Gå till innehåll

Kimacks microbok.


exxent

Recommended Posts

Alright :-)

 

11/5: +446kr

 

Blev inte mycket spel igår heller, var rätt seg idag efter en väldigt lång sömn vilket var lite tråkigt. Kul att Sverige vann idag iaf, ska bli roligt att se matchen på fredag och då blir det thaimat med lite folk och kanske nån live-sng.

Imorgon måste jag upp redan 11 :shock:

Hårt liv, dags för synundersökning och eventuellt beställa grillor, på tiden man får se hur världen ser ut, skämt åsido, så illa är det inte :-)

Skulle inte kunna tänka mig linser iaf, alltid haft någon slags skräck för att peta på/runt ögat även om det antagligen inte är så "jobbigt".

 

Imorn blir det iaf att titta på Players Championship och då blir det nog en del poker samtidigt, ska nog ta det lite lugnt med lirandet och börja nöta igen lördag då det är Boston - Tampa :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:mrgreen: :mrgreen:

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($150.67)

MP ($142.50)

kimack88 (Button) ($206.49)

SB ($27.60)

Hero (BB) ($404.63)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, 7heart.gif

2 folds, kimack88 bets $7, SB calls $6, Hero calls $5

 

Flop: ($21) 2spade.gif, 7spade.gif, Jheart.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, kimack88 checks

 

Turn: ($21) 9heart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $15.75, kimack88 calls $15.75, 1 fold

 

River: ($52.50) Kheart.gif(2 players)

Hero bets $39.37, kimack88 raises $95, Hero calls $55.63

 

Total pot: $242.50

 

Results:

kimack88 had Qheart.gif, 10heart.gif (straight flush, King high).

Hero had Aheart.gif, 7heart.gif (flush, Ace high).

Outcome: kimack88 won $236.44

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt att woods gav upp och att Stenson helt tappat spelet senaste 1.5 året :S

 

Mjo alltid tråkigt att se Tiger spela dåligt, känns mer och mer som tiden är över för honom men snart kanske han skräller igen (hoppas) :-D

 

 

Kylig "soulread" Kim om den nu är sann :mrgreen:

 

 

12/5: +659kr 1052 händer 6H

Känns som 35-40k händer i Maj vore ett rimligt mål.

 

Backade typ 400 på morgonen där med 2 trissar som inte höll och lite annat smått och gott så det var riktigt skönt att få springa bra nu på kvällen. Hyfsat stabilt pass med bara 2st 300+ potter åt fel håll. Riktigt kul att kolla golf samtidigt som man lirar och det ska bli en rolig helg. Imorgon är det hockey/käk/live-sng men det blir väl lir på kvällen någon gång då jag inte vill missa allt för mycket av golfen samtidigt som man vill umgås lite med vänner men 10-11 känns rimligt.

 

Paus nu och sedan lite slöspel till hockeyn inatt, vore riktigt grymt om Detroit verkligen kunde ta 4 raka och hamna mot Vancouver i conference finalen, har alltid gillat den "matchupen"

 

Några händer,

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr107.51)

BB (kr335.11)

UTG (kr263.69)

Hero (Button) (kr195.91)

 

Preflop: Hero is Button with Kdiamond.gif, Kspade.gif

UTG bets kr7, Hero calls kr7, 2 folds

 

Flop: (kr17) 4heart.gif, 10club.gif, Kclub.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets kr12.75, UTG raises to kr55.25, Hero raises to kr188.91 (All-In), UTG calls kr188.91

 

Turn: (kr394.82) 5heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr394.82) 2diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr394.82 | Rake: kr9.86

 

Results:

Hero had Kdiamond.gif, Kspade.gif (three of a kind, Kings).

UTG didn't show

Outcome: Hero won kr384.96

 

Älskar dessa tomtar som envisas med att betta ut, 0.1% chans att dom foldar :mrgreen:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (8 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG+1 (kr1268.83)

MP1 (kr694.51)

MP2 (kr1592.33)

CO (kr416.51)

Button (kr1064.45)

SB (kr970.57)

BB (kr581.58)

Hero (UTG) (kr272.63)

 

Preflop: Hero is UTG with Kclub.gif, Jclub.gif

Hero bets kr20, 6 folds, BB calls kr20

 

Flop: (kr42.50) 3heart.gif, Qclub.gif, Aclub.gif(2 players)

BB bets kr5, Hero raises to kr25, BB calls kr25

 

Turn: (kr92.50) 7club.gif(2 players)

BB bets kr5, Hero raises to kr55, BB calls kr55

 

River: (kr202.50) Kheart.gif(2 players)

BB bets kr5, Hero raises to kr172.63 (All-In), BB calls kr172.63

 

Total pot: kr547.76 | Rake: kr13.69

 

Results:

BB didn't show

Hero had Kclub.gif, Jclub.gif (flush, Ace high).

Outcome: Hero won kr534.07

 

 

Surt mot en storfirre som visar att han har AA

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr344)

BB (kr64.29)

Hero (UTG) (kr191)

MP (kr257.20)

Button (kr679.70)

 

Preflop: Hero is UTG with 2club.gif, 2diamond.gif

Hero bets kr7, MP raises to kr12, 1 fold, SB calls kr12, 1 fold, Hero calls kr12

 

Flop: (kr38) 2spade.gif, 9diamond.gif, 7spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, MP bets kr38, 1 fold, Hero raises to kr76, MP raises to kr114, Hero calls kr103 (All-In), MP calls kr179

 

Turn: (kr396) 8spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr396) 10spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr396 | Rake: kr9.89

 

Results:

Hero had 2club.gif, 2diamond.gif (three of a kind, twos).

MP had Adiamond.gif, Aspade.gif (flush, Ace high).

Outcome: MP won kr386.11

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) (kr194)

UTG (kr367.86)

MP (kr338.25)

Button (kr254.67)

SB (kr159.17)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aclub.gif

UTG calls kr2, 1 fold, Button calls kr2, SB calls kr2, Hero bets kr14, UTG calls kr14, 2 folds

 

Flop: (kr32) 9club.gif, 2club.gif, 2spade.gif(2 players)

Hero bets kr26, UTG calls kr26

 

Turn: (kr84) 9spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: (kr84) 5club.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets kr45, Hero calls kr45

 

Total pot: kr174 | Rake: kr4.34

 

Results:

Hero didn't show Adiamond.gif, Aclub.gif (nothing).

UTG had Qheart.gif, 9diamond.gif (full house, nines over twos).

Outcome: UTG won kr169.66

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo alltid tråkigt att se Tiger spela dåligt, känns mer och mer som tiden är över för honom men snart kanske han skräller igen (hoppas) :-D

 

 

Kylig "soulread" Kim om den nu är sann :mrgreen:

 

 

jag såg endast hjärter dam du kunde re raisa den rivern med och QT är väl den sämsta damen du skulle höja pre ifrån knappen så det fick bli en syn ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig kväll blev det!

 

Började med gott thaikäk och sedan fick man se Sverige vinna mot Tjeckien vilket både var chockande och glädjande, finns lite ljus i svensk hockey fortfarande. Sen blev det en 50krs sng i vilket man åkte ur rätt fort, en 100krs där man stötte på set 15bb djup och bustade. Smått tiltad runt 11 bläcket så fick det bli mer spel helt enkelt och skippade nätpokern. Lyckades hitta 250+ på kanske 20-30 händer 1/2 där alla köpte in för runt 100-150 så jag sprang rätt jävla fint där och sen avslutade vi med en 100krs sng som jag lyckades vinna så det blev iaf en skön avslutning och ca 400+ :-)

 

Nu har man thaimat kvar till imorgon/söndag och det ska tittas en väldans massa golf imorgon och då ska det nog bli en del poker också. Även taggad som fan inför finalen match 1 mellan Boston - Tampa imorgon kväll, dags att spela ihop till en jersey känner jag för lite extra känsla :mrgreen:

Kollat en del Boston klipp på youtube och detta är det jag kommer ihåg mest från den vanliga säsongen i år, bara njuta :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sovit 12H och kände mig väldigt seg ett tag, börjat piggna till nu efter att ha varit vaken 4-5H och nu ska det bli poker/golf. Dagens Players Championship har precis dragit igång igen efter 2-3H (?) delay pga oväder. Hoppas på en rush av McDowell / Stricker / Kaymer / Mickelson. Sen Boston ikväll fan vad nice :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sovit 12H och kände mig väldigt seg ett tag, börjat piggna till nu efter att ha varit vaken 4-5H och nu ska det bli poker/golf. Dagens Players Championship har precis dragit igång igen efter 2-3H (?) delay pga oväder. Hoppas på en rush av McDowell / Stricker / Kaymer / Mickelson. Sen Boston ikväll fan vad nice :-)

 

Vart streamar du golfen? Sitter med lördagsnattsgrindet och tänkte dra upp golfrail men verkar inte hitta något på myp2p.eu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen rolig dag för Boston igår, matchen blev inte allt för spännande efter dom 3 snabba målen och det är bara att hoppas på att nästa match blir bättre.

 

Dags för Golf ikväll och McDowell leder :-) Hoppas han kan hålla i det, se om man livebettar lite eller hoppas på vinst för honom.

 

http://www.veetle.com/index.php/channel/view#4da777390d021

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Choke för Mcdowell sist och det blev inga golfpengar denna gång heller tyvärr.

Haft pengar på ledaren i de 2 senaste turneringarna jag bettat på och båda har gjort en +6-7 runda sista dagen :-) En annan turnering var också samtidigt som Masters där ledaren ledde med 4 och gjorde en +7 runda och torska, dom lyckas verkligen hitta sitt livs sämsta golf när dom har ledningen, bra timing.

 

Tog det rätt så lugnt med pokern i helgen men hittade iaf ett plus på söndagen, tyckte värdet var otroligt dåligt i lördags men jag kanske satte mig för sent ( runt 1 ) brukar dock ändå vara smockat med folk.

Lugn och seg dag igår men idag ska det nog börjas lira igen.

 

Var riktigt skönt att se Vancouver vinna första matchen i förrgår, en fin comeback i sista perioden och H.Sedin fick göra mål! Självklart ska media gå på direkt och skriva "Sedinarna gör nytta igen, behövdes verkligen" etc, undrar verkligen vilka stolpskott som sitter och skriver sånt där. Hoppas verkligen dom själv fattar hur idiotiskt det är och att det bara är för att locka läsare.

 

Hoppas på att inleda födelsedagen inatt med att se Boston vinna mot Tampa, kämpa!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett 300+ igår och sen blev det att vila lite för länge så vaknade nu inatt, inte varit överdrivet sugen på poker och rytmen har varit alldeles för fucked up.. Spelat alldeles för lite helt enkelt och det blir väl inte överdrivet mycket i helgen heller, kanske på söndag.

Får se om man kan somna efter hockeyn eller om det blir nån slags dygning.

 

Dags för hockey nu iaf, dags för Boston att få ett stopp på Tampa och inte börja med att losa 2 hemma som mot MTL även fast det löste sig i den serien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG vilken hockeymatch:-D :-D

Otroligt många Boston matcher som har varit såhär bra/spännande, gissade på 7-5 efter 5-3 målet satt, blev nästan så ;-)

Skönt med en tidig present och hoppas att dom kan fortsätta spela såhär bra i serien.

Tyckte Tampa fick in en del flytmål (2st iaf) men samtidigt så missade dom några riktigt bra chanser (eller så stod Thomas ivägen) så det jämnade väl ut sig. Så jag har verkligen tro på Boston då Tampa spelade riktigt bra denna gången också.

Tänk att få se en sådär bra match live och stå där med en Boston jersey och jubla med folk man inte känner, verkligen något man vill uppleva :-) Får ju gåshud bara av att se matchen framför datorn. Hoppas man inte väckte grannen med målskriken :-D

 

ranchen/käk/bio imorn och Van - SJ på kvällen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vilken jävla match det var alltså! och vilka läckra mål Bostan bjöd på, riktigt spännande match faktiskt, speciellt i slutet när tampa gjorde 5an blev man lite pirrig..

 

Verkligen! Seguins 2 mål var ruskigt snygga, kul att se en rookie briljera :-) Det ska alltid bli spännande i sådana matcher och man bara känner det kommer bli tight ända in i det sista :-D

 

 

Valde verkligen fel match att somna i pausen till andra i :cry:

 

Verkligen ;-) Sjuk andra period! underbar match!

 

 

Inleder den stora dagen med att lira Lunchlådan 80+8kr, hade 3 timmar att döda innan jag skulle iväg så tänkte varför inte, visade sig vara ett bra beslut :-) Tog mig tyvärr inte hela vägen men det blev en 2a plats för 1040kr och +952kr för dagen :-D skönt som fan och nu är det dags att dra iväg till ranchen, ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man gjort premiär på ranchen. Kändes som att man hade kvar lite golfskills iaf, slog nog hyfsat rakt :-D

Hade 11,3 i hcp för 8 år sedan, synd man la ner :-P Var ifs hyfsat fast där några månader men hade varit kul att ge det ett nytt försök, saknar dock dom fina banorna i v-ås att spela på.

Se om man kan lösa medlemskap osv på något ställe så man kan ta en runda lite då och då.

 

Ska väl försöka städa upp lite här idag om morsan eventuellt kommer ner till helgen så all tid får läggas på det fram till 9 då det är Crowne Plaza Invitational 2011 dag 1 :-) (Golf) Slänger väl in 50kr på 2pers där eventuellt och sedan Boston inatt :-D Se om man kan ta och beställa en jersey nästa vecka :mrgreen:

Blir nog nr 18 Horton isf, fyller ju den 18e så det har alltid varit lite av "mitt nr" :-P Väntar med pokern till ikväll samtidigt som all sport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra match igår också, Boston har fan varit heta på bortaplan :-D

Var så jävla trött när jag tittade dock så hade typ inte energin att bli jätteglad men det var en riktigt underhållande match, det var fan Bostons tur att få ett tidigt mål också :-) Hade slängt in ett bet på 2.12 ML på grabbarna så det var fint att det satt, slänger in dom på Crown Plaza turneringen nånstans :mrgreen:

 

Backade lite igår och vann lite inatt så är BE över 24H, får se om man hinner med något mer lir idag.

 

Trevlig helg på er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...