Gå till innehåll

84an, pensionären, påven och blundrDonk


Iinkan

Recommended Posts

Vaknade idag och hade inget minne av att väckarklockan hade ringt så tänkte, fan va skönt då kanske man inte har sovit bort hela dagen, så obv så hade man gjort det. Tänkte att man skulle ta och se det nya avsnittet av Sons of anarchy snart.

 

Sitter och funderar på om man ska orka ta sig till hallen och se på bandy premiären idag (Villa), men känns som att det troligen blir grind idag. Måste snart börja packa ner all kläder osv till flytten på lördag så kommer förmodligen bli mindre timmar än standardvecka ändå.

 

Någon som har bra tips på serie som är 1337?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Från framme på "stan" idag och klippte en sjukt fiskig frippa samt käkade lunch med några vänner som bla ska åka utomlands nu i november, samt att jag flyttar så blev som en slags avskedsmiddag.

 

Lyckats hitta ett fint + i veckan trots att jag inte alls fått upp std-volym för en vecka.

 

Grinden startar som vid 19.00. glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej dagboken.. Satte in lite deg igen på ongame igen och blev brutaliserad som så många ggr förr det senaste halvåret.. men men, bustade btw mot ongames absolut största fisk, rudiga1..

 

Kan ta att man springer kallt nu när det har gått riktigt bra ett tag. Men det jag stört mig på brutalt idag är att jag har slaktat så sjukt många händer så att jag nästan blir rädd för mig själv.

 

Lirat närmare 20 mtt's idag och 0 casher hitills. Dock kvar i 30k super weekday party samt 17,5k på ipoker, dock inga stackar man kan skryta med.

 

Imorgon blir det till att packa ner alla saker som ska emd till flytten och lite kvaliétstid med familjen osv. Sedan vankas det ugång på lördag i gbg samt grind på söndag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad lite dom skriver i den här patetiska db:n.

 

Anledningen till så lite skrift är att vi har patetiska liv där inget händer samt att våra pokerframgångar lyser med sin frånvaro. När jag skriver vi så menar jag såklart jag själv och mitt missclickfinger. Jag skyller alla mina dåliga spel på missclickfingret. mr. fu vinner som aldrig förr. Jag är sjukt glad för hans del, speciellt glad är jag för att vi har slagit ihop våra patetiska br:s och startat bolag. Team DÄIST(det-är-inte-sant-tamigfan) kommer snart att uppnå oanade höjder.

 

Fu öppnade bolaget med att plussa typ $4k. Själv har jag backad någon hunka men hoppas på att det inte bara ska bli ensidig inströmning av cash till br.

 

Sedan jag slog vad med mig själv att inte raka mig förrän jag vunnit en turre så har jag inte vunnit en turre men rakat mig ändå. Pressen blev för stor från sambons sida. Att sexvägra är faktiskt att gå över gränsen. Går liksom inte att försvara sig mot det. Men "the joke's on her", jag har struntat i att raka pungen istället!!!! I win!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad lite dom skriver i den här patetiska db:n.

 

Anledningen till så lite skrift är att vi har patetiska liv där inget händer samt att våra pokerframgångar lyser med sin frånvaro. När jag skriver vi så menar jag såklart jag själv och mitt missclickfinger. Jag skyller alla mina dåliga spel på missclickfingret. mr. fu vinner som aldrig förr. Jag är sjukt glad för hans del, speciellt glad är jag för att vi har slagit ihop våra patetiska br:s och startat bolag. Team DÄIST(det-är-inte-sant-tamigfan) kommer snart att uppnå oanade höjder.

 

Fu öppnade bolaget med att plussa typ $4k. Själv har jag backad någon hunka men hoppas på att det inte bara ska bli ensidig inströmning av cash till br.

 

Sedan jag slog vad med mig själv att inte raka mig förrän jag vunnit en turre så har jag inte vunnit en turre men rakat mig ändå. Pressen blev för stor från sambons sida. Att sexvägra är faktiskt att gå över gränsen. Går liksom inte att försvara sig mot det. Men "the joke's on her", jag har struntat i att raka pungen istället!!!! I win!

 

 

 

Hahaha, VICTORY!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsade på PK Engeln idag. Han ordnade en fin turnering som vanligt. Var bounty på mig och jag åkte ut fiskigt tidigt då jag isolerade med Ks3s på flop 6s5sTc efter att en short repushat när jag höjt och en annan flattat. Tyvärr synade även den tredje snubben och jag var uppe mot JTo och 34o. Tyvärr ingen hjälp och tidig hemresa till Norrköping.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅÅÅÅÅÅJA!! Hittade en 2a plats i ongames 200ring igår. Så jävla gött efter alla semideepa placeringar utan något ft i de dyra det senaste.

 

Fattar inte riktigt hur jag lyckades komma 2a efter att jag på finalbordsbubblan lyckades tappa flipp för 3ggr avg på finalbordet(850k) med AKs vs JJ. Och med ca 8a kvar så lyckades jag få in det i en 3vägs all-in med AA vs 88 och AK och splitta med stege på brädan.

