Gå till innehåll

Hur bemöta 30bb regs?


Nirwanda

Recommended Posts

iPoker (och säkert andra nätverk) har höjt ribban från min-inköp till 30bb för ett tag sedan. Detta jublade jag över först eftersom jag trodde att shortstackregsen skulle försvinna, eller få ett svårare levebröd iaf. Men detta visade sig helt fel, och det kryllar fortfarande av dem (iaf på NL100), och nu har det enligt min egen mening blivit svårare att spela mot dem. Jag vet inte vad eller hur mycket jag ska 3betta i vilka positioner, osäker på om det finns bra händer att pusha, flatrange och andra generalla strategier.

 

Det jag gör i nuläget är väl att jag slår 2.5bb om de sitter i BB och försöker 3betssiza mindre än normalt när de höjer mot mig.

 

Så jag tänkte att den här tråden kanske skulle kunna kasta lite ljus åt den här delen av spelet.

 

Det jag pratar om är NLH 6max när Hero spelar med 100bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart att bett-storleken måste anpassas till stackstorleken. Generellt lägre size alternativt allin (läs committed) oftare mot de små stackarna. Dessutom anpassar man antalet händer när man anpassar storleken på ett bett. Lägre bett = större range och omvänt, väl?

 

är flera stora stackar med i spelet samtidigt torde det vara viktigt att hålla reda på vid vilka bett-storlekar de små stackarna blir committed, för att inte riskera mer än nödvändigt mot de större stackarna.

 

Antar att de som inte spelar cash-game har en drös att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela som vanligt och låt fiskarna gå bort sig själva. Låt dom anpassa sig till dig och inte tvärtom.

 

Alltså jag spelar inte ens holdém men det krävs igen kärnfysiker för att haja att du ännu en gång har helt fel. Sluta levla/trolla/skriva i trådar där folk ber om seriösa råd från folk som har koll.

 

Borde fan vara ban efter x antal raka idiotposter som i ditt fall (är vi uppe i >10 nu?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag spelar inte ens holdém men det krävs igen kärnfysiker för att haja att du ännu en gång har helt fel. Sluta levla/trolla/skriva i trådar där folk ber om seriösa råd från folk som har koll.

 

Borde fan vara ban efter x antal raka idiotposter som i ditt fall (är vi uppe i >10 nu?)

 

Banna dig själv! Men först tycker jag du kan förklara varför jag har fel i stället för att bara klaga och skrika troll. Din kreativa input = 0 så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, med den policyn kommer ju alla vara bannade inom en vecka. Dessutom tycker jag att ditt inlägg faller under kategorin hets mot forumit.

 

Lol, mjo du har en poäng men tänker fortsätter hetsa, jobbar på min första varning på PF.

 

_________________________

 

Penils, förre/uniktnamn bemötte dina åsikter mycket sakligt och konstruktivt när du senast vädrade dina åsikter. Gång på gång svarade du på "goddag - yxskaft"-manér, känns smått meningslöst att sakligt argumentera mot åsikter/råd som vars grundbult är någon form av "1+1=3"-logik.... ungefär lika meningsfullt som att försöka förklara linjär algebra för min katt.

 

Sakligt och konstruktivt av mig? Nej, inte speciellt men kanske inspirerar någon annan att försöka få dig att tänka till/förstå (uppmanar alla att försöka). Jag gav upp efter att ha läst alla dina inlägg i "klart du kan lägga KK pre med 30bb"-tråden. Själv tror jag du är Riggdevils efterblivna kusin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, mjo du har en poäng men tänker fortsätter hetsa, jobbar på min första varning på PF.

 

_________________________

 

Penils, förre/uniktnamn bemötte dina åsikter mycket sakligt och konstruktivt när du senast vädrade dina åsikter. Gång på gång svarade du på "goddag - yxskaft"-manér, känns smått meningslöst att sakligt argumentera mot åsikter/råd som vars grundbult är någon form av "1+1=3"-logik.... ungefär lika meningsfullt som att försöka förklara linjär algebra för min katt.

 

Sakligt och konstruktivt av mig? Nej, inte speciellt men kanske inspirerar någon annan att försöka få dig att tänka till/förstå (uppmanar alla att försöka). Jag gav upp efter att ha läst alla dina inlägg i "klart du kan lägga KK pre med 30bb"-tråden. Själv tror jag du är Riggdevils efterblivna kusin.

 

Problemet är att du snackar i nattmössan. En bra spelare ska inte anpassa sitt spel så att han börjar spela sämre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du snackar i nattmössan. En bra spelare ska inte anpassa sitt spel så att han börjar spela sämre själv.

 

Vadå ska man alltså INTE spela dåligt mot vissa spelare? Alltså, funderar allvarligt på att anlita dig som coach. Timpris? Antar att du vägrade posta dina resultat i förra tråden för att inte göra oss vanliga avundsjuka eller?

 

 

Men verkar ändå på nått sätt som att du nu hajat att olika typer av motstånd och stackdjup oftast kräver anpassning, eller? Ska jag toka det som att du tar tillbaka ditt första insiktsfulla råd i denna tråd?

 

...kanske t.o.m att du inte viker KK i turren med 30bb längre.... ?

 

 

Lägger ner detta nu. Kanske någon annan orkar (försöka) förklara för dig, jag gör det inte. Ser fram emot fler visdomsord i kommande trådar *ironi*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ska man alltså INTE spela dåligt mot vissa spelare? Alltså, funderar allvarligt på att anlita dig som coach. Timpris? Antar att du vägrade posta dina resultat i förra tråden för att inte göra oss vanliga avundsjuka eller?

 

Visst kan jag coacha, tar dock betalt per råd, inte per timma eftersom min lärostil är mycket effektiv. För övrigt så lever jag på det pokergudarna vill skänka. Jag sa också att det inte var direkt fel att trycka in med KK, bara att det inte är 100% nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan jag coacha, tar dock betalt per råd, inte per timma eftersom min lärostil är mycket effektiv. För övrigt så lever jag på det pokergudarna vill skänka. Jag sa också att det inte var direkt fel att trycka in med KK, bara att det inte är 100% nödvändigt.

 

chocolate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...