HSvensson Postad 30 September , 2010 Rapport Share Postad 30 September , 2010 I guess du ska köra på NoiQ?Om det är så så ska du vara förberedd på en stenhård fight och räkna med att rejka ca 1000-1200€ om dagen. Att bevaka en ledning efter fem dagar är bara glömma. Om jag har fel och du ska köra i ett "lättare" race så rekommenderar jag att du ändå kör stenhårt alla 15 dagarna. Siktar du på att vinna finns det inga alternativ. Bra sömn, bra kost, stor rulle och ett jädrans tålamod skulle jag ge som grundtips. Jag är egentligen helt fel person att fråga om råd vad gäller race eftersom jag bevisligen inte klarar av dom. Är inte på noiq utan ett mycket "lättare" race där det krävs max €3.5k för att vinna... Därför tror jag inte man behöver kötta stenhårt alla dagarna, rejkar €1200 om dan låter ju helt sjukt imo... Aja, tack ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
easylife Postad 30 September , 2010 Rapport Share Postad 30 September , 2010 (redigerade) f Redigerad 22 Juni , 2016 av easylife Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 1 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2010 måste bara fråga, hur sätter du betyg på variansen? om du drar ut mkt = bra betyg om du blir utdragen dåligt? annars good work! Är mer än nivåmätare. Dvs "bra" varians 10/10. "Dålig" 1/10. Lite difust kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 3 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2010 Bara smygstartat oktober än så länge men kan rapportera om en lite plus so far. More to come! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 5 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2010 Lite trögt med uppdateringarna. Dragit på mig en förkylning och det är svårt att få till några längre sessions. Är mitt inne i en flytt också. Igen. Oktober såhär långt: Händer: 1914 Speltid: 2,75 tim Resultat: +820$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 5 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2010 Lite trögt med uppdateringarna.Dragit på mig en förkylning och det är svårt att få till några längre sessions. Är mitt inne i en flytt också. Igen. Oktober såhär långt: Händer: 1914 Speltid: 2,75 tim Resultat: +820$ flyttade inte du nyss in hos nån tjej ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 7 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2010 flyttade inte du nyss in hos nån tjej ? Jo, det stämmer bra. Ibland tar livet snabba vändningar. Även om det varit en tung vecka så har vi har skiljts åt som vänner och planerar båda för framtiden på var sitt håll. Jag tar min packning till London och bosätter mig där ett tag. Åker redan nästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramerica Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2010 GL med London-livet, nystart and all that shit... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
difrules Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2010 Jo, det stämmer bra. Ibland tar livet snabba vändningar.Även om det varit en tung vecka så har vi har skiljts åt som vänner och planerar båda för framtiden på var sitt håll. Jag tar min packning till London och bosätter mig där ett tag. Åker redan nästa vecka. Det var inte länge det høll,,,,, Trøttna hon på grindet? Aja lycka till i London och med pokern, det är inte så mkt lir nu før tillfället lr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 7 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2010 Det var inte länge det høll,,,,, Trøttna hon på grindet? Aja lycka till i London och med pokern, det är inte så mkt lir nu før tillfället lr? Tack! Inte mkt lir nu nej. Blir förhoppningsvis en del imorn och under helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 7 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2010 Jo, det stämmer bra. Ibland tar livet snabba vändningar.Även om det varit en tung vecka så har vi har skiljts åt som vänner och planerar båda för framtiden på var sitt håll. Jag tar min packning till London och bosätter mig där ett tag. Åker redan nästa vecka. okay, tråkigt och höra iaf. lycka till hur som helst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 8 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 okay, tråkigt och höra iaf. lycka till hur som helst Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 8 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 Nu är jag installerad hos ett par goda vänner i Kärrtorp, i södra delarna av Sthlm. Kommer bo här innan jag tar flyget över till London i slutet av nästa vecka. Någon som har tips på hur man lättast och säkrast tar över en PC med tillhörande 27 tum skärm? Flyget känns inte så safe med tanke på bagagehanteringen. Kollade båtar och det skulle bli både tidskrävande, omständigt och kostsamt så det alternativet går bort. Även kollat budfirmor och posten osv. Finner ingen bra lösning. Någon som har erfarenhet av att flytta utomlands och hur man får över lite mer grejer än vanligt bagage? Idag är det dags att arbeta. Ska försöka få in fyra-fem speltimmar. Först lite dammsugning följt av en promenad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ninjagrisen Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 Om du packar ner allt i 2 olika stora kartonger. Isolerar det med en jävla massa kuddar, täcken, tidningar, papper whatever. Så borde grejerna klara sig i flyget. Fast det är en stor risk. Finns nog ingen annan lösning. Typ DHL/UPC kanske borde funka men det blir nog dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aeis Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 Nu är jag installerad hos ett par goda vänner i Kärrtorp, i södra delarna av Sthlm.Kommer bo här innan jag tar flyget över till London i slutet av nästa vecka. Någon som har tips på hur man lättast och säkrast tar över en PC med tillhörande 27 tum skärm? Flyget känns inte så safe med tanke på bagagehanteringen. Kollade båtar och det skulle bli både tidskrävande, omständigt och kostsamt så det alternativet går bort. Även kollat budfirmor och posten osv. Finner ingen bra lösning. Någon som har erfarenhet av att flytta utomlands och hur man får över lite mer grejer än vanligt bagage? Idag är det dags att arbeta. Ska försöka få in fyra-fem speltimmar. Först lite dammsugning följt av en promenad. Har ingen erfarenhet men ändå förslag:) Mitt förslag är att du köper en billig skitbil som du sedan säljer när du är framme då får du med dig en del grejer även om det är lite tidskrävande. Alternativt säljer allt du äger och köper nytt när du är framme. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
