Gå till innehåll

WSOP 2005: Allt om svenska spelare i WSOP 2005!


Toolio

Recommended Posts

  • Svars 727
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sen när har svensk skattepolitik varit rättvis?

 

Nä visst okej okej, men det borde ju finnas nåt minimikrav på redovisningsteknisk formalism eller vad vet jag. Det verkar helt enkelt formellt fel. Varför skulle lotterier vara undantagna från den universella principen att vinst = pengar in minus pengar ut.

 

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när har svensk skattepolitik varit rättvis?

 

Nä visst okej okej, men det borde ju finnas nåt minimikrav på redovisningsteknisk formalism eller vad vet jag. Det verkar helt enkelt formellt fel. Varför skulle lotterier vara undantagna från den universella principen att vinst = pengar in minus pengar ut.

 

:twisted:

 

Anledningen är att lagstiftningen är skriven för just lotterier, och lotter är som bekant billiga, och staten ogillar som bekant konkurrens till statliga spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var det nu med Michael Ferit Gabrielsson. Är den den Michael som var med på Poker på femman tidigare iår? Jag har nämligen gått i plugget med den killen som var med på tv och han heter Michael Fayas Gabrielsson.

 

Ken nämnde något om att den Gabriellsson som var med på poker hade en brorsa, är den denna Ferit som är i 'Vegas ?

 

Någon som kan reda ut begreppen ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cardplayer är bäst på rapportering. Men det här är så GIGANTISKT stort så förvänta er inga bra rapporetr de första dagarne, det går helt enkelt inte att greppa och göra saker och ting läsvärt.

 

Angående Gabrielsson, så är det tydligen som så att det är två brorsor. Hoppas få se mer av dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sammes" rapport saxad från slaskpoker.com:

 

Som ni märkt satt jag vid samma bord som Raymer. En jävligt trevlig kille som spelar bra poker.

 

Han låg dock risigt till efter ett par timmar med 4000 kvar. Jag var som lägst nere på 9000 under de första 4 timmarna.

 

Efter en viktig hand (AQ) där floppen kom QJ5 fick jag in 4000 mot en kille som hade AJ. Alltså var jag uppe på 13K, allt var prima.

 

Efter de första två levlarna kommer en ESPN kille och säger till oss att vi blir feature table nästa level. Troligtvis eftersom Raymer ser ut att vara på väg ut.

 

Väl på feature table blir Raymer en helt ny spelare, han rakar hem pott på pott och jag får skitkort.

 

Så kommer en hand där jag får QQ pre-flop. En norrbagge med mycket chips raisar mitt 500 bet till 2000. Han är tight som fan så jag anar att han har mig. Eftersom jag hade position på honom samt att jag hade släppt en QQ en timme tidigare valde jag att kolla floppen. Den blev QT5. Baggen bettar 3000 jag går all in och han synar med KK. Jag dubblar till 18K.

 

Strax efter får jag en JJ UTG som jag bettar ut 500 på (BB 200). Chipleadern på bordet raisar mig till 1700. Jag vet att han vet att jag är en tight spelare så jag tror han har mig eller AK. Floppen kommer KT?. Jag testar att betta 2000 in i honom som han raisar och jag foldar. Han visade AK.

 

Sen kommer skithanden. Raymer raisar 525 UTG, jag tittar ner på KK och raisar till 2000. Raymer sitter och funderar ett tag och går sen all in. Han har runt 20K och jag har 15K. Tyvärr så blixtsynar jag in i hans AA och ingen hjälp kommer. Utslagen....

 

I efterhand har jag insett att jag borde vetat att han hade AA, men det är omöjligt att komma ifrån en KK pre-flop. Det är bara en jävla otur att det händer i WSOP och att killen som har AA täcker en.

 

Troligtvis kommer jag i varje fall vara med lite i sändningarna från WSOP i oktober så nåt roligt kom ut från detta.

 

Nu ska jag lägga mig och gråta en skvätt, sen ska jag kanske spela nåt parti cashgame (de ska tydligen vara riktigt saftiga:)

 

Over and out...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...