Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nu vet jag inte vad som klassas som riktiga ångestattacker och inte - har väl aldrig haft direkt panikångest med fysiska syndrom (det är mest hjärnan som skriker NEEEEJ upprepade gånger). Hör inte några av de där läkemedlen till kategorin benzodiazepiner, eller vad de nu kallas? Sådana är jag nämligen livrädd för, givet min historia när det gäller beroendeframkallande medel.

Nope, inget av medlen jag räknar upp har någon vidare beroende- eller ruseffekt, i större doser så kan exempelvis sertralin ge en manisk effekt, men jag tror det är väldigt ovanligt. Gillar du att vara kreativ så skulle det ju förresten snarare vara en uppsida...

Benzo är ju en missbrukarklassiker sedan way back och förekommer för det mesta under märkesnamnet Rohypnol. Det har definitivt fördelar vid omedelbar ångestdämpande, men det är något man tar vid akuta/riktigt grava situationer och är inget man går och tuggar på i några månader.

Medlen jag räknar upp här tar man för det mesta under några månader, och är idealt inget man egentligen märker av i vardagslivet bortsett frånvaron av ångest. Bieffekterna och vilket (om något) medel som passar en viss person varierar dock mycket så man bör försöka pröva lite olika saker.

Appropå din nytta av att ta något sånt här så är det ju väldigt enkelt och har en låg kostnad att pröva under någon månad och se hur det känns. Märker du att din kreativt blir så försämrad att du inte tycker de andra effekterna är värt det så är det ju ingen som tvingar dig att fortsätta, du kan ju sluta av i stort sett vilken anledning du vill. Så om det är så att din ångest påverkar ditt liv i signifikant utsträckning på ett dåligt sätt så har du ju ingen rationell anledning att låta bli.

Egentligen är inte det hela konstigare än att vara diabetiker och ta insulin, vi har bara rätt mycket skam kring våra känslor. Ett litet intressant faktum är att depressionssjukdomar har ungefär lika stor dödlighet som cancer, om jag minns rätt, men har inte alls samma hippa status.

Om du har några som helst behov av sånt här kan du ju bedöma mycket bättre än mig, jag tycker bara att det verkar onödigt att ha återkommande ångestperioder utan att pröva de lättare alternativen för att bli av med den.

Fan Hjort - du ger mig så pass länge till att leva? :)

Börjar ju närma sig medellivslängd nästan :)

Tja, jag helgarderade. Om du vill så kan du få sätta en hundring på 200:1 på att du lever om 70 år. ;)

Postad

Fan parre, du har ju börjat bli riktigt djup i dina inlägg. Dessutom har det börjat gå bra för dig - du är ständigt nykter, plussar på poker, får iväg arbetsansökningar (lyckade arbetsansökningar är en senarelagd överkurs) osv osv.

Tyvärr tycker jag personligen att det påverkat dagboksunderhållningen lite negativt. Lite för mycket djupa, språkfilosofiska betraktelser av samhället och vardagen i sin helhet. Det är visserligen trevligt att läsa, men det ska vara i rätt mängd! Jag saknar de här bakfyllepåverkade misärinläggen som man kan identifiera sig i, där du onyanserat förklarar att du är värdelös och att du förlorat skitmycket pengar under natten.

Jag vet ju inte säkert, men förmodligen bottnar allt dels i att du varit nykter ett bra tag, dels i att du sedan ett par veckor tillbaka blivit överöst med beröm som förklarat att du är en så bra författare som du faktiskt är. Du har börjat se på dig själv som något bra, som något nyttigt!

Missförstå mig gärna, det vore det minst brutala alternativet, men jag vill gärna ta ifrån dig det lilla hopp du återfått. Jag uppmanar härmed alla som läser detta till att börja tokdissa parre i några veckor framöver så att han återfår sin (halvfejkade?) avsaknad av självkänsla.

Och parre - snart är din vita månad över. Se det som något positivt, en pånyttfödelse så att säga. Återuppta det spontana vardagsdrickandet och gå till sviten. Fylleslaska. Återfå ett bisarrt och miserabelt liv! Jag och min bekantskapskrets är en ganska tragisk samling individer egentligen. Inga jobb, inga planer, inga framtidsutsikter. Jobbar du riktigt hårt kan du bli den där ikonen som vi kan sitta i grupp och skrocka om samt identiera oss själva med när vi verkligen gjort bort oss och hamnar i skiten igen!

Heja heja!

Nåja, en del av ovanstående skrift skall möjligen tas med en liten, liten nypa salt. :)

Postad
hmm, efterssom parre verkar sjukt kall kanske man ska ta en heads up om en till vit månad? =)

Fatta om du får stryk av dealern HU. Slamtilt direkt. Sjukt kul idé dock, jag vill se matchen. Liverapportering på poker.se och allt.

"Dealern höjer preflop"

"Parre slår om"

"Dealern foldar"

"Dealern är dealer i den här handen"

Postad

Ok orkar fan inte skriva ngt. Förutom att jag typ aldrig mer ska supa.

Ett jävla återfall. 10 lax back på nätet ikväll.

Jag är typ helt körd på alla sätt oc hvis, finns fan ingen återvändo nu. Förutom att fixa stejk imorrn och storklonka. Annars är jag typ helt körd.

Ehh. Vad ska man säga. Jag ska fan aldrig mer supa så länge jag har pengar på kontot och internet, jag hatar mig själv, jag har tyvärr för lite mod för att ta livet av mig etc etc etc.

Ehh, nytt inlägg lär följa på bakfyllan imorgon, och det lär fan inte va positivt.

Jag hatar mig själv.

Puss och hej.

Postad

Jag är typ helt körd på alla sätt oc hvis, finns fan ingen återvändo nu. Förutom att fixa stejk imorrn och storklonka. Annars är jag typ helt körd.

Ehh. Vad ska man säga. Jag ska fan aldrig mer supa så länge jag har pengar på kontot och internet, jag hatar mig själv, jag har tyvärr för lite mod för att ta livet av mig etc etc etc.

Ehh, nytt inlägg lär följa på bakfyllan imorgon, och det lär fan inte va positivt.

Jag hatar mig själv.

Puss och hej.

Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas

Hoppas att detta inlägg bara är ett sjuktskämtsvar på RayIV's inlägg, men det känns alldeles för äkta :cry:

Postad

Jag hatar mig själv.

Puss och hej.

Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas Hoppas

Hoppas att detta inlägg bara är ett sjuktskämtsvar på RayIV's inlägg, men det känns alldeles för äkta :cry:

Det var ett skämt, jag gick visst -10150 och inte -10000 som jag lätt påskina i mitt första inlägg.

Ehh... GG?

Edit: RayIV lär i alla fall få sitt behov stillat idag... känns som om en misärtext är på gång :/

Postad

RayIV - you got what you asked for. Se nedan.

Esperit - det ska väl inte vara några problem för dig. Frågan är bara vad jag vinner på det, torskar jag så har jag en till vit månad/förlänger min vita månad/whatever, vinner jag... så... vad? Vad tjänar jag, förutom mental/fysisk hälsa?

Othello - guldinlägg, ett ljus i mörkret.

Matteprof - japp, stämmer!

:club::diamond::heart::spade:

Ja, det är ju roligt att man kan misslyckas med precis allting man har för sig här i livet. En synnerligen upplyftande känsla. Att jag är ett gående exempel på bortkastad talang och en total jävla jubelidiot står väl rätt klart för folk som läser den här skiten dag ut och dag in. Det är fan svårt att leva när allt man gör blir fel. Och inte bara lite fel, allt blir totalt jävla jättefel.

Fan, jag vet inte, jag känner mig som ett missfall, i brist på bättre ord. Stunder som denna sitter jag ofta och filosoferar om inte världen hade varit bättre ute om jag inte ens fötts; om jag slutat just som ett jävla missfall. Ctrl-alt-delete, Kill Process liksom. Inget mer med det, ingen jävla tiltparre, bara en lucka av mörker. Stunder som denna sitter jag ofta och filosoferar och förbannar mig själv om varför jag inte föddes normal. Varför fan var jag tvungen att födas som ett miserabelt jävla dregg som alltid lyckas hamna i skiten och befinner sig i ett konstant tillstånd av förbannad olycklighet med få och korta stunder av lycka däremellan? Varför ska livet suga så fet jävla kuk?

Seriöst, vad fan har jag gjort livet? Jag är fan inte ond av mig, jag är för det mesta trevlig mot de flesta, jag mördar inte djur, jag gör överhuvudtaget nästan aldrig några handlingar som skulle klassa som onda eller otrevliga, i alla fall inte med mening. Vad fan har jag gjort för att förtjäna all denna skit? Vad fan, ska det fortsätta såhär kan jag lika gärna ställa mig på knä och delta i ”Male Pissing Orgy – Parre, The Human Toilet, Goes Drinky #62” eller nått liknande. Då är det i alla fall riktiga män som pissar på mig, inte något obskyrt och obegripligt som livet.

Ibland önskar jag att jag vore troende. Då kunde jag säga att allt kommer lösa sig, Gud kommer hjälpa mig ur skiten. Bara jag behåller tron så är allt okej. Jordelivet kanske suger, men efteråt väntar min belöning för ett dygdigt liv. Men nu är jag inte religiös. Jordelivet suger och efteråt väntar antingen ingenting eller någon form av djupare psykisk misär – det lär fan inte bli bättre i alla fall. Livet är fan upplagt för att man ska misslyckas. Serve, volley, smash – pang, så var Parre adderad till den endlösa listan av misslyckade människor. Att han övervärderar sig själv, sitt intellekt och sitt varande överhuvudtaget är bara en bonus – haha, se på den där patetiska pissråttan nu när han är nertryckt i sitt lilla hål som sakta fylls på med vatten. Hah! Så går det om man inte lever dygdigt!

Eller nått. Men för andra som inte heller lever specieltl dygdigt går det ju bra. De har pengar, luder och folks respekt. Okej, respekt kanske de inte har. Men de har pengar och luder i alla fall. Jag har varken eller. Sedan igår natt kring 02 har jag inga pengar, jag har heller inget luder (snarare så kommer jag att BLI ett luder som suger kuk för pengar – jävla ekorrhjul!) och om folk respekterar mig så är det fan något fel på de människorna.

Åh, förresten, har jag berättat att jag är spelmissbrukare? Sorry, måste ha glömt det.

Åh, förresten, sa jag att jag är en oförbättrelig alkis? Sorry, missade visst det.

Åh, förresten, nämnde jag måhända i förbifarten att jag är en patologisk lögnare? Sorry, tänkte visst inte på det.

Vi börjar med avdelning ett, spelmissbruk. Egentligen är inte just spelmissbruket något större problem, det är bara i kombination med övriga missbruk som det går överstyr. Så vi kan direkt hoppa till avdelning två, spiken på Oförbättrelig Alkis! Det går hand i hand med avdelning tre, patologiskt lögnare, så lika bra att vi drar allt på en och samma gång. Just det, sa jag att jag är en otrevlig sate (sating?) också?

Fram till igår såg allt ut att lösa sig. Hade inte druckit på, om jag räknat rätt, 18 dagar – typ nytt rekord. Mådde allmänt bra. Började till och med se ljust på tillvaron, istället för att publicera långa misärtexter på löpande band så skrev jag anekdoter, lite politiska texter, lite allt möjligt. Ekonomin var löst, i alla fall för tillfället. Men fan, hur länge kan ett luftslott få hålla liksom? Händer väl ungefär lika ofta som toppset står i Omaha – alltså aldrig.

Jag hade byggt upp ett fint litet luftslott, en liten trevlig idévärld, en värld utan konstant supande, utan baksmällor. Utan vandringar i bakrusets jämmerdal. Jag mådde helt okej. Hur lång tid tar det att rasera ett luftslott?

Ca 8 timmar. Det hela börjar med att jag råkar få i mig en öl. Som blir flera öl, ja, ni vet hur det går till. Är på en liten tillställning, är i storform, pratar med folk till höger och vänster, folk skrattar åt mina skämt, jag ser t.o.m. bra ut i min kostym – allt är helt enkelt perfekt. Är inte det minsta spelsugen. Spola fram till ca 23. Kanske midnatt. Minns inte.

Kommer hem. Tänker ”ähh, en hundring har jag råd med”. 100E alltså. Slaskar in på B2B’s PLO-bord (0.5/1), vinner snabbt två stora (250 resp. 450E) potter med tvåpar. Sick! Micke säger åt mig på IRC att kliva eftersom jag är +. Istället tiltar jag bort det jag har vid bordet och 400 euro till – tror tom att jag synade med QJ-high mot en miniraise på rivern en gång... Haha. Efter att 500E åkt in så är visst min depositlimit maxad, orkar inte Rigg-B2B (för info om B2B’s riggning, se tråd på wsop.info) utan degar in en lax på laddies. Går snabbt att gula. Försöker dega in mer, men depositlimiten är nådd – hade visst satt max 1500/dag på mig själv. Okej. Över till stars då. In med 200 dollar, två bord PLO100. Gul direkt. In med 200 till. Hamnar till slut på PLO200 men där tog min upphämtning slut. Om jag minns rätt åkte mina sista pengar in med topptvå+hålstege+damhögt färgdrag på turn mot wrappis+esshögt färgdrag. Självklart kom färgen, bara för att håna mig ytterligare så kunde han inte sätta sin wrappis, nej han var tvungen att sätta flushfittan som jag blockade. Fixar in 500 till på Ladbrokes och ser att jag har 300 kvar på kontot. Insikten om att jag fuckat upp rejält växer.

Ah, sedan har jag brutit löften om vit månad också. Det är ju också jättebra, jag inte bara spelar bort alla mina tillgångar, jag super mig full och bryter löftet om den vita månaden också. Helt fantastiskt hur pass repulsiv jag blivit (eller måhända har jag alltid varit sådan?) – cynikern inom mig pekar finger och hånskrattar åt mig själv, hjärnan skriker bara ”NEJ” upprepade gånger, vissa andra delar förbannar mig själv. Ehh, ungefär något sådant.

Jag vet inte, om jag ska supa måste jag fan ha tömt mina konton och inte ha några pengar alls på nätet. Annars är jag fan körd. Finns inget roligare att vara 22 och praktiskt taget alkoholiserad. Jag kan ju garantera att om inte spriten funnits med i bilden hade de tio laxarna gått till att betala räkningar... Och det är där mina problem återigen börjar, jag måste fixa fram minst 9,5 lax inom en vecka eller något sådant. Sjukt. Trodde fan inte att det var sant när jag vaknade, men jag insåg snabbt att det var sant. Usch. Just nu pendlar jag mellan följande alternativ:

- Gå till Sviten och hoppas få stejk och klonka

Positivt är väl att det faktiskt KAN funka. En gång i livet. Inte för att det är speciellt realistiskt. Annars kan jag väl i och för sig vinna ca 110 raka HU-matcher mot Micke. Dock så måste jag (vid en förmånlig stejkdeal) plussa totalt 20 lax... svårt! I och för sig kan jag kanske låna en fyrahundring och försöka klonka turren ikväll, den ger väl runt 10 i förstapris. Eller nått. Får gå ner och kolla läget ikväll. Nykter såklart.

- Gå till Cosmopol och be Micke introducera mig till ”rätt” kontakter

Positivt är väl att jag utan vidare skulle kunna få en tia i handen, tror jag i alla fall. Negativa är väl att den antagligen ska återbetalas inom någon vecka med en ränta på 50% eller något sådant. Inte så realistiskt.

- Binda tiotalet tegelstenar vid fötterna och hoppa i Mälaren

Detta var min rekommendation för personer som saknar humor – och det gör jag inte, så det är nog inget bra alternativ.

- Fly landet

Jag har inte råd att fly landet.

Äsch, jag vet inte. Undrar om gången då jag inte lyckas ta mig ut ur mitt hål av misär äntligen är kommen. Undrar om detta är slutet, på vad – det vet jag inte. Men någon form av slut. Usch. Orkar inte skriva något mera, jag ska ”wallow in my self-pity” nu. Skulle vilja gråta, men jag klarar inte av det, jag kan inte. Jag har glömt hur man gör. Det skulle jag säkert må bättre av i alla fall, men det är en omöjlighet. Äsch, vi får väl se vad som händer. Lär väl i alla fall kliva ner till Sviten och kolla läget, i värsta fall får jag väl sitta och spela HU-grytor mot Avsaknad eller Micke, pokern låter mig i alla fall slippa tänka på annat under ett tag.

Postad

Äsch, det löser sig. Det löser sig alltid. Ett något oväntat och mycket uppskattat erbjudande dök upp nyss, vilket löser en hel del av mina problem.

Och sedan tänkte jag bara låta er dyrka mig; min första artikel på poker.se är publicerad nu. Handlar om livespel i allmänhet, finns på:

http://www.poker.se/artikel.php?artid=335

Ha en bra dag!

Postad
Om du har riktiga ångestattacker så är det en rätt bra idé att kontakta läkare och experimentera med något i stil med sertralin (zoloft), venlafaxin (effexor) eller fluoxetin (prozac). De kan alla ha rätt bra ångestdämpande effekt och är i vart fall bra mycket bättre än alkohol (nedsidan är att det av någon anledning inte är riktigt lika socialt accepterat att knappra piller som att dricka öl). Worst case är att du prövar och inte tycker att de var intressanta alternativ. Ok, självmordsfrekvensen ökar lite med en del av de här preparaten så worst-case är lite värre än så, men om du har någon sådan problematik så måste du ändå kontakta läkare ASAP.

[jätteoetiskt råd]

Om det nu är bökigt att få läkartid där du bor så kanske det kan vara någon poäng med att be någon bekant inom vården att skriva ut någon av de lägre doserna så att du kan pröva hur det känns.

[/jätteoetiskt råd]

SSRI (zoloft och prozac av dem du nämner) är preparat som skrivs ut av legitimerad läkare huvudsakligen på indikationen depression (melankolisk eller egentlig). I vissa fall används den här läkemedelsgruppen även i kombination med kognitiv beteendeterapi vid behandling av patienter med generaliserat ångestsyndrom, paniksyndrom eller tvångssyndrom. Efexor, det tredje preparatet du tar upp, är ett sk SNRI och används nästan uteslutande på indikationen djup depression, ofta med inslag av katatoni. Biverkningarna för SNRI är betydligt värre än för SSRI.

Anslagstiden för SSRI är två till åtta veckor, och innan preparatet ger en remission dominerar biverkningarna, ffa viktuppgång, illamående, sexuella problem av olika slag och en ökad risk för självskadebeteende. Av denna anledning är det av yttersta vikt att patienten följs med täta återbesök de första två månaderna, varefter man utvärderar eventuella effekter. Vid insättningen av SSRI kombinationsbehandlar man också oftast med ångestdämpande läkemedel, tex benzo som du tog upp (Rohypnol skrivs dock aldrig ut numera, istället dominerar Sobril) eller ett ångestdämpande utan beroendepotential om missbruksrisk föreligger.

Antidepressiva läkemedel är inte något man experimenterar med själv och förhoppningsvis skulle INGEN "bekant inom vården" skriva ut dem till vår käre vän Parre, särskilt då han förmodligen inte uppfyller kriterierna för något av ovanstående tillstånd.

Appropå din nytta av att ta något sånt här så är det ju väldigt enkelt och har en låg kostnad att pröva under någon månad och se hur det känns. Märker du att din kreativt blir så försämrad att du inte tycker de andra effekterna är värt det så är det ju ingen som tvingar dig att fortsätta, du kan ju sluta av i stort sett vilken anledning du vill.

Vid avslutandet av behandling med SSRI följer man ett särskilt nedtrappningsschema eftersom utsättningssymtomen kan vara extremt obehagliga med svår ångest, sömnstörningar, förvirring etc. En normal behandlingstid med antidepressiva sträcker sig dessutom minst sex månader framåt efter effekt uppnåtts.

Parre: jäkligt trist att höra att du trillade dit igen. Du säger själv att du misstänker att dina alkoholproblem utlöser spelmissbruket, om så är fallet finns det hjälp att få, både farmakologisk och terapeutisk.

Lär ses på Sviten i helgen iaf (även om det kanske inte är en idealisk miljö för dig ;)), får tjata mer på dig då :).

Postad

Läste igenom din artikel precis. Välskriven som allt annat med din signatur. Den fick iaf mig väldigt sugen på att börja spela live, vilket kanske var meningen. Ligger nånting i det där med rädslan du skriver om kring livepoker. Att lämna det anonyma internetspelandet.

Surt att du skulle trilla dit på nätfylleslasket igen. Skönt att se att du har en positiv intällning iaf. Äsch, det löser sig. Det löser sig alltid.

Postad
skulle INGEN "bekant inom vården" skriva ut dem till vår käre vän Parre,

Vafan. Ska man inte ha någon som helst nytta av att ha en blivande "bekant inom vården"? Ska jag behöva finna mig i att bli konstant hånad och förnedrad på HU-matcher utan att du skriver ut piller till mig på löpande band? Jag blir ju ledsen... :)

Parre: jäkligt trist att höra att du trillade dit igen. Du säger själv att du misstänker att dina alkoholproblem utlöser spelmissbruket, om så är fallet finns det hjälp att få, både farmakologisk och terapeutisk.

Mjo den slutsatsen drar jag mest av att jag typ aldrig missbrukar spel när jag är nykter, hade jag varit spelsugen och nykter hade jag väl satt in 100 kr och satt mig på lägsta NL-bordet eller lirat ngn billig gryta :)

Får väl se hur det går med spriten, jag börjar mer och mer inse hur pass välutvecklade missbrukartendenser jag faktiskt har, vilket känns psykologiskt rätt jobbigt - varför det där med vit månad var en kanonidé, får väl fortsätta med det istället.

Lär ses på Sviten i helgen iaf (även om det kanske inte är en idealisk miljö för dig ), får tjata mer på dig då

Äsch, Sviten är idealisk. Jag har spritförbud, folk slänger pengar efter mig i form av stejk, jag kan döda tid med HU-matcher och jag kan kedjeröka, kan inte bli bättre!

Postad

Tack för den helt suveräna artikeln om live-spel. Ett av mina mål för året är att spela Hold'em live vid minst ett tillfälle. Något jag aldrig tidigare gjort. Din artikel fick mig att inse att det inte finns något att vara rädd för, jag blev bara ännu mer sugen.

Postad

Brukar läsa din dagbok titt som tätt och måste säga att den är bra mycket mer intressant när du inte kör en vit månad..! :D

Läste också artikeln om livepoker, bra artikel.

Men om man tex ska ta sig in på Sviten så står det att man måste rekommenderas, det är ju lite svårt om man inte känner nån där eller hur går det till?

Postad
Men om man tex ska ta sig in på Sviten så står det att man måste rekommenderas, det är ju lite svårt om man inte känner nån där eller hur går det till?

Klart det är mycket lättare om man har kompisar som känner dem som har hand om klubben man vill in på. Det enda sättet att ta reda på om du kommer in eller inte, är att ta kontakt med dem ansvariga. Sviten har väl en mailadress på sin hemsida om jag inte minns fel (http://www.sviten.se).

Postad

Haha, jag KÖPTE UT parre heads up idag. En gång i livet som dom säger. Nu när även jag hittar utköpen så har han inte en chans längre. Trots att jag får in såsen på floppen i omaha som 93%ig favorit och torskar. Hur kan det komma?

Postad
Haha, jag KÖPTE UT parre heads up idag. En gång i livet som dom säger. Nu när även jag hittar utköpen så har han inte en chans längre. Trots att jag får in såsen på floppen i omaha som 93%ig favorit och torskar. Hur kan det komma?

Förmodligen så fuskar du på nått sätt! Blääääää Heja Parre, sättt micke på plats! Fasen, snart måste jag stejka dig själv så man kan sova gott :twisted:

• Skapa nytt...