Gå till innehåll

Kimacks microbok.


exxent

Recommended Posts

Riktigt tung dag, 2-outad 3 ggr i omaha all in pre och det säger väl lite om hur dagen har varit + hur gärna folk degar in det med KKQQ QQJJ osv 200bb pre. Bara att kämpa vidare och försöka vara positiv, har ju trots allt varit (är fortfarande) monstervärde vid borden idag så det är bara att ta nya tag.

 

Mitt kära Boston ska spela sin första slutspelsmatch idag!

Ska bli riktigt intressant och jag hoppas dom lyckas piska upp Montreal i denna finalserie även om dom har haft det tufft mot just dom denna säsongen.

Fruktansvärt sugen att betta med hjärtat och sätta lite på Boston, får se hur det blir. Hoppas iaf att man hittar en duglig stream idag, det var fan inte lätt igår och otroligt frustrerande.

Skönt iaf att se att Rangers verkligen är kapabla att slå Washington hemma/borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sakta back 500 på ett 1/2 Omaha bord efter 115 händer där jag träffat 2 floppar, springer ruskigt bra just nu. En av dom floppade man nöten och åkte på runner runner färg.. whine whine fortsätta kämpa. Sitter förövrigt en kille vid namn "Torarp" och har 4.2k stack, spelar varenda hand och träffar som en gud, top3 sjukaste jag nånsin sett på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14/4: 1337 händer :-D-230kr

Omaha -226kr

 

Fortsatte att backa imorse på Omaha så får se om man kan hämta upp det hålet ikväll. Hoppas verkligen man springer bättre, var riktigt smärtsamt imorse.

 

Kollade precis klart på Tropic Thunder, riktigt bra film :-) Passade mig perfekt, Robert Downey Jr är en riktig stjärna. Bör verkligen ses om man har missat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter backa rakt ut och på dom få 1/2 borden man har suttit på har verkligen varit sjuka, hoppas på att jag har slösat min extrema runbad och att det kan vända nu på en lördag. Orkar inte ens klaga det går ju inte o göra något åt det nu. Dags att sova och försöka komma upp tidigare än sist så man får in lite fler timmar på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att ta nya tag! Vaknade lagom till Nadal - Murray semifinalen i Monte Carlo, perfekt att se på och grinda lite. Ska försöka trycka in en jävla massa volym tills nästa fredag då Jay Smith kommer till Emmaboda :mrgreen: lär väl bli fylla då om folk är sugna.

Nu jävlar ska det springas bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en stream för amerikanska golfkanalen som tydligen sänder dygnet runt, typ som viasat golf, för bra för att vara sant :mrgreen: får se hur länge den streamen håller. Blev ett litet bet på Adam Scott 7.8 i Valero Texas Open 2011, ska bli kul att se lite PGA golf :-)

 

Börjar förövrigt passet tungt med att floppa färg och möta en 80/xx snubbe som dyker upp med triss och sätter river, bara att kämpa vidare.

Är förövrigt rätt sugen att testa lira flera bord 0.50 Omaha, sprungit riktigt bra där på senare.

 

edit; verkar som McIlroy leder en turnering med 27 hål kvar, man kanske ska boka honom :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah så jävla tråkigt att Boston skulle möta MTL i slutspel, blir det väl flopp där :cry: Fast man ska väl inte ge upp redan även om det ser riktigt mörkt ut.

Torskade ca 800 igår efter en löjlig dag och efter 2 dagars runbad var man riktigt revanschsugen idag. Tagit igen ca 600 idag iaf och tänker fortsätter spela nu till hockeyn, svängigt som fan och degen har åkt in ett antal gånger mot firrarna, som tur är har man vunnit de flesta gångerna.

 

Hockey 01 - 07 och sen börjar en golfsändning vid 7:30, finns ju iaf något att kolla på så länge man orkar hålla sig vaken :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en stream för amerikanska golfkanalen som tydligen sänder dygnet runt, typ som viasat golf, för bra för att vara sant :mrgreen: får se hur länge den streamen håller. Blev ett litet bet på Adam Scott 7.8 i Valero Texas Open 2011, ska bli kul att se lite PGA golf :-)

 

Börjar förövrigt passet tungt med att floppa färg och möta en 80/xx snubbe som dyker upp med triss och sätter river, bara att kämpa vidare.

Är förövrigt rätt sugen att testa lira flera bord 0.50 Omaha, sprungit riktigt bra där på senare.

 

edit; verkar som McIlroy leder en turnering med 27 hål kvar, man kanske ska boka honom :-D

 

Länk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Green Hornet va rätt kul

 

Ska tankas!

 

Länk?

 

 

http://www.veetle.com/index.php/channel/view#4da777390d021

 

Jävla massa skit som sänds, reklam och guider osv, kan ju va kul om man spelar golf själv kanske, är väl bara att kika upp nån tablå för att se när tävlingarna spelas iof.

 

 

Uppe tidigt idag, blev dygnande igår då jag var lite trött på att vakna 9 på kvällen och tycker nattvärdet har varit kasst på senaste, bara massa trötta regs som slåss. Spelade typ 18 raka timmar igår och det var nog den längsta "sessionen" någonsin, hade väl 1-2 bord igång ofta och någon film men var iaf igång så länge, sjukt. Känns som jag spelat dåligt / sprungit dåligt dom senaste dagarna också (börjar jag alltid känna såfort jag inte vinner iof) någonting som måste undersökas.

Lirat lite 1/2 omaha ibland, det måste ju vara den fiskigaste nivån på svs med helt jävla galna spelare, synd man inte hade större rulle bara.

 

Kollade igår på The Mechanic (skön actionrulle) och 127 hours, bra filmer båda två, får se om man kollar på nå fler idag. Missade hockeyn inatt vilket var surt, blev så fruktansvärt trött vid 12 så klara inte av att hålla mig vaken.

Alla bortalag vann igår vilket ändå är lite ironiskt, skönt som fan att Boston fick revanch, verkligen en match man hade velat sett :cry: Hade varit så skönt o se chatten på random stream då, väldigt många MTL fans är världens största nötter och är så jävla självgoda, skönt att sätta dit sånna idioter.

Får försöka hålla sig vaken idag och hoppas på att se Vancouver avgöra mot Chicago :-)

 

Inte själv haft koll på statistiken dom senaste dagarna men blir väl en update sen, ganska breakeven över 5 dagar vilket känns tungt och dåligt, bara kämpa vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt jävligt sugen på att spela golf igen, fan vad man saknar det. Måste hitta folk här i småland/emmaboda som spelar :mrgreen:

Hittade gamla hcp kortet som visade 11,6 för 7 år sen när man la ner, se hur mycket av dom skillsen man har kvar nu. Skulle nog hjälpa till pokersuget också om man kom ut 2ggr i veckan och gjorde något annat, se hur det går med dom planerna.

 

Nu lite spel, försöka lira lite mindre sessioner och ha lite pauser emellanåt.

Sen promenad och handla osv, kan ju inte klaga på vädret nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word up. Den är verkligen Precis så dålig som den låter...

 

Av någon anledning är jag ändå sugen att se den, simpelt koncept som Phone Booth och 127 hours som låter ganska tråkiga men som ändå är jävligt bra filmer. Har iof hört flera nu som klagat på Buried men får väl se om man kollar eller inte :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är din favorit till att vinna bucklan? Om man skulle ta och gambla lite kanske... :roll:

 

Hehe det känns väldigt vågat att betta på sånt :mrgreen:

Fast tror väl ändå mest på Vancouver så att Sedinarna får lyfta bucklan, tycker dom har haft en väldigt stabil säsong. Dom är tydligen "playoff chokers"dock fast har ingen koll på det eller mycket alls från tidigare år, mest kikat finalerna då. Hoppas iaf på en final med Vancouver och Philadelphia eller allra helst Boston såklart om dom nu "skräller" :-)

 

Pokern fortsätter risigt, fick in en väldans massa timmar och trenden på senare har varit rakt neråt, nu måste det verkligen vända om man ska kunna fortsätta med detta om man inte hittar stakedeal eller nåt.

Fick iaf vinna en 400bb pott mot en reg som har haft väldigt mycket flyt mot mig genom tiderna så ska väl kunna sova hyfsat gott.

 

Dags att se Vancouver vinna nu innan sömn, eller varför inte lite spänning med Chicago vinst. Hoppas på mirakel imorgon.

 

edit; superperiod av Chicago, fint att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning är jag ändå sugen att se den, simpelt koncept som Phone Booth och 127 hours som låter ganska tråkiga men som ändå är jävligt bra filmer. Har iof hört flera nu som klagat på Buried men får väl se om man kollar eller inte :mrgreen:

 

friendly tip, se ej buried även om du e sugen, sög verkligen. top10 sämsta filmer jag sett. vem finansierar en sån film btw? :S:S sick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen har börjat såhär :-)

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (3 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr148.39)

Hero (Button) (kr214.94)

SB (kr111.92)

 

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Qdiamond.gif

Hero bets kr3.50, SB calls kr3.50, BB raises to kr7, Hero calls kr7, SB calls kr7

 

Flop: (kr21) Qheart.gif, Kclub.gif, 4heart.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets kr16, SB calls kr16, 1 fold

 

Turn: (kr53) 8spade.gif(2 players)

SB bets kr30, Hero raises to kr90, SB calls kr58.92 (All-In)

 

River: (kr230.84) Aspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr230.84 | Rake: kr5.77

 

Results:

Hero had Kspade.gif, Qdiamond.gif (two pair, Kings and Queens).

SB had Adiamond.gif, Kheart.gif (two pair, Aces and Kings).

Outcome: SB won kr225.07

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr136.71)

Button (kr240.77)

Hero (SB) (kr200)

BB (kr240.13)

 

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Aspade.gif

UTG calls kr1, 1 fold, Hero raises to kr200 (All-In), 1 fold, UTG calls kr135.71 (All-In)

 

Flop: (kr274.42) Jdiamond.gif, Qdiamond.gif, 9diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: (kr274.42) 3club.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr274.42) Kdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr274.42 | Rake: kr6.85

 

Results:

Hero had Aclub.gif, Aspade.gif (one pair, Aces).

UTG had Jspade.gif, Jheart.gif (three of a kind, Jacks).

Outcome: UTG won kr267.57

 

Orkar inte ens whina... bara besviken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur lång tid det kan ta att få bostadsbidrag från att man har ansökt? Skickade in brevet för snart 2 veckor sedan, bara nyfiken på om dom kommer ringa eller dylikt.

Ser ut som jag verkligen komma behöva det denna månaden :rolleyes:

 

Kan ta sinnessjukt lång tid,

dock får man ju det givetvis retroaktivt när det väl klubbats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur lång tid det kan ta att få bostadsbidrag från att man har ansökt? Skickade in brevet för snart 2 veckor sedan, bara nyfiken på om dom kommer ringa eller dylikt.

Ser ut som jag verkligen komma behöva det denna månaden :rolleyes:

 

Klipp dig och skaffa ett jobb, jävla parasit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...