Juzam Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Säg att jag cashar ut 20.000 kr varje månad. Finns det då någon risk att jag ska åka på skatt? Nu hoppas jag att 24h är skattefritt, men ingen verkar ju veta.. För sådana belopp är ju banken knappast skyldig att meddela skatteverket, och jag har svårt att se någon anledning till varför min studentekonomi skulle granskas av desamma. Citera
fl0w Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Allt under 50 i månaden är lowstakes Kubo Citera
lethe Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Du är själv skyldig att anmäla skattepliktiga inkomster, och du skriver årligen under på att du på heder och samvete rapporterat alla dina inkomster. Nej, banken kommer aldrig att skvallra på dig. Däremot kanske Bosse undrar när du nolltaxerar för tredje året på raken och bor i en fyra på Östermalm... Citera
Kwejk Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Du är själv skyldig att anmäla skattepliktiga inkomster ..så alla vi som spelar på 24h jobbar svart? så vitt jag vet betalar inte 24h eller någon annan site arbetsskador som t ex musarm. Gör det mig till "Svartspelare"? Jobbigt för 24h om de måste anställa alla sina spelare i framtiden Citera
Rah Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Du är själv skyldig att anmäla skattepliktiga inkomster ..så alla vi som spelar på 24h jobbar svart? så vitt jag vet betalar inte 24h eller någon annan site arbetsskador som t ex musarm. Gör det mig till "Svartspelare"? Jobbigt för 24h om de måste anställa alla sina spelare i framtiden Vad menar du? Varför skulle en pokersite anställa någon? Man skattar inte bara för tjänsteinkomster, det vet du va? Citera
vetgirig Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Sluta och spela på 24h och spela på en site som ligger i europa så är dina vinster skattefria. T.ex. Bettsson ligger i england och är därmed är alla vinster skattefria. Citera
psykologen Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Nej, banken kommer aldrig att skvallra på dig. Däremot kanske Bosse undrar när du nolltaxerar för tredje året på raken och bor i en fyra på Östermalm... Hur vet du det? Arbetar du på bank? Jag vet att bankerna skall rapportera mindre belopp (under 110 000 eller vad gränsen går idag) om det sker regelbundna insättningar. Jag vet inte vad kriterierna är dock. Citera
lethe Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Nej, banken kommer aldrig att skvallra på dig. Däremot kanske Bosse undrar när du nolltaxerar för tredje året på raken och bor i en fyra på Östermalm... Hur vet du det? Arbetar du på bank? Jag vet att bankerna skall rapportera mindre belopp (under 110 000 eller vad gränsen går idag) om det sker regelbundna insättningar. Jag vet inte vad kriterierna är dock. Nej, de ska rapportera om det sker 'misstänkta' insättningar. Typ 60k två dagar i rad och dylikt. De har ju dock fått kritik för att de inte gör det, och försvarat sig med att det inte är så misstänkt... Fast det är nog ett år sedan jag läste om det i endera morgontidningen, de kan ju ha skärpt till sig. Oavsett vilket: Spela på en europeisk sajt och slipp vara kissnödig. Citera
Lassis Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ett väldigt enkelt alternativ är ju att fråga ansvariga på 24H.... Ex Expekt betalar ju skatt på det du vinner... så därför är det skattefritt.. Citera
baller Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ex Expekt betalar ju skatt på det du vinner Yea right, inte riktigt men jag förstår din poäng... Citera
Hector Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ex Expekt betalar ju skatt på det du vinner Yea right, inte riktigt men jag förstår din poäng... Det var ju så dem sa på radion för ett par dagar sen, att det inte går att beskatta spelarna som spelar inom EU eftersom det skulle bli dubbel beskattning. Dem sa att t.ex. Expekt betalar skatt på det man vinner och således kan inte spelaren beskattas en gång till. Citera
lethe Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Hector: Det är inte sant, men vad kan man förvänta sig av journalister. Orsaken att det inte kan beskattas är att det skulle vara ett illegalt handelshinder uppfört av Sverige mot utomstående spelbolag. Men om Göran inför en Svensk vinstskatt på 30% på alla svenska spel, så får han också beskatta utländska vinster likadant. Då skulle dubbelbeskattningsavtalen träda i kraft, så du skulle betala mellanskillnaden mellan det du skattade i Gibraltar (0%) och det du ska skatta i Sverige (30%). Om det nu varit en skatt på 5% i Gibraltar som du redan betalt skulle du alltså bara behöva ge Göran 25%. Handelshinder, inte dubbelbeskattning, räddar oss. Citera
