Gå till innehåll

Gemplay Blåser Sina Affiliates!!!


HSvensson

Recommended Posts

OBS!!! DETTA ÄR INGEN PROMOTION FÖR RBDEALS ELLER BONUSAR! INGET SÅNT SNACK!

---------------------------------------------------------------

 

Har varit trogen affiliate på gemplaypoker i över ett år nu och allt har funkat bra ända fram till maj då första problemet började och sen rullade det bara på...

 

1. (maj) En spelare får helt utan anledning inte sin 30% rakeback från siten, affiliatemanagern "skickar det vidare" till ansvariga för de utbetalningarna men inget händer, tjaffsar om detta fortfarande men inget händer..

 

2. (maj, juni) Affeutbetalningen uteblir för majmånad (dvs den 15e juni) och när den väl kommer (typ 3 veckor för sent) så kommer den gemensamt med junis och det saknas ca €300. Dessutom är alla affiliatekonton (inkl. affemanagerns) låsta under 2 veckor så ingen kan göra någonting. Detta helt utan anledning, inte ens affemanagern vet varför..

 

3. (mitten på juli) Affiliatemanagern slutar utan förvarning till oss affiliates och det dröjer ca 2 veckor innan man får reda på det.

 

4. (15e aug) Affeutbetalningen uteblir, cash från juli. Fortfarande inte fått dem. Gäller ca €750 tror jag.

 

5. (1 sep) Vissa spelare (de 4-5 nyaste) får ingen 30% rakeback från siten, medan andra får det.

 

6. (3 sep) Jag varnar alla mina spelare för siten och att de bör sluta spela där omgående.

 

7. (15 sep) Affecashen uteblir ännu en gång.

 

8. (1 okt) Den 30% rakebacken till spelarna uteblir än en gång.

 

 

Jag har kontaktat följande för att få stånd en lösning:

 

* Den vanliga supporten som bara säger att de skickar vidare ärendet till ansvariga, men ingenting händer därefter. De verkar heller inte fatta att de inte svarar mig 4e gången på 2 veckor jag skriver till dem.

* De 2-3 mailadresser jag har som "bör" gå till affiliatemanagern, inga svar - bombar sönder deras inkorg fullständigt

* Bossmedia.se där jag först får positiva besked genom att de har kontaktat nån chef på gemplay som skulle kontaktat mig för typ 5 veckor sedan, inget händer såklart..

* IPNpoker som "inget kan göra"

* StMinver som ansvarar för licensen. Till en början får jag beskedet att de kan betala ut spelarnas 30% rakeback från siten, men inte resten. Resten ska betalas från "koheiro ltd" och jag ska få kontaktuppgifter från dem inom kort..

 

De utlovade utbetalningarna från StMinver uteblir och förvandlas till "vi kan inte göra något mer, ärendet avslutas här". Det tar 3-4 dagar mellan svaren man får från dem. Någon kontaktuppgift till ansvarig på "koheiro ltd" har jag fortfarande inte fått. Googlar man Koheiro hittar man inget..

 

 

Totalt tror jag att det gäller mellan €7000 - €9000 som saknas (rb och affecash). Dessutom har inte bonusar fungerat för nya spelare sedan någon månad tillbaka.

 

 

...nu har jag nästan gett upp detta...

 

Känns som det inte finns något mer att göra, jag kollat igenom avtalen för nya affiliates där det står att de har rätt att ändra ALLTING. Dvs inte lönt att polisanmäla på något sätt eftersom gemplay kan säga att de ändrat allt till att ingen ska få några pengar alls (?)

 

 

Har någon några tips på vad jag kan göra härnäst?

 

Vill inget hellre än att ha dessa cashen, inte för min egen del men för att jag känner med spelarna (ca 10st) som inte ens får sin 30% rakeback man har berättigad att få om man spelar på boss media såvitt jag har förstått det (?) (alla har rejkat över €100 / månad)

 

SNÄLLA! Hjälp mig om ni har några förslag!!!

 

Tack på förhand,

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt det som hänt osv, jag saknar ju ca 800. Jag tycker att det är riktigt dåligt att du inte nämnde någonting att det hade strulat med gemplay så tidigt som i maj när jag signa upp så sent som i mitten av augusti.

