Gå till innehåll

NFL och annan betting med berghet


berghet

Recommended Posts

My god, vilken usel match igår... Hur kan de göra så många misstag?

De börjar matchen med två interceptions för TD och ligger sedan undermed 21-3. Efter det tar de kontroll över matchen och det börjar selite ljusare ut, Arizona hade inte mycket till anfall och Dallas lyckades få matchen ungefär dit de ville till slut. Tyvärr blev Kitna skadad och tredje QB´n fick ta över, han hade lite problem men till slut kom han in i matchen. De gör TD med minuten kvar och att missa extrapoängen och sedan låta Arizona coverta på en 4th and 15 för att sedan göra FG och vinna med en poäng var verkligen slutet man hoppades på... Otroligt. En del cash + teasers åt helvete där då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 232
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas att Jax kan ta segernnu i OT, har med de på nån teaser. I sena matcherna har jag på lite blandade kuponger Ravens +2,5, SD -3, Colts +5, NYG +9. Även TB +0,5 och Texans +4 på nån kupong.

 

Singelspel:

Colts @ 1.96

SD @ 1.29

NYG @ 2.4

 

edit: där kastar Garrard en INT i sin egen redzone och Washington vinner väl nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot en härlig match i natt, hoppas att mina gubbar kan visa Atlanta var skåpet ska stå och säkra en plats i slutspelet.

 

Ikväll spelas:

 

Saints @ 2.22

 

Kombi @ 7,9

Saints

Saints - Atlanta o50

Eagles -13,5

 

Teaser @ 2,6

Saints +8

Saints - Atlanta o44

Eagles -7,5

 

Teaser @ 1,9

Saints +8

Eagles -7,5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat kolla NFL nu sen TV10 började visa och faktiskt plötsligt börjat gilla amerikansk fotboll. Hemska tider bara och söndagar är det ändå alltid "riktig" fotboll så då passar det inte. Sett att det visas repriser på Viasat Sport (egentligen mycket bättre för där slipper man reklampaus en gång i minuten) men det verkade tyvärr vara lite random tider och inte ens alltid dagen efter.

 

 

Var det verkligen Eagles som spelade i tisdags? Såg inte ut som det..

 

Imorgon bär det av till Sälen för att fira nyår, blir kvar nån vecka så blir inge spel då!

 

Gott nytt år allesammans! :)

 

Tycker Vicks hundhistoria är riktigt jävla vidrig men fyhelvete vilken QB han är nu när han har en bra dag. Helt sanslöst hur pinsamma han kan få motståndarna att se ut. Så Eagles har blivit lite av favoriter ändå och jag håller med, wtf sysslade dem med i tisdags :mrgreen:

 

My god, vilken usel match igår... Hur kan de göra så många misstag?

De börjar matchen med två interceptions för TD och ligger sedan undermed 21-3. Efter det tar de kontroll över matchen och det börjar selite ljusare ut, Arizona hade inte mycket till anfall och Dallas lyckades få matchen ungefär dit de ville till slut. Tyvärr blev Kitna skadad och tredje QB´n fick ta över, han hade lite problem men till slut kom han in i matchen. De gör TD med minuten kvar och att missa extrapoängen och sedan låta Arizona coverta på en 4th and 15 för att sedan göra FG och vinna med en poäng var verkligen slutet man hoppades på... Otroligt. En del cash + teasers åt helvete där då.

 

Har suttit och stört mig på extrapoängen sen jag började följa nu för att INGEN någonsin missar. Känts så onödigt att inte bara skippa det. Men jag såg den matchen också :rolleyes: Sjukt att en match avgörs sådär grymt första gången man ser någon missa en sån spark. Stackaren såg rätt knäckt ut.

 

 

När drar playoff igång? Och har du tips på någon bra nyhetssida man kan följa? Jag antar att det inte finns några sidor där man kan se matcher i efterhand va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När drar playoff igång? Och har du tips på någon bra nyhetssida man kan följa? Jag antar att det inte finns några sidor där man kan se matcher i efterhand va?

