taktfast Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Bjoelle är bäst på att köpa ut. Känns skönt att man är sämst i modgruppen i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 30 Januari , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Jag var iofs rätt nöjd med sista handen sescuncia. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Eftersom jag nu som den gamle man jag är gick och la mig i tid, för att orka denna söndag missade jag en timmes spel. Men med tanke på alla dessa "hittepåspel" som utövades kanske jag inte missade något? Eller? Värst var så länge jag var med Valters Omaha med ett kort, satsning och nytt kort, satsning osv. Jag vill dessutom minnas att det var fixt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Bahhhh Turtomtebjoelle Ska vi börja snacka om att dra ut...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 30 Januari , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Eftersom jag nu som den gamle man jag är gick och la mig i tid, för att orka denna söndag missade jag en timmes spel.Men med tanke på alla dessa "hittepåspel" som utövades kanske jag inte missade något? Eller? Värst var så länge jag var med Valters Omaha med ett kort, satsning och nytt kort, satsning osv. Jag vill dessutom minnas att det var fixt? Dunno, sista handen (sescuncia) blev en trevägs-ai, legitimate dessutom. Set vs hjul vs nån wrap, all-in på turn och hjulet stod. Sen körde vi Ticket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
taktfast Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Bjoelle lyckades i alla fall styra minuspoäng i Ticket, det var rätt stabilt spelat. Tyckte Rollahan var rolig. Synd att jag rullade bort min dubbla kåk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Då jag förstått att åldern på många sätt är ett känsligt ämne för somliga av modsen flyttar jag nu över hit, det sänker ju medelåldern betydligt. Bjuder på en liten sammanfattning av modträffen hos Valterego i helgen Modträff i Västerås - Varning för lång text(Bilder kommer) Som den degenererade pokerspelare jag är satt jag naturligtvis och veva på svenska spel natten innan jag skulle till Västerås. Ett litet hål som behövdes fyllas igen ledde till att jag somna någon gång mellan 03.30-04. Runt 06 klev jag upp för att raskt ta mig ner till tågstation och 5,5h härlig resa mot Västerås, mitt humör var inte på top får jag erkänna. Det possitiva var att herr taktfast slöt upp från Linköping. Jag lyckades under 2,5h börja resan på ett vackert 70kr+ efter att ha hustlat Taktfast i 20kr(senare 10kr när han ansåg mig vara för bra på att "köpa ut" som han sa")HU-matcher på iphone. Väl i Västerås kommer vi ut från stationen och det är... ...TOMT. Jag hade förhoppningar om se en välklädd man med skylt och limo, men icke. Vi fick helt enkelt vänta in Valterego, Crappy, Dev och Juggler. Sen fick vi gå(nej, ingen limo då heller) till en trevlig salladsbar/pizzeria. Salladsbaren var ett utmärkt val av Valterego och jag ger min mix-sallad 4/5. Enligt mottot "fint folk kommer sent" skulle inte SaintBjorn(hädanefter refererad till som B1) dyka upp riktigt än och vi tog en promenad till ett väldigt trevligt kafe för en kopp kaffe. När B1 till slut ringer kan vi bege oss mot Valterego och invänta Othello som även han lever efter mottot "fint folk kommer sent". - Någonstans här smiter Juggler, han försökte bortförklara, men det finns fan inga okej bortförklaring, INGA - Det var nu dags för att utse "MOD mästare 2011"(kommentera särskrivningen och jag ska inte varna er, jag bannar er) som det stod på den vackra pokalen Crappy ordnat. Jag var på gott humör och veva rätt friskt som vanligt. Björn vann, tolka det som ni vill. Då klockan hunnit bli mycket packa vi in oss i bilarna och begav oss till restaurang karlsson på taket där Valterego bokat bord. Restaurangen var något mer än den restaurang som egentligen är en pizzeria som vi har i Hultsfred är. Den var lantligt inredd i en modern byggnad och kändes trivsam även om jag inte tror Taktfast riktigt än har släppt att han fick lägga ner hela sin själ i försöken att få mer vatten. Jag förstod tyvärr bara ungefär hälften av råvarorna som nämndes i rätternas namn och tog därför rygg på Dev/taktfast på förrätten