Gå till innehåll

1100 Liveturre


Recommended Posts

  • Svars 342
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, det här är ju fan inte sant. 60% var en siffra tagen ur luften. Det var inte så att jag hade tänkt ut att jag skulle folda 62,4% av gångerna mot Gösta Nilsson från Kalhygge.

 

Som jag har hävdat hela tiden; det finns situationer där det finns andra omständigheter än bara korten som kan vägas in i besluten, siffran var alltså bara till för att visa att det är olika varje gång beroende på en helvetes massa saker.

 

Grejen är att om du har bestämt dig för att göra olika saker med AQ i samma spot mot samma motståndare (oavsett om du viker/synar 20, 40 eller 60%), så har du kommit fram till att någonstans i dina AQ-kombos finns din "brytpunkt" eller vad man nu vill kalla det. Hur kom du fram till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, fattar inte hur jag orkar skriva detta men ska ge det ett försök iaf

 

 

Att se miketime, jennez, ola osv diskutera poker med rebonius, gretko med flera är bara sjukt. Det är hobbyspelare som diskuterar med några av världens bästa (misstycker ni här har ni ingen aning vad ni snackar om) pokerspelare/teoretiker.

 

Absolut inget offense mot er, såklart det är guld att spela poker nån gång i månaden och dricka nån bärs osv, men nåt jag lärde mig första gången jag klev in på detta forum så var det att LYSSNA på bättre spelare och ta efter. Ibland fattar man inte varför, men acceptera att det är facit och försök tänka varför de tänker som de gör.

 

Sen påstår ni att "GTO-eliten" inte kommer med några argument? Tycker dom dragits ca 20 ggr redan. GÅR inte ha så jävla mkt argument i denna handen.

 

Poängen är att ni ligger så många mil efter "de stora grabbarna" när det gäller poker. Sjömil mer än vad ni tror/nånsin kommer tro. Räknar inte in mig själv där obv, vet att jag är långt ifrån vad ni kallar eliten här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att om du har bestämt dig för att göra olika saker med AQ i samma spot mot samma motståndare (oavsett om du viker/synar 20, 40 eller 60%), så har du kommit fram till att någonstans i dina AQ-kombos finns din "brytpunkt" eller vad man nu vill kalla det. Hur kom du fram till det?

 

Omfg, det är ju precis det som hela diskussionen har handlat om, jag tror allvarligt talat att jag har skrivit det minst 10 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omfg, det är ju precis det som hela diskussionen har handlat om, jag tror allvarligt talat att jag har skrivit det minst 10 gånger.

 

Men du har inga som helst belägg för att det är där du vill ha din brytpunkt. Kom inte och säg att du fortfarande hade tyckt att våran brytpunkt borde vara i våra AQ-kombos om HERO hade haft KQ i handen vi diskuterar.

 

Edit: Vill tillägga att det fortfarande är sjukt att ha sin brytpunkt där.

 

Edit2: Ekans post var riktigt bra imo. +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, fattar inte hur jag orkar skriva detta men ska ge det ett försök iaf

 

 

Att se miketime, jennez, ola osv diskutera poker med rebonius, gretko med flera är bara sjukt. Det är hobbyspelare som diskuterar med några av världens bästa (misstycker ni här har ni ingen aning vad ni snackar om) pokerspelare/teoretiker.

 

Absolut inget offense mot er, såklart det är guld att spela poker nån gång i månaden och dricka nån bärs osv, men nåt jag lärde mig första gången jag klev in på detta forum så var det att LYSSNA på bättre spelare och ta efter. Ibland fattar man inte varför, men acceptera att det är facit och försök tänka varför de tänker som de gör.

 

Sen påstår ni att "GTO-eliten" inte kommer med några argument? Tycker dom dragits ca 20 ggr redan. GÅR inte ha så jävla mkt argument i denna handen.

 

Poängen är att ni ligger så många mil efter "de stora grabbarna" när det gäller poker. Sjömil mer än vad ni tror/nånsin kommer tro. Räknar inte in mig själv där obv, vet att jag är långt ifrån vad ni kallar eliten här

 

Ok, ett absolut sista inlägg från min sida då.

 

Jag tippar på att ovan nämnda elit slår 99%+ av alla pf:are när det gäller nätpoker och troligtvis även live.

 

Det sjuka i diskussionen är att samtliga av dom verkar tycka att man ska spela händerna på exakt samma sätt vare sig man lirar på nätet mot en okänd fi eller live mot en fisk som man har viss information om.

Det är detta jag hänger upp mig på i diskussionen.

Hade handen utspelat sig på nätet i random mtt hade jag blixtsynat och tagit mig en öl som tröst, det är dock inte säkert att jag gjort det om jag spelat exakt samma hand mot känd (eller iaf delvis känd) fi live. Jag kan räkna upp minst sex personer som jag direkt foldat mot om de gjort det här spelet likaväl som jag kan räkna upp exakt lika många där jag blixtsynat för att sedan få se deras bluff/semibluff muckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kroon, gag får helt enkelt be dig att läsa tråden igen. Fundera länge och hårt på exemplen.

 

Antingen kan jag inte förklara tillräckligt bra och då är det inte lönt att skriva mer eller så är ni helt enkelt för insöade för att fatta vilket ger samma resultat.

 

Edit: finns ju också möjligheten att det är en level.

 

Edit: + på det som Mike sade ovan. Det är liksom inte ens diskutabelt. Och om man nu tycker att det är så fruktansvärt, vad bitchar man om? Bara att komma och hämta värde ju!

 

Edit igen: Vad FAN har ni hjälpprogrammen till egentligen? Spelar man likadant mot alla så är det ju verkligen helt bortkastat. En fråga ingen har svarat på än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ett absolut sista inlägg från min sida då.

 

Jag tippar på att ovan nämnda elit slår 99%+ av alla pf:are när det gäller nätpoker och troligtvis även live.

 

Det sjuka i diskussionen är att samtliga av dom verkar tycka att man ska spela händerna på exakt samma sätt vare sig man lirar på nätet mot en okänd fi eller live mot en fisk som man har viss information om.

Det är detta jag hänger upp mig på i diskussionen.

Hade handen utspelat sig på nätet i random mtt hade jag blixtsynat och tagit mig en öl som tröst, det är dock inte säkert att jag gjort det om jag spelat exakt samma hand mot känd (eller iaf delvis känd) fi live. Jag kan räkna upp minst sex personer som jag direkt foldat mot om de gjort det här spelet likaväl som jag kan räkna upp exakt lika många där jag blixtsynat för att sedan få se deras bluff/semibluff muckas.

 

 

Men, du har ingen information i denna handen. Och även om du på något vis haft infon att fi bara degar turn med triss+, så visar betten på turn isåfall minst lika stor brist på pokerkunskap som dina tidigare argument om handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kroon, gag får helt enkelt be dig att läsa tråden igen. Fundera länge och hårt på exemplen.

 

Antingen kan jag inte förklara tillräckligt bra och då är det inte lönt att skriva mer eller så är ni helt enkelt för insöade för att fatta vilket ger samma resultat.

 

Edit: finns ju också möjligheten att det är en level.

 

Edit: + på det som Mike sade ovan. Det är liksom inte ens diskutabelt. Och om man nu tycker att det är så fruktansvärt, vad bitchar man om? Bara att komma och hämta värde ju!

 

Edit igen: Vad FAN har ni hjälpprogrammen till egentligen? Spelar man likadant mot alla så är det ju verkligen helt bortkastat. En fråga ingen har svarat på än.

 

thats nog gto..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: + på det som Mike sade ovan. Det är liksom inte ens diskutabelt. Och om man nu tycker att det är så fruktansvärt, vad bitchar man om? Bara att komma och hämta värde ju!

 

Edit igen: Vad FAN har ni hjälpprogrammen till egentligen? Spelar man likadant mot alla så är det ju verkligen helt bortkastat. En fråga ingen har svarat på än.

 

Komma och hämta värde? De flesta av "eliten" spelar vääldigt mycket live vilket jag trodde du redan visste. Sen förstår du väl att de inte har något intresse av att åka till en 1100SEK turre?

 

Med hjälpprogram antar jag att du menar HUD. Det verkar så i din fråga iaf. Många använder det inte, de flesta som använder det använder det nog till att identifiera fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, du har ingen information i denna handen. Och även om du på något vis haft infon att fi bara degar turn med triss+, så visar betten på turn isåfall minst lika stor brist på pokerkunskap som dina tidigare argument om handen.

 

Men FATTA att ingen har sagt "Oj, han spelar på känsla, BLIXTFOOOOLD", det enda folk har sagt är att det KAN finnas MER information. Det KUNDE ha funnits det i den här handen, lite av det ges i OP men SJÄLVKLART är det INTE tillräckligt. Därför BEROR DET PÅ vilken, om någon, YTTERLIGARE information som finns.

 

Om man inte fattar det nu så dömer jag ut mig själv som skribent. Jag måste omedvetet skriva på danska eller något i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan räkna upp minst sex personer som jag direkt foldat mot om de gjort det här spelet

fast var i tråden står det att det är nån av de sex spelarna?

Edit igen: Vad FAN har ni hjälpprogrammen till egentligen? Spelar man likadant mot alla så är det ju verkligen helt bortkastat. En fråga ingen har svarat på än.

oftast kollar jag inte på statsen särskilt mycket, mer för tableselection och tracka mitt eget spel.

 

i de fallen som jag gör något annat har jag oftast bra underlag för mitt beslut. kan dock inte komma på några reela situationer där kombos av stats får mig att bet-folda AQ på turn här. då är jag ändå väldigt explo i min approach till poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kroon, gag får helt enkelt be dig att läsa tråden igen. Fundera länge och hårt på exemplen.

 

Antingen kan jag inte förklara tillräckligt bra och då är det inte lönt att skriva mer eller så är ni helt enkelt för insöade för att fatta vilket ger samma resultat.

 

Edit: finns ju också möjligheten att det är en level.

 

Edit: + på det som Mike sade ovan. Det är liksom inte ens diskutabelt. Och om man nu tycker att det är så fruktansvärt, vad bitchar man om? Bara att komma och hämta värde ju!

 

Edit igen: Vad FAN har ni hjälpprogrammen till egentligen? Spelar man likadant mot alla så är det ju verkligen helt bortkastat.

 

När vi pratar poker finns det inget du behöver förklara för de du argumenterar mot. Som Ekan skrev är Gretko, Rebonius, emop1 mfl världselit. De är bäst på poker.

Varken du eller jag är ens i närheten av att fatta hur bra de är. De har bemött dina argument så gott det går, genom att skriva vad som är rätt. Anledningen till att du har fel står hur många gånger som helst i den här tråden.

 

Både dina och mina argument är på en så pass låg nivå att det skulle ta sidor av förklaringar från deras sida för att vi skulle förstå exakt varför det är som det är. Det skulle vara både jobbigt och idiotiskt av dem att försöka sig på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som jag har sagt hela tiden då; vi värderar reads olika. Och då menar jag reads som koncept, inte just "spelar på känsla" eller vad nu tomten i det här exemplet hade sagt.

 

Men att påstå att man inte ändrar sitt spel gentemot olika spelare utan att ha spelat hundratals händer är bs.

 

Du kommer till CC. På bordet sitter en snubbe i 40-årsåldern. Utländskt påbrå, snackar hela tiden. Visar upp några bluffar, är med pre i så gott som varje pott.

Vid andra sidan bordet sitter en annan snubbe. 25 år typ, säger inte ett ljud. Spelar inte många händer.

 

Menar du att det inte hade påverkat dig i dina beslut mot respektive spelare?

 

Jag skulle inte justera och bet/folda toppen av min range i en 2 barrel på:

Hero AQ Utg+1, 4000

Fi SB, Syn

 

Flop, 6c7cQh

 

Fi, check

Hero, 8k

Fi, syn

 

Turn 6c7cQh 7s

 

Fi, check

Hero, 15k

Fi, All-in (täcker mig preciiiiis)

Hero, ?????????????????????????????????????????????????? ????

 

men med detta sagt så är jag inte heller något proffs men kan inte motivera bet/fold och skulle aldrig applicera det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om att vara insnöad förresten. Du har din approach till poker. Informationen du använder till att ta beslut är extremt mycket mer begränsad än många andras. Vi (tillåter mig själv att räknas med här atm) som har tillgång till mer kunskap och flera approacher använder mer information än du när vi analyserar en hand eller tar ett beslut.

Om du kallar Gretko och gänget för insnöade, så kallar du dig imo för en bättre pokerspelare än dem. Tycker du att du är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men FATTA att ingen har sagt "Oj, han spelar på känsla, BLIXTFOOOOLD", det enda folk har sagt är att det KAN finnas MER information. Det KUNDE ha funnits det i den här handen, lite av det ges i OP men SJÄLVKLART är det INTE tillräckligt. Därför BEROR DET PÅ vilken, om någon, YTTERLIGARE information som finns.

 

Om man inte fattar det nu så dömer jag ut mig själv som skribent. Jag måste omedvetet skriva på danska eller något i så fall.

 

Du har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast just i detta exempel är det ju inte så mkt som behövs förklaras.

det är ju så mega basic.

vill man inte stacka AQ där av nån jävla anledning mot en specifik snubbe som man har reads på att han viftar på öronen när han har triss lr liknande, så är det kanske inte så smart att beta turn med AQ där. :S

 

det får räcka så tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill man inte stacka AQ där av nån jävla anledning mot en specifik snubbe som man har reads på att han viftar på öronen när han har triss lr liknande, så är det kanske inte så smart att beta turn med AQ där. :S

 

det får räcka så tror jag.

 

HAHAHA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast just i detta exempel är det ju inte så mkt som behövs förklaras.

det är ju så mega basic.

vill man inte stacka AQ där av nån jävla anledning mot en specifik snubbe som man har reads på att han viftar på öronen när han har triss lr liknande, så är det kanske inte så smart att beta turn med AQ där. :S

 

det får räcka så tror jag.

 

Jo obv, men om man verkligen ska fatta på djupet (havet är djupt osv) så krävs spelteoretiska kunskaper. Det har Jennez bevisat att han inte har, och (no offence) det skulle nog krävas en sida eller två för att pränta in det hela.

Men skit samma, alla fattar å sånt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kallar Gretko och gänget för insnöade, så kallar du dig imo för en bättre pokerspelare än dem. Tycker du att du är det?

 

Självfallet inte men när ska du förstå? Du mfl förkastar hela idén om reads, hela syftet med dem. Ja, ni förnekar i princip att det finns och kallar det "hokus pokus" och annat. Det är er ståndpunkt, bra så. Men det är DET diskussionen handlar om, inte hur ofta fi i den här specifika handen gör si eller så med KQ eller ej.

 

Och jag respekterar absolut elitens åsikter kring den här specifika handen, däremot har de fel kring en massa annat (förklarat ovan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...