 

Playoffs drar igång ikväll, riktigt laddad, Saints lirar ju! :-D

För nyheter är det NFL.com som gäller för mig, är väl de som är först med allt. Om du vill se matcher i efterhand gratis så är det väl torrents som gäller, har dålig koll annars faktiskt! Verkar som att am.fotboll bara blir större och större i sverige nu, riktigt kul att de får mer och mer tv-tid!

 

 

såg det, bra initiativ!! mitt lag heter achrilles så du vet vart du ska skeppa pengarna sen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man hemma efter julfirande med familjen uppe i Glada Hudik och nyår med polarna i Sälen. Riktigt härligt var det!:-D

 

Ikväll drar ju slutspelet igång och vi börjar med Saints - Seattle, visst ska väl Brees & co bara vinna? De får tillbaka ett par nyckelspelare idag i form av Colston och Shockey. Jenkins saknas dock, vilket är ett litet avbräck.

 

Saints har dock ett av ligans bästa passoffense och står nu mot ett avligans sämsta passdefense, verkar som en bra matchup med andra ord. Seattles offense är inte något att hurra över heller, om man är Seattle fan det vill säga, de är rankade 23e i listan över gjorde poäng/match och 28e i listan över yrd/match.

 

Borde bli en enkel seger för Saints och jag kommer troligtvis att spela Saints -10 här.

 

Nästa match är Jets - Colts. Här tror jag Colts står som segrare tillslut. De har blivit otroligt mycket bättre under slutet av säsongen, både offensivt och defensivt.

 

Manning är mästare mot blitzen och blitza är något Jets älskar att göra. Jets har litat på sitt running-game under säsongen och det har ju gått bra, men i slutet har det stannat upp lite. Colts har dessutom blivit grymt mycket bättre på att försvara mot detta så jag tror att Jets kan få problem med att sätta allt för många poäng på tavlan.

 

Jets har dock haft ett väldigt bra defense i år, vilket kan hjälpa dem en del, jag tror inte att Colts plockar många yards via marken, utan Manning kommer få jobba hårt ikväll. Men det gillar han och han hoppas nog på att få se en hel del blitzar av Jets försvaret, då får vi nog se ett par fina spel tror jag. Här spelas Colts.

 

Kommer posta mina spel senare, kommer även ett par teaser som jag gillar så starkt, trots att jag alltid missar på en match. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens bet:

 

New Orleans Saints/Seattle Seahawks (U 45) @ 2.00

 

New Orleans Saints (-9.5) @ 1.91

Indianapolis Colts (-2.5) @ 1.97

 

Kombi @ 3.7

Saints -10

Colts -2,5

 

Kombi @ 12.8

Saints -10

Colts -2,5

Ravens -3

Eagles -2,5

 

Teaser @ 3.6

Saints -4

Colts +4

Ravens +3

Eagles +3,5

 

Teaser @ 5.5

Saints -4

Colts +4

Ravens +3

Eagles +3,5

GB/Eagles u52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag ska på planet till Thailand nu i 11 timmar. Missar nattens matcher :(

 

Ska pippa er i NFL challenge dock :)

 

Hejja Colts!

 

Tar gärna platsen på planet annars om du vill komma och kolla matcherna 8-)

 

Jag har ju obv lassat på med en hel del Saints inför kvällens match!

 

Go Saints! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär passa på Seahawks-Saints då den känns rätt lurig.

 

Tycker rent generellt att 10.5p är lite för mycket att ge Seahawks hemma på Qwest Field i en playoff-match. De startar Hasselbeck, som gjorde en bra match senast mot Saints då han kastade för 366yards. Deras chans är väl att kontrollera bollen, ta tid genom långa drives och hålla Brees av banan.

 

Problemet skulle väl vara om Saints gick upp i en ledning tidigt, och Seahawks skulle behöva scora mycket och snabbt då de inte direkt har ett bra eller explosivt anfall.