 

+1

 

Detta gällde 1 person och under en längre tid (typ juni - aug) trodde jag det hade löst sig eftersom spelaren ifråga inte återkom till mig om det och gemplay sa att det var fixat...

 

EDIT: Dvs. det funkade bra för resterande 34 registrerade spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom tycker jag att jag med spelare (och gärna många andra) ska jobba emot gemplay för att få stånd en lösning istället för att klandra på varandra.

 

Hence du vet mycket väl att det inte är jag som har lurat någon så håll ihop istället för att snacka skit.

 

Han har väl all rätt att vara besviken på dig även om ni båda vill att Gemplay gör rätt för sig.

 

Att han säger att han tycker det är dåligt du inte berättade något är definitivt inget skitsnack.

Är glad jag inte har dig som affe som tänder till så lätt mot sina spleare så fort dom yttrar något som inte är positivt i dina öron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har väl all rätt att vara besviken på dig även om ni båda vill att Gemplay gör rätt för sig.

 

Att han säger att han tycker det är dåligt du inte berättade något är definitivt inget skitsnack.

Är glad jag inte har dig som affe som tänder till så lätt mot sina spleare så fort dom yttrar något som inte är positivt i dina öron.

 

Han har absolut rätt att vara förbannad och besviken, men varför på mig? Är ju gemplay det är fel på - inte mig.

 

Jag har skött detta mycket bättre jmf. med vad många andra kunnat göra.

 

Du vet ingenting om hur mycket jag varit i kontakt med mina spelare. "Tänder till så fort dom yttrar sig". Skaffa infon innan du börjar snacka!

 

Jag har varit i kontakt med alla spelare, framförallt Hence och det är snarare riktigt dålig stil av dig att du yttrar dig överhuvudtaget när du inte vet något om det.

 

Har du tips eller förslag så skriv, annars kan du lika gärna skippa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som hankie123 sa, märkte du redan i maj att det började bli problem, och du tog in nya spelare ännu i augusti?? Jag lirar också under en affiliate har lirat under honom ett år nu, på en sida som jag lirade på i början så märkte han att inte allt stog rätt till, han berättade det genast åt mig och jag fick byta sida, fick desutom också alla pengar från sidan som han märkte att allt inte stog rätt till på, denna sida som jag lirar på nu så har jag lirat på ett halvt år och har aldrig haft några probem, alla mina rb utbetalnigar har kommit som dom skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som hankie123 sa, märkte du redan i maj att det började bli problem, och du tog in nya spelare ännu i augusti?? Jag lirar också under en affiliate har lirat under honom ett år nu, på en sida som jag lirade på i början så märkte han att inte allt stog rätt till, han berättade det genast åt mig och jag fick byta sida, fick desutom också alla pengar från sidan som han märkte att allt inte stog rätt till på, denna sida som jag lirar på nu så har jag lirat på ett halvt år och har aldrig haft några probem, alla mina rb utbetalnigar har kommit som dom skulle.

 

Som jag skrivit innan, det var EN spelare som inte fick sin 30% rakeback (han fick såklart bonus och andra förmåner som alla andra spelare). Eftersom det bara är 1 / 34 spelare har haft problem och jag dessutom trott att det var fixat eftersom boss media sa det och spelaren ifråga inte återkommit till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig jobbat med gemplay men mönstret ser ut som att de inte har några pengar och är på väg mot en konkurs. Skulle så fort som möjligt försökt ta ut mina pengar och hade inte blivit förvånad ifall det hade blivit problem med uttag.

 

Tyvärr tror jag det inte finns så mycket som du kan göra, för ser ut som att du har informerat dina spelare om situationen. Det enda du bör göra är att ha en fortsatt god ton till de spelare som blir utan rakeback även fast de fortsätter spela på en sajt där du uppenbarligen har varnat för spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vi spelare inte dina kunder?

 

Then act like it.

 

 

 

Dessutom är det lite ditt ansvar att hålla det du utlovar, vare sig din kontakt eller inte fungerar på sajten. Nu vet jag inte om du är en stor affe med volym eller inte, men finns det utrymme hade jag garanterat compat spelarna som missat sin RB för att behålla trovärdigheten.

