mackie Postad 14 November , 2010 Rapport Share Postad 14 November , 2010 Tips på någon sida (förutuom WilliamHill där jag redan har pengar) där det är bra pengar i garantiturneringarna, bra värde. Inte PokerStars, hatar den sidan! Men typ på williamhill finns det en turnering varje dag med 18 000 $ garanterat, och är typ max 800 deltagare, och bra struktur etc. undrar om ni har tips på någon sida där det finns bra turneringar, för mellan 2-20 dollar, där det är bra garanterade prispengar och inte typ 3000-10000 deltagare som det är i många liknande turneringar på FTP eller PokerStars? // mackie Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 14 November , 2010 Rapport Share Postad 14 November , 2010 Varför har du bestämt dig för att hata pokerstars? När det uppenbarligen är det hetaste tipset vare sig du vill eller inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frankylee Postad 14 November , 2010 Rapport Share Postad 14 November , 2010 Varför har du bestämt dig för att hata pokerstars? När det uppenbarligen är det hetaste tipset vare sig du vill eller inte.. det är ju minst 1000-2000 spelare reggade till i princip alla turneringar där med buy-in på under 50$. eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drekari Postad 14 November , 2010 Rapport Share Postad 14 November , 2010 Ongame har väl helt ok turneringar.. Men alltså pokerstars är guld sidan om du vill lira turrar med hög guarantee. Lär dig älska sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mackie Postad 14 November , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2010 Dels kan jag inte sätta in pengar där pga ett oupklarat ärende som en polare har och dom tror vi fuskade.. haha och sen som han sa, typ alltid flera tusen deltagare till turneringarna med bra garantipengar så har ni några vettiga tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drekari Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Ongame har väl helt ok turneringar. Jag tror att turrarna overall är likadana ungefär om du räknar bort ftp och stars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mackan996 Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Bodog lär ha få spelare i vissa turneringar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BigMeech Postad 15 November , 2010 Rapport Share Postad 15 November , 2010 Som sagt ovan, Ongame! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 +1 på ongame! Ingen koll på 2-20 men kan tänka mig att även den prisklassen bjuder på trevligheter! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vuns187 Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 skulle oxå säga ongame. annars har du microgaming, dock inte spelat där på ett tag. Men Pokerstars och FTP är lätt bästa sidorna för MTTs dock inte skattefritt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 Bodog lär ha få spelare i vissa turneringar Bodog är enligt mig den enda sida där du vecka efter vecka hittar rejäla övervärden. Deras 100k garanti når aldrig mer än 400 pers och kostar endast 162$. Ofta ligger det 30-40k$ extra i prispotten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 16 November , 2010 Rapport Share Postad 16 November , 2010 Dels kan jag inte sätta in pengar där pga ett oupklarat ärende som en polare har och dom tror vi fuskade.. haha och sen som han sa, typ alltid flera tusen deltagare till turneringarna med bra garantipengar så har ni några vettiga tips? Även stars har ju börjat fatta detta och kör en hel del turrar med maxtak på 500 per osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mysmacke Postad 17 November , 2010 Rapport Share Postad 17 November , 2010 7-game turren som börjar 23:15 på ftp brukar ha rejält övervärde och sjukt fiskigt motstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Danne980 Postad 3 December , 2010 Rapport Share Postad 3 December , 2010 Även stars har ju börjat fatta detta och kör en hel del turrar med maxtak på 500 per osv. Med den konsekvensen att det är väldig låg garanterad prispott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 3 December , 2010 Rapport Share Postad 3 December , 2010 Med den konsekvensen att det är väldig låg garanterad prispott. Ja dumma Stars. Tänk om de körde buy-in cap 500 players med $20k garanti. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Danne980 Postad 3 December , 2010 Rapport Share Postad 3 December , 2010 Tråden handlade ju om övervärde på turneringarna jag ville bara påpeka att det sällan är det på turneringarna med max 500 etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosjon Postad 11 December , 2010 Rapport Share Postad 11 December , 2010 Mest övervärde finns på Bodog som det talats om innan, nästan alla turneringar, men även everest där deras 50K garanti på söndagar och deras 5K garanti vardagar sällan är fullteckande. Cake var ganska ok också förr, men sämre nu. Ongame har väldigt sällan övervärde, inte heller stars eller full tilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RunningAlone Postad 20 December , 2010 Rapport Share Postad 20 December , 2010 Partypoker brukar ha några trevliga mtts på fredagar och lördagar om jag inte minns fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ottoPelle Postad 23 Maj , 2011 Rapport Share Postad 23 Maj , 2011 På boss går det en 50K GTD för 55 på söndagar. Övervärdet brukar ligga på cirka 13K. Den är riktigt spelvärd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 23 Maj , 2011 Rapport Share Postad 23 Maj , 2011 det är ju minst 1000-2000 spelare reggade till i princip alla turneringar där med buy-in på under 50$. eller har jag fel? Yes:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 23 Maj , 2011 Rapport Share Postad 23 Maj , 2011 Tråden handlade ju om övervärde på turneringarna jag ville bara påpeka att det sällan är det på turneringarna med max 500 etc. Nä precis, och det är sällan övervärde i någon MTT på stars och FTP öht. Bodog som sagt och även entraction har övervärde i många turneringar dag efter dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 24 Maj , 2011 Rapport Share Postad 24 Maj , 2011 Det jag blir lite konfunderad över är hur bodog orkar pumpa in pengar vecka efter vecka. $162:an är den ena stora turre de har och den går varje vecka minus $20-40k. Eftersom bodog är en liten sajt med få spelare borde detta ta dem riktigt hårt. Trots detta har de haft det så i säkerligen ett år eller mer. Dessutom har jag två gånger lyckats få en gratisbiljett till denna turre då de saknat mig på sajten så det betyder ju att det måste vara en oerhörd kostnad för dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ergo Postad 24 Maj , 2011 Rapport Share Postad 24 Maj , 2011 Om man är duktig har väl alla turneringar värde... (roi?) Vad betyder värde för dig? De här tre faktorerna är väldigt olika för olika människor: ett förstapris som du tycker är stort nog för att du vill spela bra. Att fältet inte är stort (vad är stort, är 1000 spelare en stor turnering?/ är WSOP en stor turneringen?) att spelarna är dåliga. Dessa faktor är väldigt olika för olika människor. Därför blir olika turneringar "bra" för olika människor. Så beroende på vad du söker kan svaren bli väldigt olika. Är det jag säger helt konstigt eller börjar man tänka lite när man läser detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 24 Maj , 2011 Rapport Share Postad 24 Maj , 2011 Om man är duktig har väl alla turneringar värde... (roi?) Vad betyder värde för dig? De här tre faktorerna är väldigt olika för olika människor: ett förstapris som du tycker är stort nog för att du vill spela bra. Att fältet inte är stort (vad är stort, är 1000 spelare en stor turnering?/ är WSOP en stor turneringen?) att spelarna är dåliga. Dessa faktor är väldigt olika för olika människor. Därför blir olika turneringar "bra" för olika människor. Så beroende på vad du söker kan svaren bli väldigt olika. Är det jag säger helt konstigt eller börjar man tänka lite när man läser detta? Det du säger är helt korrekt. Men det som nämnts som värde tidigare är ju egentligen övervärde. Mao är det ett värde som du som spelare har även om du normalt inte har edge mot dina motspelare. Det krävs bra mycket mindre skill i en turre där 1/4 av vinstsumman är sponsrad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts