Gå till innehåll

€33 stulna från esp.


Soni

Recommended Posts

Först och främst, vill inte göra en stor sak av detta pga €33, det är principen. Jag kan heller inte bevisa något av detta men ni har mitt ord på att det stämmer och att jag är 100% säker på detta.

 

Om det har någonting att göra med ICOP Main Event som jag registrerade mig till för flera dagar sedan för just €33 vet jag inte, men det låter ju konstigt.

 

I alla fall, som sagt registrerade jag mig för ovanstående event för €33 för flera dagar sedan, De pengarna(€33) drogs samma sekund från mitt konto. Jag spelar annars nästan bara cashgames, och har alla händer jag spelat sedan dess i Holdem Managers databas, även om HEM kanske inte är 100% accurate så kan jag se hur mycket jag vunnit/förlorat de sessionerna.

 

Imorse hade jag €767 på kontot, körde en session och förlorade €22, vilket då betyder att jag hade €745 på kontot när jag loggade ut(Jag såg detta innan jag loggade ut, jag såg att summan var €745, och är 100% säker på detta)

 

Loggar nu in några timmar sedan och märker att exakt €33 saknas från kontot. Jag undrar om det har någonting med ICOP att göra så jag avregistrerar mig därifrån för att se hur mycket jag får tillbaka, då får jag €33 tillbaka, registrerar mig igen och de €33 dras än en gång. Så där var inte pengarna.

 

Frågar sedan live supporten men han säger bara att jag har registrerat mig till ICOP idag och det är där mina €33 försvunnit till........

 

Men jag VET om att de €33 drogs samma sekund jag registrerade mig för flera dagar sedan, så det kan inte vara så som supporten säger.

 

Som sagt, kan inte bevisa svart på vitt att detta är sant, men jag vet vad jag har sett och de har stulit €33 från mig. Vet inte varför eller hur, när de lika bra kan ta hela rullen, varför just €33 som även är exakta summan för ICOP eventet?

 

Frustrerande, kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skickat detta mail till support, för live supporten kan inte hjälpa tydligen.

 

I registered for the ICOP Main Event several days ago, that €33 where drawn from my account the same second I registered. Today I had €767 in my account, I played poker and lost €22, so my account was at that point €745 before I logged of. Now 3-4 hours later I log on, and notice €33 is missing, there is now €712 in my account.

 

I figured maybe you drew the €33 buy in twice from me and therefor I unregistered from the ICOP event, I got €33 back into my account, then I registered again, and that same €33 was drawn again, which is right. What's NOT right is that somewhere another €33 has been drawn from my account, I dont now why or how, but its gone.

 

And Im 100% sure that €33 where drawn from my account the same second I registered for ICOP main event several days ago. Its like you have taken that buyin amount twice, I dont now, all I know is that €33 is missing. If this is not sorted out quickly, I will not play anymore at eurosuperpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att vänta på svar imo.

 

Livesupporten brukar vara ena klåpare som bara finns där för att ta emot lite skit och ge tips om bonusar och annat för att man ska sätta in pengar.

 

Jo, det blir att vänta, vilket är irriterande det också, skickade ett mail om en annan grej förra veckan, har inte fått svar, så frågan är om dom ens kommer svara på detta. Men ska absolut vänta, ingen idé att gå runt och vara förbannad8-)

 

Jo sant about livesupporten, har frågat dem massor av saker men har alltid fått svaret att jag ska fråga mailsupporten istället, så antar att livesuppen inte är där för att hjälpa till direkt, utan att försöka få folk att punga in cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saldot i klienten uppdateras långsamt ibland

 

Det stämmer kanske, men i mitt fall har det aldrig uppdaterats långsamt, och då räknar jag alltså 5+ sekunder.

 

Men det spelar ingen roll, jag såg pengarna dras från kontot när jag reggade för några dagar sedan. Är väldigt väldigt säker på det, dvs 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har jag också märkt, man får klicka runt lite sen kommer det.

