Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag funderade lite på det där. Halloween vinner i mina ögon mycket på att den inte är så sönderspelad, men jag hade kunnat ta en handfull andra också. Det är ett close call, men Halloween tycker jag är lång men inte trist, så den fick gå...

Trist var lite hårt, men typ Victim of Fate, Murderer eller Living aint no crime är mkt bättre, tycker jag iaf....

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Misstänker att jag blir utfryst om jag nämner I Want Out som min lilla favorit, så jag gör inte det.

Asså den e ju bra, men klarar inte av att lyssna på den längre... Finns inte många låtar som klarar 1k+ lyssningar :)

Postad
Asså den e ju bra, men klarar inte av att lyssna på den längre... Finns inte många låtar som klarar 1k+ lyssningar :)

Exakt så :-) Bra låt, men lätt förstörd. Placerar även Future World, Dr Stein och Keeper of The Seven Keys i samma fack.

För övrigt tycker jag att fantastiska Walls of Jericho ofta glöms bort och hamnar i skuggan av Keeper of The Seven Keys I & II

Postad

Låter bra. Kom på att jag åker bort imorgon över helgen (blir nätlös), men ska försöka skramla ihop nåt nu ikväll. Vore man seriösare skulle man ju släppa sina listor samtidigt, nu kommer ju ni bara förfina min lista. Men det får jag väl leva med. :-)

Postad
Exakt så :-) Bra låt, men lätt förstörd. Placerar även Future World, Dr Stein och Keeper of The Seven Keys i samma fack.

För övrigt tycker jag att fantastiska Walls of Jericho ofta glöms bort och hamnar i skuggan av Keeper of The Seven Keys I & II

Haha tänkte vafan skriver han? Postar massa "gubbrock" o sen walls of jericho:

Men så va de ett album me helloween :(

Postad
Sjukt standard att jag slängde upp Spotify o instasökte på Helloween efter att ha läst de senaste inläggen. Angående playlistutmaningen, vad räknas som metal?

Jag valde bort alla rush-låtar typ... Var lite sugen på att slänga in Mozart, men det kändes inte okej :mrgreen:

Postad

Hade inte heller nån färdig playlist men lagt ca 30 min på den här nu. Garanterat missat en jävla massa. Inte helt nöjd med att låta några band ha med flera låtar, men va fan...just nu känns det rätt!

Jag har med ett par som kanske inte klassas som metal, men väl hårdrock.

Kroon, kan du fixa poll när alla bidrag är klara? Jag är som sagt borta över helgen fr o m imorn kväll.

Ska bli jäkligt intressant att lyssna igenom era listor, ska ge mig på kroonans nu. :-)

Postad

Tycker iofs att SP kan vara metal ibland, men genremässigt är det väl inte klockrent kanske. Jag tänjde på metalbegreppet rätt mkt i min playlist, men om vi viddar det till "hårdrock" så är jag med. :-)

Nu ska jag köra din playlist medan jag packar. I'll be back söndag kväll.

edit: men visst komponerade jag listan väl ändå? Som gammal blandkassett-maker eftersträvar jag ha en utsökt balans i mixen. :-)

Postad
Tycker iofs att SP kan vara metal ibland, men genremässigt är det väl inte klockrent kanske. Jag tänjde på metalbegreppet rätt mkt i min playlist, men om vi viddar det till "hårdrock" så är jag med. :-)

Nu ska jag köra din playlist medan jag packar. I'll be back söndag kväll.

edit: men visst komponerade jag listan väl ändå? Som gammal blandkassett-maker eftersträvar jag ha en utsökt balans i mixen. :-)

Har inte lyssnat än, men det ser bra ut över lag :-) Själv gjorde jag inget åt låtordningen, vilket kanske var ett misstag....

Postad
Har inte lyssnat än, men det ser bra ut över lag :-)Själv gjorde jag inget åt låtordningen, vilket kanske var ett misstag....

Härligt, jag går mot en promenadseger! :-)

Tre bidrag nu, finns inga fler hardrock-lovers? Dev och Jennez åtminstone! Och omalley, metaddict mfl mfl. Crappy borde också tvingas bidra bara för att han hatar metal så mycket. :-) Kom igen nu!

Postad
Härligt, jag går mot en promenadseger! :-)

Tre bidrag nu, finns inga fler hardrock-lovers? Dev och Jennez åtminstone! Och omalley, metaddict mfl mfl. Crappy borde också tvingas bidra bara för att han hatar metal så mycket. :-) Kom igen nu!

Jag är med, jag är med, jag är med! Ska knåpa ihop en lista nu (inte för sent va?). Jag vet inte skillnad mellan metal och hårdrock så jag skiter i det. Jag har inte lyssnat på nån av de andra listorna än för att inte påverkas.