Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äsch, får ju dra historien om den kalla korven. Det var tidig vår och solen hade hittat till Åre. Vi köpte en engångsgrill för att grilla korv utanför boendet och njuta lite av solen.

 

Jag minns inte, men har för mig att vi kom in på ämnet pga av att min kompis, vi kallar henne A, haft en kompis som gjort något liknande med en chorizo han köpt på statoil.

 

A. frågade om hon fick prova på mig, och jag svarade ja, det lät väl relativt kul? Snart var mina byxor vid knäna och jag viftade rumpan i vädret. A. försökte föra in den kalla och sladdriga grillkorven vilket var en mycket underlig känsla. Spontant spände jag ju fisringen som aldrig förr och kroppen ville böja sig likt en pilbåge för att kunna spänna ihop skinkorna. Måste erkänna att det krävdes sjukt avslappning för att det skulle lyckas, vilket var jävligt svårt samtidigt som vi alla skrattade ganska gott. Tillslut lyckades hon dock få in den en liten bit, mission completed!

 

En helt vanlig onsdag, kl 14 i Åre.

 

Några dagar senare, lördag närmare bestämt, fick jag ett samtal från en pensionär. Han undrade om jag kände igen en person enligt beskrivningen av A. Det gjorde jag. Han förklarade då att hon låg och sov på hans hallgolv och inte riktigt vaknade.

A. hade då blivit för full på krogen och blivit antingen utslängd eller själv tröttnat. Gått in i ett random hus och lagt sig och sovit i hallen.

 

What happens in Åre, should stay in Åre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget behov av att hävda mig, tro gärna att jag bor hemma. Jag skulle inte skämmas över att göra det...

 

Fick ett meddelande på Facebook angående ditt inlägg.

 

mortc.jpg

 

Naw, visst är hon gullig, mamsen min :) Dock så kan jag vara ärlig, mest för att det inte är så svårt i just det här fallet, eftersom vi inte ens pussats. Vi har dock en väldigt nära relation och har delat säng en mängd gånger, pratar om allt och som sagt bor ihop, känns oundvikbart att man kommer varandra nära.

Varför inte? Tanken har väl slagit mig, framförallt när vi började bli nära vänner. Svaret är nog så enkelt som att jag inte är sexuellt attraherad av henne.

 

Ang. blowjob från en kille så vet jag inte. Jag vill, som jag tidigare sagt, vara helt öppensinnad. I det här fallet är jag dock väldigt fyrkantig. Jag är ganska bögig, pussar killkompisar och allmänt velar på ett väldigt bögigt sätt. Men när det blir allvarligt, då kan jag verkligen inte se mig själv i den situationen. Något som faktiskt irriterar mig väldigt mycket.

 

Kan faktiskt berätta några historier från i somras i just det här ämnet. Jag och en vän har pratat om just det här. Jag brukar alltid säga att jag kan göra precis vad som helst, så länge jag inte uppenbart skadar någon annan än mig själv, så min vän utmanade mig att slicka på en snopp vilket hon visste att jag skulle ha mycket svårt för.

Anyways. Arvikafestivalen i år, ölen är slut och jag springer runt relativt full mellan campen och hälsar på folk och frågar om jag kan få öl i utbute mot tjänster då min är tillfälligt slut. Detta ledde till att jag gjorde en mängd ganska minnesvärda grejer och säkerligen fick 10-15 öl "gratis". En del av grejen var dessutom att jag inte fick lämna ett camp förrän jag fått en öl, eller grogg eller vad de hade att bjuda på.

När jag kom till ett gäng killar i 25års åldern, bad de mig dra åt helvete. De satt och pratade och var inte intresserad av något fyllesvin. Det här gjorde det dock bara roligare, jag gillar som sagt utmaningar.

Efter att jag suttit i deras camp ganska länge började de kanske motvilligt erkänna att jag var en ganska trevlig lirare, så jag bad om en öl.

"Ey, tycker ni inte att ni bör visa lite gästvänlighet och bjuda på en öl, ser ni inte att jag sitter utan?".

De var inte så lättlurade.

"Hade hellre lånat dig min flickvän än gett dig en öl, ledsen grabben".

Okej, men jag gör gärna något för att förtjäna den.

"Plocka ner månen".

Nu slog det mig. Slicka snopp.

"Men, okej. Jag kan ge er ett skönt minne från festivalen, vad sägs om att jag slickar på den äckligaste pungen ni har i campet?"

Alla började skratta och pekade direkt på en kille. Long story short, killen hivade fram pungen, de riggade kamerorna och jag ställde mig sexigt alla fyra, för att göra bilden lite roligare.

Sedan lägger jag på min "Ååååh vad gott" min, och slickar hans pung. Jag inte bara nuddar vid den, som de troligtvis antog att jag skulle göra, utan tar ett ordentligt slick och känner hur pungen verkligen fastnar på tungan av friktion och jag liksom lyfter den flera centimeter.

Killarna dog, så mitt mission att underhålla hade verkligen lyckats. Jag fick genast 2-3 öl och kommentarer som "Vårt är ditt, drick så mycket du vill. Det där var det roligaste jag någonsin sett".

Jag stannade kvar i campet ganska länge, det var verkligen ett trevligt gäng. Tyvärr har jag aldrig fått tillgång till bilderna, eller filmen, men de finns någon stanns där ute.

Ang. hur äckligt det var. Inte det minsta, jag var ju relativt full och kände faktiskt inte den minsta smak. Hela grejen är väl den psykologiska spärren.

 

Senare på festivalen slickade jag även på en mycket väl utvald penis, i nyktert tillstånd inför publik. Och mitt mission att slicka på en snopp var sedan fullföljt.

 

Förlåt mamma. Du vet att jag är en snäll pojke också...

 

 

 

Du har helt rätt. Kombo är den korrekta termen, vilken jag tidigare använde. Dock påpekade folk termen varenda gång jag sa det, så jag har börjat säga sambo istället.

 

 

 

Ska fråga min sambo, hon brukar ställa upp och jag är bra på att övertala, så ska göra allt jag kan för att få en bild på kameltån. Jag lovar.

 

 

 

Obv, IMO ett mycket värdigt sätt att inleda en vänskap på.

 

 

 

Glad att underhålla :) Var jag med om mycket? Jag träffade två andra motionärer i Malmös populäraste motionsspår :)

 

 

 

Tror du missuppfattat något. Jag är såpass smal att folk tror att jag är anorektisk. Man skämtar om hur stor jag är, jag skämtar om hur stor jag är, för jag är inte jävligt stor med mina ca 170cm och ca 50-60kg.

Kan du göra ett aningen mindre strikt schema, för ett liknande kommer jag aldrig kunna följa i dagsläget tyvärr som snarare är gjort för att gå upp i vikt och bygga muskler? Tacksam för svar!

 

 

 

 

Jag försöker faktiskt äta frukost just kl 12, vilket jag kan tänka mig att han läst...

 

Hahahahahahahahahahahahahah! Sjukt kul! Och Sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du vill göra är att hålla en konstant förbränning under dagarna. Det gör du genom att äta konstant (logiskt, ellerhur). med konstant menar jag intag var 3:e timme ungefär. Var 3:e timme äter du mat (frukost/lunch/middag), var 3:e dricker du en proteindryck (whey 80/100).

 

dvs: en vanlig dag: 12:00 : frukost (gröt med linfrön, skivad banan/äpple, mjölk, samt 2-3 knäckebröd med extra fibrer, keso och kalkon.

15:00 proteindryck

18:00 lunch hemmagjord sallad med vitt kött (fågel). Fram tills den här tidpunkten kan vissa kolhydrater förtäras, såsom råris eller liknande. Helst ingen pasta/ris/potatis etc efter lunch)

21:00 proteindryck

22:00 middag hemmagjord sallad och fet fisk (som lax, t.ex.).

01:00 proteindryck

 

sen sova nångång.

 

detta leder till att du kommer 1) rasa i vikt trots att du äter mycket och ofta (förutsatt att du tränar som beskrivet).

 

2) bli jävligt tight (vilket du vill, right)

 

3) uppnå 1 och 2 på mindre än en månad. Sen kan du långsamt återgå till "normal" kost. Fortfarande dock att rekommendera 5-6 mål om dagen.

 

 

Hoppas det kommer till nytta / Viktor

 

Så många fel att jag inte orkar komentera alla. Hoppas ingen tar efter dina tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående böcker så är Fooled by Randomness mycket bra. Än bättre tycker jag dock att Black Swan av samma författare är, så om du gillar FbR så sätt upp Black Swan på att läsa listan.

 

gl med gamesen!

 

+½, jag vill också minnas att Black Swan var bättre.

 

Blev rekad den också men glömde bara bort den i mängden. Kommer definitivt beställa den om jag gillar fooled by randomness.

 

Ni verkar båda ha läst en del. Ni kan inte reka andra titlar också, behöver absolut inte handla om ekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en NL1k match. Sprang sjukt bra till att börja med, kanske bättre än jag någonsin sprungit. Var plus 8bi som mest, men halkade ner på 5bi tillslut.

 

Jobbigt att springa såhär:

 

 

$5/$10 No Limit Holdem

HoldemManager

2 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

BTN ($1,000)

jodan ($3,223)

 

Pre-Flop: ($15, 2 players) jodan is BB 9:spade: A:heart:

BTN raises to $30, jodan calls $20

 

Flop: 2:spade: 9:heart: 2:diamond: ($60, 2 players)

jodan checks, BTN bets $50, jodan raises to $160, BTN calls $110

 

Turn: 10:spade: ($380, 2 players)

jodan goes all-in $3,033, BTN goes all-in $810

 

River: 9:diamond: ($2,000, 2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $2,000

jodan shows

9:spade: A:heart:

BTN shows

J:heart: 2:heart:

 

jodan wins $4,222 (net +$999)

 

BTN lost $1,000

så spela jag 2008 typ :roll: varför ville du inte säga att det var du som var jodan på pf när vi sågs i malmöu btw? så mkt finns det väl inte att skämmas för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelarna med matintag alt. proteinintag var 3:e timma är överdrivna.

 

"studies using whole-body calorimetry and doubly-labelled water to assess total 24 h energy expenditure find no difference between nibbling and gorging"

 

ej relevant för vad jag skrivit. konstant förbränning gäller förstås när du är vaken.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9155494

 

"We conclude that increasing MF does not promote greater body weight loss"

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19943985

 

Det finns en studie som påvisar en fördel med ökat MF som är utförd på tränande boxare, men det är sedan länge känt att den har sina brister.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8960647

 

Till de övriga har jag just en boxare (eller kickboxare), som tränat med kosten för att gå ned i vikt. Han går ner mer än vad jag skrev att man kunde (pga. hårdare träning, bastande etc. för att nå matchvikt). Han liksom jag är levande bevis på att metoden fungerar. Nu blir det sjävklart en enorm statistisk felmarginal eftersom vi bara har dessa observationer, men det handlar liksom mycket annat att tro på det du gör.

 

Viktigt att nämna är att det jag skrev upp var endast kosten. Träningen är minst lika viktig. (rask promenad ~45 min på morgonen, samt ett gympass någon gång efter lunch med mycket låga vikter/många repetitioner, samt avrundande av gympasset med ca 20 minuters joggning).

 

 

 

Några kommentarer ViktorH?

 

javisst!

 

Tänk på att det inte finns någon mirakelkur, och att det krävs en verklig ansträngning för att gå ner i vikt.

 

Det jag har beskrivit i mina poster, är det som ofta refereras som "att deffa" - ett uttryck jag är säker på att du vid någon tidpunkt snappat upp, och därför också vet att det finns någon vikt bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många fel att jag inte orkar komentera alla. Hoppas ingen tar efter dina tips.

 

ett verkligt starkt motargument till kosten du kommer med. Du orkar inte.

 

Om vi ignorerar din troliga okunskap i ämnet, så tror jag säkert du hört om metoden "deffa" ? Kosten jag beskrivit är en utmärkt sådan att ta till när man deffar. Att du sedan påstår (utan uppbackning med argument) att det är "Så många fel att jag inte orkar komentera alla. " förändrar inte något.

 

Ta efter matråden om du tycker att logiken bakom ger motivation nog att försöka gå ner i vikt. Kan du inte se/stava logiken, kom med ett bättre förslag, så kanske jag kan försöka påtala för/nackdelar med din metod.

 

 

Slutligen så handlade ju om att TS var närmare underviktig än överviktig, men ni som känner att ni vill gå ner lite och är villiga att träna och kämpa för det, prova deffningskuren. Den är vida accepterad som en fungerande kur.

(också kallad ät bra och träna tjockis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...