Gå till innehåll

drömmen om att bli proffs som ska bli sann


mackie

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pokern rullar på, MTT:s på svenska spel har gått extremt bra på sistone, cashat i de flesta rankingturneringarna, finalbordade steken i söndags, slutade dock på en lite bitter 5e plats efter att ha haft 2x 2an när vi var 6 kvar, sen torskade megastor flipp, menmen.. :) Andra plats i texas 500 häromdagen, vinst i andra chansen förra veckan, och lite annat smått och gått, bränner ju dock mycket pengar på kval och är ju inte dom "största" turneringarna jag spelar dagligen, utan brukar bli afterwork, texas djup och sen ibland nån lite större om ajg lyckas kvala in.

 

Rullen ligger för närvarande på strax över 20k, och då har jag tagit ut cirkus 10k sen senaste inlägget :) Så känns skönt att man fick motbevisa att man var en spewwig värdelös apa och inte har gulat än :D

 

Angående cashgame så har /2 gått väldigt bra denna månaden, har en winrate på typ 12bb/100 tror jag över cirka 25k händer, varit uppe och spelat högre också, senaste 2 veckrona har spenderats på /4-/10 utan vidare framgång... :) på /10 är det nog lite scared money, hade en rush där till en början men har gått käpprent åt helvete på den nivån efter rushen, back några k där, på /4-/5 har jag inte riktigt koll på hur det gått, men tror jag är lite back på båda nivåerna, i mellanåt känns det som jag knäcker nivån helt, men sen gör jag mongodrag och tiltmoves i mellanåt helt utan vettig anledning som gör att jag donerar friskt i mellanåt... :D

 

Sammanfattar: Kommer fortsätta grinda MTT:s och försöka kvala in till lite större turrar, ligger topp 10 på rankinglistan atm, som är en plats som ska behållas ;) Känner att jag är stabilt vinnande på /2 och att motståndet där inte är det hetaste, och har som sagt rulle för /4-/5, eller? Tycker ni det är skevt att bara gå in med 100bb? Jag har blandat lite, blir ju enklare beslut med 100bb och kanske svårare för djupstackade att lira mot mig, samtidigt förlorar jag ju värde om jag känner att jag har edge mot en större stack o jag sitter grundare.. givetvis :) Vad är era tankar kring 100bb?

 

Sen är jag intresserad av lite coaching på /4-/5 för den som känner sig manad till ett hyggligt pris, vill ju kunna slå dom nivåerna också och mixa MTT:s och stabilt CG spel!

 

Hör gärna av er i PM eller något om ni är intresserade, jag har typ all tid i världen och motivation och tagg till 250 % så kan nog bli roligt för er, givetvis måste jag känna att ni är en vettig coach och behärskar nivån mer än väl så att jag känner att jag kan lära mig något! :)

 

MVH

 

mackie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aiight :) sett dig en del, du kör 100bb va? Har du varit regg där länge? :) Sugen på dela med dig av winrate osv och över hur många händer?

 

Blev några turrar ikväll, bustat alla dock.. :) blev en 8e plats i texas djup 18.45, 5 fick pengar.. fick in det med QQ vs. AJ AI pre och han fick träffa vilket sög lite menmen, CG har balanserat upp det hela ikväll, åtminstone senaste sessionen, började dagen med att backa 1,5k på /5, sen inköpet för alla turrar och kval slutade la på 1000kr och sen nu plussat 1,3k på CG så typ 1,2k back atm som jag ska försöka grinda igen nu :) Söker vettig coach för /4-/5, PM!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är du som heter mackie på SvS också.

 

Har du läst någon teori alls? Sett att du fortfarande openlimpar och sånt, mina stats på dig är 38/4/37 (VPiP/PFR/Agg%) med 20% Fold to C-bet, dock endast över 150 händer men det säger ju något ändå. Är du säker på att du verkligen är vinnande på /2? Du skriver att du tror att du har en winrate på typ 12bb/100 händer. :rolleyes:

 

Regga dig på Pokercampus, DeucesCracked eller någon sådan sida, kan man lära sig mycket! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nej det är inte jag som är mackie på SvS :) han lät väldigt dålig o fiskig på statsen du presenterade, tror jag spelar 21/17/8 typ, VPIP, pfr, 3bet! :)

 

En situation som uppstår alltför ofta som jag ogillar är när jag slår upp AK först in, sen kallsynar 3bet eller blir kallsynad dom gångerna jag 4bettar, så sitter jag ur poss och msisar en torr flopp, cbettar typ alltid då, men blir så jävla jobbigt när dom synar och turn blankar, alternativt när dom slår om, vet aldrig vad jag ska göra/var jag står känns det som, visst har ju statsen och en del dynamic med vissa spelare osv, men menar generellt sett så är jag förvirrad i dom situationerna.

