johanhall Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Postad 6 Oktober , 2010 Hamnade i en situation där jag var lite osäker på vad som är det mest optimala spelet pre. MP är en fisk som spelar 64/17 och BTN är en duktig reg som spelar 24/19 med en 3bet på 5.1%, dock endast 2% 3 bet från knappen över ett sample på 2.5k händer. Vad gör vi här? No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($226.72) MP ($446.50) Button ($876.63) Hero (SB) ($937.57) BB ($971.26) Preflop: Hero is SB with J:spade:, J:club: UTG calls $4, MP bets $14.50, Button raises $50,Hero?? Citera
freddyponken Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Postad 6 Oktober , 2010 Flattar om vi inte vill ha in för 200bb pre, vilket jag verkligen inte tror att vi vill. Får fisken för sig att pusha och reg foldar får vi omvärdera, men lutar nog åt syn då eftersom vi underreppat och det är 100+ döda i potten! Citera
Qhunden Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Postad 6 Oktober , 2010 Synar också för vi vill inte ha in det. Extra fråga bara, har du 3betspositioner på HUDen? Får jag inte ens om jag klickar på min 3bet. Citera
najvik Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Postad 6 Oktober , 2010 Synar också för vi vill inte ha in det. Extra fråga bara, har du 3betspositioner på HUDen? Får jag inte ens om jag klickar på min 3bet. I popup på HUDen har du 3betsstats för alla pos. Citera
Trillske Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Postad 7 Oktober , 2010 Perfekt läge för grotesk statisk setmine sålänge implicita oddsen tillåter. Ett sån där kväll när det är den fula linjen som får ligga. Får fisken för sig att pusha och reg foldar får vi omvärdera, men lutar nog åt syn då eftersom vi underreppat och det är 100+ döda i potten!Om du ger mig runt 200:- kan du få 100:- på köpet. Citera
Namlleh Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Postad 7 Oktober , 2010 Syn är enda alternativet. Sen behöver man ju inte se det som en setmine som trillske. Spelar själv helt utan kall 4b range 200bb deep och jag tycker det fungerar väldigt bra. Blir väldigt svårt att hitta en balanserad värderange så djupt... Citera
Trillske Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Postad 7 Oktober , 2010 Den blir väldigt polariserad, men de är ju de lättaste att balansera. Sen om det är rätt väg att gå är ju en annan grej. Hursomhelst lät det som att det var handen som sådan snarare än gameplan han var ute efter och då ser jag helt enkelt så otroligt få scenarion jag gör något skoj utan set. Vi möter av vår info en fisk av rätt typiskt råstation/passivt snitt. Sålänge vi inte är asjobbiga squeezers - vilket vi väl knappast är - tror jag dessutom MPs range är stålhård. Postflopp lär han dessutom knappast cbetta missad AK och dylikt sålänge han inte hamnar headsup med oss, vilket knappast lär hända om inte fisk ser ett kul mönster på väggen och tar ett break. Men ok då, det kan hända. Låt säga att vi får låg flopp och rundcheck, eller låg flopp fisk donkar+mp foldar, då kanske jag är med. Jag kanske inte vill ge fisk äran att bluffa med ett lägre överpar. Citera
Namlleh Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Postad 7 Oktober , 2010 Den blir väldigt polariserad, men de är ju de lättaste att balansera. Sen om det är rätt väg att gå är ju en annan grej. Hursomhelst lät det som att det var handen som sådan snarare än gameplan han var ute efter och då ser jag helt enkelt så otroligt få scenarion jag gör något skoj utan set. Vi möter av vår info en fisk av rätt typiskt råstation/passivt snitt. Sålänge vi inte är asjobbiga squeezers - vilket vi väl knappast är - tror jag dessutom MPs range är stålhård. Postflopp lär han dessutom knappast cbetta missad AK och dylikt sålänge han inte hamnar headsup med oss, vilket knappast lär hända om inte fisk ser ett kul mönster på väggen och tar ett break. Men ok då, det kan hända. Låt säga att vi får låg flopp och rundcheck, eller låg flopp fisk donkar+mp foldar, då kanske jag är med. Jag kanske inte vill ge fisk äran att bluffa med ett lägre överpar. Så du vill vika JJ mot cbet då på typ 7-2-2? Du har nog spelat lite för mkt 2.5-5 svs trillske... Citera
Trillske Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Postad 7 Oktober , 2010 Så du vill vika JJ mot cbet då på typ 7-2-2? Du har nog spelat lite för mkt 2.5-5 svs trillske...Snubben spelar 2-4 på svs, du är ju makalös. Det står i handhistoriken. Och i topic. Ja.. nej. Jag har för en gångs skull slut på ord. Citera
Namlleh Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Postad 8 Oktober , 2010 Snubben spelar 2-4 på svs, du är ju makalös. Det står i handhistoriken. Och i topic. Ja.. nej. Jag har för en gångs skull slut på ord. Haha jo jag vet, inte så jag menade. Menade bara att din pokerteori verkar vara lite väl skadad av 2-5 spel (en 3bet och cbet betyder AA eller KK). Menade bara att det är långt ifrån optimalt att ''setmina'' JJ i detta läget, med tanke på att vi är mil före FIs range. Citera
urmy Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Postad 8 Oktober , 2010 Haha jo jag vet, inte så jag menade. Menade bara att din pokerteori verkar vara lite väl skadad av 2-5 spel (en 3bet och cbet betyder AA eller KK). Menade bara att det är långt ifrån optimalt att ''setmina'' JJ i detta läget, med tanke på att vi är mil före FIs range. 297,940,896 games 0.190 secs 1,568,109,978 games/sec Board: Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 62.408% 60.55% 01.86% 180409176 5529954.00 { TT+, AKs } Hand 1: 37.592% 35.74% 01.86% 106471812 5529954.00 { JJ } Fin tråd f.ö. edit: glömde AKo men ja, du fattar. obv för bred range också, 2% blir väl i princip AA, KK, AKo + AKs Citera
Trillske Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Postad 8 Oktober , 2010 Med tanke på fisksituationen känns den där rätt ändå, men det där är ju alltså själva initialvillkoret. Vi får en fiskstation med oss trevägs nästan varje gång, och kan alltså inte använda en bluffcatcher mot en tightaggro kille som sitter i position. Vi har - å andra sidan - helt fantastiska implica odds för set och får en flopp nästan varje gång. Men sure hamlleh, pusha flop, om du tvåoutar tillräkligt ofta leder det raka vägen till highstakes. Citera
Namlleh Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Beror ju lite på om alla händerna i hans 3b range är för värde, vilket vi inte kan ta för givet. Varför skulle vi någonsin vilja pusha floppen 200bb djupt mot cbet? Säger inte att vi måste gå i graven med JJ om vi inte improvar, men att checkfolda en massa floppar känns extremt vekt även mot Dan G. Citera
Starfitter Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 wiiiie namlleh in da house.. tänker inte säga något vettigt mer än att hans 2% 3bet från knappen på 2.5k händer sample inte direkt är någon exakt kunskap.. kolla hur många trails du har, lär väl inte vara sådär dödsmånga. eller jo; syn syun SYYYYYYYYYN (lowstackes svsfacit hade sagt samma ) ----> HH dvs Citera
Recommended Posts