MikeTime Postad 15 September , 2010 Rapport Share Postad 15 September , 2010 Valterego firar sitt första finalbord live. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 15 September , 2010 Rapport Share Postad 15 September , 2010 mike, den där är ju skitgammal. Skaffa Internet eller nåt, så du alla fall hänger med på det absolut mest grundläggande. Anyhow, tänkte skriva en tripreport om lördagen, men det blev mer någon sorts kollektiv gruppkram till ett antal av de närvarande: I lördags packade jag med min vän Koivu i bilen och blåste ett trettontal mil till Närkeslätten för att lira poker på Mikes gård. Det var, som alltid, en grym upplevelse (Tack Mike!). Frågan var dock om det inte var den bästa personmixen hittills. I princip hela vårt gamla Tallinngäng, som ligger mig lite extra varmt om hjärtat, var där. Gretko, Ludde och Kroon stod för nytt blod, och gjorde det med den äran. Troligen tre av de bästa spelare som deltagit i Mikes turrar, men samtliga bidrog med glädje och ödmjukhet. De lokala förmågorna är okomplicerade och utgör en perfekt motpart till en brokiga massa som invaderar Berga. Även där, precis som på forumet, har jag haft förmånen att lära känna många sköna människor. Jm_J och J-O, killar som man nästan inte trodde existerade. Personligheter bortom det begripligas gräns, men som alltid bjuder på sig själva till 100%. Numera känns en Miketurre omöjlig utan den dynamiska duon. Mitt eget spel då? Jodå, det var väl i alla fall det klart bästa jag presterat hos Mike. När den sedvanliga nervositeten var borta kunde man börja spela lite. Jag blev som vanligt en tajtnitt, men när jag väl spelade så var det väl i sak korrekt för det mesta. Jag hade tjuvstartat bort mot slumpens skördar, och med variansen på min sida blev facit 2700 för en sjundeplats, knappa 400 till för procent i Googler, och bountyn på Gretko som gav mig en superweekend i Tallinn. Svårt att vara missnöjd med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 16 September , 2010 Rapport Share Postad 16 September , 2010 Gretko, Ludde och Kroon stod för nytt blod, och gjorde det med den äran. Ehum, saknas inte någon här?? T ex en som överlevde två av de nämnda och blev 2-outad av den tredje och landade på en femteplacering? ... Troligen tre av de bästa spelare som deltagit i Mikes turrar, men samtliga bidrog med glädje och ödmjukhet. okejdå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 inget sitter finare än lite flt cg så här framåt småtimmarna svensk tid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 To all you metal-lovers, en jobbarpolares band: M.O.B. nysläppt på spotify. De har hållit på länge och släppt några plattor, men det är mer eller mindre på hobbynivå och den här är självfinansierad. Lattjo att Bruce Dickinson har spelat dem i sin radioshow. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2010 Nice! Ska lyssna på när jag har okej uppkoppling igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 Gahhh Stortillt. Spelar som en åsna, träffar noll men betalar av på allt 10K NB garatin någon? Latereg 15 min till. average nu 4,4k, 140spelare och du får 4k för 40. Låter ok? Edit: Lol första handen jag spelar KK flopp AJx fi donkar jag höjer fi tar syn turn x c/c river J KUL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 HTC Desire eller iPhone 3G S? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hasse_P Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 HTC Desire eller iPhone 3G S? 4an? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 4an? Tyvärr inte, eller rättare sagt då måste jag vänta några månader och stå ut med min reservmobil (P990) under tiden, vilket betyder att jag inte kan synka kontakter, kalender, mail, etc (säkerhetsskäl). Klarar nog inte det under flera månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 AB-rubrik: V75-vinnare avlivad Hoppas inte jag vinner nångång... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 HTC Desire eller iPhone 3G S? desire imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 HTC Desire eller iPhone 3G S? Är det ens en fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 Edit: Lol första handen jag spelar KK flopp AJx fi donkar jag höjer fi tar syn turn x c/c river J KUL syn flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 September , 2010 Rapport Share Postad 22 September , 2010 desire imo. Yep, beställde den igår. Avgörande var att jag hittade en recension där den får bra betyg på samtalsljudet (flera kollegor har iphones och för många är ljudet mer än uselt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 22 September , 2010 Rapport Share Postad 22 September , 2010 Gahhh Stortillt. Spelar som en åsna, träffar noll men betalar av på allt 10K NB garatin någon? Latereg 15 min till. average nu 4,4k, 140spelare och du får 4k för 40. Låter ok? Edit: Lol första handen jag spelar KK flopp AJx fi donkar jag höjer fi tar syn turn x c/c river J KUL syn flop. Hmmmm jag har svårt att se hur jag ska spela den vidare efter syn på floppen. Slå om på turn eller syna hela vägen? Fold? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 September , 2010 Rapport Share Postad 22 September , 2010 Crappy, du måste inte maximera riskerna. Blev handen enklare och billigare efter omslaget på flop? På turn säger du dessutom "skoja bara, jag har inget A". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 22 September , 2010 Rapport Share Postad 22 September , 2010 Crappy, du måste inte maximera riskerna. Blev handen enklare och billigare efter omslaget på flop? På turn säger du dessutom "skoja bara, jag har inget A". Ja på turn är den riktigt dåligt spelat Det skulle bettats där. Eller wtf jag är nog CG skadad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 22 September , 2010 Rapport Share Postad 22 September , 2010 good shit http://www.youtube.com/watch?v=TqCqFyptovI Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 Har skummat igenom kroons och valters top20-listor ett par ggr. Rätt likartade imo och...nä, några guldkorn men overall inte mkt att hämta för mig. Hygglo la upp en hygglig playlist, nånstans mittemellan min och kroons/valters. Men min är oslagbar. KungKroon ValterEgo Hygglo Den bästa Temat är hårdrock/metal, sätt ihop en top20-lista ni tror slår min och lägg in här. (Jag har ett gäng spotify-invites för den som behöver.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 nice weather Full Tilt Poker Game #24167644826: $42,000 Guarantee (186772101), Table 29 - 30/60 - No Limit Hold'em - 14:45:10 ET - 2010/09/24 Seat 1: Saint_Bjorn (7,410) Seat 2: DaDaKing001 (3,000) Seat 3: hazelasty (4,289) Seat 4: GeorgeGunner (2,802) Seat 5: baron olsen (3,400) Seat 6: tr4ctorboy (3,210) Seat 7: rvr711 (2,926) Seat 8: calluk2006 (2,910) Seat 9: Jaegermeister31 (3,180) Saint_Bjorn posts the small blind of 30 DaDaKing001 posts the big blind of 60 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn hazelasty raises to 180 GeorgeGunner folds baron olsen folds tr4ctorboy calls 180 rvr711 folds calluk2006 folds Jaegermeister31 folds Saint_Bjorn raises to 540 DaDaKing001 folds hazelasty calls 360 tr4ctorboy calls 360 *** FLOP *** Saint_Bjorn has 15 seconds left to act Saint_Bjorn bets 1,020 hazelasty calls 1,020 tr4ctorboy folds *** TURN *** Saint_Bjorn has 15 seconds left to act Saint_Bjorn bets 1,680 hazelasty raises to 2,729, and is all in Saint_Bjorn calls 1,049 hazelasty shows Saint_Bjorn shows *** RIVER *** hazelasty shows three of a kind, Queens Saint_Bjorn shows three of a kind, Kings Saint_Bjorn wins the pot (9,178) with three of a kind, Kings *** SUMMARY *** Total pot 9,178 | Rake 0 Board: Seat 1: Saint_Bjorn (small blind) showed and won (9,178) with three of a kind, Kings Seat 2: DaDaKing001 (big blind) folded before the Flop Seat 3: hazelasty showed and lost with three of a kind, Queens Seat 4: GeorgeGunner didn't bet (folded) Seat 5: baron olsen didn't bet (folded) Seat 6: tr4ctorboy folded on the Flop Seat 7: rvr711 didn't bet (folded) Seat 8: calluk2006 didn't bet (folded) Seat 9: Jaegermeister31 (button) didn't bet (folded) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 kan ju påpeka att min skulle sett rätt annorlunda ut om det varit hårdrock vi skulle lista. Min lista är en metal-lista. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 kan ju påpeka att min skulle sett rätt annorlunda ut om det varit hårdrock vi skulle lista. Min lista är en metal-lista. Veckans loserursäkt. Men ändra eller gör en ny då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 Har någon lust att posta listorna? För oss som inte spelar spotify. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 Hade gladeligen betalat hela modbrunnens sammanlagda månadsback för att få se fire in the sky live! FML TY Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts