Gå till innehåll

Kimacks microbok.


exxent

Recommended Posts

Tack för inputsen dom uppskattas.

 

Kul o höra om denna är lika bra/dålig/sämre osv utan att vara resultatorinterad (mot duktig reg)(hann precis trycka syn pga 5 turbobord så därför det blev limp :-D ) Här känns min range lite mer polariserad än i förra handen och han bluffar antagligen den turnen väldigt ofta?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr359.31)

BB (kr1111.98)

Hero (UTG) (kr397)

MP (kr371.83)

Button (kr428.38)

 

Preflop: Hero is UTG with Qdiamond.gif, Adiamond.gif

Hero calls kr2, 1 fold, Button bets kr9, 1 fold, BB calls kr9, Hero calls kr9

 

Flop: (kr28) 9heart.gif, 5club.gif, 6spade.gif(3 players)

BB checks, Hero checks, Button bets kr14, 1 fold, Hero raises to kr34, Button calls kr34

 

Turn: (kr96) 8spade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets kr48, Hero raises to kr121, 1 fold

 

Total pot: kr192 | Rake: kr4.79

 

Results:

Hero didn't show Qdiamond.gif, Adiamond.gif.

Outcome: Hero won kr187.21

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt att få lyckas kvala in sig i 5manna på första försöket efter förra årets brutala fail med 800 bränt på SM-main event satteliter typ, lifechanging klonk nudå hoho :mrgreen:

one time!

 

Boston match senare och sedan Golf inatt med Fedde i en 2slags ledning, ser fram emot en grym kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det i SM?

 

Blev en snabb exit med KK mot 83s på 7910 flop, resten är som man säger historia :mrgreen:

 

Blev att lasta på boston ikväll till 2.52, står 5-0 nu men ska väl inte jinxa.

Hoppades på att cashgamet skulle gå bra ikv men så floppade man en stege (brukar vinna 1/10) men ändå degar man in det och blir utdragen i ca 1.5k pott..

Får hoppas på Fidde inatt på golfen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, när man bestämmer sig för att inte livebetta in säker vinst och hoppas på storklonken så gör Kaymer en -9 runda och Fredde spelar inte alls lika stabilt som dagarna innan... Varför ska allt man sysslar med kunna vara brutalt på något sätt. Jaja drömklonken får komma någon annan gång helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde in ett bet tidigare idag på Rangers - Winnipeg, ska försöka lägga endast 1 eller 2 bets per kväll i fortsättningen.

Fick bli ett bet på Ben Lamb i WSOP också till 6.6 för att railandet ska bli extra intressant, gillar verkligen att kolla på poker så det ska bli spännande inatt, blir nog 1-2 bord max till det också så man inte behöver tänka överdrivet mycket. Go Benba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 3h spelande medans man railade WSOP inatt, var skönt att få springa bra och det blev ca 1,5k+, otroligt tätt med folk som ville visa sina bluffingskills :)

Blir väl att raila färdigt wsop nu innan man däckar, skönt att heinz torska en storpott så att Lamb kanske kan börja ta lite fler potter ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen för idag avklarad, gick väl sådär...

Har lite händer att kolla igenom och tänka över, postar några potter här.

 

Mot 17/6 lirare över 1.1k händer, antagligen kallt men vad gör man på den floppen

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP (kr2634.73)

Button (kr704.37)

SB (kr853.75)

BB (kr1792.33)

Hero (UTG) (kr446.68)

 

Preflop: Hero is UTG with Qspade.gif, Jdiamond.gif

Hero bets kr12, MP calls kr12, Button calls kr12, SB calls kr12, 1 fold

 

Flop: (kr52) Jclub.gif, Qheart.gif, 5spade.gif(4 players)

SB checks, Hero bets kr36, 2 folds, SB raises to kr88, Hero raises to kr202, SB raises to kr841.75 (All-In), Hero calls kr232.68 (All-In)

 

Turn: (kr921.36) 2club.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr921.36) 3diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr921.36 | Rake: kr15

 

Results:

SB had Qdiamond.gif, Qclub.gif (three of a kind, Queens).

Hero didn't show Qspade.gif, Jdiamond.gif (nothing).

Outcome: SB won kr906.36

 

Börjat alldeles för många sessioner med att spy bort lite pengar mot random fisk och hoppas på en flip, varför ens ta en flip (som bäst) mot sådana spelare liksom.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (UTG) (kr726.38)

MP (kr554.04)

Button (kr456.08)

SB (kr944.26)

BB (kr300)

 

Preflop: Hero is UTG with Aheart.gif, Kdiamond.gif

Hero bets kr12, 1 fold, Button calls kr12, 1 fold, BB raises to kr50, Hero raises to kr350, 1 fold, BB calls kr250 (All-In)

 

Flop: (kr614) 7diamond.gif, 6heart.gif, 6diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (kr614) 10diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr614) 6club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr614 | Rake: kr15

 

Results:

BB had Kclub.gif, Kheart.gif (full house, sixes over Kings).

