Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hello fussball-lovers. Är en pojke fångad i en mans kropp och har spelat poker sedan början på 2000-talet nån gång med ett uppehåll på 2 år 07-08 då jag pokermässigt hittade botten efter bla obefintligt BRM.

I övrigt jobbar jag 8h dagligen, tjänar så pass att min rulle absolut inte inkräktar i min privatekonomi så pokern är för mig bara en hobby (som ni kanske redan listat ut). Syftet med denna dagbok är väl mest att få skriva av sig lite samt ev få lite hjälp med diverse trixiga situationer.

I övrigt är det bara att fråga om allt mellan himmel och jord, gillar att skriva och diskutera om det mesta så just shoot om det skulle vara något..

• Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Måste bara höra någon annans teori om mitt spel i denna hand.

Seat 1 is the button

Seat 1: Player1 ( $542.00 USD )

Seat 3: Hero ( $384.50 USD )

Seat 4: Player4 ( $105.65 USD )

Seat 5: Player5 ( $391.99 USD )

Player4 posts big blind [$2.00 USD].

Hero posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 5c 5d ]

Player5 folds

Player1 raises [$10.00 USD]

Hero calls [$9.00 USD]

Player4 folds

** Dealing Flop ** [ 6h, 8s, 4h ]

Hero checks

Player1 bets [$16.50 USD]

Hero calls [$16.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Hero checks

Player1 checks

** Dealing River ** [ Td ]

Hero bets [$27.50 USD]

Player1 folds

Hero wins $27.50 USD

Hero wins $53.63 USD from main pot

FI spelar någonstans 30/20 och öppnar istortsett alla knappar. Är väl inte direkt en standard call för mig (jag spelar 27/17-2 över de senaste 40k händerna) då han 5xar men har note att FI spelar väldigt hårt från just knappen och med cirkus 200bb känns det ändå som att jag stackar honom rätt ofta de gångerna jag träffar. Är detta ett alldeles för fiskigt eller finns det någon poäng i mitt tänk?

Men som spelad tar jag syn och callar även c-beten då det känns som att han alltför många ggr har missad A-x och på denna nivån följer folk med liknande stats oftast upp sina betar med ett flopp-cb oavsett bräda för att sedan checka ner turn-river om dom inte träffar där. Hade han haft ett stycke överpar hade han troligtvis pottat både flopp och turn och vid set ska det oftast slowspelas och betas halvpott, ikke sant? Jag har ju ändå outs för såväl straight som ett gayigt set så är mitt spel helt åt skogen där? Nu checkade han oxå turn och efter river betade jag lite halvfiskigt för att jag någonstans i mina tröga hjärna tyckte att jag verkligen reppat 7-7 hela handen och han ger mig cred. För att FI ska ha en sjua där händer ju inte alltför ofta och om han kör en RR är det ju bara att ta på dumstruten. lägga sig och loada upp till 200bb igen.

Så förutom att preflop var en ganska klar fold (??) ligger jag relativt rätt postflopp i mina teorier eller är jag helt ute och jagar masken på kroken?

Postad

Åkte på en halvjobbig hand tidigare idag som man väl omöjligen kan ta sig ur?

Seat 4 is the button

Seat 1: Hero ( $500.17 USD )

Seat 2: Player2 ( $261.97 USD )

Seat 3: Player3 ( $29.20 USD )

Seat 4: Player4 ( $400.00 USD )

Seat 5: Player5 ( $67.16 USD )

Player2 posts big blind [$2.00 USD].

Hero posts small blind [$1.00 USD].

Player4 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ts 6s ]

Player3 folds

Player4 checks

Player5 calls [$2.00 USD]

Hero calls [$1.00 USD]

Player2 checks

** Dealing Flop ** [ 2s, 6c, Td ]

Hero bets [$8.00 USD]

Player2 folds

Player4 calls [$8.00 USD]

Player5 folds

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Hero bets [$12.00 USD]

Player4 raises [$36.00 USD]

Hero calls [$24.00 USD]

** Dealing River ** [ Th ]

Hero bets [$454.17 USD]

Player4 calls [$354.00 USD]

Hero wins $100.17 USD

Hero shows [Ts, 6s ]

Player4 shows [Tc, 8s ]

