Gå till innehåll

NFL och annan betting med berghet


berghet

Recommended Posts

Blir så jävla less. Såg redan i början av driven att Colts defense knappt var på banan. Colts defense bryr sig inte om de släpper till en TD eftersom de vinner hursomhelst. Men sen kommer ärkeåsnan Jeff Fisher in i bilden.

 

HUR kan man inte kicka ett FG+Onside och ge sitt lag CHANSEN att vinna en så viktigt match. Bironas sprang tydligen t.om ut på planen på egen hand för att sparka ett FG, men Fisher kallar tillbaka honom och går för en helt meningslös TD. Det är bara så dåligt.

 

Jag blir så trött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 232
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tar ett litet bet på Chargers -7 på Sportingbet. Chiefs QB Matt Cassel opererade blindtarmen i veckan, och är listad som "doubtful". I princip alla spelbolag har stängt marknaden, förutom då Sportingbet som ligger kvar på -7. 5Dimes t.ex öppnade upp på -8.5/9.5 igen. Har inte direkt analyserat matchen, men känns som att när marknaden öppnar på resten av bolagen bör linan landa på 8.5/9.5, så i värsta fall kan jag sälja av/middla spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta de teasers som jag spelade i torsdags.

 

Odds 7.0

Indianapolis Colts (+3.5)

Colts/Tennessee Titans (O 38)

Packers

Packers/Detroit Lions (U 53)

Orleans Saints (-2.5)

Orleans Saints/Rams (U 53.5)

 

Odds 7.0

Indianapolis Colts (+3.5)

Pittsburgh Steelers (-2.5)

New England Patriots (+3.5)

Green Bay Packers

Orleans Saints (-2.5)

Philadelphia Eagles (+3)

 

New England Patriots, New Orleans Saints, Philadelphia Eagles, Indianapolis Colts, Green Bay Packers, Pittsburgh Steelers @ 6.53

 

Lite extra krydda med denna, inga stora bet dock :)

Indianapolis Colts, New England Patriots, Philadelphia Eagles, Green Bay Packers, New Orleans Saints, Pittsburgh Steelers, Atlanta Falcons, NY Giants @ 14.12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler teasers lagda: (Blir många idag) :)

 

Odds 7.0

New England Patriots (+5)

New England Patriots/Chicago Bears (O 31.5)

Green Bay Packers (+0)

Atlanta Falcons (-1)

New Orleans Saints (-3)

St Louis Rams/New Orleans Saints (U 53.5)

 

Odds 7.0

Oakland Raiders (+10)

Pittsburgh Steelers (-2.5)

New England Patriots (+5)

Atlanta Falcons (-1)

Tampa Bay Buccaneers (+5.5)

New Orleans Saints (-3)

 

Odds 2.5

New England Patriots (+5)

Atlanta Falcons (-1)

New Orleans Saints (-3)

 

Kombispel:

Odds 2.77

Patriots

Falcons

Saints

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel på tidiga matcherna:

Atlanta @ 1.31

GB @ 1.37

 

Atlanta -7,5 @ 2.02

Tampa Bay @ 1.89

Oakland @ 2.78

 

Atlanta bara vinner, väldigt svårt att se att Carolina skulle ha något att sätta emot och 1.31 ser jag trots allt som ett bra odds i sammanhanget.

De är inte kända för att vinna med stor marginal, men de borde vinna med mer än en TD ikväll tycker jag.

 

Green Bay ska också bara vinna. De jagar Chicago i serieledning och Lions spelar på sin tredje QB. 1.37 känns bra där.

 

Tampa Bay bör kunna slå ett uselt Redskins försvar som inte har en chans att stoppa en rush. Det som talar emot är väl att TB inte längre har chans att nå slutspel och kanske inte har motivationen att vinna. Får hoppas att så inte är fallet.

 

Oakland känns väldigt undervärderade i denna match. Visst är Jax bra, men de glänste inte direkt senast, det var mer Titans som var dåliga. Oakland däremot kommer färska från en härlig seger mot San Diego. Nu har de ett par måste-matcher framför sig om de ska till slutspel, denna är en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit Packers -0.5 & Över 40.5, samt en liten trippel med Packers ML, Falcons ML och Saints ML.

 

Låter fint! :-D

Vad tror du om NE ikväll?

 

action i GB matchenn iaf, tre int första kvarten om jag inte minns fel, sista var jävligt synd, hade en helt perfekt pass som skulle plockas ner och missar den så försvararen tar skiten...