Hero had Aheart.gif, Kdiamond.gif (three of a kind, sixes).

Outcome: BB won kr599

 

Kanske standard, kanske dåligt, FI är iaf 60/xx lirare

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr3028.96)

BB (kr567.51)

UTG (kr880.63)

MP (kr1124.44)

Hero (Button) (kr594.24)

 

Preflop: Hero is Button with 8club.gif, 8heart.gif

2 folds, Hero bets kr12, SB raises to kr24, 1 fold, Hero calls kr24

 

Flop: (kr52) 2diamond.gif, 9heart.gif, 9diamond.gif(2 players)

SB bets kr39, Hero calls kr39

 

Turn: (kr130) 2spade.gif(2 players)

SB bets kr65, Hero calls kr65

 

River: (kr260) 6diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Total pot: kr260 | Rake: kr6.49

 

Results:

Hero didn't show 8club.gif, 8heart.gif (nothing).

SB had 10club.gif, 10heart.gif (two pair, tens and nines).

Outcome: SB won kr253.51

 

mer Ak spew, mot ganska shortstack denna gång så det kanske är lite mer godkänt

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) (kr317.12)

SB (kr1075.48)

BB (kr206.74)

UTG (kr336.19)

 

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, Aheart.gif

1 fold, Hero bets kr12, 1 fold, BB raises to kr20, Hero raises to kr62, BB raises to kr206.74 (All-In), Hero calls kr206.74

 

Flop: (kr415.48) 10heart.gif, 3heart.gif, 5club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (kr415.48) Qheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr415.48) 3spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr415.48 | Rake: kr10.38

 

Results:

Hero didn't show Kclub.gif, Aheart.gif (nothing).

BB had Adiamond.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and threes).

Outcome: BB won kr405.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Fold pre. Mtp hur tight du är överlag pre förstår jag inte hur QJo letar sig in i UTG-rangen. Som spelat så synar vi Fis raise. Du får INTE inte in det i singelraisad pott där.

 

Hur tight bör ens UTG range vara egentligen om QJ inte ska vara med?

Passar det bättre på en lösare spelare och varför isf?

Synar vi raisen flop så vad händer på den mest blanka turnen någonsin? Lyckas man hitta fold där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tight bör ens UTG range vara egentligen om QJ inte ska vara med?

Passar det bättre på en lösare spelare och varför isf?

Synar vi raisen flop så vad händer på den mest blanka turnen någonsin? Lyckas man hitta fold där?

 

Du synar floppen för att få mer värde från sämre händer och bluffar. Planen är inte att vika turn. Vilka händer tror du han stoppar in mot en tight spelare som väljer att 3-beta den floppen? Sen bör du sluta vara resultatorienterad när du analyserar händer för om du fortsätter kommer dina framtida beslut att bli skeva. Tänker framförallt på AK händerna där ni dessutom inte sitter djupt men det verkar vara en tendens överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tight bör ens UTG range vara egentligen om QJ inte ska vara med?

 

Din UTG-range ska var tight vilket den är. Du som dessutom är svintight ska ju inte vara inne och veva md QJo från UTG, då du bevisligen foldar mycket bättre händer än så därifrån, vilket är lite knepigt.

 

 

 

Synar vi raisen flop så vad händer på den mest blanka turnen någonsin? Lyckas man hitta fold där?

 

Som tanten redan nämnt så är ju inte planen att vika turn eller försöka pricka kåkar, utan att hålla hans range så bred som möjligt.

 

De andra händerna är bra spelade oavsett utfall. Många gånger när du har AK så 3betar du och blir stoppad emot och tänker att det är dumt att flippa som bäst, vad det verkar. Räkna då in alla döda pengar i potten så kommer du märka att du inte behöver var uppe mot en alltför bred range för att push/syn ska vara korrekt.

 

Har du 3betat så räcker det väl att han degar AK, JJ+ för att din syn ska vara runt even vid 100bb, och nog vevar random fisk på svs 2/4 in det med en massa annat än så ganska frekvent har jag märkt.

 

WP & keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din UTG-range ska var tight vilket den är. Du som dessutom är svintight ska ju inte vara inne och veva md QJo från UTG, då du bevisligen foldar mycket bättre händer än så därifrån, vilket är lite knepigt.

 

Nu har jag dock ingen bestämd range jag höjer UTG, antagligen borde jag väl ha det. Vill dock inte påstå att jag foldar bättre än QJ från UTG utan den är nog i botten av min range så vet inte varför du antar det och säger bevisligen? Nu vet jag ju inte vem du är men känns inte som du har tillräckligt med händer för det antagandet. Tack för inputsen anyhow

 

 

Du synar floppen för att få mer värde från sämre händer och bluffar. Planen är inte att vika turn. Vilka händer tror du han stoppar in mot en tight spelare som väljer att 3-beta den floppen? Sen bör du sluta vara resultatorienterad när du analyserar händer för om du fortsätter kommer dina framtida beslut att bli skeva. Tänker framförallt på AK händerna där ni dessutom inte sitter djupt men det verkar vara en tendens överlag.

