Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

Hur kan man inte få höra "det är homegame, jag stejkar dig" på MSN på jobbet idag?

Hur kan man inte åka till homegamet och klonka nån gryta här och där?

Hur kan man inte orka klonka mot Wiseguy rakt ut på precis varje turspel som finns?

Hur kan man inte orka slå Bengan på sten-sax-påse medan taxin väntar?

Hur kan man inte åka till Medis mitt i natten för lite fyllekäk?

Hur kan man inte klonka taxinotan på en femhunka mitt i natten?

Hur kan jag inte orka inte gula imorgon på något sjukt vänster?

Hur kan livet vara så skönt så länge jag inte tänker på att jag får sova i tre timmar inatt?

Hur kan inte morgondagens arbetsdag bli jättehink?

Hur kan Fruängen - Liljeholmen ta 40 minuter med buss imorse?

Hur kan man inte orka röka en cigg innan man lägger sig nu?

Hur kan inte ens förkylning ha hjälpts av kedjerökning?

Hur kan jag inte vara nöten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kan man inte få höra "det är homegame, jag stejkar dig" på" MSN på jobbet idag?

Det är homegame, jag stejkar dig.

 

Visserligen får du åka till Lund i så fall, och det blir antagligen bara du och jag. Men jag är uttråkad så det känns värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man inte få höra "det är homegame, jag stejkar dig" på" MSN på jobbet idag?

Det är homegame, jag stejkar dig.

 

Visserligen får du åka till Lund i så fall, och det blir antagligen bara du och jag. Men jag är uttråkad så det känns värt det.

 

Det är tyvärr en viss skillnad på en halvtimmes promenadväg till homegamet och typ sjutton timmar med buss till någon sorts obskyr landsortshåla ut åt helvete.

 

Tyvärr passar jag denna gång, tack för inbjudan, kaffet och godnatt. Eller vadfan, vilket kaffe? Hjort har fan aldrig bjudit på kaffe. Tack för inbjudan och godnatt då. Får räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouch, någon som blivit bad beatad inatt?

Ja, fast mest mina motståndare. Jag fyllespelade PLO och köpte ut av bara tusen.

 

"Baltjävel" är bara mitt skämtsamma och kärleksfulla sätt att kalla parre för "en jävla balt", så det är inget illa menat där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Hjort fylleklonka? Det är ju ett större bevis på att nätpoker är riggat än några som helst jävla konspirationsteorier som anförs i 534363 inlägg i riggtråden i alla fall. Seriously!

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Måste faktiskt erkänna att Bison är ett trevligare sällskap på bussen in mot Liljeholmen än skrikande fjortisbrudar. Dessutom är han snyggare. Dock marginellt. Däremot så är ju inte en hel skolklass andraklassare på tunnelbanan trevligt sällskap någonstans.

 

Varför kan det inte finnas vilovagnar på tunnelbanan för folk som inte vill höra allsköns dräggskrik på väg till jobbet?

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Jag hatar verkligen Connex. Deras jävla ombyggnad av tunnelbanan kostar mig pengar rakt ut hela tiden. Senast ikväll när jag ska hem från Mariatorget vid 22-tiden. När man vet att man har kanske 10 minuters väntetid på tunnelbana, sedan antagligen minst lika lång väntetid på buss i Liljeholmen följt av en halvtimmes bussfärd via diverse obskyra förorter såsom Telefonplan så känns ju taxiresan hem oerhört lockande.

 

Tur föraren erbjöd svartkörning för 160, lyckades slinka billigt i alla fall...

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Gårdagen var oerhört rolig faktiskt - tack till alla närvarande och till Hefo som skickade inbjudan. Plussade en gång i livet också. I och för sig rök rätt mycket av plusset idag på diverse saker såsom bjuda kollegor på lunch, jätte-missklonk på Jack Vegas, middag och taxiresor. Lev över dina tillgångar, gula konstant - hur ska det inte vara mitt nötmotto?

 

Har i alla fall råd med lite mat nu.

 

Klonk!

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Lettland-Slovenien 5-1. Jätteklonk. Om jag förstått det rätt så har vi USA den 11e, Kanada den 13e och Norge den 15e. Hoppas det räcker med seger mot USA och Norge för att gå till kvarten, för de vinner vi. Borde finnas jättevärde i att beta Lettland mot USA.