 

 

Bara min randomtankar kring hela den här röran. Trist som fan med sajter som inte beter sig dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vi spelare inte dina kunder?

 

Then act like it.

 

 

 

Dessutom är det lite ditt ansvar att hålla det du utlovar, vare sig din kontakt eller inte fungerar på sajten. Nu vet jag inte om du är en stor affe med volym eller inte, men finns det utrymme hade jag garanterat compat spelarna som missat sin RB för att behålla trovärdigheten.

 

 

Bara min randomtankar kring hela den här röran. Trist som fan med sajter som inte beter sig dock.

 

Hade inte velat något annat än att betala ut till spelarna och mer därtill om jag hade haft de pengarna.

 

En frågeställning: Du menar alltså att jag ska betala ut det privat, inget snack? Alltså måste man vara stenrik för att vara en stor affe? Ska man inte kunna gå från att ha en vanlig ekonomi och vara en riktigt bra och stor affe (förhandla bra med siten, ha bra kontakt med spelarna osv)? Utan måste vara sjukt rik för att kunna täcka eventuella idiotsiter?

 

Så kan man ju inte tänka om man ex. ska starta eget företag, måste ju börja nånstans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har absolut rätt att vara förbannad och besviken, men varför på mig? Är ju gemplay det är fel på - inte mig.

 

Jag har skött detta mycket bättre jmf. med vad många andra kunnat göra.

 

Du vet ingenting om hur mycket jag varit i kontakt med mina spelare. "Tänder till så fort dom yttrar sig". Skaffa infon innan du börjar snacka!

 

Jag har varit i kontakt med alla spelare, framförallt Hence och det är snarare riktigt dålig stil av dig att du yttrar dig överhuvudtaget när du inte vet något om det.

 

Har du tips eller förslag så skriv, annars kan du lika gärna skippa det.

 

 

Mig har du inte sagt mkt till, har fått mailet att vi inte bör spela där. Sen har jag tjatat och tjatat utan svar. Fick droppa i din db för att du skulle reagera. Sen ska man hålla på med sånt här medföljer ju givetvis ett viss ansvar. Sen som henke skrev att om det redan hade strulat det minsta ett tag( lär ju vara en början till mer strul) , bör du fan åtminstonde förvarna oss och nämna det. Istället för att vara så pengakåt och värva spelare efter spelare.

Imho tkr jag personligen för att inte vara helt bränd i framtiden att du bör punga ut från egen rulle iaf de resterande prollarna vi skulle ha av dig. Sen försöker du verkligen och det är verkligen positivt. Hade varit riktigt snyggt om du hade fixat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om du är en stor affe med volym eller inte, men finns det utrymme hade jag garanterat compat spelarna som missat sin RB för att behålla trovärdigheten. .

 

Alltså visst att man kan tycka att han skall kompenserar spelare men av vad jag kan läsa så verkar det vara 5-6 (av 34) spelare som drabbades innan det att han gick ut och varna för fortsatt spelande.

 

De 5 spelare skall självklart kompenseras om det finns utrymme, men den rakeback som uteblir efter 3 sep är ju inte rimlig att ersätta för. Eftersom det inte är mina spelare så kan jag uttrycka vad jag verkligen tycker... men vem är så jäkla dum och fortsätter spela och sedan har mage att klaga på att rakeback uteblir.

 

 

Hade inte velat något annat än att betala ut till spelarna och mer därtill om jag hade haft de pengarna.

 

En frågeställning: Du menar alltså att jag ska betala ut det privat, inget snack? Alltså måste man vara stenrik för att vara en stor affe? Ska man inte kunna gå från att ha en vanlig ekonomi och vara en riktigt bra och stor affe (förhandla bra med siten, ha bra kontakt med spelarna osv)? Utan måste vara sjukt rik för att kunna täcka eventuella idiotsiter?

 

Så kan man ju inte tänka om man ex. ska starta eget företag, måste ju börja nånstans...