 

Någon som såg bilderna från när taket i Minneapolis rasade? Rätt sick!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Chicago-NE känns riktigt lurig med vädret som spelar in. Hårda vindar och snö gynnar väl främst underspelet, som dock redan slashats ordentligt från 44 till 37. Vågar inte röra något sidospel med de förutsättningarna, får hoppas att NE kan vinna för dina parlays :).

 

Såg inte första Q i Lions-Packers, men verkar vara en riktigt usel match sett till offensiven? 29 offensive yards för GB, med 2 INTs? Behöver några scores nu i 2Q för att över ska ha en bra chans i andra halvlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, lite orolig blir man ju nu! Trodde inte vädret skulle bli så pass dåligt som det verkar vara nu. Får se hur mycket det påverkar, NE och Brady löser det nog på något sätt. ;) Har ju också ett överspel där på en av mina teasers, men den ligger väl runt 30-31 om jag inte miss fel, så inte allt för högt ändå.

 

Atlanta ser ju ut att ha full koll på läget, slutade titta en stund efter 14-0 där. Bytte då över till Steelers som inte verkade ha spelat bra enligt kommentatorerna, leder dock med 10-7 i HT.

 

Packers-Lions 0-0 HT. Lions defensive line har vart sjukt bra. Hoppas att Packers kan lösa detta! Rodgers skdade sig och vet ej om han kommer tillbaka, sjukt surt isf.. Inhopparen såg inte 100 ut direkt.

 

Oakland leder med 17-7 i HT, har inte sett den matchen.

TB liger under med 3-10, har inte sett den heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, lite orolig blir man ju nu! Trodde inte vädret skulle bli så pass dåligt som det verkar vara nu. Får se hur mycket det påverkar, NE och Brady löser det nog på något sätt. ;) Har ju också ett överspel där på en av mina teasers, men den ligger väl runt 30-31 om jag inte miss fel, så inte allt för högt ändå.

 

Vädret borde gynna NE bäst då Brady e van vid sånt (Foxboro e inte direkt känt för sommarväder) och har spelat många viktiga matcher i d vädret och d passar även NE snabba kortpassningsspel och screen spel hyffsat bra... När d gäller över under är d svårt däremot men kollar man på NE två senaste matcher i snöstorm från 08 och 09 så har man

Titans@Patriots 09 0-57

Cardinals@Patriots 08 7-47

Båda iof hemma men får NE en bra start och Bears måste börja jaga/chansa med mer pass så finns d en risk att d rinner iväg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*ck.. efter en 67yrd drive så kastar Flynn(GB) en INT vid 2nd and goal.... MYCKET VIKTIGA POÄNG...

 

Hoppas du har rätt Vurra! :)

 

edit: 7-3 lions nu... Kör nu för fan GB!!

edit2: Bra val av GB att kasta en lång med 4th and 1 vid Lions 32 när de måste göra TD på denna drive... otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spl på nästa bunt matcher:

Pats @ 1.67

Saints @ 1.24

 

Kombi:

Pats, Saints @ 2.05

Pats, Saints, Chargers, Eagles @ 3.67

Pats +3,5, Saints -3, Saints U53.5 @ 2,4

Pats +3,5, Saints -3, Saints U53.5, Eagles +3 @ 3,4

 

Ps. Greeen Bay var jätte bra idag ds.

 

WOW vilket väder i Chicago... kul att spela i den skiten

 

edit: Kul att man sätter på Oaklandmatchen och ser att de gör 24-24 med 1.30 kvar typ. Jax gör en 65ys punt return och direkt efter en 30yrd td run.. Det var det det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju nästan spännande det där! :)

 

Synd bara att Packers skulle förstöra en jävla massa teasers och kombispel. Tre veckor i rad som jag har missat stora pengar på kombispelen på bara en match som gått snett. Jag grämer mig alltid på deras missar i slutet av sådana matcher. Kastar först en INT vid 2nd and goal, sen när de har 4th and 1 och måste scora en TD på Driven så chansar de och kastar en 32yrd td pass som inte kunde fångas. Varför inte bara köra en run eller kasta kort??

 

ps. tro inte att jag har kommit över förra veckan när Saints skickar in en man för mycket på punt return och får ge tillbaka bollen till Bengals som gör TD. :( ds.

 

edit: Nu spelar vi Eagles till 1.46 gånger pengarna.

 

Kombi @ 2.86

Eagles + Over 50.5

 

Teaser @ 3.4

Eagles +2.5

Eagles o44

Giants +3

Giants o37

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på Över 43.5 i en teaser till nattens match. Gillar även Över 50.5, men nöjer mig med spelet i min teaser.

