hejjahejja Postad 23 Augusti , 2010 Rapport Postad 23 Augusti , 2010 Har börjat spela lite högre bord ibland, eller rättare sagt väldigt sällan. Har spelat 25-50 kr på svs. Där uppe blir poker roligt på ett annat sätt, en annan spänning som man inte har på samma sätt på 2,5-5 / 5-10. Givitvis för det blir större potter. Spelar fler händer och aggresivare spel där uppe, dock brukar jag max sitta på 1 bord och 1 10-20 bord eller något sånt. Så tror jag faktiskt klarar av spelet, men har ingen större erfarenhet om nivån. Men det jag vill komma till är att är det bara riktigt dumt att göra såna monsterkliv i skottningen? Tror aldrig att jag skulle kunna tilta bort massa, tilta är inte min grej Att sedan spela på "låga" bord blir ju "poänglöst" kan det kännas som. Men vågar man ta upp lite kamp och börja spela högt tro? Eller kan det vara starten till det lilla helvetet tro? Det jag spelat hittills har gått med bra resultat, även om det funnits backsessioner. Spelat rätt lite som sagt, men känns som det är rätt bra värde. Iaf de tiderna jag spelat. Vet att det egentligen bara är jag som kan svara på frågorna, vill jag gambla så får jag ju göra det. Inget som ni kan svara på utan är väl mer ute efter era tankar och erfarenheter. Citera
freddyponken Postad 23 Augusti , 2010 Rapport Postad 23 Augusti , 2010 Har du minst 3000bb för 25/50 i din rulle? Om inte, gå ner om du försöker vinna i längden. Tror tillochmed du behöver större rulle då din edge inte lär vara jättestor där. Jag tror du spelar för högt och kommer spela bort pengarna, upp till dig om du tycker det är värt det för spänningen. Citera
hejjahejja Postad 23 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2010 nej har inte 300 bb på mitt svs konto. Så vet jag är fel ute där, därför skottar jag ju egentligen lite för högt. Men det jag har lite som norm är att aldrig förlora mer än jag vunnit på nivån. Så kommer aldrig spela bort rullen. Sen så kör jag max 1-1,5 inköp per session där uppe för att hålla nere förlust sessionerna. Spelat så mycket poker under åren nu så "industri pokern" är inte lika tilltalande längre. Därav man vill prova på lite nytt, men man kanske är på fel spår. Citera
Eblinho Postad 23 Augusti , 2010 Rapport Postad 23 Augusti , 2010 Har börjat spela lite högre bord ibland, eller rättare sagt väldigt sällan. Har spelat 25-50 kr på svs.Där uppe blir poker roligt på ett annat sätt, en annan spänning som man inte har på samma sätt på 2,5-5 / 5-10. Givitvis för det blir större potter. Spelar fler händer och aggresivare spel där uppe, dock brukar jag max sitta på 1 bord och 1 10-20 bord eller något sånt. Så tror jag faktiskt klarar av spelet, men har ingen större erfarenhet om nivån. . Är nog ingen bra idé att spela fler händer på 25/50 än vad du gör på din std nivå. Citera
Qhunden Postad 23 Augusti , 2010 Rapport Postad 23 Augusti , 2010 Klart man ska skotta lite då och då. Allvarligt alltså, så länge man kan ta förlusten. Har skottat 10/20 och högre flera gånger men nästan alltid åkt på däng, man mår dåligt en kväll men går ner och grindar ihop mer skottpengar. Citera
döfiskdö Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Är nog ingen bra idé att spela fler händer på 25/50 än vad du gör på din std nivå. Thats where ur wrong Sonny, om man inte spelar exploaterbart så kan man definitivt öppna upp sina limprange i positioner som tillåter detta Brukar för övrigt försöka balansera upp bluffarna med limpminiraise pre med en bred range för att lura FI då de är relativt kompetenta på dessa sky high blinds nivåer och de oftast tolkar detta som styrka/ svaghet. GL med spelet, syns vid borden shoo breeee Citera
nadir Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 #1 Kanonbra! Du åttadubblar och blir sedan stackad i en setup, dumt för dig bra för andra. ps jag har samma sjukdom Citera
Mjukis Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Har du minst 3000bb för 25/50 i din rulle? Om inte, gå ner om du försöker vinna i längden. Tror tillochmed du behöver större rulle då din edge inte lär vara jättestor där. Jag tror du spelar för högt och kommer spela bort pengarna, upp till dig om du tycker det är värt det för spänningen. Handlar inte skott om att lira högre än vad ens br klarar av? Citera
Rebonius Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Har svårt att se hur vi skulle göra en för dig bättre livsEV uträkning än vad du kan göra själv. Känn efter och räkna lite så löser det sig säkerligen. Citera
K_MaN Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Skotta är bra... speciellt om man är Tiltad.... brukar göra det titt som tätt.... oftast går det bra och tilten släpper.... men ibland går det mindre bra och man gular... allt har sina för o nackdelar... Men om du vill spela seriös poker ska du ha en bankrulle krav som du följer... men om du spelar lite då o då för spänningens skull så är det bara köra på Citera
Recommended Posts