och sen B1 på huvudrätten. Förräten bestod av någon slags älg tillagat på något speciellt sätt med anklever, till det en soppa på kronärtskocka och lingon. Lingonen var nog förvisso mest för syns skull. Huvudrätten blev fasan med rotfrukter. Såsom salladsbaren tidigare på dagen ger jag 4/5 i betyg. Under tiden maten smältes avhandlades alltifrån look-a-likes, osannolika möten till försvarstal om varför man faktiskt upskattar riktigt usel film. När så sista vinet i flaskan var slut tog vi oss tillbaka till Valterego för lite kortspel, desvärre utan Othello och B1 som sluddra något om att "De inte fick för frun". Cashgamet som skulle spelas blev 50/50*host*öre*host* DC med regeln "kan man förklara spelet är det okej". Det började rätt lugnt med omaha, omaha h/l, telesina, irish etc. Det dröjde dock inte länge före det börja balla ur. Dev hade något eget kortspel där man la upp flop/turn/river i olika delar av en 3x3ruta där man fick kombinera bästa hand åt "vilket håll man ville". Taktfast körde rullaha, 5-6kort och sen en tärning som man slog för att på slump förlora ett kort på varje gata. Valterego valde det lysande spelet Mörkpoker h/l FL, en riktig adrenalinrush. Själv valde jag telesina, omahaversion av devs 3x3-spel och någon irish. Även i detta highstakes-cashgame vann Björn. Vissa påstår att vi efter kortspelet spelade någon form av brädspel som handlade om tåg, det är desvärre inget jag minns, så jag utelämnar det. Får passa på att tacka alla inblandade utom Valteregos katt Fräserbil för en trevlig helg. Fräserbil väckte mig konstant hela natten genom att stampa runt på mig eller stänga dörren för sig själv och sen lägga skulden på mig. För den som inte orkar läsa hela texten finns här lite annat smått och gott: -Valterego har en cd-skiva i sin skivsamling som heter "CUM", den är signerad. -Crappy är inte så tajt som jag säger.(I poker alltså, det andra kan jag inte uttala mig om) -Juggler banga ur -Drunken_Penguin dök aldrig upp och skyllde på att han inte sovit, men vem fan har det? - Dev har bra koll på vin. - Fasan är inte kalkon, inte heller kyckling - Björn vann i alla pokerspel. - Det heter "MOD mästare" inte modmästare eller moderatormästare. - Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Ingen som är nyfiken på vem av moddsen som suger minst på poker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Ingen som är nyfiken på vem av moddsen som suger minst på poker? Kolla upp? "Björn" suger minst på poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Kolla upp? "Björn" suger minst på poker. Mmm såg det nu, men tycker det är lite väl ospecifikt formulerat. Bra report i övrigt. Erik/dev: koreanska filmen jag inte mindes namnet på heter The Host. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 30 Januari , 2011 Rapport Share Postad 30 Januari , 2011 Mmm såg det nu, men tycker det är lite väl ospecifikt formulerat. Bra report i övrigt. Erik/dev: koreanska filmen jag inte mindes namnet på heter The Host. Fullt medvetet naturligtvis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 31 Januari , 2011 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2011 Jag förstod tyvärr bara ungefär hälften av råvarorna som nämndes i rätternas namn och tog därför rygg på Dev/taktfast på förrätten och sen B1 på huvudrätten. Förräten bestod av någon slags älg tillagat på något speciellt sätt med anklever, till det en soppa på kronärtskocka och lingon. Lingonen var nog förvisso mest för syns skull. Huvudrätten blev fasan med rotfrukter. Såsom salladsbaren tidigare på dagen ger jag 4/5 i betyg. Tjälknöl, anklever, jordärtskockssoppa. "Nära". Får passa på att tacka alla inblandade utom Valteregos katt Fräserbil för en trevlig helg. Fräserbil väckte mig konstant hela natten genom att stampa runt på mig eller stänga dörren för sig själv och sen lägga skulden på mig. Äsch, Fräset var ju snäll. Låg och sov hos mig snällt och fint halva natten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 31 Januari , 2011 Rapport Share Postad 31 Januari , 2011 Om jag inte minns helt fel kommer Fräs från Skanke? Säger väl allt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 31 Januari , 2011 Rapport Share Postad 31 Januari , 2011 Om jag inte minns helt