läsa här tills jag kommit ifatt.8om dagboken glidit in på annat än basket så ter sig denna kommentar nog lätt märklig, men eftersom den senaste posten var av stahlaa så är risken för fokusbyte kanske inte så stor)

 

för övrigt känns det viktig att påpeka att jag glömde kansas state som ett av mina favoritlag häromdan. Jacob Pullen tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som Simmons sade i sin podcast - Mina döttrar ska gå på BYU.

 

.

 

Eller om man odlar skägg utan lapp från läkare. Har man lapp från läkare MÅSTE man ha skägg dessutom. #winning

 

Edit:

 

roligt

 

VCU-Butler eey

 

förutom mitt vahändeiandrahalvlekDuketips så har jag svårt att se en bättre tippare här än http://www.youtube.com/watch?v=E3kgjzUsDeg

 

sorgligt att det nästan är slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...