Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sibylla Möllevångstorget

Del 1 - En utomjordisk historia

Min kombo kom hem sent och var tydligen hungrig, tillslut hamnade vi på Sibylla. Jag ska spendera minst 1h per dag på Sibylla framöver, det är där det händer.

 

Det kommer in en man i 40års åldern, jag snabbar upp konversationen först när han blir högljudd och säger "Ja, vad tror du jag kommer in här för?!"

För att köpa mat kanske, gissar jag...

Mannen fortsätter "Det kom fram en fjortis och frågade om hon fick en cigg, jag sa att jag inte hade några och gick förbi, han sprang ikapp mig och sa att han pratade med mig, jag sade att jag inte pratade med honom".

Nu börjar mannen, som fortfarande är ca 40år gammal, att gråta. Riktiga tårar och snyftljud. Det börjar bli intressant... Han fortsätter "Sedan en stund senare hörde jag några killar komma springande bakom mig och när jag vände mig om så jag fyra killar, negern och tre fjortisar". Han snyftar och försöker samla sig. "De slog mig, de skrek åt negern att hugga mig och han hade kniv..."

Nu ringer killen i kassan polisen och förhör mannen lite om utseende på killarna.

Polisen kommer inom några minuter och mannen går ut för att berätta, men först plockar han fram tre telefonkort och en mobil ur jackfickan och ger dem till tjejen bakom kassan (som hittills bara stått tyst) och säger: Ladda dem i mobilen, alla tre... (WTF?!!) Sen går han ut och blir förhörd.

 

Efter en stund kommer en afrikans kvinna in som knappt kan svenska och hennes konversation med killen som jobbar där var rakt igenom absurd och jävligt kul, en höjdpunkt var när han säger: Det blir 69kr... en skön siffra va. Hon fattar obv inte vad han syftar på...

En av polismännen kommer in, och frågar artigt om det finns någon toalett att låna. Killen i kassan svarar utan att tveka och lite småtyket "nej, det finns det tyvärr inte". När polisen går ut säger han till sin kolega som ser mycket snopen ut, "Det är bara personaltoa, haha".

Kvinnan och killen börjar plötsligt prata om hur kvinnan alltid velat ha sex med en polis.

Efter 5 minuten sticker killen ut huvudet och ropar "Du, vill du gå på toa, får du det..." (WTF?) Polisen kommer in och går på toa, och tackar så mycket.

Ytterligare en stund senare kommer mannen in och frågar efter sin telefon.

"Jag laddade den med alla korten", "Ok, tack" sen öppnar han och går.

 

Slutsats: Malmö är inte Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog och läst igenom 1336.se, är hålla andan i 5minuter ngt som är genomförbart för vem som helt?

 

Om du har någorlunda lungkapacitet och går igenom rätt träning så bör det vara möjligt för random Joes.

 

 

Angående Sibylla på Möllan så är det VERKLIGEN the place to be typ 04.21 en tisdagnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog och läst igenom 1336.se, är hålla andan i 5minuter ngt som är genomförbart för vem som helt?

 

 

Tillägg osv, gillar bloggen, ska försöka följa den i framtiden. Fastnade lite på citatet av Einstein du postade. Påminner om John Woddens föreläsning at ted.com om definitionen av succes.

 

Thnx :) Ang hålla andan i 5minuter har jag egentligen ingen aning. Jag provade bara att hålla andan så länge jag kunde och klarade lite mer än 3 minuter på andra försöket. Sedan kände 5minutaren som en vacker gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog och läst igenom 1336.se, är hålla andan i 5minuter ngt som är genomförbart för vem som helt?

 

 

Tillägg osv, gillar bloggen, ska försöka följa den i framtiden. Fastnade lite på citatet av Einstein du postade. Påminner om John Woddens föreläsning at ted.com om definitionen av succes.

 

Vad var citatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kan nog vara intressant för dig. david blaine berättar om hur han lyckades hålla andan i 17min.

 

Den viktigaste faktorn är att han andas syrgas innan. Utan syrgas är världsrekordet ca 8-9min.

Edit: Googlade och hittade en fransman som krossat det gamla rekordet. 11min och 35 sekunder är rekordet nu. Enligt honom tar det 2 månader innan hans kropp återhämtat sig. http://www.huffingtonpost.com/2009/06/09/world-record-for-holding_n_213204.html

 

Vad var citatet?

 

Citat21.png

 

 

Han skulle döda mig även om jag stod bakom kuddar.

 

Hehe.Slår många saker på listan,som är semikass imo.

Dock sätter väl åldersgränsen vissa stopp för TS.

 

Tar väldigt gärna emot förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...