exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Nopp, ingen Simon här inte Okej, du får gärna posta handen du syftade på för jag hittar den verkligen inte, om du ändå inte kommer möta mig mer som du sa så skadar det väl inte. + bragging rights för det verkar ju på dig som att det var en bluff som jag blev sur över? Citera
Munchie Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 + bragging rights för det verkar ju på dig som att det var en bluff som jag blev sur över? Sitter på laptopen nu, men kan kanske posta den imorgon. Jag bluffade dock inte. Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Skönt med en målfest på hemmaplan! Saknat matcher som dessa. Lyckas vi vinna mot Ottawa som är riktigt heta just nu så borde vi ju fan kunna vinna lite matcher igen så det ska bli spännande att se ifall grabbarna börjar rycka upp sig. Nu kan man sova gott iaf. Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Såhär ser det ut när jag försöker bluffa någon, valde t.om någon som lira 15/9 på 250 händer så trodde jag kanske skulle komma undan Är den jättedålig eller är det bara att fortsätta försöka? Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB (kr295.34) Hero (BB) (kr103.76) UTG (kr145) Button (kr104.73) Preflop: Hero is BB with 10, J 1 fold, Button bets kr3.50, 1 fold, Hero raises to kr15, Button calls kr15 Flop: (kr30.50) 7, 2, Q(2 players) Hero bets kr23, Button calls kr23 Turn: (kr76.50) 9(2 players) Hero raises to kr65.76 (All-In), Button calls kr65.76 River: (kr208.02) 9(2 players, 1 all-in) Total pot: kr208.02 | Rake: kr5.19 Results: Button had Q, 10 (two pair, Queens and nines). Hero had 10, J (one pair, nines). Outcome: Button won kr202.83 Citera
Såsen1491911744 Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Är väl i princip hjärndött att bluffa på Svs micro av vad jag noterat iaf.. Skön DB i övrigt, gillar konceptet med golf+nhl Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Är väl i princip hjärndött att bluffa på Svs micro av vad jag noterat iaf.. Skön DB i övrigt, gillar konceptet med golf+nhl Har väl känt så rätt länge men sedan kom en del 18-20åringar och hånar en och kallar en värdelös så man blev lite sugen på ett ge det ett nytt försök Kul att det finns andra som gillar dom sporterna, tack tack Citera
schteeket Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Folda pre istället. Antar att 9an är okej att skjuta om du nu måste, kung hade obv varit bättre. Dock inte säker på att folk viker så mycket här, framför allt inte 100bb.... Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Folda pre istället. Antar att 9an är okej att skjuta om du nu måste, kung hade obv varit bättre. Dock inte säker på att folk viker så mycket här, framför allt inte 100bb.... Så 100bb regsen stackar av lösare menar du? Jag fattar inte hans syn någonstans för vad ska jag som han slår liksom? Inte så att han tycker jag är någon kompetent reg som sitter och bluffar här liksom. Citera
schteeket Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Klart man stackar av lightare med 100bb än om man är djupare. Lägg ner sådana moves mot fiskar och gå bara värde, värde, värde så ska du se att de går bättre. Nu vet ja inte va ni har för historik men Han tänker väl antagligen inte utan kör på sitt topp par. De handlar inte om att vara frän utan att tjäna pengar... Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Klart man stackar av lightare med 100bb än om man är djupare. Lägg ner sådana moves mot fiskar och gå bara värde, värde, värde så ska du se att de går bättre. Nu vet ja inte va ni har för historik men Han tänker väl antagligen inte utan kör på sitt topp par. De handlar inte om att vara frän utan att tjäna pengar... Jo men det finns väl ändå gränser trodde man. Poängen var ju att handen inte var mot en fisk "....." Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Kom på att hockeyn kommer börja redan 12 när jag drog på Boston matcher igår och 2a perioden redan var igång Känns lite småtråkigt men det kanske bara är bra ändå. Är rätt sugen på att spela Över 5,5 på Buffalo - Philadelphia & kanske även i Phoenix - Colorado, lutar mest åt den förstnämnda. Blir iaf att raila Toronto - NJD som borde bli en bra match Citera
Munchie Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Sök runt lite på forum vilka händer som lämpar sig att lägga till i 3betsrangen, samt från vilka positioner. JTo lämpar sig inte. Ska man bluffa eller öppna upp sitt spel så måste det göras korrekt, annars blir det bara kontraproduktivt och kostsamt. Tänk lite vad FI har för ranger, samt vad du reppar för range. Därefter kan du avgöra vilka kort du skjuter och vilka du ger upp på. Vad kan FI tänkas folda på 9c turn som han inte foldar på flop? Finns inga drag, och en 9c förbättrar inte din hand särskilt ofta. Nu tycker jag också att du måste dega turn, men vill bara påvisa att du sällan kommer få folds på denna typ av kort. Citera