Player4 wins $789.00 USD from main pot

Inte så mycket att snacka om eller? Finns ju bara en hand som slår mig och pengarna kommer ju åka in vilket som.. Mot de bättre på nivån får du oftare syn på rivern om man shovar än om man värdebetar då det verkar fiskigare så var lite i dom banorna jag tänkte

Inte blivit så mycket CG idag, la ner när jag hämtat upp backet och slutar cirkus 1/2 BI ner där. Lirar 500+50 nu där jag ligger risigt till,, ca halva average med 14 spelare kvar och 7 priser. Skulle behövas att den gamle tennisliraren Bragd-Birger ringer mig om det ska bli cash men men. Satelitade in för 90 riksdaler så skulle jag casha är det ju bara som en ren bonus.

Postad
FI spelar någonstans 30/20 och öppnar istortsett alla knappar. Är väl inte direkt en standard call för mig (jag spelar 27/17-2 över de senaste 40k händerna) då han 5xar men har note att FI spelar väldigt hårt från just knappen och med cirkus 200bb känns det ändå som att jag stackar honom rätt ofta de gångerna jag träffar. Är detta ett alldeles för fiskigt eller finns det någon poäng i mitt tänk?

Men som spelad tar jag syn och callar även c-beten då det känns som att han alltför många ggr har missad A-x och på denna nivån följer folk med liknande stats oftast upp sina betar med ett flopp-cb oavsett bräda för att sedan checka ner turn-river om dom inte träffar där. Hade han haft ett stycke överpar hade han troligtvis pottat både flopp och turn och vid set ska det oftast slowspelas och betas halvpott, ikke sant? Jag har ju ändå outs för såväl straight som ett gayigt set så är mitt spel helt åt skogen där? Nu checkade han oxå turn och efter river betade jag lite halvfiskigt för att jag någonstans i mina tröga hjärna tyckte att jag verkligen reppat 7-7 hela handen och han ger mig cred. För att FI ska ha en sjua där händer ju inte alltför ofta och om han kör en RR är det ju bara att ta på dumstruten. lägga sig och loada upp till 200bb igen.

Så förutom att preflop var en ganska klar fold (??) ligger jag relativt rätt postflopp i mina teorier eller är jag helt ute och jagar masken på kroken?

om han öppnar väldigt brett finns det många många många floppar och turns som han inte alls stackar av på när du visar styrka med ett eventuellt set.

om jag förstår dig rätt så bluffar du river. jag tror du har bäst hand minst 50% av ggrna och ser ingen anledning att bluffa utan checksyna istället isf. om han är agro och har lätt till bluffen är det solklar checksyn. om han inte bluffar river utan värdebetar 9 eller T (enligt din read då såklart) är en checkraise bästa spelet eftersom han kommer att ta synen med par i 9or eller tior mot din riverbet. så vad du än tror om honom är det en check tycker jag.

Postad

ja det blir väl nån sorts bluff där på rivern ja och som du säger är nog check call det bästa alternativet. Just den typen av riverbets på liknande brädor kan nog vara en läcka i mitt spel så bra att du hugger på mig. Är som sagt inte direkt någon större CG spelare (inte turneringar heller för den delen) så suger åt mig av all kritik jag kan få. Tack för input

Postad
jävligt sugen på glass i denna hettan kan jag säga!

jag oxå men då jag lovat mig själv att vara "no more tjockis", investerat i nya löparpjux, en pulsklocka ,en start i Oslo halvmara i slutet av september samt ingått ett dumt vad mot en mycket mer vältränad kompis så får man helt enkelt avstå sådan vardagslyx.

Postad
jag oxå men då jag lovat mig själv att vara "no more tjockis", investerat i nya löparpjux, en pulsklocka ,en start i Oslo halvmara i slutet av september samt ingått ett dumt vad mot en mycket mer vältränad kompis så får man helt enkelt avstå sådan vardagslyx.

ahh...jag är bara för lat för att gå och köpa :S

Postad

Hur klämmer man ut cash ur denna hand? checkar jag en gata till? betar direkt på floppen? Har liknande problem när jag floppar set med AA dvs väldigt svårt att få övriga att betala om dom inte plockat upp drag då de oftast skräms av esset på brädan. I handen nedan antar jag att det bara var otur att ingen har ett överpocket, nån miniträff eller typ plockade upp ett stegdrag

Seat 1 is the button

Seat 1: Hero ( $402.32 USD )

Seat 2: Player2 ( $232.09 USD )

Seat 3: Player3 ( $857.49 USD )

Seat 4: Player4 ( $129.78 USD )

Seat 5: Player5 ( $381.00 USD )

Player2 posts small blind [$1.00 USD].

