Gå till innehåll

Den stora flygtråden


MishatF

Recommended Posts

Föreslår att den här klistras, och att vi delar med oss utav flygtips till och från Vegas här.

 

Eftersom jag inte vaart där sen 1994 så lär ju inte jag börja. Jag håller på att planera in en resa dit nu i Okt/Nov och söker för fullt.

 

Hittar flyg från 6500 med två stopp. Låter det rimligt eller ska man hitta billigare än så?

 

Dela med er av era erfarenhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter dyrt, vilket bolag har du kollat med? Jag vet att jag har hittat för 5200kr t/r Arlanda-Las Vegas (Oktober 10-24). Har använt mig av http://www.flygresor.se . En sida som fungerat väldigt bra för mig. Sök på ett datum, sedan kan du lägga ihop en prismatris så ser du alla kombinationer för utresedatum/hemresa under 7 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara är priset som avgör så är det klart att man kan ta sig till Las Vegas billigt, men 30h resa och eventuell övernattning på flygplats känns inte så lockande.

En bra rutt är British Airways flyg från Arlanda med mellanlanding endast i London sedan direkt till Las Vegas, lite dyrare, lite bättre. Bra tider för ankomst och avresa från Vegas också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara är priset som avgör så är det klart att man kan ta sig till Las Vegas billigt, men 30h resa och eventuell övernattning på flygplats känns inte så lockande.

En bra rutt är British Airways flyg från Arlanda med mellanlanding endast i London sedan direkt till Las Vegas, lite dyrare, lite bättre. Bra tider för ankomst och avresa från Vegas också.

 

Har sett några billiga resor då man måste övernatta på flygplatsen och visst är inte det så lockade. Dock så finns det fortfarande många under 6000kr och då har man mellanlandat antingen i New York eller Chicago, eller London som du nämnde.

 

Har dock aldrig kollat på London alternativet noga, men ska göra det nästa gång jag åker. För senaste gången så gick planet från Arlanda till Chicago 10:00. Vilket är jobbigt för oss som inte bor i Stockholm (bor i Umeå). Gick inget plan som skulle landa och ge oss tillräckligt med tid för USA planet. Var därmed tvungen att ta nattbussen, vilket inte är det roligaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade försökt undvika chicago i den mån det går. Så jävla sjukt stor och omständig flygplats, kan säkert bli rövmeck om man skulle vara lite sen någon gång.

 

Mellanlandat där iaf två gånger nu, och jag har inte fått ett bra intryck. Kan iofs bero på att vi fick sitta och vänta helt utan info 5h samtidigt som brandalarmet gick stup i kvarten, men shit happens antar jag.

 

BA-linjen låter ju supernutz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priserna för London-Las Vegas enkel resa under Juni-Augusti ligger just nu på £260-£460.

 

Jag hade försökt undvika chicago i den mån det går. Så jävla sjukt stor och omständig flygplats, kan säkert bli rövmeck om man skulle vara lite sen någon gång.

 

Mellanlandat där iaf två gånger nu, och jag har inte fått ett bra intryck. Kan iofs bero på att vi fick sitta och vänta helt utan info 5h samtidigt som brandalarmet gick stup i kvarten, men shit happens antar jag.

 

BA-linjen låter ju supernutz.

 

Egentligen vill man aldrig mellanlanda. Men tycker att Chicago är helt ok, tullkontrollen gick mycket smidigare än i Washington. Att ta sig mellan inrikes och utrikes terminalerna tar inte mer än 10 minuter med tåget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att det inte är byte av flygplats i London, det är riktigt jobbigt. Dessutom är köerna i london flygplatserna också långa. Byte i Philadelphia eller New york eller chicago har för mig vart bättre än London.

 

En annan sak kan ju va kolla om biljetten är av/ombokningsbar, står oftast i flygbolagens terms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att det inte är byte av flygplats i London, det är riktigt jobbigt. Dessutom är köerna i london flygplatserna också långa. Byte i Philadelphia eller New york eller chicago har för mig vart bättre än London.

 

En annan sak kan ju va kolla om biljetten är av/ombokningsbar, står oftast i flygbolagens terms.

 

Åker man med British Airways så är det heathrow som gäller, inga problem där.

 

Åker man med Virgin Atlantic måste man åka dan innan för att få boka connecting flights. Annars får man chansa med Norwegian och hoppas det inte blir försenat.

Hatar byt i USA eftersom man måste checka ut bagaget och gå igenom tull och säkerhet igen, är det likadant i London? Britterna är ju också lite hysteriska med sin "säkerhet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Londontrippen med BA är smidig. Samma terminal. Man behöver inte ta hand om bagaget i London utan det skeppas vidare direkt till Vegas från Arlanda el var man nu åker ifrån. Förändringar kan förekomma, absolut, men den jag åkte och de jag kollade på i somras var utan konstigheter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Londontrippen med BA är smidig. Samma terminal. Man behöver inte ta hand om bagaget i London utan det skeppas vidare direkt till Vegas från Arlanda el var man nu åker ifrån. Förändringar kan förekomma, absolut, men den jag åkte och de jag kollade på i somras var utan konstigheter..

En annan fördel med Londonrutten (eller Condor från Frankfurt som också flyger direkt) är att du som sagt sköter intullningen i Las Vegas. Om jag säger så här - du ska ju deklarera alla cash över $10.000, och tulltjänstemännen i Las Vegas är betydligt vanare att någon kliver av planet med en normal årslön i fickorna än tulltjänstemännen i Chicago.

 

En anna smidig rutt jag åkt två år är till Los Angeles, när man då landar efetr den långa resan så är det bara en timme kvar, i stället för att stressa byta plan och sedan ännu en långflygning hem. Dessutom går Los-Angelesplanen hem sent på kvällen i stället för tidigt på morgonen, exempelvis via Frankfurt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag åkte via philly då jag var te vegas och det var då trevligt. 8h flyg 3h på flygplatsen sen var man i luften igen för ytterligare 5h och sedan framme.

 

 

allt som allt 16h och jag är inte direkt en champion då jag bokar, gick rätt smärtfritt ut och in i philly för mig, sthlm boardningen var riktig bitch dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Precis tillbaka efter en USA resa, inte LV dock.

 

Mellan landade i Chicago, har ca 2h15min på mig till nästa plan. Hann med det med 4 minuter eftersom det var så långa köer överallt. Trodde att det berodde på att det var en Fredag, men var nästan samma sak på torsdagen under hemresan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Ska boka en hemresa från Vegas imorrn.

 

Måste vara hemma måndagen den 25 alltså flyga ut på söndag.

 

Hittade en resa med Condor Vegas - Frankfurt SAS Frankfurt - Stockholm.

 

Restid 14h 7500 spänn. Är det bra eller anus?

 

Med tanke på att Vegas-London-Sthlm är 11h effektiv restid så är nog 14h helt okej med mellanlandning. Priset ser väl okej ut också, inte så bra koll på hur billigt man kan få det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...