 

Under 45.5 skulle kunna vara ett tänkbart spel dock. Ska Seahawks täcka spreaden på 10.5 så bör matchen även stanna under 45p, då de själva inte lär göra mer än en 17p. Risken är väl liknande här som med spreaden, att Saints kan springa iväg och scora en 30-40p själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär passa på Seahawks-Saints då den känns rätt lurig.

 

Tycker rent generellt att 10.5p är lite för mycket att ge Seahawks hemma på Qwest Field i en playoff-match. De startar Hasselbeck, som gjorde en bra match senast mot Saints då han kastade för 366yards. Deras chans är väl att kontrollera bollen, ta tid genom långa drives och hålla Brees av banan.

 

Problemet skulle väl vara om Saints gick upp i en ledning tidigt, och Seahawks skulle behöva scora mycket och snabbt då de inte direkt har ett bra eller explosivt anfall.

 

Under 45.5 skulle kunna vara ett tänkbart spel dock. Ska Seahawks täcka spreaden på 10.5 så bör matchen även stanna under 45p, då de själva inte lär göra mer än en 17p. Risken är väl liknande här som med spreaden, att Saints kan springa iväg och scora en 30-40p själva.

 

Det är väl lite av problemet de har haft i år, i de 9 matcher de har förlorat har samtliga vart med över 15p marginal. Klarar helt enkelt inte av den typen av spel. Och som vi vet gillar Saints att gå ut starkt och lär med all säkerhet göra detsamma mot ett mycket mediokert Seattle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är så sjukt dåligt så vet inte vad jag ska säga... vad i helvete gör försvaret?? släpper in 41p mot SEATTLE SEAHAWKS? tre gånger lyckas de bli heltfria vid en td pass och en gånglyckas lynch alltså meden 67yrd td run med minst 76 spelare som bara ska ta ner honom.. All cred till Saettle dock, bra spelat!

 

Missade även Coltsmatchen för jag vart så ledsen. Tänkte ladda ner den men fanns ju inte redan nu, så kollade resultatet, verkade ju minst sagt vart spännande! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ravens känns som en klar vinnare för mig, Eagles kan dock bli tight, allt beror på vilket Eagles vi får se ikväll. Det lag vi sett senaste 2 veckorna har inte glänst direkt.

 

Dagens bet:

 

Ravens @ 1.59

Eagles @ 1.74

 

Kombi @ 2.76

Ravens

Eagles

Teaser @ 1.9

Ravens +3

Eagles +3,5

 

Taser @ 3.6

Ravens +3

o34.5

Eagles +3.5

u52.5

 

edit: tippade också en liten slant på Patriots som Super Bowl vinnare, ser inte vilka som ska rubba detta lag. 2.82 blev oddset.. kom in lite väl sent kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eagles hade ju sina chanser men det sista lilla saknades tyvärr. Akers kunde avgjort matchen men det var inte hans dag heller. Det snackades om att det blåste hyfsat mycket men de båda sparkarna han missade såg ut att vara rätt sneda.

 

Jag tycker en Vick i form är det roligaste man kan se på när det gäller NFL så lite synd att Eagles åkte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eagles hade ju sina chanser men det sista lilla saknades tyvärr. Akers kunde avgjort matchen men det var inte hans dag heller. Det snackades om att det blåste hyfsat mycket men de båda sparkarna han missade såg ut att vara rätt sneda.

 

Jag tycker en Vick i form är det roligaste man kan se på när det gäller NFL så lite synd att Eagles åkte.

 

ja det var riktigt synd! trodde ett tag att de skulle klara av det, men som sagt, för många små missar som gjorde att de behövde en sista TD istället för field goal. tex Akers sista fgmiss som verkligen ska sitta, vinden i ryggen och allt... eller Celeks lillla lilla lilla snestegnär han varhelt öppen bakom försvaret och råkade kliva centimeter out of bounds innan han kom in igen och fångade bollen för 2 point conversion som fick göras om... otroligt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...