 

Headsupen blev en kort historia med att jag lyckades hitta HU-nötterna 2ggr irad först AQ men ingen action. Handen efter 66 och fick in det mot A5, A på flopp direkt. Men vi starta HUn med jag på 600k och cl på 2m, så kan ju inte vara något annat än sjukt nöjd. Vinnaren var för övrigt den klart tuffaste motståndaren på bordet.

 

Så sjukt nöjd!! Sen ska man inte glömma att Linkan går och spelar in ett GSOP Malta paket, snyggt jobbat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack, var skönt att få variera med lite brag istället för bara en missa whine i dagboken också, hehe =)! 25k dollz blev det för 2a platsen.

 

 

Finally!! Railade igår men va för bakfull för å chatta m8!! Riktigt nice! Det va du fan värd efter 311 djupa placeringar!! Grattz!

 

otroligt skönt, kunde inte somna vid 05 där så fick dra in till donken och käka frulle. Lyxa till det lite lol. Vart det hårt på inflyttningsfesten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en extremt sjuk dygnsrytm i några dagar. Vaknar klockan 7 och går och lägger mig kl 23. Måste göra något åt det här, dom skrattar ju åt mig...

 

Har varit spelledig i ett par dagar eftersom jag inte varit kry. Mer av spelande kommer det bli nästa vecka då "teamet" drar ner till Malta. Förhoppningsvis kommer jag att vara fit for fight då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nyligen själv börjat spela mer och mtt's istället för cg. har ni några tips om bästa träningssajt. eller allmänt vad ni göra för att bli att bättre?

 

Jag har prenumererat på pokerxfactor i några år och tycker att deras träningsvideos är bra. De har AJKhoosier, Doubledave, johnnybax etc i sitt stall. Så länge du är någorlunda bra på engelska så kan du få ut en hel del av att plöja igenom vidds där. Annars pratar vi mycket poker med varandra, dels under sessioner för att ha någon att tilta av sig på men det som ger mest är nog när vi går igenom HH-s i en replayer och grundligt analyserar kniviga händer.

 

Sedan är det likt cg nötning som är nyckeln till bra resultat. Men är du vinnande i cg kan jag inte se att det skulle vara några problem för dig att även bli det i MTTs.

 

Men som du säkert vet så är variansen en riktig bitch i MTTs så ett bra psyke är nästan ett måste för att klara av de kalla perioderna. Att spela tillsammans med en jämnbördig polare är en väldigt bra idé om du vill minska variansen lite. Något jag också tycker är vettigt är att ha ett turneringsschema som du följer. Att ha konto på flera olika nätverk är nästan ett måste så att du kan få upp lite volym utan att behöva sitta 20h/dag.

 

Ursäkta om det blev lite rörigt...

 

Var spelar du och på vilken nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar!

 

jag har mest spelat på ongame och ipoker. nyligen satt in en slant på entrc och nyligen gulat party :) nivåer är väl 30$ ->. inte funderat så mycket på de. finns de nån standard mall för bankrulle och nivåer man bör använda?

 

använder för tillfället HM. finns de nåt annat program som är bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nyligen själv börjat spela mer och mtt's istället för cg. har ni några tips om bästa träningssajt. eller allmänt vad ni göra för att bli att bättre?

 

Själv kör jag på Cardrunners, pokerxfactor och tournamentpokeredge. TPE är/var den bästa siten med BigDogpck5s i täten! Men nu när CR har fiskat in mement_mori tror jag att man kan lära sig ett och annat där med. Annars som linkan sa, snacka med polare, och spela jävligt mkt är nog nyckeln till att utvecklas. Dock så får du ha med i beräkningarna att bli riktigt mental. Är det inte variansen som får din hjärna att koka över så kommer det bli din dygnsrytm :)

 

Nu har jag för första gången tillfört något som kan lika något konstruktivt i er db!? Det var dock sista ggn med! Här skall i fortsättningen bara hånas :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar!

 

jag har mest spelat på ongame och ipoker. nyligen satt in en slant på entrc och nyligen gulat party :) nivåer är väl 30$ ->. inte funderat så mycket på de. finns de nån standard mall för bankrulle och nivåer man bör använda?

 

använder för tillfället HM. finns de nåt annat program som är bättre?

 

Beror nog en del på hur seriös du är i din satsning. Jag skulle säga att om du är någorlunda seriös så skulle jag rekommendera minst 200bi. Vet inte vad ni andra säger men det känns som en någorlunda rimlig nivå. Spelar dock oftast mycket lägre nivåer än 200bi.

 

Finns väl lite program som är mer eller mindre bra. Har prova tournament shark och sharkscopes hud men föll inte för någon av dem.

Jag försökte mig även på HM men jag var helt enkelt för korkad för att lyckas använda det på mtt-s. Testade då främst på ongame dör jag har störst sample men det gav helt sjuka stats. Med andra ord är jag nog inte rätt person att fråga om hjälpprogram då jag mest sitter och kanckar in nick på opr, samt går på notereads...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...