mr-flow Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Som topic lyder, är det större procent svenskar/svensk som spelar poker än säg tyskar/tysk? Känner mig väldigt bra på att formulera mig idag Citera
OsantVassSpelare Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Sett till PPP (Pokerspelare Per Person ) så tror jag Sverige ligger jävligt högt, kanske till och med högst, har dock inga fakta som styrker detta. Citera
Gaston116 Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Kollade lite på Google trends där kan man se från vilket land ett ord googlas mest. lite intresant ;http://www.google.se/insights/search/#q=poker&cmpt=q lite oväntat med Albanien på första plats och Mongoliet på tredje. Citera
Akumila Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Det kanske är för att Mongolerna precis har lärt sig att uppskatta Lady Gagas "Poker Face", som siffrorna föreslår. Men hur som helst, en väldigt intressant feature Citera
mr-flow Postad 19 April , 2010 Författare Rapport Postad 19 April , 2010 testade lägga till -face och gick ju bra men albanien alltjämt i topp försökte lite snabbt se om det var per capita eller per sökning men antar att det är antal sökningar bara. tips: klicka på ändringar över tid verkar som vi har pokerboom i mongoliet på gång på riktigt Citera
Partyjack Postad 19 April , 2010 Rapport Postad 19 April , 2010 Räkna med att mongobluffen kommer på modet snart mao. Citera
Lolle Postad 22 April , 2010 Rapport Postad 22 April , 2010 Sen är ju inte heller google standard I vissa länder vilket gör det missvisande, sökte på Fulltilt då kom Sverige ganska högt upp men ganska jämt generellt... Citera
LappRoffe Postad 22 April , 2010 Rapport Postad 22 April , 2010 Jag tror att svensken/svensk spelar ungefär lika mycket poker som tysken/tysk, men inte fullt lika mycket som finsken/finsk. Mest spelar nog fisken/fisk och den kommer alltid från Göteborg... Citera
Recommended Posts