nutshellcracker Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Kom på att hockeyn kommer börja redan 12 när jag drog på Boston matcher igår och 2a halvlek redan var igång Avdelningen vi som trodde vi kunde hockey? Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Avdelningen vi som trodde vi kunde hockey? rookiemisstag! Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 jättefold pre Så JTo bör inte ens defendas någonsin? Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Sök runt lite på forum vilka händer som lämpar sig att lägga till i 3betsrangen, samt från vilka positioner. JTo lämpar sig inte. Ska man bluffa eller öppna upp sitt spel så måste det göras korrekt, annars blir det bara kontraproduktivt och kostsamt. Tänk lite vad FI har för ranger, samt vad du reppar för range. Därefter kan du avgöra vilka kort du skjuter och vilka du ger upp på. Vad kan FI tänkas folda på 9c turn som han inte foldar på flop? Finns inga drag, och en 9c förbättrar inte din hand särskilt ofta. Nu tycker jag också att du måste dega turn, men vill bara påvisa att du sällan kommer få folds på denna typ av kort. Tycker jag reppar en rätt stark range? får jag sånna här syner oftare så är jag supernöjd, blev bara chockad. Tycker det känns mer som att 9c inte förbättrar HANS hand något, jag reppar ju en made hand som inte behöver förbättras? Kan tänka mig att många syner med 88-1010 på flop och viker turn, du nämnde ju igår att det måste bettas på turn/river också utan inte bara flop och nu var väl ändå den turnen en av dom få som gav min hand potential. Så generellt så ska JT inte ens defendas ? Citera
nutshellcracker Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Jag fattar inte riktigt sizen pre. Jag fattar inte riktigt vilken "made" hand du skall ha som han inte synar med en dam. AA, KK? Tvåparet finns ju inte. Inte set heller. Tror inte Fi lägger sin dam ens om han skulle se en AQ i ögonvrån.. Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Jag fattar inte riktigt sizen pre. Jag fattar inte riktigt vilken "made" hand du skall ha som han inte synar med en dam. AA, KK? Tvåparet finns ju inte. Inte set heller. Tror inte Fi lägger sin dam ens om han skulle se en AQ i ögonvrån.. För liten/stor size? Rätt sjukt om regs ska börja stacka av 100bb med toppar hur lätt som helst mot nitar, då måste jag verkligen börja spela mina made händer aggresivare Som sagt så har jag nog inte fått sådana syner förut så nu kanske jag inte ska börja se spöken Citera
Munchie Postad 2 November , 2011 Rapport Postad 2 November , 2011 Nej, prefloop är inget vidare sizemässigt. Strax över 3x ur positiion är bra. typ 12.5bb där. Sen kan man inte vräka på sådär i c-beten i 3b potter heller. 12.50 preflop och halvpott flop funkar bra, och ger mer utrymme för spel. Bettar du alltid såhär i 3b potter? Bettar du såhär stort blir det alldeles för kostsamt att ge upp i 3b potter för ofta Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Slängde in ett par små hockeybets för att göra kvällen intressant. Dubbel 1; Philadelphia - Buffalo Colorado - Phoenix Odds 4,88 Dubbel 2; Philadelphia- Buffalo Över 5 mål Colorado - Phoenix Över 5 mål Odds; 2,88 New Jersey Devils - Toronto hcp (0-1) 1,74 Citera
exxent Postad 2 November , 2011 Författare Rapport Postad 2 November , 2011 Nej, prefloop är inget vidare sizemässigt. Strax över 3x ur positiion är bra. typ 12.5bb där. Sen kan man inte vräka på sådär i c-beten i 3b potter heller. 12.50 preflop och halvpott flop funkar bra, och ger mer utrymme för spel. Bettar du alltid såhär i 3b potter? Bettar du såhär stort blir det alldeles för kostsamt att ge upp i 3b potter för ofta Okej Känns som standard 3betsizen man ser på 0.5/1 är 14-17, folk vräker ju på ordentligt men visst oftast är det nog inte bluff heller. Brukar sizea ungefär sådär för att 99% av gångerna vill jag få in det och folk gillar inte generellt att folda (som vi ser här), kanske är onödigt att 3bet bluffa för mycket när man spelar 100bb, får tänka om lite där. Har inte allt för mycket erfarenhet av att 3betta och sedan ge upp så det är väl därför jag sizear så stort som möjligt. Att cbetta endast halvpott i en 3bettad skulle jag se direkt som svaghet tbh, men funkar det så är det ju bra. ediT; posta gärna handen btw Citera
Jimmit Postad 3 November , 2011 Rapport Postad 3 November , 2011 100bbd räcker halvpott flopp och turn på relativt torra brädor mot regs, sen har man perfekt shove size på river. Mot sämre spelare som foldar turn mkt skulle jag sizea större då de gärna synar 1 gata och sen folda. Eller om brädan är lite dragig och äcklig. Citera
str1ke Postad 3 November , 2011 Rapport Postad 3 November , 2011 Om vi bortser från preflop tycker jag det största misstaget är turn eftersom det enda du kan hoppas få av honom är någon jättemärklig float. Finns inga drag i hans range. Vad hoppas du han ska folda på turn som han synar flop med? Finns en liten chans att han har de par du nämnde innan men det finns väldigt mycket bättre spots att försöka skjuta på. Sen tycker jag att "3bet-bluffarna" ur position är bättre i 100BB än i 200BB. Citera
Recommended Posts