turqow Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 packetera hårdisken väl med skumgummi/bubbelplast, gör detsamma med skärmen fast den tar du med dig som handbagage. Inga problem alls.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KellyS Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 Har ingen erfarenhet men ändå förslag:)Mitt förslag är att du köper en billig skitbil som du sedan säljer när du är framme då får du med dig en del grejer även om det är lite tidskrävande. Alternativt säljer allt du äger och köper nytt när du är framme. Bra idé! Sen är det bara att ta bron över till London. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aeis Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 Bra idé! Sen är det bara att ta bron över till London. ja där blev det problem... Färja sista biten kanske. Men är nog lika att antingen ta min andra ide alternativt skicka allt med fraktfirma direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CH_ristian Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 Sälj i Sverige och köp sedan nytt i England. Var där nyligen och med tanke på det svaga pundet så är det överkomliga priser på elektronik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saxofon Postad 8 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2010 Även kollat budfirmor och posten osv. Finner ingen bra lösning. Någon som har erfarenhet av att flytta utomlands och hur man får över lite mer grejer än vanligt bagage? Jag gjorde en prissökning på TNT och det skulle ligga strax under 1000 lappen att skicka en paket på ca 10 kg till london dörr till dörr. Tror posten skulle göra det billigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
difrules Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2010 Nu är jag installerad hos ett par goda vänner i Kärrtorp, i södra delarna av Sthlm.Kommer bo här innan jag tar flyget över till London i slutet av nästa vecka. Någon som har tips på hur man lättast och säkrast tar över en PC med tillhörande 27 tum skärm? Flyget känns inte så safe med tanke på bagagehanteringen. Kollade båtar och det skulle bli både tidskrävande, omständigt och kostsamt så det alternativet går bort. Även kollat budfirmor och posten osv. Finner ingen bra lösning. Någon som har erfarenhet av att flytta utomlands och hur man får över lite mer grejer än vanligt bagage? Idag är det dags att arbeta. Ska försöka få in fyra-fem speltimmar. Först lite dammsugning följt av en promenad. Tror det enklaste är att sälja skiten här hemma och sen köpa nytt i UK det är ändå billigare med sådana grejer där än vad det är i sverige.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 10 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 10 Oktober , 2010 Tack för all tips ang flytten. Ska väga alternativen. Ok grind idag. Fick in ca 4k händer. Backade en hel del (vet ej hur mkt eftersom jag bestämt mig för att inte titta resultat på ett tag nu) men kändes ändå ok spelmässigt. Har verkligen hittat tillbaka till rytmen och spelar ofta mitt A-game. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Noslen Postad 11 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 11 Oktober , 2010 Medan jag kämpar för att hålla mig ovanför ytan och kanske inte levererar den mest inspirerade dagboken just nu så vill jag varmt rekommendera en god väns nya db. http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/62945-400-dagar-en-serioes-satsning.html En mkt duktig, ambitiös och viljestark lirare som verkligen brinner för pokern. Finns tonvis med inspiration och kunskap att hämta hos honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jodan Postad 11 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2010 Medan jag kämpar för att hålla mig ovanför ytan och kanske inte levererar den mest inspirerade dagboken just nu så vill jag varmt rekommendera en god väns nya db. http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/62945-400-dagar-en-serioes-satsning.html En mkt duktig, ambitiös och viljestark lirare som verkligen brinner för pokern. Finns tonvis med inspiration och kunskap att hämta hos honom. Oj, tusen tack för de värmande orden. Faktum är att det till väldigt stor del är du som inspirerat mig att ta mitt pokerspelande på större allvar. Så tack, verkligen. Och med miljöombyte och de nya insikter du kommit till kommer du i London inte kämpa för att hålla dig flytande längre... UPP UPP OCH IVÄG!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 11 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2010 Medan jag kämpar för att hålla mig ovanför ytan och kanske inte levererar den mest inspirerade dagboken just nu så vill jag varmt rekommendera en god väns nya db. http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/62945-400-dagar-en-serioes-satsning.html En mkt duktig, ambitiös och viljestark lirare som verkligen brinner för pokern. Finns tonvis med inspiration och kunskap att hämta hos honom. Kämpa på nu, Det kommer att gå bra efter flytten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts