Gå till innehåll

1:a steget


k1ssk1ss

Recommended Posts

Hej på er alla kæra pokerspelare

 

Till att børja med får jag be om ursækt før mina ø och min æ, men det ær något fel på tangentbordet.

 

Jag har ett par frågor och funderingar angående den hær pokern. Jag har sedan tidigare vældig lite erfarenhet av poker, jag kan grunderna och spela spelet i sig men jag har aldrig varit något bra på det. Jag har egentligen inte insett, førens nu, hur komplex, stort och brett pokern ær.

 

Før någon månad sedan så råkade jag ramla øver en speldagbok som handlade om poker, det væckte intresse då jag dels fick en inblick i hur pokern ser ut idag, emot vad jag tidigare trodde, och dels då jag faktiskt såg att killen drog in flis, och han drog in bra med det också.

 

Så jag ægnade någon vecka eller två till att læsa så mycket jag kunde om poker. Jag læste forum, jag såg videos, jag læste flera dagbøcker, jag børjade spela frirullar, ja you catch the drift. Så kom den dagen då jag tyckte det var dags att skyffla in lite deg och æga røv, otippat eller inte så førlorade jag allt på samma dag. Nu var det inte stora summor utan mer ett test och jag insåg att jag har mycket att læra, inte minst då jag ægnat dom två sista veckorna till att ta till mig æn mer information, något som har vart vældigt svårt.

 

Och det ær nu vi kommer till mina frågor och funderingar.

 

Vad ska jag inrikta mig på om jag ska førsøka maximera min førtjænst så mycket som møjligt? Om vi tar de faktum att jag har møjlighet med många timmar/dag, ska jag helt enkelt bara grinda før att så sett bygga min BR till høgre nivåer? Och vad menas med grinda egentligen? Plocka fiskar på SVS?

 

Ær rakeback viktigt? Har inte helt førstått principen med rakeback, då jag har registrerat mig på FTP utan aff. missar jag den? Skulle det berøra mitt eventuella cash flow eller væger bonusar upp?

 

Vilka verktyg jag ska anvænda mig av, vad anvænder ni før verktyg i erat pokerspelande? hur jag ska tænka, før exempel på PS så finns det en planering på SnG av hur jag ska spela mina hænder i alla møjliga tænkbara situationer, ska jag verkligen anvænda den som mall? Ær PS strategi den rætta?

 

Finns det någon guide som førklarar før en hur man faktiskt gør steg før steg? Och då menar jag inte liknande sidor som pokerstrategy, utan jag hade gærna uppskattat om någon objektiv mænniska kunde førklara att såhær børjar man och så hær fortsætter man. Låter ganska dumt men nær jag søker efter information så får jag inte svar på mina frågor, och får jag det så reser det sig 7 nya frågetecken.

 

Jag vet inte vad jag ska fokusera mig på, hjælpmedel finns det tusentals av men jag vet inte vilket som jag har nytta av, jag har ingen rød tråd och inget mål førutom att jag ska kunna, i vartfall, på dom hær 3 månaderna spela poker och gå i vinst, inte break even, vinst æven om det ær på lægsta nivån.

 

Sammanfattning: Jag vill gærna veta vad jag ska gøra nu, jag kommer att pytsa in 100 dollar på FTP och sen ær det upp till er vad ni tycker jag ska gøra før att gå vidare.

 

Væljer FTP før jag tycker den ær vældigt skøn att lira på, skulle ni anbefalla något annat så varsegod, jag ær øppen før førslag. Kan dæremot inte spela på SVS då jag ær folkbokførd utanfør Sverige.

 

Jaja, dags att knyta sig, hoppas på att få høra era synpunkter och svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr att om du inte kommit längre är det lika bra att glömma poker. Om du nu trots allt måste så.

 

Grinda= Nöta, alltså det man gör när man spelar, oftare större volymer och under längre tid.

 

Rakeback får du normalt inte om du redan reggat dig utan att signa rakeback. Det är en väsentlig del av din inkomst oavsett om du är breakeven på spelet eller vinnande. Tror man får 27% på ftp och det är ju bara att räkna från den rake du betalar.

 

Verktyg man kan använda är pokeroffice/holdemmanager/pokertracker, de trackar dina motspelares spel och du kan se statistik om hur ofta de raisar, 3bettar, foldar mot c-bet mm mm. Utifrån det kan det vara enklare att sätta dem på en rimlig range. Finns även verktyg speciellt för sng men de kan jag inget om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs "Treat your poker like a business" och inse att precis som med alla nystartade företag tar det ett tag innan man går med vinst. Har du råd med det? I så fall så handlar det om att spela så mycket som möjligt, lära av sina misstag och räkna med att backa i början, se det som läropengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka ge några råd i all välmening.

Börja på microborden där du får köpa in dig för 1$. Då har du 100 inköp att träna upp dig på.

Starta med två bord och när du känner att du hinner med att ta korrekta beslut i varje hand, så kan du lägga till några till.

Bluffa inte på micronivån.

Läs meningen ovanför igen!

Spela ABC-poker, dvs kasta alla dåliga händer och gå med bra händer

Kasta även medium händer, spela bara top 10 händer.

1. A-A

2. K-K

3. Q-Q

4. A-K suited

5. J-J

6. 10-10

7. 9-9

8. 8-8

9. A-Q suited

10. 7-7

 

Du blir lättläst? Kanske det för dom som har koll, men på microborden sitter inte pokereliten... Nybörjare kommer att försöka att bluffa och du kommer att få bra betalt med dina händer.

 

Poker är en berg och dalbana. Du kommer att tycka att du är kung vissa dagar (timmar), men gå inte i upp i högre nivåer för det. Nöt på (=grinda) tills du känner att du är helt vinnande på din nivå innan du går uppåt.

Det blir inte lättare på högre nivåer direkt...

 

Jo ensak till. Du kommer att bli utdragen där någon jä*el synar din all-in, och hittar ett mirakel kort. Knyt näven, kom igen och gör en notis på spelaren. "Fisk! Men jag slår honom 9 av 10 ggr"

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att børja med får jag be om ursækt før mina ø och min æ, men det ær något fel på tangentbordet.

 

tryck alt-shift så byter du inmatningsspråk i windows, alternativt klickar du på texten nere vid klockan där det står DA eller NO för dig. Om inte SV finns i listan lägger du till det i control panel/regional settings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eblinho

 

Varsegod, du får den till och med, den ær gratis :)

 

sulla

 

Du skriver att man normalt inte får RB om man redan reggat sig, vilket/vilka ær undantagen?

 

rosjon

 

Tack, tyværr hade dom inte boken på bibloteket så fick bestælla hem den. Jag førvæntar mig inte attt gå i vinst från dag 1, som jag skrev så ær min førvæntning att nær 3 månader passerat så ska jag kunna gå i vinst, æven om det ær på micro. Ær det orealistiskt med tanke på mitt engagemang och timmarna jag ær villig till att lægga ner per dag?

 

Kebnekaise

Tack! precis vad jag behøvde få høra. Har læst liknande tidigare men visste inte om detta var en rimlig startpunkt. Kommer att køra på den linjen du skriver och eventuellt lægga upp en speldagbok hær och berætta hur det går.

 

nolll

Done, ska bara reboota :)

 

Alla har ju vart nybørjare någon gång och jag uppskattar att ni tar er tid att svara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...