 

Och checkfolda torr bräda trots vi är ur poss 3/4bettad pott är la ändå vekt dä han har en del andra ess, KQs etc i sin range, eller hur resonerar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen har tillbringats med släkten och de närmsta vännerna, för att fira min numera byxmyndiga syster ;) Men blev givetvis en del poker också, DM samt Långlördag stod på schemat och båda turneringarna gick åt helvete om man säger som så! Gjorde en väldigt skev syn för typ halva min stack i DM tidigt in, spelade handen helt rätt enligt mig, tills jag synade hans 3betshove på river... och han visade upp floppad kåk på A99 bräda när jag sitter med AK, han slår upp den utg+2, jag synar i mittposs och en i sen poss synar, flopp A99 rainbow, han cbettar typ 1/3 pott, jag synar och sista killen lägger sig, turn 3a i fjärde färgen och han checkar, här sätter jag honom på någon form av svagt ess, typ A5s, eller händer som AQ, AJ, A10 som han väljer att checksyna mina bluffar med, jag ser typ ingen 9a i hans range här, då han satt UTG+2 så känns det inte som något annat än 99 är rimligt som innehåller en 9a, A9s kanske någon slår upp, men han slog tydligen upp A9off... 109s finns kanske ibland, men i alla fall.. så tänkte jag dåligt suited ess eller AQ-10, sen typ alla pockets som bettar litet flopp för att få info om min hand, och sen väljer att check-calla turn och folda river, alternativt checkfolda redan på turn.

 

I alla fall så bettar jag typ halvpott turn och han synar efter några sekunder, på river faller ytterliggare än 3a och jag känner att jag typ alltid har bäst han här då jag inte såg någon 9a i hans range som sagt, och en 3a känns långsökt, han checkar igen och här tänker jag att han borde tänka att jag checkar bakom många dåliga ess, och checkar bakom något pocket som jag tror kan få stå ibland, och ibland ger upp mina bluffar, och skulle jag ha en 9a så skulle han få värde om han bettade ändå.

 

Jag känner mig säker och väljer att värdesatsa litet i form av att han ska bli misstänksam och typ tro jag bettar litet som bluff och typ hitta syn med KK/QQ eller något, alternativt få syn av alla hans ess :) istället så 3betsshovar han typ 23k (jag började handen med typ 50 och han med typ 27k, BB ligger på 500) och fast jag långt inne känner att jag är slagen trots att jag inte får in någon 9a i hans range och linje.. jag säger iaf till min polare, "kolla nu när han visar upp A9off" och sen synar jag :D standard att man gör monsterreaden sen ändå synar för att man inte vill tro på sig själv..

 

aja

 

imorgon börjar lockdownen :) fokusera mer på cashgame då, lyckades iaf kvala in till steken samtidigt som jag misslyckades i DM och Långlördag.

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör gärna av er i PM eller något om ni är intresserade, jag har typ all tid i världen och motivation och tagg till 250 % så kan nog bli roligt för er, givetvis måste jag känna att ni är en vettig coach och behärskar nivån mer än väl så att jag känner att jag kan lära mig något! :)

 

MVH

 

mackie

 

 

Jag coachar och har coachat en hel del ganska framgångsrikt för nivån. Är dessutom bäst på nivån så det är ganska bra värde på coachingen. Det är dock långt från gratis, hör av dig om du är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade 20k på kontot i torsdags, rushade upp det till 26,5k på CG, /2-/5, de senaste 3 dagarna har jag backat sisådär 15k på CG, samma nivåer bortsett från cirka 3,5k torskt på tiltskottning @ /10-/15, cirka 12k händer. Är jag extremt mega dålig eller är det möjligt att spela någorlunda och ändå backa, ja vad blir det, typ 25-30 inköp på /4-/5 på dom händerna? Innan dessa dagarna hade jag winrate på typ 10bb/100 över 20k händer /5.

 

// ont i magen tilt och spyr blod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte någon bryr sig om denna dagboken, men efter att varit uppe o vevat /4 & /5 i en vecka och i princip gulat hela rullen, lyckades som sagt torska 20/26k, så gick jag ner på 1-2 på nytt.. lyckades med att backa 10inköp första dagen =) antagligen satt bromsspåren från 2-4 kvar i kalsongerna, nu har jag lyckats hitta 25inköp på 1-2 sen i onsdags så känns gött.

 

5k händer i lördagsnatt och i princip 10bi ner hela vägen vände dom sista 500 händerna o jag slutade 2 inköp upp, och går och lägger mig nöjd nu efter 5k händer och 15bi+ :)

 

Ska börja posta lite händer o vara lite aktivare för att förhoppningsvis få lite respons och kanske någon som tycker det kan vara intressant läsning om jag uppdaterar lite då och då :D

natti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag coachar och har coachat en hel del ganska framgångsrikt för nivån. Är dessutom bäst på nivån så det är ganska bra värde på coachingen. Det är dock långt från gratis, hör av dig om du är intresserad.

 

Det är han faktiskt. Har spelat en del mot honom och bland regsen på /4 och /5 kan ingen mäta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet att han krossar dom nivåerna stenhårt :) Jag är dock väldigt nöjd med coachingen jag får nu, samt att han är säkerligen väldigt dyr och jag har inte dom pengarna för tillfälligt till coaching!

 

Men tack ändå.

 

Kör på med min coach som förutom att han säkerligen är billigare, så känner jag trygghet och vet att jag kommer utvecklas med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sjuka swingsen med tanke på min bankrulle fortsätter :) Var, som jag nämt i tidigare inlägg nere på 4,3k för 4-5 dagar sen efter att ha peakat 26,3k för cirka 1,5 vecka sen :D Grindat upp det till 9k på 1-2 och lägre och sen idag fick jag klonka 2 turrar för typ 13,5k tillsammans så blir upp göra ett nytt försök på /4 nu eftersom jag har en stabil rulle för det igen, samt att jag blivit coachad mycket de senaste dagarna och min spelstil och mitt tänk har ändrats drastiskt åt det positiva hållet! =)

 

Nu kommer jag sova gött!

 

wish me luck @ borden =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir upp göra ett nytt försök på /4 nu eftersom jag har en stabil rulle för det igen, )

 

Fast du har ju ingen stabil rulle för det, när du verkar vara favorit att backa rätt hårt på högre nivåer. Några timmar coaching ändrar antagligen inte på det.

 

Fast om du är redo att flytta ned om det behövs så kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, jag är inte den som är den, får kliva ner om det går åt skogen igen! Lyckats få in cirka 6k händer på /4 & /5 sen återkomsten (2 dagar sedan) och är upp ungefär 10 inköp. Sen har jag lyckats få till det i turrar dom senaste dagarna också vilket resulterat i att jag rushat från 4,2k till 35k som rullen ligger på nu!

 

Riktigt skönt för självförtroendet samt känns bra att ha en stor rulle för /4 & /5 nu och att jag hittat självdisciplin att kunna gå ner i nivå om det går åt helvete, vevade en del på /0.5 för bara en vecka sen när jag hade någon dålig sesse på /2.

 

Många här som brukar spela rankingturneringarna på SvS?

 

Kommer börja posta lite händer så fort jag hittat orken att fixa med handconvertor eller vad det nu är :D

 

ggn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjenare! Har framförallt kört på SvS senaste tiden, och använder HM2, SvS använder ju sig av BossMedia eller tillhör dom eller hur det nu är, har cashat in lite på williamhill samt nordicbet nu, jag undrar hur det funkar med huden? t.ex på WH så får jag ju händer under sessionen, men det är bara dom jag spelar på SvS som reggas i HM och visar vinst/förlust och allt det där, kan man köra på flera olika nätverk samtidigt och få in alla händer i HM2 samt man ser vinster/förluster etc? Hur fixar man detta? tacksam för hjälp då jag inte är någon höjdare på programmet!

 

off topic.

 

TILT-känslan som uppstår när man sätter in 22$ på PokerStars för att lira Sunday Storm samt The Big 11$, typ mincashar i The Big 11$ och sitter klockan 04.00 på måndagsmorgonen och har tagit mig förbi cirkus 28k spelare i Sunday Storm och vi är 12 kvar, förstapris på 28k$, (min största cash hitintills är typ 17k i LillLördag), är relativt jämt förutom chipleadern, jag ligger dock i botten, garanterat typ 700 dollar och 9 på finalbordet, får in det med AK mot en kass fisk som endast synar med AJ och lämnar typ 5bb bakom... blank flopp, J på turn... fy fan vad lack jag var. Potten hade tagit mig upp till topp 5 och jag kände att jag var in the mode liksom och jag såg pengarna rulla in på kontot, sen pissar fru fortuna mig i ansiktet när jag som minst anar det, riktigt tiltltltltltl, hade typ varit meganöjd med topp 5 då det ändå varit 10k$+, men ett tröstpris på 700 dollar efter typ 9timmars A-game och typ drömmar som cirkulerar i huvudet etc. så sög allt skit, tack o hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag coachar och har coachat en hel del ganska framgångsrikt för nivån. Är dessutom bäst på nivån så det är ganska bra värde på coachingen. Det är dock långt från gratis, hör av dig om du är intresserad.

 

 

Vilken nivå pratar vi om? Och hur hårt har du slagit den ? Och över vilket sample?

 

Menar absolut inte att låta dryg, mest nyfiken :) Och mja letar lämplig challenge ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare! Har framförallt kört på SvS senaste tiden, och använder HM2, SvS använder ju sig av BossMedia eller tillhör dom eller hur det nu är, har cashat in lite på williamhill samt nordicbet nu, jag undrar hur det funkar med huden? t.ex på WH så får jag ju händer under sessionen, men det är bara dom jag spelar på SvS som reggas i HM och visar vinst/förlust och allt det där, kan man köra på flera olika nätverk samtidigt och få in alla händer i HM2 samt man ser vinster/förluster etc? Hur fixar man detta? tacksam för hjälp då jag inte är någon höjdare på programmet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...