Gå till innehåll

Moddagbok

devalanteriel

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gör ett kort gästspel här eftersom jag inte har någon annanstans att skriva :) Lite tl;dr på den, så sammanfattning följer.

Kom hem efter Nordic Poker Awards i Köpenhamn och tänkte köra igång lite Turneringsrushande. Bestämmer mig som tur är för att singeltabla för att känna på nätet, och det går helt okay. Lyckas bygga stack och ligger efter drygt halva fältet åkt ut rätt bra till... Då dör internet. Allt kraschar och jag förbannar min olyckliga stjärna, men sänder en tanke till alla som ska spela EPT här som sitter med söndagsgrinden framför sig.

Tyvärr lyckas jag aldrig komma in igen. Det pendlar fram och tillbaka, och stundom lyckas jag komma in, men hinner aldrig trycka på "I'm back" innan jag blir utkastad i kylan igen.

Så kommer det magiska. När jag återigen kommer in har ytterligare 50% åkt ut, så vi återstår drygt 55 spelare med pengar till 27. Jag har drygt 6 000 kvar på mörkar 180/360 och hittar AA utg. En helt okay hand att välkomnas till spelet igen.

Slår upp och får syn. Disconnect. Låg bräda och jag ser hur min hand instamuckas till motståndarens donkbet. Ridå ner.

Ytterligare 10 minuter går utan lycka, och då kommer jag in med 29 spelare kvar! Tänker att jag nog minsann kan få tillbaka mina pengar igen. Hittar KK som jag ställer med min minimala stack, men får bara mörkarna. Ridå ner igen.

Kommer tillbaka och är ITM. Ställer med randoms och får syn, men lyckas klonka uppdubblingen.

Ridå ner.

Kommer tillbaka med 2 mörkar och 15 spelare kvar. Har nöthanden 72o i mörkarna som givetvis åker in. Hittar trissen och tänker "Nu plockar vi det här". Handen därefter hittar jag TT och tänker "'Sicken tur". Motståndaren har dock hittat KK och jag åker ut på 15:e plats med 3 inköp.

Tack mina motståndare för att ni hjälpte mig :)

Sammanfattning:

Blir disconnectad från turnering med halva startfältet kvar. Får spela 3 händer med 10+ minuters mellanrum och slutar på 15:e plats för 3 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker inte öl just nu. :(

Jag är sugen, återkommer om det. :) Är det någon turnering på lördag? Spelar ogärna cg.

Joo, det är både den där billiga 300+100 turbon kl 15 (30, 30, resten 18) och sen 1000+100 kl 18 (30, 30, resten 24).

Har inte bestämt mig för om det bli turre + cg eller bara cg. Är egentligen lite egalt, är ute efter en kul kväll.

Also, en kväll med några öl sabbar inte din ketos, eller gör den? ;-)

Länk till kommentar

Det är inte ketosen; jag verkar inte tåla gluten så jag försöker undvika allt som kan vara glutenhaltigt. Ska göra gastroskopier och undersökningar om ulcerös colit och blah blah blah. :h: min mage. Däremot klämmer jag gärna i mig något annat ätbart.

Vad betyder dina parenteser? 33 % rake låter jävligt högt men den dyrare är intressant. Jag får återkomma!

Länk till kommentar