 

Du bör alltid ha med sådana här tillfällen som en sorts overheadkostnad när du tar ut pengar från din affiliateverksamhet, mao lägg undan en del pengar.

 

Skulle jag börja som affiliate idag hade jag antagligen inte tagit ut några pengar alls de första 10-12 månader för att kunna bygga upp en buffert, hur stor beror på den volym mina spelare rejkar men i alla fall så att jag kan täcka 1-1.5 månaders spel på min största sajt.

 

Det naivt och tro att man 2010 kan tjäna några snabba och enkla pengar som en pokeraffiliate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig har du inte sagt mkt till, har fått mailet att vi inte bör spela där. Sen har jag tjatat och tjatat utan svar. Fick droppa i din db för att du skulle reagera. Sen ska man hålla på med sånt här medföljer ju givetvis ett viss ansvar. Sen som henke skrev att om det redan hade strulat det minsta ett tag( lär ju vara en början till mer strul) , bör du fan åtminstonde förvarna oss och nämna det. Istället för att vara så pengakåt och värva spelare efter spelare.

Imho tkr jag personligen för att inte vara helt bränd i framtiden att du bör punga ut från egen rulle iaf de resterande prollarna vi skulle ha av dig. Sen försöker du verkligen och det är verkligen positivt. Hade varit riktigt snyggt om du hade fixat detta.

 

När ska du ge dig? Asså jag är lite trött på att du whinar över mig att jag inte håller dig uppdaterad när du aldrig svarar (förrän nu förra veckan) på msn eller på mail. Hur fan ska man kunna kommunicera med någon som inte svarar?

 

Testa prata med en vägg så får du se hur det går. Jag har försökt prata med dig och det är ungefär samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska du ge dig? Asså jag är lite trött på att du whinar över mig att jag inte håller dig uppdaterad när du aldrig svarar (förrän nu förra veckan) på msn eller på mail. Hur fan ska man kunna kommunicera med någon som inte svarar?

 

Testa prata med en vägg så får du se hur det går. Jag har försökt prata med dig och det är ungefär samma sak.

 

Ödmjuk du är.

 

Mybad isf, trodde inte man svarar på ett "massmail" som du skickar till alla spelare för att informera om att man ej bör spela på siten. Sen tar jag emot offline meddelanden på msn, och icket att jag har fått någonting från dig. Sen var det henke som fick mig att kontakta dig, då du mer än en gång hade haft en jävligt spydig och allmänt dryg attityd mot honom. Sen finns det folk som behöver pengarna och jag en av dom.

Är inte arg, mest besviken bara. Vet att sånt här kan hända, trodde bara inte det skulle hända mig 2 månader irad. Säger inte att du är nån värdelös affiliate, men i framtiden lär jag höra mig för väldigt noga innan jag går med på några deals.

 

Skriv på msn om du vill fortsätta diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ödmjuk du är.

 

Mybad isf, trodde inte man svarar på ett "massmail" som du skickar till alla spelare för att informera om att man ej bör spela på siten. Sen tar jag emot offline meddelanden på msn, och icket att jag har fått någonting från dig. Sen var det henke som fick mig att kontakta dig, då du mer än en gång hade haft en jävligt spydig och allmänt dryg attityd mot honom. Sen finns det folk som behöver pengarna och jag och henke är en av dom. Framförallt henke utan att hänga ut honom, som har haft sitt livs downswing och verkligen skulle behöva en boost i sin rulle.

Är inte arg, mest besviken bara. Vet att sånt här kan hända, trodde bara inte det skulle hända mig 2 månader irad. Säger inte att du är nån värdelös affiliate, men i framtiden lär jag höra mig för väldigt noga innan jag går med på några deals.

 

Skriv på msn om du vill fortsätta diskutera.

 

Vi tar det på msn :)

 

EDIT: Jag behöver också mina pengar enormt mycket just nu, downswing, dyr resa, räkningar osv...Helt galet fattig nu så behöver också dessa pengarna.

 

Förstår att ni är besvikna, vem är inte det ...

 

Och ja, jag ska också se mig för bättre innan jag signar upp på en site nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vi spelare inte dina kunder?

 

Then act like it.

