Gå till innehåll

Colombia medellin


Fredron

Recommended Posts

Det är folk från 2+2 jag åker med. Rent generellt så kan man säga att så länge du är beredd att styra upp boende etc så kan man alltid hitta pokerspelare att åka. Dem flesta pokerspelare åker ju inte iväg huvudsakligen för att dem är för lata.

 

Jag var faktiskt i Australien tre månader förra vintern vilket var lysande. Kanske den staden som är absolut bäst av dem 20+ jag bott i dem sista 6 åren. Nackdelen för många från PF är ju prisläget. Jag betalade 3200USD per månad för en 1:a i Sydney medan vi här betalar 1100USD / pp för ett penthouse på 240 kvm. En sak där Medellin är mycket bättre än Australien är dock tjejerna. Sjukt bra. Att vara skandinav går ju även mycket längre i Latinamerika :-)

 

/salongsberusad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Updates hade uppskattats väldigt mycket från Setcho & Fredron! Har själv planer på att åka till Medellin i mitten av december och stanna under ett par månader. Vore därför tacksamt med lite info hur det är att leva där och dom områden som lämpas bäst att bo i som skandinav.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Updates hade uppskattats väldigt mycket från Setcho & Fredron! Har själv planer på att åka till Medellin i mitten av december och stanna under ett par månader. Vore därför tacksamt med lite info hur det är att leva där och dom områden som lämpas bäst att bo i som skandinav.

 

Mvh

 

Du får gärna fråga om det är något konkret du undrar över men här kommer lite kort om Medellin. Jag har tidigare bott i Buenos Aires, Rom och Brasilien så vill du jämförelser så är det bara att säga till. Jag är dålig på det här med trips reports så fråga på! För att beta av dem två standardfrågorna så är säkerheten inget problem så länge du inte drar ut till ghettot när du är full. Vanligt sunt förnuft räcker långt. Kokain kostar typ 4-5$ grammet.

 

Medellin är en småmysig stad som har ett riktigt bra klimat. I och med att den ligger på 1500 meters höjd i närheten av ekvatorn så är det alltid 25C och med minimal luftfuktighet. Utellivet här är helt OK men relativt begränsat om man vill gå ut en måndag eller tisdag. Mest salsa och reaggeton och inte speciellt mycket elektronisk musik. Positivt är det det finns mycket snygga tjejer som alla verkar tycka om skandinavier. Det är även jättepopulärt med sillisar i Medellin vilket är en bonus. Det är billigt att äta och dricka ute. Bo vill du göra i El Poblado och då så nära Parque Lleras som möjligt.

 

Bland det som är negativt är den småtråkiga maten om man går på "vanliga" restauranger, bristen på en strand och att inga brudar pratar vettig engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv planer på att åka till Medellin i mitten av december och stanna under ett par månader.

 

 

Gört, ska själv till Colombia om ~2 mån så vore kul med en rapport!

 

+1

 

I december eller januari.

Stannar nog några månader, eller längre.

 

 

Jag har tidigare bott i Buenos Aires, Rom och Brasilien så vill du jämförelser så är det bara att säga till.

 

Ni som är där nu, fortsätt gärna skriva om läget.

Setcho, jämför gärna med Argentina och Brasilien (vilken stad?).

 

Hur länge blir ni kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit här i cirka 3 veckor nu och trivs förträffligt bra.

Bor fortfarande på ett backpacker hostel (Black sheep) och grindar ett par timmar runt lunchtid och sen drar man ut och festar med alla glada backpackers, så det passar mig perfekt för tillfället. Utmärkt wifi just här vilket gör att jag känner mig hyfsat effektiv trots allt.

 

Medellin verkar vara en trevlig stad, om man vill så finns det saker att sysselsätta sig med både på dagarna och kvällarna. Det faktum att det ständigt är cirka 25 grader gör ju inte saken sämre heller. Man överlever här utan att kunna spanska men det hjälper otroligt mycket rent praktiskt samt socialt att kunna kommunicera lite lätt med befolkning.

 

Jag ska kolla på lite lägenheter nu i veckan och det verkar som att man kan få ett privat rum med städning, tvättning och tre mål mat per dag för cirka 2000-2500kr/månad. Så vill man leva billigt så bör inte det vara några problem.

Medellin verkar ha en väldigt stor medelklass också vilket gör att det är lätt att spendera pengar på vettiga saker om man vill göra det.

 

Min plan är att stanna fram till mars ungefär. Stannar så länge jag trivs helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna fråga om det är något konkret du undrar över men här kommer lite kort om Medellin. Jag har tidigare bott i Buenos Aires, Rom och Brasilien så vill du jämförelser så är det bara att säga till. Jag är dålig på det här med trips reports så fråga på! För att beta av dem två standardfrågorna så är säkerheten inget problem så länge du inte drar ut till ghettot när du är full. Vanligt sunt förnuft räcker långt. Kokain kostar typ 4-5$ grammet.

 

Medellin är en småmysig stad som har ett riktigt bra klimat. I och med att den ligger på 1500 meters höjd i närheten av ekvatorn så är det alltid 25C och med minimal luftfuktighet. Utellivet här är helt OK men relativt begränsat om man vill gå ut en måndag eller tisdag. Mest salsa och reaggeton och inte speciellt mycket elektronisk musik. Positivt är det det finns mycket snygga tjejer som alla verkar tycka om skandinavier. Det är även jättepopulärt med sillisar i Medellin vilket är en bonus. Det är billigt att äta och dricka ute. Bo vill du göra i El Poblado och då så nära Parque Lleras som möjligt.

 

Bland det som är negativt är den småtråkiga maten om man går på "vanliga" restauranger, bristen på en strand och att inga brudar pratar vettig engelska.

 

Låter riktigt soft faktist! Fick även lite information av Fredron vilket uppskattades, så nu har man lite mer kött på benen. Hur gick du tillväga när du fixade lägenhet? Just nu kommer jag förmodligen åka ner dit själv men om man mot förmodan lyckas hitta någon annan som ska ner dit så vore det bästa alternativet att hyra en lägenhet. Dock såg jag nu att Fredron hade skrivit att man kunde hyra ett rum för 2000-2500kr/månad, vilket känns väldigt billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för info från er som är där, uppskattas!

 

 

När ungefär tänkte du åka ner dit?

 

I Kina nu och blir kvar i Asien minst 3-4 veckor till.

 

 

Efter det är det mesta relativt öppet.

Att spendera vintern i Columbia låter som ett klockrent alternativ.

 

Vill bo/leva bra och hänga med folk med koll på det lokala.

 

Är enkel att ha att göra med och tar mig fram på spanska. Skriver inte så mycket på PF längre sen företagandet tog över pokern. Spelar fortfarande men mest live och för nöjes skull. Finns några PF rävar som kan gå igod för att jag funkar IRL vid behov.

 

 

Skicka gärna PM om det finns bra boende att dela med kul folk.

Period December-April eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...