Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Finns det cashgames på CC? Eller kör ni bara cashgames på det som ni kallar för Sviten? Vad är Sviten för något? :) Ett litet hak för pokerälskare som är öppet dygnet runt eller? :P

Är lite intresserad av grejen bara. Verkar kul. Hur går allt till? :) Hehe.

Sedan ,vad är Klubben? Något ni brukar snacka om ibland.

En vanlig kväll på CC brukar det finnas följande cashgames:

100/200 FL Texas

200/400 FL Texas

50/50 PL Dealers choice

Ibland finns 50/50 PL Texas och 100/100 PL Texas eller Dealers choice.

Sviten och Klubben är en pokerklubbar, dom har egna delar här på forumet om du har fler frågor.

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Appropa mörkare hudton från födseln:

Just hemkommen från Derbyt. Gick dit openminded och har inget favoritlag, norrlänning, utan fotbollskultur, som man är. Stod i Hammarbyklacken och har hört mycket gott om dem så tänkte att, well man kanske ska börja hålla på Bajen. Stämningen var bra till avspark då Bajenfansen öppnade med att ösa bananer över Djurgårdens målis av en anledning som vilken kotte som helst fattade. Där försvann chansen att jag skulle hålla på Bajen iaf.

varför sluta hålla på bajen för det?? fattar jag inte

Postad

varför sluta hålla på bajen för det?? fattar jag inte

Say no more...

Målrika Djugården är ju ett bra lag eller hur bengan? Bengan är för övrigt veckans superstar som lyckades casha i Svitens onlinerulle genom att vara sitting out, vaddå spela bättre när han inte spelar? Själv kan jag inte sluta komma 2a, rigg.

Postad

Nu ska vi se – en liten summering av påsken kanske är på sin plats.

Påsken gjorde underverk för min dygnsrytm i alla fall. På lördagen vaknade jag 1800, kom hem 0630, vaknade runt 15 på söndag, 1430 igår, 0730 idag – urk! Att somna i tid igår var ju hopplöst, så jag fick döda lite tid framför TV:n som jag äntligen lyckades koppla in. Felet? Jag råkade försöka stoppa in änden som skulle in i vägguttaget i TV:n och tvärtom, något jag noterade igår. Men nu har jag i alla fall TV.

Annars var lördagen på Sviten rätt så trevlig. Blado var på tilt efter cashgamet, och som en äkta blivande alkoholist mildrar han tilten genom tre shots sprit och en tia grogg, följt av ännu mer shots, groggar och backgammon mot mig. Lillfisken ligger 26 poäng upp efter att ha slagit som en gud samtidigt som jag slår som Blado brukar slå. Det hela vänder dock när han tar kub på 16, jag täcker upp hela mitt bo och slår fyra av hans pjäser. Sista slaget måste han slå en etta eller tvåa för att jag ska vinna på backgammon, vilket han såklart gör, 48 poäng till mig och jag är 22 upp. Slutar på 18 upp runt sextiden på morgonen när Taxi Noelia avgår och jag tattar till mig en plats i bilen (tack för skjutsen)!

Käkade påskmiddag med mor och far i söndags, var helt okej. I måndags vaknade jag 1430. 1445 ringer jag en polare och frågar om Malmö-Bajen går på pay per view och om han vill se den på krogen. Får som svar att den inte går på PPV utan bara på radio via webben. Säger åt min polare att jag kommer över. Han påpekar då att matchen börjar klockan 1500. Tilten... Hinner i alla fall dit till 1530 (hata söndagstrafik i tunnelbanan!) och softar där till kvällen.

Som vanligt lyckas jag även hinka på sociala aktiviteter med Bison/Emily. De ringer och ska till woken för att äta lite mat, jag är såklart fast i djupaste Södermalm. Nu har jag missat både fika och middag, småtiltat. Fast å andra sidan betyder det att jag inte umgåtts med pokerfolk på två dagar, också lite småriggat, undrar när det hände sist. Idag har jag tvättstuga, så sjukt tråkigt. Varför ska kläder behöva bli smutsiga för egentligen?

Idag är det exakt 21 dagar sedan jag slutade dricka, och jag mår skitbra. Kan till och med ha kul i diverse fyllesvins sällskap, sedan är det oerhört trevligt att slippa huvudvärk, baksmällor och diverse annat otrevligt. Tror jag gått ner några kilo också, beror nog på att man skippar 2-3 måltider med skräpmat på fyllan/bakfyllan nu när man inte super. Så jag mår för det mesta kanonfint.

För övrigt så gjorde jag en grymt oväntad blockering när Bengan försökte bitchslappa mig i lördags. Han försökte smyg-bitcha mig från sidan, men jag läste honom helt korrekt och fick upp handen precis i tid för att blockera! Så jävla snyggt.

För övrigt: Det finns två personer jag ligger jämnt upp mot i HU-matcher (Bengan, Blado). Det finns likaså två personer jag plussar rakt ut mot på backgammon (Bengan, Blado). Sammanträffande?

För övrigt 2: Emily hustlade mig på schack. ”Jag kan inte spela” blev snabbt till ”du suger”, ”vad fan gör du” och så vidare... 2-0 back, blev totalt krossad. Eftersom schack är ett skillgame kan jag inte ens skylla på någon otur, skönt att veta att jag är överlägsen i HU-poker i alla fall...

För övrigt 3: Av alla människor torskade jag mot Joanna på backgammon. Jättehink!

För övrigt 4: Sedan jag flyttat till Fruängen har jag spenderat väldigt mycket mer tid i Connex klor. Transporterna tar helt enkelt längre tid nuförtiden. Dock sjukt tiltande att de på lördagskvällen stannar tunnelbanan i flera minuter i Odenplan, släpper in två securitasvakter och en polis i varje vagn och genomför en ”ordningskontroll för alla trafikanterns trygghet” där ”personer som dricker alkohol kommer bli av med den, och personer som stör ordningen kommer få lämna tåget”. Jävla polisstat!

För övrigt 5: Finns inte mycket som kan spä på ens hat mot människor och förakt mot mänskligheten som att nykter åka tunnelbana en lördag kväll. Vilka jävla drägg det finns, helt ofattbart!

Annars mår jag helt okej. Bristen på internet hemma gör att jag ibland är kreativ och skriver lite noveller och sådant som jag försummat i övrigt. Dock hatar jag verkligen att behöva ringa folk om jag vill något. Dels för att jag aldrig gillat att bara ringa till folk och snacka allmänt skit (det gör man via datorn eller när man träffas IRL), dels för att det är allmänt jobbigt att lyfta luren, slå ett nummer och säga ”hej, vad gör du, ska vi hitta på nått” istället för att bara skicka ett mess.

Sedan saknar jag fria hån via nätet. Visst, fria hån IRL är ju roligare, men när man sitter sysslolös runt midnatt vill man att någon ska kalla en för tattande baltluder och dra upp något idiotiskt man sagt/gjort och dra till med ett jättelikt hån. Nästa vecka får jag dock nät (om inte BBB ljuger vilket de antagligen gör), nästa vecka ska jag även betala diverse räkningar och annat skit på 12-13 lax vilket är lite mindre trevligt, men vad ska man göra, känns ju som om banklån, hyra, hemförsäkring och lite andra utgifter är till för att betalas...

Jaja, nu har jag skrivit lite irrelevant skitsnack om mitt högst irrelevanta liv, er tur nu tomtar!

Postad
För övrigt så gjorde jag en grymt oväntad blockering när Bengan försökte bitchslappa mig i lördags. Han försökte smyg-bitcha mig från sidan, men jag läste honom helt korrekt och fick upp handen precis i tid för att blockera! Så jävla snyggt.

Han måste ha letat efter någon att bråka med i lördags. Mig lyckades han bitchslappa och sen skyllde han på stackars Nicklas. Av någon anledning så trodde jag på Bengans undanflykter men fick för mig att bjuda Nicklas på en drink istället för att ge igen. Love, Peace and Alcohol :)

Postad

Jag erkänner!

Bengan var min hejduk men minns inte längre varför jag skulle slappa dig micke.

men nu när jag erkännt så måste jag hämnas på dig för den dåliga hämnden du gjorde så nästa vecka blire jag som bjuder på drinkarna , fast jag har för mig att jag redan gjorde det i lördags men det kan var en bluff.

Postad
Jag tänkte göra comeback på sviten på fredag så då får nån bannemig köra igång ett weak tight DC 5/5 ;)

Sist var det inte så weaktajt, lyckades backa 3k på bara sökö8...skitspel :)

Postad
Jag tänkte göra comeback på sviten på fredag så då får nån bannemig köra igång ett weak tight DC 5/5 ;)

Sist var det inte så weaktajt, lyckades backa 3k på bara sökö8...skitspel :)

Klart det var weaktajt. Ända tills jag började maskinera (efter 5 händer?). Sen blev det ju bara bättre, härligast var ju när jag försökte få ramz att colluda med mig. Utan att ha kollat på mina kort i SB så bestämmer jag mig för att såsen ska in och säger till ramz som sitter på knappen: "pottar du så slår jag om, sen saxar vi hela bordet". Vad jag inte tänker på är förstås att vi inte saxar någon alls eftersom jag slår om efter honom och på att jag har sämsta positionen. Någon annan han dock potta innan ramz, han minimumraisade, jag slog om, tre pers synar och ramz pottar. Då kollar jag på mina kort, det såg inte så ljust ut, men såsen sulle ju in. Om jag inte minns fel så passade resten av fisken och jag tripplade nästan när jag hittade nötstege på turn?

Att stoppa in allt mot två pers i sökö8 med 22 var ju också stort spel, och 23 o mot 34s var ju mysig den med :)

Jag erkänner!

Bengan var min hejduk men minns inte längre varför jag skulle slappa dig micke.

men nu när jag erkännt så måste jag hämnas på dig för den dåliga hämnden du gjorde så nästa vecka blire jag som bjuder på drinkarna , fast jag har för mig att jag redan gjorde det i lördags men det kan var en bluff.

Det var för att jag smakade på din drink och du tyckte att den tog slut. Det stämmer att du köpte en drink till mig senare så att det jämnade ut sig. Fler drinkar låter ju intressant iofs :) Det var ju sjukt kul i lördags, men jag är lite osäker på om det blir någon alkohol i helgen. Ska ut och festa i västerås på torsdag iaf.

Postad
Finns det cashgames på CC? Eller kör ni bara cashgames på det som ni kallar för Sviten? Vad är Sviten för något? :) Ett litet hak för pokerälskare som är öppet dygnet runt eller? :P

Är lite intresserad av grejen bara. Verkar kul. Hur går allt till? :) Hehe.

Sedan ,vad är Klubben? Något ni brukar snacka om ibland.

Kan du inte fråga vad Båten är istället? Så slipper jag skämma ut mig. :)

Postad

Ja, vad ska man säga. Blado verkar i alla fall vilja ta över min roll som Svitens fyllo nummer ett, men han har lååååångt kvar - än så länge dricker han väl bara 6-7 shots och 3-4 groggar, jag räknar med att han är uppe i minst det dubbla innan sommaren, annars blir jag besviken. Sedan hur Nya Blado mår kanske vi inte ska fråga... the boy formerly known as Sylt-Simon blir Nya Blado? Varför? Vet inte, men kul är det i alla fall.

Annars så skiner solen ute, en gång i livet. Ryktesvägen (från en person som åkte taxi Arlanda-stan i morse) fick jag höra att det ska vara -1 klockan 22 imorrn kväll. Om det är sant så är det ju en sannslös jättehink, men vi får hoppas att det är lögn. Taxichaffisar snackar ju så mycket skit, så varför ska man lita på dom?

I övrigt är mitt liv lika händelselöst och tråkigt som vanligt, men en lite verklighetsförskönande beskrivning av det kan ju få det att framstå som intressant - jag är bara så sjukt skillad på att få mig själv att framstå som en någorlunda civiliserad människa istället för som den tattarbalten jag är. I alla fall för folk som inte träffat mig IRL, såfort folk träffar mig spricker ju min tunna tunna hinna av civilisation.

Att jobba suger verkligen ibland, typ som i morse. Men å andra sidan så får jag ju i alla fall lite betalt och slipper sitta hemma och isolera mig från omvärlden, samt till och med göra någon nytta. Eller, nytta och nytta, det är ju en definitionsfråga. Min arbetsgivare verkar i alla tycka att jag gör lite nytta. Lite. Som i väldigt lite. Som i minimalt. Men, ehh, alltid nått.

Har jag sagt att jag ibland är självironisk förresten?

Annars så är allt bra med mig, livet är väl på väg uppåt. Nykterheten är faktiskt en överraskande positiv överraskning, för att använda diverse omskrivningar av "överraska" i en och samma meningen full av överraskningar. Baltiska nykterhetstest och baltiska ordlekar på svenska is the shit.

I helgen blir det nog en sväng förbi Sviten, och om Matteprof vill lira weaktajt 5/5 DC vet jag inte om jag orkar folda nöten och inte gula honom. Hur svårt ska det vara? En jävla daytrader som tror att han kan något, han har bara tur. Plus att han går i storkapitalets tjänst och suger ut mina stackars arbetarbröder. Han kanske inte har sett LO:s valaffischer "Vi bygger Sverige"? Läs texten och tänk efter, människa! Eller, borgarbracka, ska jag väl skriva.

I övrigt så närmar sig valet, vilket är småkul. Alltid lika kul att få höra korrumperade och maktfullkomliga "människor" utlova guld och gröna skogar och hetsa till diverse klasskamp. Nästan så man bara vill mute:a TV:n, sätta på Internationalen och nynna med i "upp till kamp emot kvalen".

Förresten, någon som vill ge odds på utgången av valet? Vad för odds ger ni på att den socialdemokratiska hegemonin bryts? Vad för odds ger ni på att den fortsätter? Vad för odds ger ni på att Göran Hansen blir nästa statsminister?

:club::diamond::heart::spade:

I övrigt har jag börjat skriva artiklar på http://www.24hPokerNews.com. Ligger lite artiklar uppe där:

http://www.24hpokernews.com/articles.aspx?id=645 (Att inte skydda sin hand)

http://www.24hpokernews.com/articles.aspx?id=654 (Räkna outs i Omaha)

Räkna outs i Omaha kommer imorgon. Så om någon vill ha råd från Svitens största tomte så varsågoda!

Annars: På västfronten intet nytt. Östfronten? Passa er för balten, ja ni ska passa er för balten...

Postad

I helgen blir det nog en sväng förbi Sviten, och om Matteprof vill lira weaktajt 5/5 DC vet jag inte om jag orkar folda nöten och inte gula honom. Hur svårt ska det vara? En jävla daytrader som tror att han kan något, han har bara tur. Plus att han går i storkapitalets tjänst och suger ut mina stackars arbetarbröder. Han kanske inte har sett LO:s valaffischer "Vi bygger Sverige"? Läs texten och tänk efter, människa! Eller, borgarbracka, ska jag väl skriva

Hehe, du kan ju alltid försöka tilta mig, men det går inte. Det är lättare att tilta dig. Det gör jag bara genom att kalla dig för Gårdare eller Gnagare nästa gång jag har nuts :D

Bara för att jag gjort affärer under minuten betyder det inte att jag är daytrader. Jag tror inte jag skulle vilja jobba som daytrader heller... ;)

Men vad jag röstar är väl rätt givet. Jag är ju långt ifrån "gul" och jag har sedan barnsben hört att motsatsen till gul brukar vara blå... så jag måste ju rösta blått. Enkel pokerpolitik! ;)

Nu ska jag gå igenom dina omahaartiklar så jag kanske lär mig något :P

[Edit] Varför har du skrivit - räkna outs i Omaha när det var räkna outs i Texas? Eller är det jag som missar något?[/Edit]

Postad
Men vad jag röstar är väl rätt givet. Jag är ju långt ifrån "gul" och jag har sedan barnsben hört att motsatsen till gul brukar vara blå... så jag måste ju rösta blått. Enkel pokerpolitik! ;)

Motsatsen till gul är ju lila. Enkel färglära.