 

 

 

Dessutom är det lite ditt ansvar att hålla det du utlovar, vare sig din kontakt eller inte fungerar på sajten. Nu vet jag inte om du är en stor affe med volym eller inte, men finns det utrymme hade jag garanterat compat spelarna som missat sin RB för att behålla trovärdigheten.

 

 

Bara min randomtankar kring hela den här röran. Trist som fan med sajter som inte beter sig dock.

 

+100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte velat något annat än att betala ut till spelarna och mer därtill om jag hade haft de pengarna.

 

En frågeställning: Du menar alltså att jag ska betala ut det privat, inget snack? Alltså måste man vara stenrik för att vara en stor affe? Ska man inte kunna gå från att ha en vanlig ekonomi och vara en riktigt bra och stor affe (förhandla bra med siten, ha bra kontakt med spelarna osv)? Utan måste vara sjukt rik för att kunna täcka eventuella idiotsiter?

 

Så kan man ju inte tänka om man ex. ska starta eget företag, måste ju börja nånstans...

 

1.Du SKA betala ut privat, JA !

 

2. Du måste ha en del stålar 2010 för att vara Affe, JA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar det på msn :)

 

EDIT: Jag behöver också mina pengar enormt mycket just nu, downswing, dyr resa, räkningar osv...Helt galet fattig nu så behöver också dessa pengarna.

 

Förstår att ni är besvikna, vem är inte det ...

 

Och ja, jag ska också se mig för bättre innan jag signar upp på en site nästa gång

 

Du har ett vanligt jobb, vilket du kanske också har? Den 25e säger din chef att det strular med pengar och att du ska få dina slantar. Skulle du då acceptera att han inte kan betala dig för att han haft en dyr resa, räkningar mm mm.

 

Så sjukt att du bara skyller vidare på siten. Du har självklart ett stort ansvar för dina spelares säkerhet. Du är deras kontakt och ni sköter alla kontakt er emellan. Oväntat att du får ta en del skit då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad jag verkligen inte förstår, speltorsk, hankie m.fl är hur ni kan bli besvikna över utebliven rakeback efter den 3:e sep... rätta mig gärna om jag har fel men det verkar inte som om ni gnäller över den rakeback som uteblev innan 3:e sep.

 

Du är ute och cyklar. Det är rakebacken för augusti vi inte fått. Inte spelat en hand i hela september på siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite uppeldad stämmning på sina håll.

 

Jag har haft Hsvensson som affe tidigare, har fortfarande på en site, och det har fungerat utmärkt. Allt är inte skit. Med det sagt vill jag gå vidare till vad jag egentligen skulle säga.(Jag förmodar att jag inte får en varning för denna mening mods? för isåfall hade ni väl redan låst hela tråden!?)

 

Vad det gäller den uppeldade stämmningen så förstår jag verkligen att folk är bittra, sura, irriterade. Jag hade varit detsamma om jag fortfarande spelat på gemplay, vilket jag inte gör.

 

Men nu är situationen som den är, problemet finns redan. Känns som man bör göra det bästa av situationen. I detta falla att inte käfta med varandra, kasta skit etc. Mobilisera istället för att se till att ni får de pengar ni ska ha, inte mot affen, utan med affen mot siten.

 

När ni väl får pengarna tycker jag ni alla ska skänka någon 1% någonstans. Låt mig föreslå hjärtebarnsföreningen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med Gibraltar Regulatory Authority. Vanligen brukar de inte befatta sig med affiliate-tvister, men det kanske är annorlunda när spelare inte fått utbetalningar.

 

Kontakta gambling affiliates union angående dina affiliateproblem. De har löst en del tvister tidigare och kan säkerligen hjälpa dig nu med.

http://gamblingaffiliatesunion.org/contact

 

Testa ring Stminver och tjata, tjata och tjata ännu mer. Det är Stminver som driver IPN och Stminveraffiliates marknadsför gemplay casino, så de är lite väl involverade i soppan för att inte ta något ansvar. På Gemplays hemsida står också: "GemPlay is brought to you by St Minver Ltd, Europe’s leading gaming operator."

 

För övrigt skulle jag ändra rubriken så att det står att de blåser spelare också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...