Gå till innehåll

Kimacks microbok.


exxent

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du synar med KK för att du är halvtiltad? Du funderar seriöst på att folda?

 

Blir att man funderar på det när man endast mött AA innan lifetime mot 4/5 bets.. Har låg 3bet som sagt. 0.5/1 på svs vi snackar om, inte spelat där? ;)

 

Han försöker bara sprida en övertight image så han ska kunna utnyttja det senare : D

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir att man funderar på det när man endast mött AA innan lifetime mot 4/5 bets.. Har låg 3bet som sagt. 0.5/1 på svs vi snackar om, inte spelat där? ;)

 

Visst har jag det, har dock aldrig lagt KK i hela mitt liv preflop och kommer nog aldrig göra det heller om jag inte har sjuk read, vi är 1000BB djupa och det rör sig om betydligt mer än en hundring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har jag det, har dock aldrig lagt KK i hela mitt liv preflop och kommer nog aldrig göra det heller om jag inte har sjuk read, vi är 1000BB djupa och det rör sig om betydligt mer än en hundring :)

 

Så om det skulle vara högre stakes så blir det plötsligt ett annat beslut?

Blir verkligen svårt att vinna speciellt på 0.5/1 om du ska göra lösa syner och bara tänka äh det är småpengar :-)

Vet inte riktigt vilka sjuka reads man kan ha men oftast ligger folk runt 1% 4bet och då kan man väl tänka sig att 5bet rangen är väldigt snäv, har aldrig sett någon hyfsad spelare gå all in pre med QQ t.ex på 0.5/1 så blir väl att man tänker på det, någon gång blir väl den första för det också.

Du kanske har en hög 3bet så folk 4bettar dig lösare vem vet, då kanske pushen är given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om det skulle vara högre stakes så blir det plötsligt ett annat beslut?

Blir verkligen svårt att vinna speciellt på 0.5/1 om du ska göra lösa syner och bara tänka äh det är småpengar :-)

Vet inte riktigt vilka sjuka reads man kan ha men oftast ligger folk runt 1% 4bet och då kan man väl tänka sig att 5bet rangen är väldigt snäv, har aldrig sett någon hyfsad spelare gå all in pre med QQ t.ex på 0.5/1 så blir väl att man tänker på det, någon gång blir väl den första för det också.

Du kanske har en hög 3bet så folk 4bettar dig lösare vem vet, då kanske pushen är given.

 

Beroende på rulle obv, men tar jag ett skott på en fantasinivå och vi är megadjupa så hittar jag folden enklare än om vi är 100BB djupa i NL100 svenska kronor.

 

Att jag skulle folda KK nån gång överhuvudtaget är inte så troligt, men om jag skulle kunna tänka mig göra det så är det enligt förutsättningarna ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på rulle obv, men tar jag ett skott på en fantasinivå och vi är megadjupa så hittar jag folden enklare än om vi är 100BB djupa i NL100 svenska kronor.

 

Att jag skulle folda KK nån gång överhuvudtaget är inte så troligt, men om jag skulle kunna tänka mig göra det så är det enligt förutsättningarna ovan.

 

Hehe känns tvärtom för mig, skulle jag skotta för hela rullen på nån hög nivå så känns det som att jag aldrig skulle kunna folda KK då spelarna är bättre osv :)

 

 

Jaha inget Deutsche championship ikv, verkar som dom spelar 54hål? Tråkigt, hoppas man hittar stream imorgon ist då.

Breakeven på spelet idag, tog iaf tillbaks dom 500 man torska på omaha :roll:

Försöka sikta in sig på 8-12 skiftet och hålla sig vaken lite längre idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1a September

3088 händer 8 H

+36kr

 

Surt man skulle springa vidrigt dåligt på omahan och backa 500 där, texas liret gick iaf bra. Idag ska det fås in mycket volym.

Dags att jogga och sedan fixa käk och börja spela sedan.

 

Måste posta lite highlights för dom som gillar tennis och inte såg matchen igår :)

Otroligt underhållande var det.

 

Synd denna inte gick in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2a September

2141 händer 5 H

+1352kr

 

Får inte till någon bra rytm, vill spela nu men är svintrött och så vaknar man tidigt och är inte alls sugen på att lira innan typ 3 då borden är riktigt tråkiga innan dess, kanske är bättre på en lördag dock förhoppningsvis för det lär bli sängen snart.

Flöt på riktigt bra idag iaf och fick sjukt värde när man satte något så är väldigt nöjd med resultatet. En highlight hand från dagen som visar hur man ibland får värde på 0.5/1 kommer nedan :)

 

Ser bra ut för Chez Reavie hittills iaf i Deutsche, Imada låg 3 under innan han chokade rejält och slutade dagen på +2, känns tråkigt :-(

Ska bli spännande att följa iaf, se om det blir värt att lägga in nå bet till sista rundan sedan.

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr201.34)

BB (kr342.26)

UTG (kr99.76)

Hero (Button) (kr200.93)

 

Preflop: Hero is Button with 6spade.gif, 6diamond.gif

1 fold, Hero bets kr3, SB calls kr3, 1 fold

 

Flop: (kr7) 6heart.gif, 8diamond.gif, 3club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr6, SB calls kr6

 

Turn: (kr19) Kclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr13, SB raises to kr26, Hero raises to kr66, SB calls kr66

 

River: (kr151) 3diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero raises to kr125.93 (All-In), SB calls kr125.93

 

Total pot: kr402.86 | Rake: kr10.07

 

Results:

Hero had 6spade.gif, 6diamond.gif (full house, sixes over threes).

SB had Kdiamond.gif, 5diamond.gif (two pair, Kings and threes).

Outcome: Hero won kr392.79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt spel och massa onödiga bluffar slutar i en liten backsession, märker sig själv sittandes och bluffa på 0.5/1, får ju fan skämmas. Dags att pausa och spela ikväll ist.

 

Nya skrällbets.

 

Jason Dufner 110

Troy Matteson 60

 

Brandt Snedeker top 10 5.2

(fantastisk runda idag, bettet som ser bäst ut atm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens spel slutade i väldigt litet plus, var en sån dag man fick kämpa för att inte backa. Idag har det varit hyfsat svängigt men det slutade någon hundring upp, har inte alls varit särskilt sugen på att spela så det blev inte många timmar.

Fixat rytmen hyfsat iaf och kunde gå ut och jogga i fint väder idag, riktigt skönt.

Får se dagen som en vilodag och imorn börjar jag nöta igen.

 

Sjukt nervös inför golfen imorgon, riktigt tight i toppen och det kommer bli hur spännande som helst. Någon av mina skrällbets kan ju gå in till och med, hade ju varit fantastiskt.

La in ett bet imorse på Brendan Steele top10 till 4.9 också, hoppas han fortsätter stabilt imorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3e September

1775 händer 4H

+63kr

 

4e September

2321 händer 5H

+192kr

 

Totalt; 27861 / 100K händer

Får ta och sluta spy bort 300/dag på turneringar, men det är svårt :-(

Ikväll blir det golfrail, ska bli sjukt spännande och är riktigt nervös då klonken ligger runt hörnet, hoppas den kikar fram :mrgreen:

Får bli en del timmar vid borden idag, skönt att spelpolarna jobbar eftermiddag i veckan så att det inte finns någon ursäkt att undvika pokern :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker du värdet är dagtid på SvS på 0,5/1 och 1/2. Tycker där är inte så mycket fisk då, känns som det är mest kvällar?

 

Definitivt sämre värde på dagtid men ibland så hittar man några guldkorn, känns som att man bör börja grinden efter 6 typ då det börjar bli bättre.

 

tycker den här killen va grym oxå

 

riktigt skön :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäääääääävla skönt att Chez Reavie har spelat som han har gjort idag, livebettat lite emot honom nu i slutet för att säkra lite vinst och nu gör han bogey på sista hålet och det går till playoff men det gör inte så mycket, vinner han får jag några extra hundringar men har iaf säkrat ca 3000kr~ vilket är den största bettingvinsten nånsin :-D Så sjukt glad just nu, hoppas Chez tar detta i playoff nu då :-)

 

Dags för pokern att börja gå bra igen också, detta gav mig iaf lite ny motivation :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Reavie, men vad gör snubben på artonde???? Overklig otur man har, sick whine osv............... För att inte tala om Simpsons 15feet putt i särspelet, där blev jag verkligen putt hjhjkhcxkldekljk . Sannolikheten för detta utfall måste vara <1%???? Banans lättaste hål, kuksug !!!!

 

Jo riktigt sjuk choke egentligen när han spelat så sjukt bra att lyckas göra en bogey på banans lättaste hål typ, verkligen också sinnessjuk putt av Simpsons på 18e under vanliga ronden, var 1.03 på Chez och så skulle jag boka honom för lite protection så åkte det upp till 1.12 när putten gick i för Webb, losade någon hundring på det där men men. Han gör nog par i från det läget 99/100 som du säger, oflyt :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo riktigt sjuk choke egentligen när han spelat så sjukt bra att lyckas göra en bogey på banans lättaste hål typ, verkligen också sinnessjuk putt av Simpsons på 18e under vanliga ronden, var 1.03 på Chez och så skulle jag boka honom för lite protection så åkte det upp till 1.12 när putten gick i för Webb, losade någon hundring på det där men men. Han gör nog par i från det läget 99/100 som du säger, oflyt :-(

 

Borde dock gjort ett arbitrage hade 5k euro säkra, 6 av 77 spelare gjorde bogey på det hålet(lol) och Reavies enda för dagen, samt att Simpson satte en 21 feet putt på artonde innan särspelet. kan inte bli kallare än så, men glömt imorgon, tiltspelar på Juan Monaco vs Federer nu till 27ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...