Gå till innehåll

drömmen om att bli proffs som ska bli sann


mackie

Recommended Posts

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Kul att ingen svarar på mina inlägg utan börjar prata med varandra istället haha =)

 

Månaden började bra med ett 10k+ på SvS CG, spelade allt från NL400 till NL5000, nu är jag dock 7k back.

 

Klonkade 10k$ på Stars genom vinst i en 5$r17,5k garanti och en 109$r 12k garanti, men backat 5k$ där nu :D

 

Så gått från typ mega ATH till en rulle som jag hade för 1,5 vecka sen =))

 

Körde min största turrekväll genom tiderna i söndags, reggade nog turrar på stars för 2k$ (alla dom stora + en del till) samt cirka 10 turrar till p ådiverse sidor, så blev en dyr historia då jag nite lyckades komma ITM i mer än en.. haha, som gav typ 20 dollar.

 

Men åkte på en jävla massa skit, var helt absurt, i million får jag in det tidigt på floppen A107 med A10 och SB typ 5betspushar AI med 107, sätter 7an turn... suck, 25k pott. Torskar 2 flippar i rad mot samma snubbe i sunday warmup och åker ut, får in det med KK mot 1010 strax innan pengarna i 109r 225k garanti, 10a flopp, och är nere på 10bb.. får in det mot sammma kille med AQ mot hans AJ, J flopp.. inte mycket o göra när man springer så dåligt =D käne ändå att jag spelade bra. och det kunde blivit en bra kväll med lite flyt i någon turnering iaf! Men thats poker, så bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag nu ;)

 

student och ångestfylla idag. pz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sjuk vecka. Flyttat hemifrån nu med några polare, samt sagt upp mig från jobb. Tänkte i söndags när vi kom att jag skulle chilla denna veckan och bara supa och spela poker =) lyckades i princip nå ATH på SvS under bussresan hit (60k) för att sedan sakta men säkert läcka pengar dag efter dag hela veckan... så nu är man typ all time low känns det som, tappat 30k på /2-/20 denna veckan, gg fml bokar månaden -5k när jag peakade typ +22k för några dagar sedan.

 

Förra söndagens turregrind slutade typ BE, 78e plats i million för 1400$ räddade dagen! =) Blev turre grind idag på stars också, klonkat lite där på senaste och var uppe på en rulle på 9k$ för nån vecka sen, sakta men säkert grindat ner den i botten genom för dyra och för många turneringar, samt backat lite genom o slaska CG.. så när dagen började var jag nere på 4k$ och lyckades kvala in relativt billigt till de flesta stora turneringarna, busta tidigt i million, sunday 500, 109r etc. men lyckades få till det i sunday warmup och plocka hem 29k$ vilket satt fint :D så nu leker livet igen och man är ATH och bokar rhodos resa till sensommaren imorgon! =) sweeet pz gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till klonken! :-)

 

snabb fråga, använder du PT/HM eller nått när du spelar turrar?

 

Tack! Nje, inte på stars, men på SvS så kör jag HM2 när jag kör turrar, men på stars kör jag helt utan, vet inte hur man får rätt på det så man kan ha hud på stars och svs samtidigt haha, hade jag vetat hade jag nog kört någon simpel HUD, men i med det stora spelarantalet och i med jag kör så pass många bord så tror jag inte det skulle hjälpa mig så mycket då det skulle vara svårt få ihop mycket händer på någon samt hade varit svårt hinna med kolla stats och dylikt hela tiden i med det är så mycket händer. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fortsatt gå bra i turrar, dock spelat bort några tusen dollz på alla jävla hyper 6manna sattar till stora turrar, som jag uppenbarligen suger på :D och cashgame har gått bajs.

 

Avslutade en monstersession på 14h och 11k händer inatt back typ 1200$ på mestadels NL200 men även lite NL100 och NL400 händer, enligt ev-grafen skulle jag bara backat cirka 350 dollar, är inte så bra på ev etc. men är det standard att springa 950$ under EV på dom nivåerna på antal händer? När jag spelade så kändes det tungt och kändes som jag sprang dåligt hela tiden men det jag undrar är om det var någon enorm avvikelse, eller om det är ganska standard på så många händer, fick in det 2 ggr pre på NL400, AA mot AK som satte stegen turn och sen en torskad flipp efter det. aja ska inte whina, söndag imorgon, dvs klonk! :D

 

50-100$ på Stars till den som fixar en najs cashgame HUD (Hm2) till mig specifikt för stars 6-manna bord (med storlek) så man fortfarande ser pengarna, nicknames etc. Har redan nu en avancerad HUD men har inte orkat fixat popupsen så den är på tok för stor och ful. Vill ha en liknande dengalnes, där man ser raise 1st från alla positioner, 3bet från alla positioner osv samt popups matade med info och allt möjligt skit :D haha, en så avancerad som möjligt, för nu är målet att mata in 100k händer månaden och bli cashgame kung och miljonär och pokergeni, och vad jag har hört så hänger allt på huden ;)

 

Du får 50-100$ beroende på hur mycket jag gillar den! Vet inte om man kan skapa en HUD sen spara ner o skicka eller om någon gör den direkt på min dator via teamviewer typ?

 

klickklick nu sen utgång och karatefylla innan turneringsgrindandee imorgon!

 

lifes good

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget emot att uppdatera trots 0 respons, haha! :D

 

Avslutade nyss ytterliggare en monstersession på stars, fick för en gångs skull vända monsterbacket till plus, 9800 händer och 90$ upp, var som mest 1800$ back så det var en go vändning, allt på 1-2, sprang cirkus 900 dollz under EV också, och med tanke på att min senaste 13timmars session på 1-2 slutade 5k$ så var detta en skön bevisning för en själv att det faktiskt går att vinna lite potter också! :D Vet inte om jag ska sova eller dygna en natt till och grinda!

 

pz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tyvärr inte outa! :)

 

Haft en fin rush på SvS senaste dagarna och är plus typ 65k sen i fredags och ATH för första gången på länge. Jag känner att mitt spel har utvecklats något enormt på denna korta tiden, detta tack vare coaching och instruktionsvideos :D

 

nu blir det slagg och sen krök hos en gammal pokerlegend innan vi går på grinden imorgon igen ;)

 

pz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tyvärr inte outa! :)

 

Ska utomlands den 26:e, men augustis mål sätter vi högt anyway!

 

100k+ på SvS innan den 20:e, för att i så fall dra till Barca och spela lite live! :)

 

Kommer spela allt från /10-/100, men fokusera på /50 då det är där jag är som mest vinnande och numera bekväm.

 

wish me luck

 

pz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och nej jag lirar inte hu! :D

 

Sätter upp ytterliggare ett mål utöver 100k+ fram tills den 20:e, och det är att ha max en backdag. Givetvis går det inte att styra över variansen etc, men något som jag märkt av upprepade gånger är att när jag väl börjar backa brukar det ofta gå väldigt snabbt neråt, och tilten infinner sig och jag kan spela omedvetet sämre i några dagar (känns det som), då det typiska är att jag ligger decent plus, fortsätter kriga på natten, går sakta neråt, sen åker på någon cooler och är helt plötsligt ganska mycket back och sen kommer det, och jag sätter mig själv längst ner i skiten innan jag slutar. Sen fortsätter jag spela dåligt 1-2 dagar! =)

 

Så mitt mål egentligen blir att kunna kliva i tid, och inte fortsätta kriga en hel natt fast det värde, då det ofta slutar med ATH-back för sessionen och sen tilt i några dagar! =D Om jag bara kliver i tid så blir det inte en röd dag i augusti ;)

 

So far so good, fått in 4,5k händer hitintills och är typ 10k+ vilket känns skönt!

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har varit dåligt med updates här, men har vänt månaden till lillpluss efter lockdown i helgen, och mitt spel känns äntligen tryggt och stabilt! :) Så planen är att få in 40-50k händer till innan månades slut och förhoppningsvis visa en grön och fin månad.

 

Tips på någon bra 6-max video/serie på deucescracked/bluefirepoker? Har sett det mesta, men kan ju hända att man missat någon guldklimp. Stakes spelar ingen roll, sålänge det inte är lägre än NL50, danke!

 

Bjuder på en hand från dagens grind:

 

http://www.pokerhand.org/?6477362

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...