fel kommer Fräs från Skanke? Säger väl allt... Typ skankes kusin eller något sådant där wierd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 1 Februari , 2011 Rapport Share Postad 1 Februari , 2011 För de som missat det så har jag senaste 1-2veckorna haft lite datorproblem. Min stationära börja strula för ett tag sen och jag har då kört med laptopen + en rejäl extraskärm vilket fungerat kanon. Vad som hände för ca 2veckor sen var dock att fläkten i min macbook failade, jag fick alltså sjuka överhettningsproblem. Lyckades relativt fort hitta en ny fläkt som beställdes och kom idag. När macbooken så är uppskruvad kan jag konstatera att samma sorts skruv sitter över hela moderkortet, men just de tre jävla kukskruvarna som höll fast fläkten gick fan inte rubba. Jag slet nästan mer i mitt hår än i skruvarna och fick till slut efter att jag nästan gjort sönder skruvarna ge upp. Började ringa runt till folk för att få tag på en skruvmejsel som passade bättre och fick tag på Sigge. Sigge hade dock ingen bra skruvmejsel men lyckades med kraft och knack lossa skruvarna från helvetet. Det visade sig att Apple inte tyckte gängorna räckte, utan även hade någon form av skruvlim på just de tre skruvarna. I vart fall går nu macbooken återigen som en klocka, och det firar vi med 3finalbord och lite fin avrundning på månaden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 1 Februari , 2011 Rapport Share Postad 1 Februari , 2011 Har vi fått svar på frågan "Är Björn eller Björn bäst på påååker"? Mitt stalltips är Björn jr > Björn sr. Korrekt grabbar? Also, Bjoelle - nu när du lärt dig äta finmat, vad bjuder du på när vi kommer ner till skogslänet i slutet av månaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 1 Februari , 2011 Rapport Share Postad 1 Februari , 2011 Har vi fått svar på frågan "Är Björn eller Björn bäst på påååker"?Mitt stalltips är Björn jr > Björn sr. Korrekt grabbar? Also, Bjoelle - nu när du lärt dig äta finmat, vad bjuder du på när vi kommer ner till skogslänet i slutet av månaden? B1 är "MOD Mästare". Jag rensa upp i vårat highstakescashgame. Så sammanfattningsvis är "Björn bäst på poker" Matfrågan var bra, jag är ju faktiskt rätt glad i matlagning så är ju inte alls en omöjlighet att du får något gott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 2 Februari , 2011 Rapport Share Postad 2 Februari , 2011 Vill bara ägna ett inlägg till att ge min respekt för de spelare som uteslutande spelar turneringar. Det är som att bli analt våldtagen 24/7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 2 Februari , 2011 Rapport Share Postad 2 Februari , 2011 - Någonstans här smiter Juggler, han försökte bortförklara, men det finns fan inga okej bortförklaring, INGA - Sant, förlåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 2 Februari , 2011 Rapport Share Postad 2 Februari , 2011 Sant, förlåt? Du sa att du skulle på 30års-fest. Det är en fullt legitim bortförklaring, jag försökte bara ge dig lite dåligt samvete Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 3 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2011 Vill bara ägna ett inlägg till att ge min respekt för de spelare som uteslutande spelar turneringar. Det är som att bli analt våldtagen 24/7 tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 3 Februari , 2011 Rapport Share Postad 3 Februari , 2011 tack Varsågod. Behöver du vaselin? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 3 Februari , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2011 inte längre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 3 Februari , 2011 Rapport Share Postad 3 Februari , 2011 inte längre Det kan ju betyda två saker.... 1. Det går bra nu, kompis det går bra nu. 2. Du är för van vid 24/7-aktiviteten. Jag hoppas på nr1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 3 Februari , 2011 Rapport Share Postad 3 Februari , 2011 Vill genom dagboken passa på att gratulera forumiten som klonka in 1,3millar på stryket häromdagen. Förvisso delat med några vänner, men det gör väl det hela bara härligare? GRATTIS! EDIT: Hur sick är det att jag lyckas använda inlägg #1000 till en så bra grej som att gratulera en forumit!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts