Gå till innehåll

Downswing!!!


m1978

Recommended Posts

Undrar lite hur alla på forumet hanterar sina dåliga perioder där inte en hand får stå? Det är väl nåt som alla har haft antar jag.

 

Är inne i en sjukt tung period, utan tvekan den värsta i mitt pokerliv. Har en flera veckors lång period nu då varenda session slutar med röda siffror trots att jag tycker jag spelar bra. 1-2-3 outs, runner runners och hålpipor bara avlöser varann och just nu skrattar man bara åt det för att det blivit så löjligt.

 

Har alltid spelat på nivå där jag är vinnande och haft mycket inköp för att klara av just sånt här. Ska inte skriva världens inlägg nu, kortfattat hade jag ca 130 inköp på min nivå för några veckor sen nu har jag ca 50 kvar. Hur förlorar man 80 inköp när man har hyffsat tajt spelstil och allt som oftast är favorit när pengarna åker in. Det är btw sng´s vi pratar om så inte lika allvarligt som om det skulle vara cg. But still!

 

Jaja behövde skriva av mig lite. Har någon några råd är dom välkomna, gå ner i nivå känns dock inte så aktuellt då jag ändå har 50 inköp vilket är normalt bara jag som varit överrullad.

 

Hur kommer det sig förresten att Fi ALLTID hittar massa extra outs på turn? Drömmer våta drömmar om ett en gång se en blank turn och slippa våndas inför riverkortet.

 

Trevlig helg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whinear i min DB (du är välkommen att whinea av dig i min DB, skulle vara kul med andra SnG-lirare att utbyta erfarenheter och whinea med, hehe), läser andras DB och blir lättad över att man inte är ensam i misären! :D..

Kollar på bra spelare på sharkscope med stora samples och ser att dessa också har haft perioder med 50-100 BI downswings. Lugnar mig, knyter näven och fortsätter att grinda på, försöker läsa fi när de är svaga och höja, fortsätter att få in degen som favorit så vänder det till slut.

Ibland har man perioder då man torskar ALLT man pushar trots favorit. Hade nyligen en period då fi alltid fick färg/stegdrag på turn när man hade pushat flopp med floppnöten.

Kolla handhistoriker och analysera och se om man hittar luckor. Köra mer smallball kan fungera ibland, oftast under perioder då det går dåligt så dunkar man på lite för hårt med sina bra händer (iaf jag). Fi har något halvbra och läser en som bluff och synar... och drar ut... Istället kan det ses som styrka om man betar mindre och så lägger de sig då de tror att man mjölkar dem.

Jobbigt som fan, men bara att försöka andas ut, försöka tänka klart och fortsätta spela bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köra mer smallball kan fungera ibland, oftast under perioder då det går dåligt så dunkar man på lite för hårt med sina bra händer (iaf jag). Fi har något halvbra och läser en som bluff och synar... och drar ut... Istället kan det ses som styrka om man betar mindre och så lägger de sig då de tror att man mjölkar dem.

.

Så vad du menar är att vi ska betta mindre när vi har FI slagen? Poängen med poker är att maximera skiten ur dina bra händer. Måste vara den sämsta taktiken jag har hört att betta mindre med sina bra händer för att inte bli utdragen. Hatar du att vinna pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad du menar är att vi ska betta mindre när vi har FI slagen? Poängen med poker är att maximera skiten ur dina bra händer. Måste vara den sämsta taktiken jag har hört att betta mindre med sina bra händer för att inte bli utdragen. Hatar du att vinna pengar?

 

Att vara mer försiktig med marginella händer menade jag... Ganska typiskt med såna som dig här på PF. Läser igenom trådar och svar för att kunna ha något att anmärka på, men struntar helt i att svara på trådens huvudämne... Dessutom spelar han SnG. Du vill inte ha syn lika ofta i SnG med 60/40 att vinna tex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ändra på sin spelstil för att man springer dåligt är inte ett bra råd. Om man låter downswings påverka ens psyke så mycket att man känner för att göra ändringar pga badrun, så är mitt råd att bestämma sig för att aldrig göra några ändringar när man i inne i en dålig period.

 

Grinda dig ur skiten bara. När det har gått bra ett tag, så ser du över dina ranger och försöker göra objektiva bedömningar och ändringar.

 

Det optimala är obv att alltid vara outside the box och tänka objektivt, men om man inte klarar av det tror jag på att utveckla sig i upswings och grinda sig ur downswings.

 

Allt förutsatt att du är säker på att du är vinnande på din nivå och kan backa upp det med fina resultat över stort sample.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt hänt att man börjar överbeta och spela allt för rätt fram när man springer kasst. Smallball har många fördelar, man får mer utrymme att analysera situationen och läsa fi annat än om man bara bombar med överpar och hoppas att man har bäst. Mest så jag menar.

 

Med ett sådant tänk anser jag att man är helt fel ute. Ska väl också sägas att det finns vinnande spelare som är inne på din linje :-P

De flesta är imo kändare än bra :mrgreen:

 

Sluta nu! :D.. Klart man inte kan veta när fi har A8 :D.. Varför ska alla hålla på att larva sig hela tiden? Men om man fick välja så har man hellre AK vs A8 än AK vs 87, eller hur?

 

Jo, men det är liksom inte relevant på nåt sätt, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett sådant tänk anser jag att man är helt fel ute. Ska väl också sägas att det finns vinnande spelare som är inne på din linje :-P

De flesta är imo kändare än bra :mrgreen:

 

 

 

Jo, men det är liksom inte relevant på nåt sätt, helt enkelt.

 

Inte relevant kanske. Men nu var det ett konstaterande och du började dryga "u solved poker". Själv så tiltar jag aldrig numer så det påverkar spelet iaf. Håller ett ganska liknande spel hela tiden, men ibland under längre badstreaks försöker jag att "stänga" potterna för tidigt med överpar osv utan att tänka på vad fi kan ha. Men det kanske är så att det är bäst att bomba på i blindo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte relevant kanske. Men nu var det ett konstaterande och du började dryga "u solved poker". Själv så tiltar jag aldrig numer så det påverkar spelet iaf. Håller ett ganska liknande spel hela tiden, men ibland under längre badstreaks försöker jag att "stänga" potterna för tidigt med överpar osv utan att tänka på vad fi kan ha. Men det kanske är så att det är bäst att bomba på i blindo?

 

Förstår inte vad jag har skrivit som kan få dig att anse att jag vill bomba i blindo.

 

Anledningen till att du tar ett beslut vid pokerbordet är att du på något sätt har kommit fram till att det är det optimala valet. Att du har sprungit dåligt ett tag är inte en faktor som bör ändra ditt beslut.

 

Nej, hellre AK vs A8 isf.

 

Här får du frågan om du vill få in AK vs 87s. Du svarar nej. Sen påpekar du att du hellre vill få in AK vs A8.

Jag anser helt enkelt att din post var tillräckligt korkad för att förtjäna ett litet hån från min sida. Det var iofs inte min mening att få dig att må dåligt :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en downswing är det lättare att tänka negativa tankar och därmed fatta ett avvikande beslut från sitt A-game, hur det beslutet ser ut beror på hur du som spelare agerar utifrån denna negativitet.

 

Lite flummigt sagt så försöker jag, innan ett beslut tas, "kolla på mig själv utifrån" (läs objektivt) och se om jag låter känslorna spela in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad jag har skrivit som kan få dig att anse att jag vill bomba i blindo.

 

Anledningen till att du tar ett beslut vid pokerbordet är att du på något sätt har kommit fram till att det är det optimala valet. Att du har sprungit dåligt ett tag är inte en faktor som bör ändra ditt beslut.

 

 

 

Här får du frågan om du vill få in AK vs 87s. Du svarar nej. Sen påpekar du att du hellre vill få in AK vs A8.

Jag anser helt enkelt att din post var tillräckligt korkad för att förtjäna ett litet hån från min sida. Det var iofs inte min mening att få dig att må dåligt :S

 

Men det är ju JAG som har skrivit att det lätt blir att man bombar i blindo när man känner sig fuckad av slumpgeneratorn! Lätt att man blir överaggro med toppar tex och så har fi stegdrag och ett överkort och så hamnar man i onödiga fliplägen/små överlägen istället för att försöka läsa situationen och kanske få in på turn om ett ofarligt kort kommer. Var trött som satan igår, förklarade nog allt dåligt... Förklarade nog allt dåligt nu med... Men ja... gaaaah! :D Menade såklart inte att jag kan bestämma vad jag får in degen mot, menade att det känns betydligt bättre när man får in degen med AK och blir synad av A8 än när man blir synad av 87... Du säger att min post var korkad, jag säger att din tolkning var korkad! Kommer aldrig att förstå mig på folk som hånar andra som de inte känner eller hånar någon innan man har satt sig in i vad de menade... Jag värderar ödmjukhet högt och just nu kan jag absolut inte förstå hur många kan nominera dig till årets forumit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...