Gå till innehåll

Askmolnet från Island


Lemiux

Recommended Posts

Var har du hört detta?

 

Inte 1a april men känns som du kan blivit lurad rätt hårt.

 

Det är inte helt osannolikt att aska kan följa med i regnvattnet:

 

"Isländska vulkanutbrott har många gånger fått förödande konsekvenser. Ett utbrott vid Laki, en vulkan vid foten av glaciären Vatnjökull, 1783 fick konsekvenser för hela Europa. Mängden vulkanisk aska beräknas ha varit 14 kubikkilometer de åtta månader som utbrottet varade. Askmolnet spreds över stora delar av Europa, temperaturen föll med ett par grader och det blev missväxt på grund av de 120 miljoner ton svaveldioxid som släpptes ut – tre gånger så mycket som industrin i Europa släppte ut 2006. Hungersnöd uppstod i flera länder och anses ha varit en bidragande orsak till den franska revolutionen 1789. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du planerar alltså att bli mellan 102-112 år? Wp.

 

Han snackar om "alla" vilket jag av bekvämlighetsskäl kapar ner till "alla i den här tråden". Får jag 60 år till blir jag 89. Inte helt omöjligt då man lever länge i min släkt. Dessvärre kommer jag troligen att ha alzheimers de sista 20 åren men vad fan, hur soft är inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta tåget ner annars?

 

 

flygbiljett får du peng tillbaka på och hotellet kan du väl avboka dagen innan

 

Tåg till London låter som en omständig historia...?

 

Mycket möjligt att jag får tillbaka det mesta. Brukar dock snåla in avbokningstillägg på weekends och ryan air är inte kända för god service.

 

Men nu är det inte pengarna jag lagt ut som oroar mig över utan det faktum att jag verkligen vill till London nästa helg. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att man helst skulle hålla sig inne och absolut inte anstränga sig fysiskt om man nu vågar sig utomhus. Jag sprang i morse, så jag dör snart. :(

 

Själv tog jag rejäla tränings-pass i värsta Tjernobyl-regnen på den tiden. Trots det har mina barn bara standard antal ben och öron osv. Har i o f s märkt att jag lyser lätt i mörker, men jaja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du planerar alltså att bli mellan 102-112 år? Wp.

 

OT: Förutsatt att man lever ett hälsosamt liv kommer 102 år antagligen inte vara speciellt ovanligt att uppnå. Av de barn som föds idag i OECD-länder kommer uppskattningsvis ungefär hälften bli över 100 år. Visst, vi föds inte idag, men man ser att framtiden antagligen levererar högre och högre livslängder.

 

On topic: Jag hoppas verkligen att man kan flyga riskfritt ASAP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...