 

Fan vad bra Patriots är, helt i en klass för sig. Känns som att de enda lagen som kan stoppa dem är Saints, Packers och möjligen Chargers eller Eagles.

 

ska vara o44 i min andra teaser också, skrev fel!

 

som du säger, de är otroligt vassa just nu, lekte ju med Chicago idag. Har svårt att se packers stoppa dem. Saints däremot 8-) Håller även med om att Eagles skulle kunna hota, chargers om de har en bra dag.

 

Bra öppning av Eagles och Vick. Fin double reverse(heter det så?) av Dallas som svar. Nästan så att de förtjänade en TD endast pga av den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*ck.. efter en 67yrd drive så kastar Flynn(GB) en INT vid 2nd and goal.... MYCKET VIKTIGA POÄNG...

 

Hoppas du har rätt Vurra! :)

 

edit: 7-3 lions nu... Kör nu för fan GB!!

edit2: Bra val av GB att kasta en lång med 4th and 1 vid Lions 32 när de måste göra TD på denna drive... otroligt.

 

Bra dagbok det här!

JA supersurt med GB:s dåliga spel där. Blev riktigt irriterad på dem hur de kunde göra så på 4th and 1 med cirkus 1 minut kvar av matchen!

 

Skönt man fick tillbaka på Basketen inatt. Favoriterna vann och jag hade backat dem.

 

Keep it up med analyserna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dagbok det här!

JA supersurt med GB:s dåliga spel där. Blev riktigt irriterad på dem hur de kunde göra så på 4th and 1 med cirkus 1 minut kvar av matchen!

 

Skönt man fick tillbaka på Basketen inatt. Favoriterna vann och jag hade backat dem.

 

Keep it up med analyserna..

 

Tackar! :D

 

Fick in alla spel på Eagles igår, var rätt skönt, så fick man betalt för ett par teasers/kombispel också. Dock en jäkla skillnad mot vad jag hade fått om GB vann, då hade ALLA spel vart rätt, synd att Rodgers blev skadad. Trodde verkligen de skulle vinna. Kanske bör man ta färre matcher och satsa hårt på de bara, som jag gjorde med Pats,Atlanta och Saints igår, som var mina "säkraste" matcher på förhand. Jag har en tendens att alltid trycka in ett par extra matcher. Har ju iof inte gått åt helvete det heller, så får se hur det blir. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget jättevärde i spelen idag. Blir bara ett par mindre bet. Tycker dock att Giants borde vinna ikväll. De vill inte hamna efter i striden mot Eagles och de spelar nu på neutral plan efter att Minnesotas tak rasat in. Brett Favre verkar inte kunna spela heller. 1.43 är helt ok odds, men inget att hurra över.

 

Ravens har haft ett väldigt bra försvar i år, och Foster kommer nog att få svårt att plocka något längs marken. De har även grymt försvar mot passen och låter inte motståndarna göra många poäng. Kan de fortsätta som tidigare så får vi nog inte se Houston gör många poäng här heller. 1.68 är också helt ok, men inget top pick enligt mig. Kan bli jämnt.

 

Giants @ 1.43

Ravens @ 1.68

 

Teaser @ 2.6

Ravens +3

Giants +1,5

Giants o37.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ett litet spel på Texans +9.5 & Över 40.5 i MNF. Missade spel på Minnesota-NY.

 

Riktigt tråkigt att Favre inte kunde starta mot Giants, en riktigt sjuk streak hursomhelst. Ur ett spelperspektiv känns det inte som att det spelar någon roll, kanske t.om bättre för Minnesota att Jackson startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ett litet spel på Texans +9.5 & Över 40.5 i MNF. Missade spel på Minnesota-NY.

 

Riktigt tråkigt att Favre inte kunde starta mot Giants, en riktigt sjuk streak hursomhelst. Ur ett spelperspektiv känns det inte som att det spelar någon roll, kanske t.om bättre för Minnesota att Jackson startar.

 

Fina spel! Trodde Baltimore skulle krossa där när det stod 21-0 och 28-7, men sen bröt ju försvaret ihop totalt. Vet inte vad som häne?? Schaub lyfte sig rejält och gjode en RIKTIGT bra sista kvart. Som tur var kunde vi ta segern i OT efter en pick iaf!

 

Satte alla spel igår också, missade dock på o/u spelen på teasers.

 

10-2 i spelen denna vecka och min fina streak fortsätter! Har nu 23-5 på de senaste 28 spelen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...