Emilio Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 edit: tar bort allting, blev inte bra formulerat och som upplagt för att missförstås.. Citera
Lassis Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Hector: Det är inte sant, men vad kan man förvänta sig av journalister. Orsaken att det inte kan beskattas är att det skulle vara ett illegalt handelshinder uppfört av Sverige mot utomstående spelbolag. Men om Göran inför en Svensk vinstskatt på 30% på alla svenska spel, så får han också beskatta utländska vinster likadant. Då skulle dubbelbeskattningsavtalen träda i kraft, så du skulle betala mellanskillnaden mellan det du skattade i Gibraltar (0%) och det du ska skatta i Sverige (30%). Om det nu varit en skatt på 5% i Gibraltar som du redan betalt skulle du alltså bara behöva ge Göran 25%. Handelshinder, inte dubbelbeskattning, räddar oss. Det står även på Expekts hemsida att DOM står för skatten på det du vinner, om jag inte minns helt tokigt..vilket jag har gjort förut nåra ggr..hehe Radioprogrammet missade jag.... Citera
Lassis Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Det lilla jag har snappat upp: Expekt: Dom står för skatten(hur verkligheten ser ut vet jag inte eller hur dom gör när dom skattar, men det står så på deras sida och borde därför inte straffa oss spelare) Inom EU: Där ska du egentligen betala skatt i det landet där du spelar, eller där licensen ligger kanske... Ex:spela på Aviation Club och skatta vinsten i Frankrike... (det är därför dom inte kan skatta det en gång till i Sverige) Även det här är en svår sak i verkligheten antar jag.. I England: Skattefritt pga deras skattesystem, frågan är hur svenskar gör bara...ingen aning men antar att det blir skattefritt av det... I USA och väl valda sajter som inte har licens inom EU: Ska skattas på nåt sätt, i USA eller Sverige (Här tror jag risken att åka fast ligger, om man försöker mörka större vinster) Citera
lethe Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Inom EU: Där ska du egentligen betala skatt i det landet där du spelar, eller där licensen ligger kanske... Ex:spela på Aviation Club och skatta vinsten i Frankrike... (det är därför dom inte kan skatta det en gång till i Sverige) Om inhemska lotterivinster beskattas så får Sverige ta ut den skatt som är mellanskillnaden mellan den svenska skatten och det du redan betalat i Frankrike. I USA och väl valda sajter som inte har licens inom EU: Ska skattas på nåt sätt, i USA eller Sverige (Här tror jag risken att åka fast ligger, om man försöker mörka större vinster) I just fallet med USA ska det beskattas i Sverige, det ingår i vårt skatteavtal. Citera
raptorjr Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Därför jag aldrig kommer lira i WSOP. Tänk om man vinner hela skiten, så ska man betala 50% i skatt till Göran, eller vad det nu är för skatt på en sån enskild summa. Aldrig!! Citera
eurythmech Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Därför jag aldrig kommer lira i WSOP. Tänk om man vinner hela skiten, så ska man betala 50% i skatt till Göran, eller vad det nu är för skatt på en sån enskild summa. Aldrig!! "Göran" (som jag antar är slang för välfärdssystemet) vet säkert inte om att det är du om du kallar dig Prince of Docness. Citera
Jessica Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 om jag har cashat ut 300$ x 3 på ca 2 veckor genom wire transfer. Finns det någon chans att jag måste skatta? Min pokerklient, pokerchamps, har sin bas på Malta. Citera
Knapp_0 Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Är inte problemet, precis som Ector skrivit tidigare, att det är en "omsättningsskatt" som faller på sin egen orimlighet. Att diskutera sajter eller nivåer känns väl ganska meningslöst så länge skatten är omöjlig att ta ut. Den enda faran är väl att skattelagar har en tendens att gälla retroaktivt... Citera
dedu Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Om man vill undvika skatt och att bli granskad av SKM, vilken metod är då säkrast att casha ut på? Citera
raol Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Om man vill undvika skatt och att bli granskad av SKM, vilken metod är då säkrast att casha ut på? Förmodligen att casha ut till netellers ATM-kort och ta ut i en automat utomlands. Citera
pimpout Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Räknas alla B2B:s klienter som utanför EU? Citera
Jessica Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Pokerchamps är reggat på Malta, är Malta medlem i EU? Citera
Recommended Posts