Gå till innehåll

1100 Liveturre


Recommended Posts

Average är 35k nånting (startstack 20k) jag sitter med nånstans mellan 55-60k, Fi gör likadant.

Fi är varken lös eller tight, har tidigare sagt att han spelar mycket på känsla, han har inte imponerat alls. Jag har nog en rätt lös image, höjt mycket men inte visat några kort alls.

 

21 spelare kvar av 55, blinds 600/1200 ante 100

 

Andra eller tredje handen på raken som jag höjer.

 

Hero AQ Utg+1, 4000

Fi SB, Syn

 

Flop, 6c7cQh

 

Fi, check

Hero, 8k

Fi, syn

 

Turn 6c7cQh 7s

 

Fi, check

Hero, 15k

Fi, All-in (täcker mig preciiiiis)

Hero, ??????????????????????????????????????????????????????

 

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 342
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns ju händer i hans range som A2-ATclubs som han gott kan slå om med där eller? Samt att han kan ju ha en KQ, QJ som han överspelar, även 89, 9T clubs kanske?

 

Jag fick en känsla av att han satte mig rätt svag.

 

Jag är inne med 4+8+15=27 och har cirkus 27 kvar... som är 22bb, potten kan landa på 120k ungefär vilket troligen tar en till finalbord om man inte gör nåt idiotiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det som gör det så svårt att sätta honom på en hand. Du själv sitter på all info. Du vet hur han har spelat tidigare, du har medvetet eller undermetvetet tells på honom osv.

 

Hade det varit ett helt nytt bord jag hade hamnat på hade jag lagt dirr. Sedan finns det ju en miljon saker som kan ändra det beslutet om jag sett honom spela under en längre tid.

 

Generellt tror jag alltså att du är slagen och att fold är det enda rätta. Det är inte kul men turneringar handlar om att överleva och du har manöverutrymme kvar så pass tidigt i turneringen som det ändå är.

 

Men som sagt, jag är knappast någon vass handanalytiker, det är bara min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju händer i hans range som A2-ATclubs som han gott kan slå om med där eller? Samt att han kan ju ha en KQ, QJ som han överspelar, även 89, 9T clubs kanske?

 

Jag fick en känsla av att han satte mig rätt svag.

 

Jag är inne med 4+8+15=27 och har cirkus 27 kvar... som är 22bb, potten kan landa på 120k ungefär vilket troligen tar en till finalbord om man inte gör nåt idiotiskt...

 

89c och 910c känns väl som omslag på floppen från hans sida,,så dom tror ja vi kan räkna bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inge bra... Har funderat, synar nog för våra 22 bb vi får kvar om vi lägger känns inte som någon hit. Kör för 75 bb istället. Vi leder för ofta för att lägga..

 

Jag är lite inne på det också, att det isf skulle vara därför vi synar, men jag tror inte att vi leder oftare än inte (mot någon som vet vad han/hon gör dvs). Det som stör mig är att fi spelar " mycket på känsla" och "inte har imponerat", det är sådana saker som skulle kunna lägga tungan på vågen för blixtsyn.

 

Mot kompetent motstånd lägger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag fråga dem som betar turn och vill vika mot skepp varför ni väljer att beta? Är det för att ni vill gör om handen en värdehand till en bluff (för det är ju OBV inte för värde ni betar?). Dvs. betet är ett info-bet (LOL) och explo vik på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettade 15k på turn just för att antingen få syn av en sämre Q eller få omslag ifall han sätter mig på bluff iom den tunna betten. Är inte det rätt bra resonerat?

 

Bettar jag pot eller ställer får jag inte syn av en sämre Q, antagligen inte utav färgdraget heller, om han nu inte "skulle känna på sig att en till klöver skulle komma haha".

 

Så när han fläskar om, finns väl inte alternativet att lägga sig, inte i min bok iaf. Ska man vinna turren är syn det enda alternativet anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn, särskilt om det är mot en bra spelare, kan kanske lägga om fi är över 50. lyssna inte på jennez

 

Haha, det är "känslan" som får mig att vilja vika. Ett miffo som spelar "på känsla" kan mycket väl ha synat med sjuan där för att träffa turnen. Men som sagt, syn är säkert rätt som spelat (comittad som man är).

 

Edit: när sådana här HH's kommer upp har OP oftast fått däng också vilket bidrar till "känslan" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns trots allt en miljard händer som inte innehåller 7an där. En våt dröm till flopp med både steg och färgdrag. Överpar har han ju inte heller...

 

Eftersom så många mår dåligt när man ska "sätta någon på en precis hand" så säger jag att han har klöverdamen. Syna måste man iaf göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite inne på det också, att det isf skulle vara därför vi synar

jaha, vilken anledning att syna hade du letat efter annat än om det är ev+ eller inte?

 

Ett miffo som spelar "på känsla" kan mycket väl ha synat med sjuan där för att träffa turnen.

va

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard.

 

Han hade 87 off, turnad triss. Han sa som så att jag kunde haft AK lika gärna som en bättre hand än honom, och att han skulle checkvikt sin hand om det inte kommit ett kort som förbättrat hans hand på turn.

 

HejaHeja!

 

Tack för svaren allihopa, är nu helt övertygad om att jag gjorde rätt även om jag rök den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, vilken anledning att syna hade du letat efter annat än om det är ev+ eller inte?

 

Här ser vi den stora skillnaden mellan livespelare och onlinespelare. Jag hittade readen. :mrgreen:

Edit: hade jag synat hade jag alltså gråtsynat av anledningen att det är EV+, men mycket väl även kunnat hitta fold under givna förutsättningar.

 

Vad jag menade var att man ju ska gå för vinst. I det här specifika fallet är det säker EV+ att syna rent matematiskt, men poker handlar om så mycket mer än det. Den här situationen är ett klockrent exempel på att vi måste ta med spelartyp, read och all annan information vi kan hitta i beslutet.

 

Jag ska villigt erkänna att min "read" mest bestod i hur OP 1. beskrivit spelaren väldigt nedlåtande (alltså torskade han troligen) och 2. öht lade upp handen vilket brukar innebära att man fick spö (särskilt om det gäller mtt's).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern är död.

 

Nämen för att va lite seriös, att betfolda den turnen är ju så sjukt dåligt. Det blir ju ett så enormt stort misstag om han har sämre damer, drag osv i sin range. Men alla livespelare ska ju jämnt komma fram till en enda hand som fi har och sen är det ju så jobbigt att åka ur en liveturnering osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kortar ned handhistoriken men vi befinner oss på turn med brädan 6c 7c Qh 7s och vår motståndare har gått all in. Frågan är om vi ska syna? Ja självklart.

 

Nu lägger vi till lite information;

 

- Motståndaren är en ganska dålig spelare som inte vet riktigt vad han håller på med. Fortfarande syn?

 

- Motståndaren har tidigare i turneringen hävdat att han "spelar mycket på känsla". Fortfarande syn?

 

- Han är varken lös eller tight. Fortfarande syn?

 

- Motståndarens högerhand skakar okontrollerat. Syn?

 

- Han stirrar på din markerstapel.

 

- Han håller korten i vänsterhanden och ser ut att vara beredd att snabbt vända upp dem.

 

- Du kan ana en erektion genom hans byxor.

Fortfarande syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...