 

Okej men då verkar det som ni håller med om att det inte går att komma undan där bara att den borde vara lite annorlunda spelad.

Tänkte mest om det ens är lönt att ta flips ibland och om det är okej att dega in AK mot shortstacks ibland osv. Inputsen uppskattas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas kriga upp till endast en hundring back vilket känns skönt, sjukt hur svängigt det kan vara och vilka otroligt fina plusdagar man skulle kunna ha om händerna bara höll, bara att kriga på.

Skönt med Boston vinst hemma ikv mot NYI & Horton fick trycka dit 2st :)

Dags att sova och börja stiga upp tidigare så att man kan få in fler timmar på kvällarna.

 

Största vinnarn inatt; (mot tiltad "reg", inte direkt standard för mig iaf)

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr619.53)

Hero (MP) (kr587.50)

Button (kr816.63)

SB (kr1648.38)

BB (kr559.56)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Jspade.gif

1 fold, Hero bets kr12, 2 folds, BB calls kr12

 

Flop: (kr26) 2club.gif, Jclub.gif, 2spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr16, BB raises to kr59.50, Hero calls kr59.50

 

Turn: (kr145) 5diamond.gif(2 players)

BB bets kr108.75, Hero calls kr108.75

 

River: (kr362.50) 10spade.gif(2 players)

BB raises to kr379.31 (All-In), Hero calls kr379.31

 

Total pot: kr1121.12 | Rake: kr15

 

Results:

BB had 5club.gif, Aclub.gif (two pair, fives and twos).

Hero had Kclub.gif, Jspade.gif (two pair, Jacks and twos).

Outcome: Hero won kr1106.12

 

Största förloraren (självklart mot en jobbig fisk)

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr1400.45)

BB (kr792.86)

UTG (kr833.83)

MP (kr740.10)

Hero (Button) (kr439.76)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Kspade.gif

UTG calls kr4, 1 fold, Hero bets kr18, SB calls kr18, BB raises to kr70, 1 fold, Hero raises to kr158, 1 fold, BB raises to kr792.86 (All-In), Hero calls kr281.76 (All-In)

 

Flop: (kr901.52) 6club.gif, 4spade.gif, 5club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: (kr901.52) Qheart.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr901.52) 8spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr901.52 | Rake: kr15

 

Results:

Hero didn't show Kheart.gif, Kspade.gif (nothing).

BB had Qspade.gif, Qclub.gif (three of a kind, Queens).

Outcome: BB won kr886.52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag dock ingen bestämd range jag höjer UTG, antagligen borde jag väl ha det. Vill dock inte påstå att jag foldar bättre än QJ från UTG utan den är nog i botten av min range så vet inte varför du antar det och säger bevisligen? Nu vet jag ju inte vem du är men känns inte som du har tillräckligt med händer för det antagandet. Tack för inputsen anyhow

 

Om man lite snabbt bara använder sliden i pokerstove så får man följande range som kan anses vara bättre (13% av händerna) Se bild för exempel :) Tvivlar på att du har alla dessa händer i din UTG-öppning? Sen om man anser att dessa händer är mer lämpliga att öppna med låter jag vara osagt :)

 

http://tinypic.com/r/59sor4/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag dock ingen bestämd range jag höjer UTG, antagligen borde jag väl ha det. Vill dock inte påstå att jag foldar bättre än QJ från UTG utan den är nog i botten av min range så vet inte varför du antar det och säger bevisligen? Nu vet jag ju inte vem du är men känns inte som du har tillräckligt med händer för det antagandet. Tack för inputsen anyhow

 

Eftersom du raisar 10% preflop och din UTG-öppningsrange knappast är bredare än de andra så bör du således vika bättre än JQo från UTG, annars skulle din PFR vara betydligt högre. Vet du inte händers preflopvärde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man lite snabbt bara använder sliden i pokerstove så får man följande range som kan anses vara bättre (13% av händerna) Se bild för exempel :) Tvivlar på att du har alla dessa händer i din UTG-öppning? Sen om man anser att dessa händer är mer lämpliga att öppna med låter jag vara osagt :)

 

http://tinypic.com/r/59sor4/5

 

Känns som en rimlig range, byter nog ut KT / A9s mot QJ 89s T9s osv och så beror det ju på vilka som sitter vid bordet också, har 15% raise från utg senaste 3k händerna spelade därifrån, kanske är alldeles för "löst".

 

Eftersom du raisar 10% preflop och din UTG-öppningsrange knappast är bredare än de andra så bör du således vika bättre än JQo från UTG, annars skulle din PFR vara betydligt högre. Vet du inte händers preflopvärde?

 

Typ inget som stämde med det inlägget så jag låter det vara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...