Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har inte suttit länge vid bordet så några reads har jag inte.

Game # 82947839 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kungshamn"

Game ended 2005-06-13 13:24:40 UTC

Players:

Moja (EUR 7,75 in seat 1)

liquid (EUR 51,25 in seat 2)

jpoffshore (EUR 13,50 in seat 3)

Molin (EUR 35,25 in seat 4)

Palten26 (EUR 13,75 in seat 5)

Zanussi (EUR 44,00 in seat 6)

Dealer: Palten26

Small Blind: Zanussi (0,25)

Big Blind: Moja (0,50)

liquid was dealt: Ac - As :D

liquid Raise (1,50)

jpoffshore Fold

Molin Call (1,50)

Palten26 Fold

Zanussi Fold

Moja Fold

Flop 6h - Ah - Ad :-o

liquid Check

Molin Bet (2,50)

liquid Call (2,50)

väntar ganska länge med synen...

Turn 6h - Ah - Ad - 2s

liquid Check

Molin Bet (7,25)

liquid Call (7,25)

väntar in i det sista med synen...

River 6h - Ah - Ad - 2s - 2h

liquid Check

Molin Check

liquid shows: Ac - As (four of a kind, aces)

Molin didn't show: Ks - Qc (two pairs, aces and deuces)

Att slowplaya är ju självklart i den här handen och precis som jag hoppas börjar Fi att betta.

Det enda jag är lite tveksam över är om jag ska slänga in ett bet på rivern eller inte.

Postad

Helt klart ska du betta, du har ju egentligen inget att förlora i det här läget..

Visst, förmodligen lägger han sig, men han KAN ju faktiskt sitta o tveka med sitt PP, men inte våga betta....

En "liten" bet skadar ju inte...lol...

Postad

Var inte ledsen att du inte fick ut mer av det där. Hans misstag var att försöka skrämma bort dig då han synar en höjning och det kommer två ess. Han vill beta runt pot, sedan höja för att du ska försvinna, men gör det vid helt fel tillfälle. Hade du betat på rivern hade du säkerligen inte fått någon utbetalning över huvud taget.

Postad

Beta halvpott på flop för att visa att du 'missat' floppen totalt. Du behöver ju inte alls ha ett ess eftersom du höjde så lite prefop.

Checka turn för att visa rädsla.

Överbeta river för att tydligt visa att du 'bluffar'.

Ibland fungerar det, ibland inte. I detta fallet troligtvis inte eftersom han inte hade någonting, men mot ett pocketpar hade det nog fungerat i många fall.

Postad
Var inte ledsen att du inte fick ut mer av det där. Hans misstag var att försöka skrämma bort dig då han synar en höjning och det kommer två ess. Han vill beta runt pot, sedan höja för att du ska försvinna, men gör det vid helt fel tillfälle. Hade du betat på rivern hade du säkerligen inte fått någon utbetalning över huvud taget.

Motståndaren checkade ju rivern oxå.

Att göra ett lagom stort valuebett som kan tänkas synas ner av ett pocket par, är väl ett alternativ.

Är väl inte så troligt att motståndaren här kommer att bluffa även på rivern när han blivit synad på flopp och turn och det ligger 2 ess på brädan (eftersom det är troligt att du som preflop höjjare har ett ess på handen)

Postad

Jag är absolut nöjd med potten. Hade inte förväntat mig att få ut så mycket som jag ändå fick. Men pricken över i:et hade ju varit om han ställt in på river. Fast det är klart att han börjar ana oråd efter min syn på turn...

Tack för ditt tips demme1. Ska prova vid nästa liknande tillfälle, vilket nog kan ta ett tag! :D

Postad

Han satt i senare position och visste antagligen att han losat, så varför skulle

han inte göra det?

Skrev lite väl luddigt i förra inlägget kanske, men vad jag menade var att

han bluffade vid fel tillfälle, även fast det var mer eller mindre rätt. Han betar

nära pot på floppen och får syn och försöker trycka in med mer på turn.

Postad

Han satt i senare position och visste antagligen att han losat, så varför skulle

han inte göra det?

han bluffade vid fel tillfälle, även fast det var mer eller mindre rätt. Han betar

Ja, förmodligen kommer han checka rivern, eftersom man inte kan bluffa där efter att redan bettat både flopp o turn. Men det jag inte fatta med ditt förra inlägg var det här:

"Hade du betat på rivern hade du säkerligen inte fått någon utbetalning över huvud taget"

Hur mycket betalt fick han på rivern genom o checka? :P

Postad

jag har råkat ut för dett några gånger och kommit fram till att det nästan alltid är bättre att check-calla floppen för att sedan check-raisa turn, antingen så synar han och du får in mer pengar i potten eller så foldar han och i så fall så skulle han förmodligen ändå bara ha checkat ner river och du skulle inte få mer betalt ändå.

Postad

Jag gillar inte slowplay i det här läget. I 98% av fallen så får du inget betalt alls vare sig du slowplayar eller inte eftersom du har leken "crippled" som det så fint kallas.

Jag skulle inte slowplaya så länge som du gör utan betta ut och hoppas att han har träffat en liten kåk eller nåt. Kanek inte på floppen men i alla fall på turn.

Om man ändå check/callar flop och turn som du gör så skulll jag i alla fall värdebetta rivern

Postad

Njae vid närmare eftertanke är nog straightforward det bästa spelet.

Checka inte floppen, det är det första tecknet på monster anser jag. Finns det någon som inte auto-betar floppen när man höjt pre-?

Det krävs ju lite read för att övertyga Fi om att du är svag. Dessutom får du inte betalt av annat än par eller om brädan visar lite K eller Q. Så straightforward ger nog mest i längden.

Sånt här är kul alltså! Svårspelat men ändå inte :)

Postad

han inte göra det?

Ja, förmodligen kommer han checka rivern, eftersom man inte kan bluffa där efter att redan bettat både flopp o turn. Men det jag inte fatta med ditt förra inlägg var det här:

"Hade du betat på rivern hade du säkerligen inte fått någon utbetalning över huvud taget"

Hur mycket betalt fick han på rivern genom o checka? :P

Han fick reda på grabbens hand.