 

Det stämmer, men det är inte problemet:-)

 

Jag kanske förklarar väldigt dåligt jag vet inte, men ni verkar inte förstå hur jag menar, i alla fall, har fått svar och svarat igen:

 

 

Deras svar:

Thank you for the email regarding your poker account.

 

We have thoroughly investigated your account and can confirm that there are no funds stuck on any table or any funds missing.

 

Please find the games transactions below:

 

4556537462 1 TX 11/11/2010 5:31:10 PM MTT Reg 33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Unregistration

4556249642 1 TX 11/11/2010 3:32:50 PM MTT Reg -33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Registration

4556248801 1 TX 11/11/2010 3:32:27 PM MTT Reg 33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Unregistration

4556099521 1 TX 11/11/2010 2:21:31 PM MTT Reg -33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Registration

 

As per your log history, we see that you have logged out from the poker client at 3:36:47 PM GMT and logged back in at 3:37:03 PM GMT. From the above transaction it is evident that you have registered to iCOP7 - Main Event (48046330) before you have logged out, as the registration was done at 3:32:50 PM GMT. Therefore, you found 33euros less when you came back in. However, you have unregistered from the tournament at 5:31:10 PM and money has been credited back.

 

Mitt svar:

"4556537462 1 TX 11/11/2010 5:31:10 PM MTT Reg 33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Unregistration

4556249642 1 TX 11/11/2010 3:32:50 PM MTT Reg -33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Registration

4556248801 1 TX 11/11/2010 3:32:27 PM MTT Reg 33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Unregistration

4556099521 1 TX 11/11/2010 2:21:31 PM MTT Reg -33 Money iCOP7 - Main Event (48046330) Registration"

 

 

 

How can you see this and not that I actually registered 3-5 days ago?

 

In this case above I registered yesterday twice and therefore used another €33, but I DID register several days ago to the same event and you DID take the buyin amount from my account the same second I registered. What you're saying is that I never did register 3-5 days ago, leaving €33 in the air and then show me that I registered twice yesterday as an argument? That doesn't say anything! €33 is STILL gone!!

 

This is how I KNOW it all happend:

 

8-9/11-2010: I register to ICOP main event for €33, that amount were transfered from my account to the tournament prizepool, which I saw with my own eyes.

11/11-2010: I log on and notices €33 is missing I figure maybe something happend and you accidentaly drew the buy in amount of €33 twice for some reason, therefore I unregister and register or "re-registered" twice to see if maybe the double €33 would be transfered back, but it did not. At the same time I sent you an email regarding this, and all you can say is that I registered to ICOP main event twice 11/11-2010, which is right, I did, but as I said that's not the problem, I registered several days ago for another €33.

12/11-2010: I read your email and this is my reply.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick tillbaka mina €33:-)

 

Det stod också i mailet att jag inte fick kopiera texten och använda den någon annanstans överhuvudtaget, något jag aldrig sett i något av deras mail förut. Någon som jobbar där som sett mig kopiera deras tidigare svar? hmmmmm..

 

Men det är bra nu, fick som sagt tillbaka pengarna:) Och rådet att jag i framtiden ska undvika att registrera och avregistrera mig från turneringar. Vilket egentligen inte har med detta att göra, för pengarna försvann ju som sagt redan innan jag avregistrerade mig för första gången. Men men lol osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick tillbaka mina €33:-)

 

Det stod också i mailet att jag inte fick kopiera texten och använda den någon annanstans överhuvudtaget, något jag aldrig sett i något av deras mail förut. Någon som jobbar där som sett mig kopiera deras tidigare svar? hmmmmm..

 

Men det är bra nu, fick som sagt tillbaka pengarna:) Och rådet att jag i framtiden ska undvika att registrera och avregistrera mig från turneringar. Vilket egentligen inte har med detta att göra, för pengarna försvann ju som sagt redan innan jag avregistrerade mig för första gången. Men men lol osv

 

Standard om det stod i signaturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...