Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag kommer ihåg ett svenskt poker program som gick på tv för ett par år sedan där Dan Glimne hade en poker skola.

I ett avsnitt pratade han om att sätta upp en turnering med polarna där han gick igenom hur man kunde räkna ut längd på turnering genom att ge spelarna en viss mängd marker kontra mörker nivåer och höjningar m.m.

Känner någon till vart man kan finna liknande uppgifter?

Har också sökt på youtobe utan lycka.

Tack på förhand.

Postad

Unibet känner jag inte till om de var med på ett hörn.

Hur som helst så gick det på tv och det från en turnering som visades i alla fall 2år. kommer ihåg ett år när någon Karl gick all in hela tiden och vann turneringen.

Hittade en del av infon jag sökte på en engelsk site, men skulle gärna se när Glimne visar och berättar. Tycker han är pedagogisk och rakt på sak.

Postad

Ja det börjar närma sig :)

Det där känner jag igen, men det är ändå inte helt rätt.

Fel programledare och fel expert. Dan Glimne ska vara experten, kommer inte ihåg namnet på programledaren. Tror inte att programmet spelades på svensk mark ens.

Väldigt fin artikel om poker med polarna, den ska jag spara :)

Postad

Jag minns Glimnes pokerskola och uträkningen du nämner. Det var nog i Pokermiljonen. Har för mig att det var med på "Best of Pokermiljonen" dvd som man fick med First Poker eller nåt sånt för flera år sen. Kan kolla sen om jag inte har den kvar...

Postad
... där han gick igenom hur man kunde räkna ut längd på turnering genom att ge spelarna en viss mängd marker kontra mörker nivåer och höjningar m.m.

Detta skrev han om i Aftonbladet för inte länge sedan med.

Kolla där med.