Gå till innehåll

Gastons Starcraft dagbok


Gaston116

Vilken ras är din favorit?  

81 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken ras är din favorit?



Recommended Posts

  • Svars 469
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

geewhizm8, bara nöta på! Du har ju gamingblodet i dig! Var väl du som var en av världens bästa i någon obskyr counterstrike-variant med diverse fysikändringar eller vad de var?

 

Sorry inte meningen att låta allt för jävla cp, vill bara dra till minnes sist vi hade upp det där :) e kul att massa forumister nöter sc2. Du får hemskt gärna adda mig så kan vi köra lite också.

 

pm'a vid intresse, eller min mail finns redan i denna db några sidor bak.

 

Mmm men det var ju ett FPS spel :D

Spelar dock jämnt mot en kompis som är i platinum league nu, hihi. Han leder med typ 5-3 i matcher.

 

Fan asså, vad är bästa taktiken om FI är protoss och börjar bygga massa cannons i ens bas?(jag är terran)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm men det var ju ett FPS spel :D

Spelar dock jämnt mot en kompis som är i platinum league nu, hihi. Han leder med typ 5-3 i matcher.

 

Fan asså, vad är bästa taktiken om FI är protoss och börjar bygga massa cannons i ens bas?(jag är terran)

 

Ifall du inte stoppar det.(scouta tidigt, har han ingen pylon i bas ->> scouta din bas, döda hans arbetare med några arbetare ifall canon ej kommit upp, å stoppa ytterligare arbetare att komma in.)

IFALL det skiter sig:

 

lyft command center o flyg till en vettig exp, döda honom. Det är en totalt värdelös strat mot en terran, han bränner för mycket pengar för det och får dålig ekonomi och har ingen gas. Du har inte heller någon ekonomi, men du har i alla fall mer arbetare och lyfta o flytta command center går jävligt fort i sc2. Detta var en jobbig strat i starcraft 1 då de rörde sig med snigelfart.

 

 

Jag skulle bara fortsätta pumpa arbetare och bygga/techa vidare genom att bygga dina framtida byggnader långt bort / ur farozonen o tvinga han att lägga mer och mer pengar på canons -- och då canons har nött för mycket på cc så lyfter du bara o och minar från expen, skaffa en tank o skjut bort skiten, expa på main igen gå vikings/marauders/tanks/medivacs o kissa på honom.

 

Om han failar , vilket han bör göra 100% av gångerna såvida du inte kutar med arbetarna rakt in i 20 canons så kommer han gå direkt void rays och hoppas på att du inte har en enda viking och en enorm mängd marauders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kollade cella:s stream lite, inte så imponerad av hans resultat men skön snubbe och han fick massa pengar av fansen, nog rätt bra timlön för honom att lira när fansen tittar... rätt skönt koncept, ha en gratis ström och folk donerar om de gillar den och han gör det som de som betalar vill exempelvis meow:ar rappar och annat. borde ju funka med massa annat också, borde vara rätt tacksamt sätt för unga tjejer att dryga ut kassan om inte annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...