Gå till innehåll

Såg motspelarens hålkort på SvS


asfalten

Recommended Posts

Alldeles nyss spelade jag en Sej Dubbel.

 

Jag spelade den via browsern(för att jag använder frugans dator, hon vill inte ha någon pokerklient installerad). Om nån vet hur jag får ut handhistoriken när jag spelar via browsern, hojta gärna till.

 

Allt var som vanligt tills en hand då jag hajade till över att jag hade bytt plats på bordet, märkligt tänkte jag, tills jag insåg att korten jag såg inte tillhörde mig, utan en motståndares -skitmärkligt!

Jag kunde dock inte se mina egna kort, trots att jag ännu hade möjligheten att spela handen. Jag valde att lägga mig och sedan berätta för motståndarna vad som hade hänt.

De reagerade med antingen ***sko" eller "vad har du druckit?"

 

Är totalt nykter, och jag försöker hitta en logisk förklaring till vad som hänt, och jag tänkte att det kanske laggade, och att handen egentligen redan spelats, och att jag därför kunde se starthanden från början av action. Men det som är så skumt är att jag såg baksidan av mina egna kort och tiden tickade på som vanligt när det var min tur att agera, och handen muckades samtidigt som jag agerade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså, det har jag då aldrig hört talas om. skrämmande om det stämmer...
Jo, det finns mycket hemskheter at the internet faktiskt.

 

Själv tycker jag att riggen på Svs är tillräckligt jävlig, så jag spelar knappt där längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore intressant att se skärmdumpar på det här fenomenet. Ett när man först ser de andras hålkort och sedan ett från showdown. Om det visar sig att det inte är en fördröjning i flash som visar grafiken från en tidigare hand så vore det kul att höra vad SvS säger om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för det andra fenomenet.

Jag såg inte mina kort i första handen på DM. Baksidan var vänt uppåt.

Först när jag foldat, timade ut, kom jag på att jag kunde se det nere i bet/fold fönstret.

Det var en TT som åkte i mucken pre :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 timmar senare och Svenska Spels "kundservice" har inte bemödat sig svara...

 

 

 

Det som var obehagligt var att känslan man fick var att det utspelade sig i realtid... alltså, när det laggar brukar all action ske direkt när det väl släpper. Här upplevde jag att spelarna "tänkte" under handens gång, tiden tickade osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...