Gå till innehåll

WSOP 2005: Allt om svenska spelare i WSOP 2005!


Toolio

Recommended Posts

Isberg ute som nia i 2000 NL turneringen, AKs mot JJ som höll.

Intressant hand:

J.C. Tran has the button in seat 7, Carlo Citrone raises to $35,000, Bjorn Isberg moves all in for $166,000, and Dustin Woolf thinks for several minutes before calling. Now it's Citrone's turn, and he's carefully weighing his decision, having raised the pot before two players moved all in behind him. He stands up to think, and Citrone eventually folds pocket queens face up.

Isberg shows As-Ks, and Woolf has pocket jacks (Jc-Jd). Citrone would like his pocket queens back, but it's too late. The flop comes 7d-5h-3h, and Woolf holds on to the lead. Isberg needs to catch a king or an ace to win, or a runner-runner straight to chop the pot. The turn card is the 6h, and that means a four would put a straight on the board. (Neither player has a heart, so nobody has a flush draw.) The river card is the 7s, and Bjorn Isberg is eliminated in ninth place, earning $39,450.

Otur för Citrone. Men han kanske gör rätt som lägger QQ? Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 727
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Actress Jennifer Tilly wins Event #26 ($1,000 Ladies-Only No-Limit Hold'em), earning $158,625 and a coveted World Series of Poker bracelet

 

De va som fan!

 

 

Edit: Usch Usch, jag virrade bort mej när jag sökte på Jennifer Tilly och råkade posta i fel tråd. Sry... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Actress Jennifer Tilly wins Event #26 ($1,000 Ladies-Only No-Limit Hold'em), earning $158,625 and a coveted World Series of Poker bracelet

 

De va som fan!

 

 

Edit: Usch Usch, jag virrade bort mej när jag sökte på Jennifer Tilly och råkade posta i fel tråd. Sry... :oops:

 

ok ok... det hör inte hemma i denna tråd, men men...

 

Jag är inte så överaskad att Tilly vann, med tanke på att dels ratar de bästa kvinnorna denna tävling, dels sällskapar Tilly med Phil "unabomber" Laak så hon har nog plockat upp ett och annat på vägen.

 

 

Angående svenskar. Anders Berg kom 14:e i Omaha hil-lo 8/OB. Låter svenskt iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går berömde jag cardplayer.com och pokerpages.com för deras snabba uppdatering. Jag tar till baks det, dom har lyckats slarva bort Erik Sagström ur resultatlistorna (förhoppningsvis så fixar dom till det när dom vaknar borta i USA.

 

Erik var kvar när det fanns 32 spelare kvar i fältet på $5000 Omaha Hi/Lo Limit-tävlingen, men saknas när det är 25 spelare kvar - jag tippar att han kom 26:a eller 27:a. Det spelar ingen större roll, det var bara 18 priser i turneringen.

 

I kväll/natt svensk tid spelas dag två i $3000 Texas no-limit. En snabb genomgång av startlistorna ger vid handen att det i alla fall finns några svenskar att följa, nämligen Anders Henriksson (Gambler21) och Jon Backman. Båda har tagit sig "in the money", det vill säga dom är kvar bland de 51 spelare som får prispengar. Förstapriset är $680.000, sistapriset för plats 51 är $6.550. Anders ligger på en stabil femteplats med cirka 120.000 i tävlingsmarker, medan Jon sladdar i kön på plats 46 med 25.000. Allt kan hända, dubblar Jon uppt lite snabbt så går det nog vägen.

 

Från min WSOP-blog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte Markoolio (Marko Lehtosalo) spela Main Event? Han sa ju det i tidningar och verkade seriös och så... men nu har man inte hört nåt och det är bara några dagar kvar.. nån som har koll?

 

För övrigt erbjuder WSEX.com oddsen 100-1 på att MartinDeKnijff tar sig till finalbordet. Känns som rätt okej odds, hade kanske tagit det för skojs skull om det inte varit för omständigt att öppna ett konto där och allt sånt. Johan Storåkers och Alexander Stevic kunde man spela på också, men jag minns inte oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde Tj snacka på cardplayer, att det blir rena lotteriet detta året med så många deltagare. Sitter och funderar om jag skall lägga in en bet på nån.