Player3 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 2s 2d ]

Player4 calls [$2.00 USD]

Player5 raises [$8.00 USD]

Hero calls [$8.00 USD]

Player2 calls [$7.00 USD]

Player3 folds

Player4 calls [$6.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2h, 7d, 2c ]

Player2 checks

Player4 checks

Player5 checks

Hero checks

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Player2 checks

Player4 checks

Player5 checks

Hero bets [$17.00 USD]

Player2 folds

Player4 folds

Player5 folds

Hero wins $17.00 USD

Hero wins $33.16 USD from main pot

Postad

Precis avslutat en session på knappa 2h som slutade cirkus 600bb upp. Har även jobbat min första dag efter semestern och det var väl.. sådär. Två jobbdagar kvar på veckan sen laddar jag för fyllefestival på svenska spel på fredagen och sedan grand prix och V75 lördag-söndag.

Har för övrigt tagit tag i min ölmage som börjat växa alltför oroväckande så kör nu på nån sorts diet där man skippar kolhydrater, socker och (tyvärr) öl. Kanske inte det optimala när man skall löpträna samtidigt men måste ner 6-7 kilo om jag rent fysiskt ska kunna klara av en halvmara i slutet av september. Är i grund och botten sjukt sockerberoende så att byta ut en chokladbit och cola mot en morot och vatten känns väl sisådär just nu men man vänjer sig nog.

I Norge heter morot GULErot. Nog för att jag är färgblind men är inte morötter orange till färgen? aja nog med I-lands problem, är väl dags att se nya avsnittet av Entourage och sedan släcka ner så man orkar med storstädning, tvätt, jobb, löpning samt poker imorgon.

Postad

Lirat en session modell kortare, bara 350 händer. Segspelat då jag ständigt blev nedsynad med mina CBets när jag var tom och blixtfold så fort jag träffat. Avslutade efter att ha blivit utdragen i två potter för cikus 100bb inom bara några minuter med bättre hand vs drag. Dessa 100bb - blev oxå dagens resultat så ingen fara på taket.

Orkade inte riktigt fokusera efter 8 timmar jobb samt en timmes löpning hem från arbetsplatsen, blir nog bättre när man hittar lite flås. Apropå löpning, nån som sitter inne på bra tips vad gäller träning inför en halvmara? Ligger just nu några kilon över matchvikt men bara jag kommer ner ska det nog gå bra. Tänkte mest på hur man ska lägga upp längd på passen, ska man köra intervallträning aja jag är alltså ungefär lika kunnig inom detta område som jag är inom poker :oops:

Table Britta 35 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Hero ( $425.00 USD )

Seat 2: Player2 ( $374.58 USD )

Seat 3: Player3 ( $216.44 USD )

Seat 4: Player4 ( $205.28 USD )

Seat 5: Player5 ( $403.86 USD )

Player5 posts big blind [$2.00 USD].

Player4 posts small blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kd Ac ]

Hero raises [$7.00 USD]

Player2 calls [$7.00 USD]

Player3 folds

Player4 folds

Player5 calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4s, 8h, Kh ]

Player5 checks

Hero bets [$15.00 USD]

Player2 calls [$15.00 USD]

Player5 folds

** Dealing Turn ** [ 5s ]

Hero bets [$46.00 USD]

Player2 calls [$46.00 USD]

** Dealing River ** [ Td ]

Hero bets [$144.00 USD]

Player2 calls [$144.00 USD]

Hero shows [Kd, Ac ]

Player2 shows [As, Ad ]

Player2 wins $421.21 USD from main pot

Helt plötsligt stormar den gamle handbollsdomaren Leif Loket Olsson in och höjer armen för passivitetsvarning för FI. Han lirar stats som är ganska medianmässiga för spelare som kan räknas som reg/semireg på nivån dvs cirkus 25/20 så jag blev rätt chockad när han efter att ha timebankat rivern i botten synar och vänder upp AA. Var inne på banan bet/fold mot RR både turn och river då jag egentligen inte har en aning om vad han sitter på, skulle kanske betat lite mindre eller är check/call ett bättre alternativ river? Turn kan jag väl aldrig checka?

Edt, lirade några händer till och tappar ett BI med stege AK på QJ3T3 bräda vs 33. NU stänger jag ner, not my day =)

Postad

Mongodag igår då inget gick med mig och jag backade rakt ut på 1-2kr. Känns ju hopplöst när det sitter folk som lirar över 70 vpip och under 10 pfr som ska lyckas träffa HÅRT mot just mig varenda gång jag hittar en starthand.. Aja ska inte gnälla, spelat stundtals riktigt uselt oxå som jag har en tendens att kunna göra när jag blir utdragen, blir som ett ont ekorrhjul. Tog då ett riktigt bra beslut att gå ner i nivå och hoppade ändå ner till NL 50 (kr) där jag fullständigt kört över allt motstånd och hämtade igen en stor del av backet.

Idag var det tänkt att jag skulle ta en tur i city men jag backade sedan ur då det nämligen är FESTIVAL i "byn". Klarar helt seriöst inte av att se folk med "coola" oversizebrillor, håkan hellströmhattar, tältande emomänniskor osv osv så stannade hemma istället och nötte vidare på "NL50". Har gått riktigt bra idag, fått in nästan 2500 händer och är upp cirkus 20 inköp upp 8-)

Just nu slölirar jag Långlördag på SvS, startat helt ok men tappar väl snart fokus och får in det med AQ vs AK pre :lol: Hänga lite tvätt sen in och slakta fyllefisk (förhoppningsvis) Wish me GL

Graf för dagen hitils

IqztvVcxM.jpg

Postad

alltså jag KAN bara inte vinna mot fylleslaskare.. Ligger back nästan 5 inköp på min kvällssession över knappa 1k händer och då har jag ändå rensat friskt på andra bord. Samtliga minusinköp utom ett är på SAMMA bord mot SAMMA 3 spelare som i tur och ordning spelar 51/2 1.4 3bet 0, 53/31-1.5 3bet 15 samt 45/3-2.3 3bet 3. Är det inte pokerguden Dan Glimne som står där uppe och pissar utdragningar på mig så är det drag som sitter mot, överkort och instapottbetar så fort jag hittar 99-kk, Glimne (för det är väl han som är dealer på SvS?) ger mig sköna combodrag som missas, fisk som shovar fulla inköp 4 raka och visar skräp och när man väl synar 5e raka har han STÅL osv osv Mr Varians kanske tycker jag sprungit för bra tidigare idag och därav autodrar ner mina byxor och pumpar om och om igen, vad vet jag :roll:

Men men jag ger mig inte. Ska ta mig lite luft sen ska jag in och veva igen för ett litet break behöver jag. Som det var innan jag bröt av sitter jag nästan och kastar bort pengar, eftersom mina motståndare är "så dåliga" och det är ju inte bra, är dock övertygad att det vänder om jag bara tar mig i kragen och taggar ner lite.

Btw, ska man byta bord vid liknande tillfällen eller sitter man kvar och gnuggar vidare?

Postad

Bokar av kvällen back 7 inköp. Satte mig igen efter en kort promenad och innan jag ens sagt hej så tappade jag två inköp och fick fortsätta i en uppförsbacke som aldrig tycktes ta slut. Slutar iaf dagen på fina 13 inköp upp så får väl vara nöjd även om jag inte tycker jag förtjänade kvällen/nattens våldtäkt. Inköpen jag plockade på dagen var mest standardhänder så.. Kollat lite snabbt i HEM över de största förlusthänderna och kan väl, trots många sura utdragningar, konstatera att det kanske inte direkt är någon världsklasspoker jag bjudit på. Aja vi tar nya tag och tightar till oss lite imorgon. Handen nedan får sammanfatta kvällen

Seat 3 is the button

Seat 1: Player1 ( $84.06 USD )

Seat 2: Player2 ( $44.21 USD )

Seat 3: Hero ( $44.05 USD )

Seat 4: Player4 ( $14.81 USD )

Seat 5: Player5 ( $87.27 USD )

Player5 posts big blind [$0.50 USD].

Player4 posts small blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8h Ah ]

Player1 calls [$0.50 USD]

Player2 folds

Hero raises [$3.00 USD]

Player4 folds

Player5 folds

Player1 calls [$2.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 5h, 3h, 2h ]

Player1 bets [$81.06 USD]

Hero calls [$41.05 USD]

Player1 wins $40.01 USD

** Dealing Turn ** [ 5d ]

** Dealing River ** [ 7c ]

Player1 shows [3s, 5s ]

Player1 wins $86.63 USD from main pot

standard??

Postad

SQkqBlwFU.jpg

Kompis det går bra nu. Fortsätter mitt härliga backande men man får se det positiva i det hela och det är att det ju knappast kan gå så mycket sämre. En sak jag dock är nöjd med är att jag fått in nästan 5k händer i helgen vilket är mycket för att vara mig.

STANDARD

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, July 18, 01:51:14 ET 2010
Table Ada 24 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 2: Player2 ( $49.98 USD )
Seat 3: Player3 ( $229.12 USD )
Seat 4: Player4 ( $49.37 USD )
Seat 5: Hero ( $49.25 USD )
Hero posts small blind [$0.25 USD].
Player2 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [  Qd Qh ]
Player3 raises [$2.00 USD]
Player4 calls [$2.00 USD]
Hero raises [$8.25 USD]
Player2 folds
Player3 calls [$6.50 USD]
Player4 folds
** Dealing Flop ** [ 3d, Ts, 5s ]
Hero bets [$13.00 USD]
Player3 raises [$58.50 USD]
Hero calls [$27.75 USD]
Player3 wins $17.75 USD
** Dealing Turn ** [ 7s ]
** Dealing River ** [ As ]
Player3 shows [Qs, Qc ]
Player3 wins $98.48 USD from main pot

STANDARD

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, July 18, 01:44:13 ET 2010
Table Ada 19 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: Player1 ( $17.94 USD )
Seat 2: Player2 ( $30.87 USD )
Seat 3: Hero ( $97.55 USD )
Seat 4: Player4 ( $50.70 USD )
Seat 5: Player5 ( $48.50 USD )
Player1 posts big blind [$0.50 USD].
Player5 posts small blind [$0.25 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [  Kd Ks ]
Player2 folds
Hero raises [$2.50 USD]
Player4 folds
Player5 calls [$2.25 USD]
Player1 raises [$17.44 USD]
Hero calls [$15.44 USD]
Player5 calls [$15.44 USD]
** Dealing Flop ** [ Jc, 8h, 3s ]
Player5 bets [$30.56 USD]
Hero calls [$30.56 USD]
** Dealing Turn ** [ 6c ]
** Dealing River ** [ 8s ]
Player1 shows [6h, Jh ]
Player5 shows [Ac, As ]
Player5 wins $112.07 USD from main pot

STANDARD (här jag jag ju bara tur att det är två shortstacks)

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, July 18, 02:11:28 ET 2010
Table Ada 11 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: Player1 ( $14.64 USD )
Seat 2: Player2 ( $6.79 USD )
Seat 3: Hero ( $78.84 USD )
Seat 5: Player5 ( $79.08 USD )
Player5 posts big blind [$0.50 USD].
Hero posts small blind [$0.25 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [  Qh Qs ]
Player1 calls [$0.50 USD]
Player2 calls [$0.50 USD]
Hero raises [$2.75 USD]
Player5 folds
Player1 calls [$2.50 USD]
Player2 calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 4h, 9d, 7h ]
Hero bets [$7.12 USD]
Player1 raises [$11.64 USD]
Player2 calls [$3.79 USD]
Hero calls [$4.52 USD]
** Dealing Turn ** [ 6d ]
** Dealing River ** [ 5s ]
Player1 shows [Ks, Kc ]
Player2 shows [As, Ad ]
Player1 wins $14.79 USD from main pot
Player2 wins $20.87 USD from main pot

Mike_20Sexton_3204.jpg

Nog med gnäll. Mike Sexton säger att high stakes nolimit holdem är The Rolls Royce of poker, betyder det att jag sitter i Vaz Ladas fabrik i Volvograd och spelar? Nä nu ska jag tagga till och vända denna downswing. Nu i veckan ska jag även folkbokföra mig i Norge vilket kommer betyda no more SvS då man tydligen bara är välkommen att spela där om man bor i landet. Sitter och klurar lite på vilket nätverk jag skall flytta till och det enda som är klart är väl att det inte blir Stars, FTP eller Microgaming. Ipoker känns inte heller så hett så det blir väl typ Boss, Ongame eller Entraction. Spelmässigt känns det som det kvittar vilket då jag tänkte starta med en rulle för NL10 och där bör det knappast vara någon skillnad på spelarna på de olika nätverken eller?