 

Eller inte - det är bara patriotiskt önsketänkande från min sida.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

I övrigt är jag bara så trött, så oerhört jävla jättetrött just nu. Orkar varken tänka, skriva eller sova. Cirka tre timmars sömn inatt var nog inte det bästa, och inatt lär det inte bli mer än sju. Imorrn får man se till att slinka jobbet i tid, ignorera ens sociala liv, skriva klart några pokerartiklar som (som vanligt) är försenade och gå och lägga sig i tid och sova ut.

 

Vila - det är klart underskattat.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

I övrigt lite ny layout på dagboksskrivandet idag. Korta notiser följt av kortsymboler emellan. Det är faktiskt ganska så tufft, i alla fall just nu när jag är trött och osammanhängande - inkoherent, helt enkelt, för att använda ett ord som jag inte ens vet om det existerar på svenska, men som låter jävligt tufft.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Hittade 200SEK på mitt Betfair-konto. Det är klart de snabbt slaskas bort på PLO. Jag tyckte i och för sig att jag spelade helt okej, men hade inte den rätta klonken med mig. Okej, jag donerade ju lite till tomtar som Avsaknad, men det förtjänar han. Okej, kanske inte. Men jag donerade i alla fall till lite tomtar som Avsaknad.

 

För övrigt, hur mår folk som synar en dollar med KKxx-färgdraget på Axx-floppen och sedan synar typ 20 till när det blir pott-pott framför? Från att ha en 40%are HU mot Avsaknad blev helt plötsligt en mängd av mina outs (närmare beräknat sju + två blockade) döda.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Att spela för stejkade pengar är för övrigt nöten, i alla fall om man har klonken med sig. Klart nöjd med mitt grytfacit igår, 2 vunna grytor och delning i en gryta när vi var HU.

 

Plus att jag fick köpa ut Viet.

 

Det är så stort spel hela vägen.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

I övrigt var den här dagen, med undantag för transportproblem och tunnelbanor överfulla av småbarn, jätteskön på alla sätt och vis. Och förutom några enstaka jobbiga telefonsamtal på jobbet. Men det är standard.

 

Under arbetstid blev det en långlunch innehållandes mathämtning på woken i Fruängen samt totalt kanske 3-4 soltimmar. Inte helt illa pinkat om jag får säga det själv. Sedan upprätthöll jag till och med lite socialt liv och käkade middag på en skabbig Söderkrog med en polare. Var till och med duktig och handlade frukost på seven/eleven till jättekraftigt överpris.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Solen. Så bra.

 

Så varm.

 

Bäst.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Äh, nu är jag bara alldeles för trött. För trött, för trött. Måste faktiskt ta och sova nu. Hjärnan är rensad på tankar, jag har varit duktig och skrivit lite. Imorgon blir det, förutom jobb och skrivande av pokerartiklar, en riktig vilodag.

 

Fan.

 

Alltså blir det ingen direkt vilodag. Men jag kanske kommer orka lägga mig i tid en gång i livet. Skulle vara så guld att somna vid 22. Då får jag 10 timmar sömn om jag stressar på morgonen.

 

Sömn.

 

Sömn.

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Hjort fylleklonka?

Du vet hur tur_i_kärlek - tur_i_spel = 0 ?

 

Jag blev toknobbad samma dag av en tjej jag är jättekär i, så där har du förklaringen. Det gäller ju då att utnyttja spelturen genom att göra ens spel så turbaserat som möjligt. Alltså är det optimalt att ta det ultimata utdragningsspelet och samtidigt bedöva ned ens taktiska centra i hjärnan så ordentligt som det går genom alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså är det optimalt att ta det ultimata utdragningsspelet och samtidigt bedöva ned ens taktiska centra i hjärnan så ordentligt som det går genom alkohol.

 

Party Blackjack for the win alltså.

 

På tal om det, den här killen måste enligt den teorin fått sig värsta donnan på kvällen...

 

Nåja - tur att du klonkade i alla fall. Nu är du tät som fasen och som alltid vänder vi oss till filmen Office Space i sådana här sammanhang: "Chicks dig dudes with money"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lettland-Kanada 0-11.

 

Man kan bara skratta.

 

Jag sover alldeles för lite på sistone, men fan - då har man i alla fall tid till att göra annat. Så jag är rätt trött och sliten, men vila får jag förhoppningsvis göra på söndag eller något.

 

Sitter på jobbet idag strax innan lunch. Två kollegor kommer förbi: vad ska du ha, ko, gris, kyckling eller får? Vi enades till slut om lamm och kyckling, så sen eftermiddag blev grillsäsongen (för min del) invigd. Perfekt grillat lamm och kycklingfilé i en übergod marinad ute i solen. Så jävla perfekt så det inte finns.

 

Orkar egentligen inte skriva något, ska nog ner till Sviten en sväng och kolla läget där (bor ju hos mor och far på Söder i några dagar nu - mamma bad mig vattna blommorna, jag gick med på det i utbyte mot husrum när jag vill), förhoppningsvis fastnar man inte så man i alla fall får sova lite, typ 6-7 timmar. Men fastnar man så gör man, sömn känns inte så jätteviktigt. Det kommer ju att göra det imorrn bitti, men fan, sömnbrist i några dagar kan man leva med.

 

Annars är allt bra. Förutom att meteorologerna påstår att sommarvädret ska försvinna. Hoppas de har fel för femtiosjutusonde gången!

 

Jag orkar faktiskt inte skriva något mer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirGrunge: Min tillvaro är faktiskt rätt så trevlig nuförtiden, men att jag skulle klonka? Nä, gör jag nog inte!

 

Inte uppdaterat på ett tag - det finns en förklaring. Sedan i torsdags eller något så har jag väl varit ungefär 4-5 timmar totalt av min icke-vakna tid hemma vid en dator.

 

Äh, orkar egentligen inte skriva något. Är sjukt trött och seg och så vidare. Helgen var fantastiskt rolig. Men jobbig. Jag vill vila. Mycket och länge.

 

Men nu ska jag lira lite poker, fått en lillstejk på 25E.

 

Nickar sprutfisk på B2B, tänkte lira 5E HU, bara in och jaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan jag inte hinka fyra raka HU-matcher?

 

Lilla tilten på det. Spelade visserligen några potter dåligt, men sen fanns ju också trevligt folk som gillade att syna pottbets på A :diamond: T :diamond: 9 :diamond: -bordet med 33o och dra en trea på turn. Om ni tror att mina KJ med ruter kung köpte tillbaka har ni naturligtvis helt fel. Sen hade vi lite annat som JJ mot 33 all-in preflop och roliga händer som TT vs JJ på en 543-flop där JJ såklart synar min all-in :D

 

Aja, orka bry sig. Vila it is!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han synar all in med JJ på en 345-bräda. Vad hade du förväntat dig? :P

 

Det är klart han synar, men det är synd att han inte har 99 eller en AK som han contbettar ;)

 

Kunde kanske ha passat preflop, men det känns lite vekt, och att slå om igen ur pos med TT känns halvkallt också, svårspelad hand bara.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Dagens resultat hittills: +53E, 4-1 i HU-matcher, min skill och lite klonk är tillbaka. Fast förlustmatchen är den enda som jag egentligen klonkat i, den var verkligen jättekall, fick kämpa som en tok (och hitta en treotuare) för att komma tillbaka, men jag fick igen med när AKs åkte mot AJs med blinds på 50/100 för megachipleaden. Klonkade i och för sig rätt fint i sista vinsten när jag semibluffar färgdraget på turn och får miniomslag mot mig. Potten är så stor och jag har 3.5k vs 500 ifall jag klonkar, så jag autosynar och träffar mot hans topptvå. Sen förlorar jag AQ mot T8 men tar igen med K8 vs AJ.