Postad

Motsatsen till gul är ju lila. Enkel färglära.

och lila är ju en blandning mellan röd och blå. Perkele, ska jag måsta rösta mitten?! :twisted:

Nej men om man blandar rött och blått så blir det grönt, i politiken åtminstone. Och motsatsen till grönt är rött så tyvärr måste du bli sosse.

Postad

Nej men om man blandar rött och blått så blir det grönt, i politiken åtminstone. Och motsatsen till grönt är rött så tyvärr måste du bli sosse.

nu vet jag varför jag håller mig borta från politiken :lol:

Missa inte DC 5/5 bordet nu imorgon tomtar!

Postad
Han kanske inte har sett LO:s valaffischer "Vi bygger Sverige"? Läs texten och tänk efter, människa! Eller, borgarbracka, ska jag väl skriva.

När liggat och jag åkte förbi en av dessa affischer tyckte vi spontant att mannen på bilden var grymt lik Ector... "Såg jag just Ector på en LO-affisch??" ...vid närmare eftertanke... Nej. :)

Postad
När liggat och jag åkte förbi en av dessa affischer tyckte vi spontant att mannen på bilden var grymt lik Ector... "Såg jag just Ector på en LO-affisch??" ...vid närmare eftertanke... Nej. :)

Exakt samma sak för mig :)

Postad

Sviten är jätteriggad, jag ska nog aldrig mer dit. Jag hatar poker. Av hela mitt hjärta. Det är det sämsta jävla skitspelet som någonsin uppfunnits. Sjukt att man en gång i livet spelar bra igår men hinkar rakt ut ändå. I hate the game!

Ehh. Sitter hos collusiongänget som bjuder på kaffe och mat - snällt av dom. Förser en fattigbalt med lite koffein och föda, det kan aldrig vara fel. Eller, ur ett EV-perspektiv så är det säkert jättenegativt, att ha baltiska zigenare hemma hos sig är väl kanske inte det smartaste man kan ha. Eller något.

Oerhört roligt att det är söndag i alla fall, eftersom måndagen är en arbetsdag och det finns ju få saker som är roligare än att jobba på måndagar. Jag blir verkligen jättejätteglad över att få ha det stora jävla nöjet att vakna tidigt imorgon och släpa iväg mitt sorry ass till jobbet, skulle inte alls hellre sova till sen eftermiddag och sedan inte göra ett skit. Eller något.

Finns egentligen inte så mycket att säga, snart har jag varit nykter i en hel månad, vilket är ganska så positivt. Jag är nog tvungen att vara lite halvsocial (så social som ett baltluder kan bli iaf) och trevlig (okej, balter kan inte vara trevliga, det är väl ett välkänt faktum) nu, så vi skippar mitt självironiserande dravel och tar och skiter i att skriva något längre inlägg.

F.ö. måste jag bara gratulera mannen som lyckades vinna en 10k-pott mot mig i Grebbestad med AK oträffat till att lyckas klonka båda flopparna med hålstegdrag på ena och femhögt färgdrag på andra när jag degar in. Hur ska inte hålstegen och en obskyr backdoor lillrunnerrunnerstege komma på rivern? Du vet vem du är...

Förhoppningsvis har jag internet nästa vecka, då kanske jag kommer kunna leva ett "normalt" liv igen, det finns inget jobbigare än att faktiskt behöva ringa folk om man vill något istället för att bara skicka ett mess...

• Skapa nytt...