Postad

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/62138-maxtid-pa-svenska-spel.html

Och nu vet jag varför det gått så dåligt senaste dygnet och det var inte variansen som jag först trodde utan det var FUSK!! Tänk om jag bara vetat det INNAN jag gick ner i nivå till just FUSKnivån 0.25/0.50 :cry:

Känner mig som Robinson-Kent när han blev utröstad ut club Goa

http://il.youtube.com/watch?v=b67HQjJV3PE&feature=related

Postad
Den kommer inte hålla i 4 år :mrgreen:

Om den nu inte gör det är du den förste som skall få ett bigpack skickat, ska vi avvakta något år med vilken smak du vill ha eller ska vi ta det på direkten? :mrgreen:

Postad

Nu får det för fan vara nog!!

Hammarby - IFK Norrköping 2 - 3

Hammarby - IK Brage 0 - 1

Hammarby - Östers IF 0 - 1

Jö-Södra IF - Hammarby 2 - 1

Degerfors IF - Hammarby 4 - 2

Hammarby - Ljungskile SK 1 - 1

Örgryte IS - Hammarby 3 - 0

Hammarby - Falkenbergs FF 0 - 0

Falkenbergs FF - Hammarby 0 - 0

Undrar just vad herr Borgqvist tänker när han vaknar upp en matchdag? Han säger i media: "vi måste få in mer bollar i boxen", ja men då startar vi med två defensiva innerfältare, samma lyckade uppställning som i de tidigare matchernas SUCCÉ, och lämnar den lilla uns kreativitet som finns i laget på bänken och ja.. Nu finns det ju inte direkt så många alternativ i dagens Hammarby men vafan. Sitter jag och openshovar 7-2 varenda gång jag får handen och förlorar varje gång kanske man tänker över att detta är inte så bra men det verkar ju inte gått in i skadedjuret skalle. Klart han inte går in för att förlora matcher men när han startar 2meter dumheter Holmqvist så börjar man ju nästan fundera? Han är ju lång och kan.. hoppa högt. 0-0 idag, NOLL mål och 2 poäng totalt mot FALKENBERG, dags att avgå solnatattare..

Postad

Veckan som kommer ska jag som jag tidigare nämnt folkbokföra mig i vårt västra grannland och därmed no more SvS. Om det blir entraction, boss eller ongame har jag inte riktigt bestämt än utan det enda som är klart är att jag planerar nicka MatsAlm. Kunde han lura Sveriges rättsystem borde väl jag klara av att trixa mig genom microstakes också.

Bild+2.png

Planen är att just i detta nu casha ut rullen från SvS (förutom nått litet inköp om jag skulle få abstinens ikväll) för att när dinarerna trillar in på kotot föra över 10k sek till min "Brasilienfond" och sedan rulla in 5k SeK och börja vevandet på NL10. Tänkte, oavsett resultat, nöta någonstans mellan 30k och 50k händer på nivån för att, om det nu inte blir boss, "komma in i klienten" och sedan utvärdera mina resultat. Det får ta den tid det tar om det så tar 4 veckor eller 3 månader.

Update på projektet så ligger det alltså i dagarna 10k sek på kontot för fickpengar till fotbolls-vm i Brasilien 2014. Har även ytterligare ett konto där jag, från min fantastiska lön, sätter undan 1k NoK per månad för flyg och boende. Detat konto står just nu på just 1k Nok och kommer slutligen, som alla som kan sin matte säkert kan räkna ut, sluta på 48k NoK (1000*12*4)

Fickpengar: 10k SeK

Resa/Boende: 1k NoK

(Ps NoK= Norska kronor Ds)

• Skapa nytt...