 

Phil Ivey verkar vara i form. Fast jag tror mycket på Negranu och ELindgren.

 

Nån som kan tipsa om nån outsider som ger bra odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våra svenskar i $10 000 PLO är kvar och det är 19 spelare kvar, med 18 prisplatser. Erik Lindgren åkte på 20:e mot Q-hög :lol:

 

Monday, 04th of July 2005 12:44 AM

 

Still 20, paying 18 as the short stacks are winning all-in. Erick Lindgren just made 10's full to take half of Jeff Rine's chips all-in.

 

121

 

Julian Gardner 60k

Larry Jonsson 60k

Jeff Rine 45k

Max Pescatorii 125k

Tony Bloom 85k

Todd Brunson 75k

Erick Lindgren 40k

 

131

Zeik Tuit 70k

Richard St Peter 35k

Istvan Novak 55k

Ferit Gabrielson 100k

Derek Baxster 80k

 

132

 

Erik Seidel 235k

Vinny Vinh 50k

Rafi Amit 95k

Paul Maxfield 75k

Tony Cousineau 25k

Simon Trumper 110k

Peter Costa 100k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippt från Cardplayer

 

Date / Time: 2005-07-04 01:44:00

 

Erik Seidel $172,000

Simon Aces Trumper $170,000

Max Pescatori $146,000

Ferit Gabrielson $110,000

Peter Costa $110,000

Vinnie Vinh $110,000

Rafi Amit $108,000

Paul Maxfeild $98,000

John Gale $90,000

Zeik Tuit $85,000

Larry Jonsson $79,000

Jeff Rine $78,000

Todd Brunson $60,000

Derek Baxter $60,000

Tony Bloom $60,000

Julian Gardner $55,000

Istvan Novak $50,000

Richard St. Peter $28,000

Tony Cousineau $20,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Action Dan" Harrington lär ju komma ITM i år iaf.

 

Han skulle jag spela på som "makes final table" om det fanns bra odds nånstans. Men det gör det såklart inte, för nästan alla WSOP-odds är asdåliga.

 

Man borde kunna spela på vilken svensk som kommer högst... vem tror ni? Personligen håller jag DeKnijjf som favorit. Fast det vore skoj om det blev Markoolio. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde Tj snacka på cardplayer, att det blir rena lotteriet detta året med så många deltagare. Sitter och funderar om jag skall lägga in en bet på nån.

 

Phil Ivey verkar vara i form. Fast jag tror mycket på Negranu och ELindgren.

 

Nån som kan tipsa om nån outsider som ger bra odds.

 

Som sagt så är de flesta WSOP-odds mycket dåliga (särskilt oddsen för att en specifik spelare ska vinna turneringen). Folk förstår inte hur liten sannolikheten är att även en spelare som t.ex. Ivey ska vinna i ett så stort fält, så spelboladen kommer undan med usla odds. Jag har sett oddsen 140-1 på Ivey och Negreanu och det är skrattretande.

 

De bästa odds jag sett hittills är nog:

 

1. Eli Elezra tar sig till finalbordet: 100-1 (Israeliskt pokerproffs som lär ha spelat mycket bra i nån av NLHE-turneringarna i årets WSOP. Se http://www.barrygreenstein.com för mer info om honom.)

2. Layne Flack som "highest finisher in the money" av ett gäng pokerproffs för 35-1.

3. DeKnijff tar sig till finalbordet: 100-1

4. Cyndy Violette som "highest finisher in the money" av alla kvinnor i turneringen (minns inte de exakta oddsen, men hon står överraskande långt ner på listan).

 

Tror att alla odds var från WSEX, möjligen att nåt var från Bodog.

 

edit: Tveksamt om de här oddsen är särskilt bra de heller. De är bara mindre dåliga än andra jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...