 

Spelar en PLO8-turre med en rebuy (trodde det var vanlig PLO när jag reggade mig), går sådär, 5k med snitt på 7k efter rebuyperioden (tänkte inte rebuya, men när jag såg hur dåligt folket spelar och att jag är fint plus på HU-spel så tänkte jag fuckit och var vågad och körde en rebuy). Klonk i den skulle inte sitta helt fel, typ 350 i förstapris. Men det är fan inte kul, evigt jävla foldande är det. Dock kul när man får in degen med A5 på en AJ4-flop och leder stort för högen mot FYRA pers ;)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Är för övrigt sjukt trött, kom hem från jobbet exakt 12h efter att jag åkt till jobbet. Oerhört stressande och slitsam dag, men fan, vad ska man göra. Än så länge klarar jag av all stress utan problem, pokern härhemma blir typ som en ren avkoppling. Måste skriva ikväll/natt också, men det tar vi senare. Sömnen får vänta. Sov 11h inatt, så jag har lite batterier. Imorrn ska jag försöka slinka jobbet i tid och fixa saker jag skjutit upp i en evighet.

 

Fan, CL-final ju. Okej. Då blir det nog inte så mycket gjort imorgon heller.

 

Och frirulle på Sviten om en plats i SDPT. Ska självklart inte spela själv, men skulle va rätt kul om någon man känner skulle klonka, Bison ska ju iaf spela så honom kan man hålla på. Orkar antagligen inte ta mig dit i och för sig, men man lär ju få höra om de stora spelen efteråt i alla fall.

 

Där åkte jag ur PLO-turren när jag råkade missa att min nötlåg blev counterfeited på rivern. Skitspel!

 

Äh, nu ska jag slaska lite HU-turrar.

 

Vilka är med på lite klassiskt 2-7 TD-slask klockan 2245?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sedan man var såhär tiltad.

 

(Varning - badbeatwajn följer - HeyHoneys får ursäkta att även jag skriver ett inlägg i deras patenterade "deklonkandeutmigjävlafisktomtar"-stil).

 

Sedan senaste uppdateringen är jag oväntat nog gul, variance got me, typ.

 

10-6 i HU-matcher blev det till slut. Och det är fan sjukt hur dåligt folk spelar, trodde de skulle vara LITE bättre på 20/30-euronivån i alla fall. Men seriöst, att syna hela stacken (eller stoppa in) med Ax preflop första perioden, det ÄR inte bra spel. Jag vet inte, det är egentligen sjukt att jag gick plus idag på HU-spelet, spelade riktigt jävla bra poker hela tiden, men det är lite svårt när par mot Ax inte står (där x såklart är under mitt par), där AKs möter A3s och åker på obskyra fyrstegar som såklart kommer runner-runner på esshöga floppar.

 

Äh, skulle jag ha råd skulle jag fan livnära mig på HU-grytor, det är ju hur enkla pengar som helst.

 

Eller PLO, fan - det är så bra spel att inte slå om med AAxx preflop, men checkraisa turn när stegen kommer. Jag orkade inte släppa nästnöten utan ställde in honom, behöver jag nämna att färgen kom på rivern? Och sen var det nån mer jävla pisshand jag blev utköpt i. Helvete.

 

Sedan gjorde jag det enda jag ångrar idag och det var att spela en sexmanna 50e-sng när jag var på tilt, den var också rätt så jävla kall faktiskt - men jag spelade rätt kasst.

 

Jag vet inte, HU-grytor är i alla fall sjukt lätta, jag kan faktiskt inte för mitt liv förstå hur folk kan vara så enormt dåliga på HU-spel, SÅ svårt är det inte. Och det är ju inte direkt svåra saker de gör fel på, det är elementära saker såsom att syna all-in preflop med skithänder tidigt i turneringen. Roligaste var ändå snubben som mini-reraisar min reraise preflop och sedan synar sig allin med A6o när jag ställer. Floppen kom såklart AKJ med tre klöver (jag har klöver T), turn Q, hur kan inte en av två splitouts komma på rivern?

 

Äh, bara kallt - jag fick inte köpa ut de få gångerna jag behövde, men för övrigt så klonkade de rakt ut. Får dock vara nöjd med 10-6 totalt i matcher, spelade för det mesta riktigt bra, hade tyvärr glömt sätta på HH-loggning så kan inte posta några händer.

 

Jaja, orka. Jävla skitspel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre är nöten på Omaha ;)

 

Bara semi :(

 

Player sprutfisk is eliminated from the tournament.

sprutfisk receives €64.

 

Chipleadern som spelat ut mig totalt hittar såklart AAQ3 på knappen när jag har AKJT på BB - ridå. Smått kallt, men han spelade helt ut mig på finalbordet så vad ska man säga. Alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, nu ska vi köra lite seriös nötgrind på HU SnG's på b2b. Tänkte emulera Shahins bedrift att plussa 1k/dag i några dagar. Okej, jag är inte i närheten av så bra. Men i alla fall, han har stejkat mig lite för att se hur tomtig jag egentligen är så att jag får en möjlighet att skämma ut mig ytterligare än gång!

 

Spelat tre matcher hittills, och jag är fortfarande fascinerad av folks fetisch att ställa in preflop första perioden konstant. Är man nykter och vill spela HU vill man ju inte slaska givar! Fast hittills har det gått helt okej, lirat tre matcher och vunnit två, så jag klagar inte.

 

Tänkte köra en halvseriös bokföring här på nätet och skriva hur det går, vilka jag krossar och vilka som turar mot mig här - ja, jag är en copycat.

 

Kommer mest spela 50/75e-HU:s, tror jag. Om jag plussar rakt ut kanske jag försöker mig på hundringarna också, men eftersom jag är en rakt igenom usel pokerspelare, för att inte tala om hur extremt horribel jag är som människa, så lär det inte hända.

 

Nickar sprutfisk (är FÖR snäll mot liggat, spelar på hans sajt liksom, vad kommer jag få för att jag drar in en massa rake åt honom? I och för sig, kanske en bira på krogen. Klonk!?), ska ni in och jaga så hojta gärna vilka ni är.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Resultat:

 

Butchers

1-0 (50e)

 

kampon

1-1 (50e)

 

horro

2-1 (50e)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahins plantskola i HU SNGs!

 

("What if you had...one shot...one opportunity...")

 

Schysst av Shahin. I like the dude!

 

Synd bara att man inte kan spara ner handhistorik på datorn, blir inga djupare handanalyser då. Kanske om jag hittar någon som jag orkar leta upp.

 

Om jag inte svarar på MSN/IRC så beror det på att jag spelar. Hade tänkt spela en jävla massa nu närmaste dagarna, men jag har svårt att chatta och hålla fokus på HU-spel samtidigt, så chatten får vika. Men jag tar regelbundna pauser så jag inte överanstränger mig.

 

Och i den närmsta framtiden kommer det här för en av få gånger i livet bli en pokerdagbok istället, hoppas jag inte tappar alla läsare som lever för att få mina bittra livsanalyser levererade med en klockren ton av sarkasm. Ska försöka smyga in sådant ändå...

 

Och så resultaten:

 

vfrolunda

2-2 (50e)

 

vfrolunda

2-3 (50e)

 

MrSweeper

2-4 (50e)

 

Här spelade jag två bord samtidigt. Det var inte bra, tror jag. Vfrolunda lyckades i alla fall äga mig smått, fast första matchen gjorde jag en jättetabbe. Mot Sweeper gick det riktigt fint, han var bra på att betala av, men han drog såklart in en obskyr stege efter att ha synat bort 2/3 av stacken på flop och turn mot min TPTK, sen blev blindsen höga och jag ställde mot hans knappraise med KT och mötte AT. Nu en liten paus och sedan blir det mer spel.

 

Den här resultatgrejen skrivs typ live, tänkte lägga in lite kommentarer om matcherna så jag själv vet hur jag spelat och mot vem och så vidare.

 

Alush78

3-4 (50e)

 

Den här matchen var riktigt frustrerande, jag gjorde inte ett enda fel men lyckades inte få klonk med mig. Alush klonkade på rätt fint i ett par potter, jag missade ett färgstegdrag, det kändes kallt, men jag höll huvudet lika kallt som jag kände mig och till slut missade han ett färgdrag mot mitt toppar. Matchen avgjordes när 77 mötte KT och bäst hand (dvs min vackra 77) fick vinna trots att turn gav honom hålstegdrag förutom överkorten.

 

Har blivit ombedd att säga vilken sajt jag spelar på – det är rivalpoker.com som jag slaskar loss på. Rivalpoker – där riggen är starkast. Typ. Fast för min del är det oftast antiriggen, men det kan väl vända.

 

HCSJ_1

4-4 (50e)

 

Och så var vi bara back på rejken då! Kom in fint i matchen, höll ledningen hela tiden och allt flöt på. Äntligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...