Hjort Postad 11 Maj , 2010 Rapport Postad 11 Maj , 2010 ST har rätt.Historiskt ögonblick för PF. Citera
Ignatius Postad 11 Maj , 2010 Rapport Postad 11 Maj , 2010 ST har rätt. Historiskt ögonblick för PF. Syftar du på Klyka, ST eller båda två? Citera
Hattricker Postad 11 Maj , 2010 Rapport Postad 11 Maj , 2010 Kan man läsa alla kommentarer någonstans? http://ennattimorkret.blogg.se/ verkar ju bara ha själva blogginläggen. Citera
Supertequila Postad 11 Maj , 2010 Rapport Postad 11 Maj , 2010 Historiskt ögonblick för PF. Frodo har rätt. Citera
Penils Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Tror många missuppfattar Högsta domstolens och Regeringsrättens funktion. HD och RR.s roll är att vara vägledande för rättsskipningen genom att ta upp mål där det saknas prejudikat, där gammal prejudikat skall stärkas genom ny dom, eller där prejudikat ska ändras. Eller, i väldigt få fall, där ett GROVT rättegångsfel begåtts i tidigare instans. Så, vem som egentligen vinner i HD o RR är helt irrelevant. Det är sakfrågan som är av intresse. Om en lägre instans har dömt så fel så att fel part vann så är det väl så GROVT rättegångsfel det kan bli. I övrigt håller jag med. Citera
Supertequila Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Om en lägre instans har dömt så fel så att fel part vann så är det väl så GROVT rättegångsfel det kan bli. I övrigt håller jag med. Nah inte riktigt. Alltså, när en sak är självklar blir det sällan tvistefråga av det hos rätten. Jag menar folk är ju inte dumma och vill inte dra på sig extrakostnader i form av båda parters ombudsarvode o sånt. Ofta är skiljefrågan oklar till sin natur, så man kan inte säga att bara för att ena parten vann så var det grovt rättegångsfel. Domstolen måste ju alltid döma även om saker o ting inte är helt glasklara. Ett grovt rättegångsfel är t ex att fel person stämts, eller man dömts för mord och det visar sig att den döde lever osv.... Väldigt höga krav således. Citera
MrFroggyX Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Mrpoker den 8 Maj. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kV-mddHmtmIJ:mrpoker.nu/+mrpoker&cd=3&hl=en&ct=clnk&client=firefox-a Citera
Klyka Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Om en lägre instans har dömt så fel så att fel part vann så är det väl så GROVT rättegångsfel det kan bli. I övrigt håller jag med. Det kan ju inte HD bedöma utan att ta upp fallet till prövning, så du har ju ett litet moment 22 där.. Citera
Penils Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Om en lägre instans har dömt så fel så att fel part vann så är det väl så GROVT rättegångsfel det kan bli. I övrigt håller jag med. Det kan ju inte HD bedöma utan att ta upp fallet till prövning, så du har ju ett litet moment 22 där.. Nä... varför då? Det är väl bara att ta upp det. Citera
slyngryta Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Mrpoker den 8 Maj.http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kV-mddHmtmIJ:mrpoker.nu/+mrpoker&cd=3&hl=en&ct=clnk&client=firefox-a Äger du grodan-baren i vart det nu var... phuket? Citera
Supertequila Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Nä... varför då? Det är väl bara att ta upp det. grovt rättegångsfel syftar till ett processuellt eller formellt fel, inte till själva domslutet, hur grovt fel parten än kan tycka att det är. Citera
Klyka Postad 12 Maj , 2010 Rapport Postad 12 Maj , 2010 Nä... varför då? Det är väl bara att ta upp det. Nej, då måste de ju ta upp ALLA fall. Det är ju självklart omöjligt att en enda stackars domstol ska ta upp alla fall från 6 hovrätter, bara för att något av dem skulle kunna vara feldömt. Citera
Penils Postad 13 Maj , 2010 Rapport Postad 13 Maj , 2010 grovt rättegångsfel syftar till ett processuellt eller formellt fel, inte till själva domslutet, hur grovt fel parten än kan tycka att det är. Jag vet att det är så, men det borde kanske inte vara så. Nej, då måste de ju ta upp ALLA fall. Det är ju självklart omöjligt att en enda stackars domstol ska ta upp alla fall från 6 hovrätter, bara för att något av dem skulle kunna vara feldömt. Javisst. Men öppna fler då. Citera
Klyka Postad 13 Maj , 2010 Rapport Postad 13 Maj , 2010 Javisst. Men öppna fler då. Lol. I rest my case. Citera
Penils Postad 13 Maj , 2010 Rapport Postad 13 Maj , 2010 Tjäna och tjäna, båda två är väl helt brända i alla sammanhang så de har inget att förlora. Varför är Kniven bränd? Citera
Ignatius Postad 13 Maj , 2010 Rapport Postad 13 Maj , 2010 Varför är Kniven bränd? En anledning (som jag inte kände till för en månad sen) är rimmligen att han försökte sälja Parbet dyrt genom att manipulera omsättningen. Citera
personalities Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Underhållande läsning i senaste numret av Poker Magazine, trodde verkligen inte Ken var så jävla illa omtyckt av de flesta på gamla Kortoxen osv. trots att han är en aning framfusig. Citera
mattsan Postad 2 Juni , 2010 Rapport Postad 2 Juni , 2010 När kommer del två ut? Eller jag har kanske missat den, finns den ute redan? Citera
Recommended Posts